• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30. Znaki sobie, kierowcy sobie

Michał Sielski
2 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć. Znak ograniczenia prędkości do 30 km/h stoi przy wjeździe na ul. Świętojańską. Niektórzy go nie zauważają, inni nie chcą zauważyć.

- Strefa Tempo 30 w śródmieściu Gdyni to fikcja - twierdzą mieszkańcy. Policjanci przekonują, że dyscyplinują kierowców, choć przyznają jednocześnie, że ze względu na infrastrukturę nie jest to łatwe.



Zwalniasz w strefach Tempo 30 w Gdyni?

Strefy Tempo 30 zaczęto wprowadzać w Gdyni w 2013 roku, po tym, jak sprawdziły się w Gdańsku. Ograniczenie jest m.in. na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, na bocznych ulicach Śródmieścia, a także na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, o czym niewiele osób wie.

- Ograniczenie do 30 km/h? Pierwsze słyszę, przecież nawet trolejbusy jeżdżą tu szybciej - mówi spotkana przez nas podczas parkowania przy ul. Świętojańskiej pani Katarzyna.
I rzeczywiście. Jeśli nie wymagają tego warunki ruchu, czyli nie ma korków, czerwonego światła czy pieszych na przejściu, trudno znaleźć kierowcę, który jedzie tu 30 km/h. Chyba że trafimy na zjeżdżającego z promu Szweda, który jeszcze nie wie, jakie panują u nas "zwyczaje".

Na hałas, generowany przez przejeżdżające szybko samochody, skarżą się też mieszkańcy Śródmieścia. Niektórzy zaznaczają nawet przekraczanie prędkości na policyjnej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa. W takim przypadku policja ma 2 dni na podjęcie działań i 5 dni na potwierdzenie zgłoszenia lub informację, że do łamania przepisów nie dochodzi.

Tylko jak to zrobić, skoro na ul. Świętojańskiej nie ma miejsca, w którym drogówka mogłaby się ustawić? Zatoczki są jedynie przy przystankach autobusowych, a przy skrzyżowaniach nie ma żadnych placów.

- Nie możemy przecież stanąć na środku ulicy. Aby skutecznie wykonać pomiar prędkości, musimy znaleźć dwa miejsca parkingowe: dla radiowozu i ewentualnie zatrzymanego samochodu. To możliwe jest głównie w godzinach wieczorno-nocnych. Dlatego kontrole nie są przeprowadzane często, ale co jakiś czas policjanci ruchu drogowego dyscyplinują tam kierowców - przyznaje Krzysztof Kuśmierczyk z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Opinie (349) 8 zablokowanych

  • drogi remontujcie a dopiero wprowadzajcie strefy i kontrpasy. (7)

    • 160 65

    • Ulice uspokojonego ruchu mniej się zużywają

      Stąd ich wdrażanie powoduje obniżenie kosztów utrzymania miasta.

      Po co w mieście ostro przyspieszać i ostro hamować na najbliższych światłach?

      Agresywny styl jazdy nie jest dobrym sposobem korzystania z infrastruktury miejskiej: generuje stłuczki, wypadki i koszty.

      • 0 0

    • Świętojańska jest wyremontowana. I nie ma kontrapasu. (3)

      • 22 9

      • Reszta ulic jak wyglada??? (2)

        • 10 13

        • (1)

          A czy w artykule mowa o reszcie ulic, czy świętojańskiej?

          • 10 9

          • A czy kierowca jeździ tylko po świętojańskiej czy innych ulicach? Jak jedzie do pracy to liczy się łączny czas dojazdu, a nie że na drodze na której można jechac spokojnie 40, dadzą ograniczeni do 30. A obok na dziurawej 50 i tak będzie trzeba zwolnić do 20, bo można zawieszenie uszkodzić.

            • 4 3

    • świnie paście, a dopiero je jedzcie

      • 0 2

    • jooo

      nooo, a potem dentki penkajo w rowerach przez te dziury... matko noo

      • 3 5

  • MANDATOWAĆ po 200 PLN szybko się nauczą patrzeć na znaki (1)

    Cwaniaczki jedne...

    • 1 3

    • A tak poza tym jak tam twój rower?

      • 1 1

  • (5)

    a na którym biegu jeździ się 30/h bo producenci aut chyba tego nie przewidzieli

    • 0 5

    • Na Gdynię powinni produkować specjalne auta jednobiegowe.

      Inaczej już się jeździć nie da w tym mieście. Jedynka-stop, jedynka-stop...I tak co 20metrów. Od Redłowskiej do 10 lutego kilkanaście sygnalizatorów świetlnych.

      • 0 1

    • na dwójce (1)

      • 1 0

      • 2-4 bieg

        Obecnie gdy na 5 się przełącza w nowych autach przy 50 to 30 można spokojnie jechać na 3, a nawet na 4.
        Ogólnie jasno widać, że osoba pisząca o tym, że producenci nie przewidzieli myli się, bo jeździ autem starszym niż 5 lat.
        Obecne auta akurat poszły w kierunku coraz mniejszego spalania i właśnie przewidują jazdę miejską 30-50km/h

        • 1 0

    • jak masz gruchota z lat 90. kup sobie cos co nie ma wiecej niz 15 lat

      • 1 0

    • speed

      na biegu rozsadku!

      • 1 0

  • Znaki obowiązują po stronie jezdni przy której zostały umieszczone. (1)

    W tym przypadku po stronie chodnika.

    • 5 9

    • Czy chodnik jest jezdnia. Chyba nie.

      • 0 0

  • tak w ramach powtórzenia. dla tych co twierdzą że 30 to bezsens (2)

    przy 30kmh pieszy ma szanse nie odniesc przy zderzeniu poważniejszyh obrażeń

    przy 50kmh ma spore szanse przeżyć

    przy 60kmh ma małe szanse na przeżycie

    przy 70kmh to cud jak przeżyje.

    • 11 4

    • przy predkosci 0kmh ma 100% szansty na przezycie (1)

      szczegolnie jesli piesi wlaza na ulice i nie rozgladaja sie na boki - na Swietojanskiej to norma. Podobnie jak rowerzysci na chodnikach.

      • 3 2

      • zobaczymy jak bedziesz śpiewać na starość albo jak dorobisz(oby nie) się dzieciaków.

        • 1 0

  • Strefę zamieszkania postawcie (1)

    D-40 załatwi wszystko , albo zasieki , spowalniacze ,szlabany , pomiar odcinkowy , skrajnie i gilotynę

    • 1 2

    • a znasz kierowce który wie co ten znak oznacza?

      • 0 0

  • Tempo 30 stosuje się na drogach osiedlowych (3)

    A nie na przelotówce przez połowwe Gdyni... No może przesadziłem, ale na zachodzie tak własnie jest.

    • 7 6

    • Kolejny co prawko znalazł w chipsach (2)

      na drogach osiedlowych jest "strefa zamieszkała" gdzie od zawsze jest 20kmh.
      30kmh to standard w centrach każdego cywilizowanego miasta. Nie ma w tym nic dziwnego.

      • 2 4

      • sek w tym, ze Gdynia nie jest cywilizowana - za malo drog (1)

        Swietojanska to droga przelotowa, Sienkiewicza nieczynna.

        • 1 1

        • ale predentuje do takiego. Od czegos trzeba zacząć. kiedyś może będzie

          • 0 0

  • Strefa 30 i (1)

    Durne skrzyzowania rownolegle. To dopieri idiotyzm

    • 5 3

    • jakie to skrzyżowania równoległe są?

      • 2 0

  • 30 heh w epoce samochodów takich jak Warszawa może i miało sens, teraz przy pogoni producentów samochodów za osiągami, (2)

    To po prostu nonsens.

    • 2 6

    • heh

      Chcesz sobie poszalec - jedz na tor. W centrum miasta jezdzic nie musisz - przesiadz sie na autobus

      • 2 0

    • dziekujemy za twoja cenna opinie

      chlopski rozum zawsze w cenie

      • 2 0

  • Strefa 30

    Jestem jak najbardziej ZA takimi rozwiazaniami ale..... Jak zawsze w takich przypadkach , stosowanie sie do nich lub nie zalezy tylko i wylacznie od ludzi , kierowcow. Znajac jednak wyrazna niechec Polakow do poddawania sie rygorom, twierdze ze niewiele z tego zostanie chyba ze Policja przestanie sie niemadrze tlumaczyc ze nie ma miejsca na radiowoz i samochod kontrolowany/zatrzymany do oplacenia za wykroczenie. TYLKO NIEUCHRONNOSC KARY skloni moich rodakow (wieksza ich czesc) do stosowania sie do ograniczen.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum