• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30. Znaki sobie, kierowcy sobie

Michał Sielski
2 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć. Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć.

- Strefa Tempo 30 w śródmieściu Gdyni to fikcja - twierdzą mieszkańcy. Policjanci przekonują, że dyscyplinują kierowców, choć przyznają jednocześnie, że ze względu na infrastrukturę nie jest to łatwe.



Zwalniasz w strefach Tempo 30 w Gdyni?

Strefy Tempo 30 zaczęto wprowadzać w Gdyni w 2013 roku, po tym, jak sprawdziły się w Gdańsku. Ograniczenie jest m.in. na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, na bocznych ulicach Śródmieścia, a także na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, o czym niewiele osób wie.

- Ograniczenie do 30 km/h? Pierwsze słyszę, przecież nawet trolejbusy jeżdżą tu szybciej - mówi spotkana przez nas podczas parkowania przy ul. Świętojańskiej pani Katarzyna.
I rzeczywiście. Jeśli nie wymagają tego warunki ruchu, czyli nie ma korków, czerwonego światła czy pieszych na przejściu, trudno znaleźć kierowcę, który jedzie tu 30 km/h. Chyba że trafimy na zjeżdżającego z promu Szweda, który jeszcze nie wie, jakie panują u nas "zwyczaje".

Na hałas, generowany przez przejeżdżające szybko samochody, skarżą się też mieszkańcy Śródmieścia. Niektórzy zaznaczają nawet przekraczanie prędkości na policyjnej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa. W takim przypadku policja ma 2 dni na podjęcie działań i 5 dni na potwierdzenie zgłoszenia lub informację, że do łamania przepisów nie dochodzi.

Tylko jak to zrobić, skoro na ul. Świętojańskiej nie ma miejsca, w którym drogówka mogłaby się ustawić? Zatoczki są jedynie przy przystankach autobusowych, a przy skrzyżowaniach nie ma żadnych placów.

- Nie możemy przecież stanąć na środku ulicy. Aby skutecznie wykonać pomiar prędkości, musimy znaleźć dwa miejsca parkingowe: dla radiowozu i ewentualnie zatrzymanego samochodu. To możliwe jest głównie w godzinach wieczorno-nocnych. Dlatego kontrole nie są przeprowadzane często, ale co jakiś czas policjanci ruchu drogowego dyscyplinują tam kierowców - przyznaje Krzysztof Kuśmierczyk z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Opinie (349) 8 zablokowanych

  • Kurier (1)

    A ja jezdze tam bardzo szybko ale przepuszczam każdego go pieszego który ry stoi przy przejsciu i uwaznie obserwuje otoczenie. Przy okazji wpuszczam kogoś z ulicy podporzadkowanej. Można? To że przekraczasz "zabójczą" prędkość osc 30km/h nie oznacza ze jestes piratem

    • 7 0

    • Piratami są ci, co jeżdżą kijankami i wlepiają mandaty!

      I ściągają haracz w postaci mandatów. Tak samo jak somalijscy piraci morscy w Zatoce Adeńskiej i nie tylko tam. Dlaczego społeczeństwo nie nazywa ich po imieniu rozbójnikami, a ich zwykły rozbój w biały dzień (i w nocy) nazywa troską o bezpieczeństwo?
      A co na to Twoi klienci, gdy dowieziesz porozbijany towar? Pół dnia go układasz, żeby nie latał przed wyjazdem z bazy, a potem ciągle przyśpieszasz i hamujesz przed przejściem, a towar leci? Nie lepiej słabiej ułożyć i ostrożniej jechać? W sposób bardziej przewidujący?

      • 0 3

  • Strefa 30 to fikcja (2)

    Jedynymi pojazdami, które poruszają się w tej strefie z nakazaną prędkością to L-ki

    • 118 13

    • Fikcja to fikcja, (1)

      ale 30/h to taka prędkość, że można w aucie zasnąć i wtedy wyrżnąć w słup albo inny znak. Nawet tam gdzie jest 50/h to też nie łatwa prędkość do utrzymania, weźmy Miszewko i fotoradar, tam rzeczywiście zwalniają do tej 50-tki ale wtedy wydaje się, że tak to piechotą się chodzi.

      • 4 10

      • To z powodu nadmiernego zapitalania wcześniej. Bys jechał, jak normalny człowiek, to szok byłby mniejszy.

        • 9 1

  • Kto to wymyślił? (1)

    Strefa 30 to może być na osiedlu. W terenie zabudowanym jest ograniczenie do 50. Nikt nie będzie jechał 30 km/h.

    • 17 8

    • Na Osiedlu jest 20 !!!!!!!! Prawko w chipsach znalazłeś? Pewnie pierwsze słyszysz?

      • 5 1

  • regula prawej strony (1)

    Tempo tempem ale ja wieksze zagrozenie widzd w skrzyzowaniach rownorzędnych. Ja uwaźam i przestrzegam tego znaku ale inni nie. Wielokrotnie wymuszano na mnie pierwszenstwo, wielokrotnie tez "podporzadkowany" zatrzymywal sie o milimetry ode mnie- bardzo zdziwiony. Szczegolnie zapamietalem jakąs blondynke na Armii Krajowej - wygladala jakby nie rozumiala reguly prawej strony.

    • 3 2

    • Mania określania pierwszeństwa

      Urzędnicy od dróg nawet na wypizdowie na skrzyżowaniu Kartoflanej z Cebulową postawią pierwszeństwo przejazdu. Nic dziwnego, że Polacy oduczyli się jazdy na normalnych skrzyżowaniach.

      • 4 0

  • (1)

    "Na hałas, generowany przez przejeżdżające szybko samochody, skarżą się też mieszkańcy Śródmieścia".

    I co? Śródmieście to tylko Świętojańska?
    Największy hałas jest na Władysława IV, wyścigi motorami itp. przejażdzki, że okna nie idzie latem otworzyć, nawet w nocy.
    Ale nie na Świętojańskiej.
    A jak komuś w mieście przeszkadza ruch samochodowy to niech przeprowadzi się na wieś. Och, wait! Nie! Wtedy będzie jęczal, że stoi w korku 1,5 h w jedną stronę :D

    • 15 4

    • To są uroki mieszkania w centrum miasta....

      Jak tak bardzo przeszkadza hałas warto pomyśleć o podmiejskich "sypialniach" lub wyprowadzce na wieś gdzie rano przeszkadzać będzie tylko kogut...
      Za chwilę zaczną narzekać mieszkańcy z okolic wyjazdu pogotowia ratunkowego i straży pożarnej, że sygnały im przeszkadzają ... Sorry

      • 1 1

  • Znaków jest za dużo

    Dlatego mało kto na nie zwraca uwagę. Najlepszy przykład na zdjęciu powyżej. Kto i kiedy proszę mi powiedzieć, widział chociaż w okolicy Świętojańskiej traktor? Po co ten znak zakazu tam stoi? Wywalić go i już będzie 'troszkę' czytelniej. Takich przykładów w całej Polsce jest pełno... Szeroka droga dwupasmowa, chodnik rzadko uczęszczany i odsunięty od jezdni o 4-6 metrów i ograniczenie do 50 km/h (obrzeża miasta brak zabudowań w pobliżu - brzmi znajomo?) Ok są miejsca gdzie nawet 30 km/h powinno stać (np. okolice szkół gdzie niespodziewanie może wybiec dziecko), ale u nas znaki są stawiane jakby ktoś siedział przy mapie i klikał losowo w różne jej miejsca....

    • 3 2

  • Dla naszych kierowców rajdowców nie wystarczy ustawić znaki. Do tego muszą być jeszcze spowalniacze, garby zwężenia itp. Wtedy pojadą wolniej bo boją się o zawieszenie, he, he..

    • 2 3

  • tam tez jest zakaz wjazdu motorem na Swietojanska, regularnid ignorowany przez motocyklistow

    policja i straz miejska maja na to wylane

    • 6 3

  • Tempo 30 - ależ jesteście naiwni

    Nie chodzi o żadne bezpieczeństwo tylko, o to aby ZDiZ wykazał że coś robi i żeby mógł rozliczyć się z kasy w ramach Civitas Dynamo. Na Świętojańskiej albo jedzie się w korku mniej niż 30 albo więcej jeśli są do tego warunki i nic z tego powodu się nie dzieje. Nawet komunikacja miejska nie przestrzega ograniczenia ...

    To samo dotyczy skrzyżowań dróg równorzędnych. Są to miejsca bardzo niebezpieczne i dochodzi do wielu sytuacji kolizyjnych. Części daje się uniknąć tylko dlatego, że kierowcy z pierwszeństwem zachowują nieufność. Władysława IV z pierwszeństwem na całej długości. Tak samo Świętojańska. A Abrahama według innego systemu. Nagroda Darwina dla pomysłodawcy.

    • 9 5

  • Nikt nie respektuje

    limitu prędkości bo pas jest bardzo szeroki około 3,5m. Bliżej mu do szerokości pasa na drodze ekspresowej z limitem do 120km/h. Kierowca na tak szerokiej jezdni jadąc 30 czuje jakby stał. Należy zwęzić pasy do 2,75m tak aby trolejbus przejechał ale żeby kierowca zwykłej osobówki odczuwał pewien "dyskomfort" jadąc więcej niz 30. Ten "dyskomfort" sprawi że kierowca będzie jechał wolniej i będzie przekonany że jadąc 30 jedzie oddpowiednią prędkością. Zwężenie pasów pozwoli też bardziej bezpiecznie przejść pieszym przez jezdnię, ponieważ przez znacznie krótszy czas znajdują się na niej.

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum