Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia poprawia standardy w mieście
Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia po ponad roku oczekiwania jest na finiszu włączania Standardów Rowerowych w pełnej wersji z 2008 roku do oficjalnie obowiązujących wymagań miasta dla projektów infrastruktury rowerowej w Gdyni.
W zeszłym roku Stowarzyszenie zwróciło się do Prezydenta Wojciecha Szczurka z projektem uchwały, której załącznikiem był zamówiony przez miasto dokument opisujący szczegóły techniczne dla projektantów dróg rowerowych w Trójmieście. Mimo, że załącznik był przez miasto zamówiony jako aktualizacja obowiązujących standardów 2003, zdarzały się inwestycje miejskie nie uwzględniające zawartych w nim zaleceń. Przykładem jest do dziś zdublowana Estakada, Węzeł wzgórze i wiele innych.
Po pół roku braku reakcji miasta Stowarzyszenie otrzymało odpowiedź odmowną z uwagi na... zbytnią obszerność załącznika. Uznano, że 60 stron tekstu, zdjęć i rysunków, to za dużo, żeby przekazywać projektantom. Po kolejnych miesiącach rozmów, Rowerowa Gdynia uzgodniła z ZDiZ pozytywną rekomendację i skierowanie jej do Prezydenta Bogusława Stasiaka do przedłożenia na Kolegium Prezydenckim i ostateczną akceptację w niezmienionej od pięciu lat postaci.
Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia jest bardzo zadowolone, że w ZDiZ udaje się wspólnie "ocieplać klimat" dla użytkowników dwóch kółek w Gdyni. Szczególne podziękowania stowarzyszenie kieruje do dyr. Macieja Karmolińskiego, który jest gospodarzem comiesięcznych dwustronnych spotkań. W prawdzie nie zawsze udaje się im zgadzać w 100%, jednak w gdyńskim ZDiZ coraz częściej słyszy się "da się zrobić"...
I oby tak dalej!
Źródło: Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia
Opinie (10) 1 zablokowana
-
2012-02-23 08:18
Do wszystkiego trzeba dialogu...
Powodzenia w dlaszych negocjacjach. Powoli to w Gdyni zaczyna ruszać, choć miejskie drogi rowerowe to nadal w Gdyni abstrakcja. Chwalenie sią oznakowanymi duktami leśnymi to nie wszystko.
- 9 0
-
2012-02-23 08:38
a dróg nadal nie ma ;o(( (2)
- 7 1
-
2012-02-23 09:09
(1)
i nie będzie
- 1 1
-
2012-02-23 11:59
Bo Gdynia to wieś rybacka więc po co komu drogi
Wystarczy, ze są dziurawe dukty
- 1 1
-
2012-02-23 10:09
Gdynia - rowerowa pustynia (2)
Od kilku lat przemierzam Trójmiasto od Gdańska do Redy. Infrastuktura rowerowa w Gdyni to jakiś żart. Wypadało by może udać się po nauki do Gdańska czy Sopotu. Widziałem gdzieś hasło "Gdynia przyjazna rowerzystom" Ciekawe gdzie i w jaki sposób?!!
Najlepszy przykład indolencji władz miasta to wyremontowanie Janka Wiśniewskiego kilka lat temu bez wybudowania drogi (ścieżki) rowerowej.- 17 2
-
2012-02-23 11:25
(1)
Zgadzam się z Tobą, z jednym wyjątkiem. Nie zauważyłem, aby Sopot był pod tym względem lepszy od Gdyni. A swoją drogą, wydaje się niepojęta ta ignorancja rowerowa władz Gdyni, mających w bezpośredniej bliskości przykład Gdańska, który pod względem "rowerowości" jest o przysłowiowe "lata świetlne" bardziej zaawansowany od Gdyni pomimo, że i tak gdańszczanie narzekają, że i u nich nie jest z tym najlepiej.
- 9 1
-
2012-02-24 10:09
Zapraszam więc rowerzystów na 40-sto-tys.Zaspę
;))
- 0 1
-
2012-02-23 10:17
Trzymam kciuki
Mam nadzieję, że uda Wam się rozruszać Gdynię. Wiem jak ciężko, niektóre sprawy idą w niby rowerowym Gdańsku, a co dopiero musi być w mniej przyjaznym mieście dla 2 kółek.
Tylko nie zamykajcie się jedynie na wydzielone drogi rowerowe. Siejcie w urzędach idee stref ograniczonej prędkości, pasów rowerowych, przestrzeni wspólnej z pieszymi :)- 11 0
-
2012-02-23 15:59
drogi rowerowe muszą być planowane z głową,nie wszędzie są one konieczne,nie wszędzie można je zrobić w sposób ułatwiający a nie utrudniający ruch robienie drogi rowerowej z wieloma przejazdami w poprzek głównej drogi to bezsens zakręty 90 stopni drzewa na środku drogi rowerowej idiotyczne światła na przycisk z tym wszystkim trzeba walczyć zdecydowanie
- 8 1
-
2012-02-24 11:43
oprócz standardów technicznych infrastruktury rowerowej
potrzebna jest wola polityczna takiego kształtowania przestrzeni publicznych, by nie pogarszały się warunki poruszania pieszych, rowerzystów i klientów transportu publicznego. Jak na razie to w wyobraźni niektórych rezygnacja z budowy dróg szybkiego ruchu nie mieści się w głowie, a one krają miasto na części.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.