• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o ścieżki rowerowe na Siedlcach

Maciej Naskręt
20 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Kartuska w Gdańsku. W świetle tego parkingu ma częściowo przebiegać ścieżka rowerowa. Mieszkańcy są niezadowoleni, bo stracą miejsca postojowe. Ul. Kartuska w Gdańsku. W świetle tego parkingu ma częściowo przebiegać ścieżka rowerowa. Mieszkańcy są niezadowoleni, bo stracą miejsca postojowe.

Mieszkańcy chcą zmian w przebiegu dwóch ścieżek rowerowych na Siedlcach. Trudno zmienić projekty, bo inwestycje są już za bardzo zaawansowane. - Mieszkańcy niepotrzebnie doszukują się problemów, na tych ścieżkach wszyscy zyskają - twierdzą rowerzyści.



Czy inwestorzy ścieżek rowerowych powinni uwzgęldnić protesty mieszkańców Siedlec?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska zleciła budowę ścieżki rowerowej na odcinku od pętli tramwajowej na Siedlcach do ul. Powstańców Warszawskich. Inwestycja ma ruszyć lada dzień. Jej projekt zakładał przeprowadzenie ścieżki tuż przed domami po północnej stronie jezdni na dolnym odcinku ul. Kartuskiej. To nie spodobało się mieszkańcom okolicznych budynków.

- Choć wraz z sąsiadami nie jesteśmy przeciwnikami budowy ścieżek rowerowych, źle się stało, że nie wytyczono ścieżki po południowej stronie ul. Kartuskiej albo w ogóle na ul. Zakopiańskiej. Chcemy zmiany w projekcie. Po wybudowaniu ścieżki będziemy tu mieli niewiele miejsc postojowych. Na domiar tego rowerzyści jeżdżą z zawrotną prędkością - będą oni zagrożeniem dla osób wychodzących z budynków - mówi pan Jarosław, mieszkaniec ul. Kartuskiej.

Co o tej sprawie myślą w DRMG? - Trudno teraz zmieniać przebieg ścieżki, gdy mamy już zagwarantowane finansowanie, wykonany projekt, rozstrzygnięty przetarg i udzieloną zgodę na budowę. Zrobimy jednak wszystko, aby zagwarantować bezpieczeństwo mieszkańcom i rowerzystom. Przy ścieżce rowerowej umieścimy ponadstandardowe oznakowanie - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Pozostaje do rozwiązania kwestia miejsc postojowych. Ich liczba na ul. Kartuskiej zmaleje o ok. 30 proc. względem dotychczasowego stanu. Jak ten problem DRMG chce rozwiązać? - Spotkam się z urzędnikami z Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego [zajmuje się on planowaniem inwestycji w Gdańsku przyp. red.] w Gdańsku i przedstawię im ten problem. Będę zachęcał ich do wytypowania jakichś dodatkowych stanowisk w tej części miasta, gdzie ten problem występuje - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.

Nieco dalej, na ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska, prowadzona jest przebudowa jezdni. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni już w trakcie inwestycji podjął decyzję o dobudowaniu tam ścieżki rowerowej. Jej przebieg też nie podoba się mieszkańcom z pobliskich domów. Tu jednak lokatorzy, inaczej jak ci z ul. Kartuskiej, chcą by ścieżka rowerowa właśnie przechodziła pod ich domami.

- Przed naszym budynkiem zaplanowano parking, który będzie w dni powszednie zastawiony samochodami. Ich kierowcy udają się do pracy do pobliskich urzędów i szpitali. Wraz z sąsiadami chcemy, aby właśnie tu przebiegała ścieżka, a nie po drugiej strony jezdni jak jest to teraz wykonywane - mówi pan Łukasz, mieszkaniec domu przy ul. Powstańców Warszawskich.

- Na zmiany jest nieco za późno. Inwestycja jest w trakcie - droga dla rowerów jest już budowana. Poza tym nie można dopuścić do sytuacji, w której mieszkańcy wychodzą z klatki wprost przed rozpędzony z góry rower. Stąd decyzja o wybudowaniu po wschodniej stronie jezdni miejsc postojowych - mówi Marian Werner, kierownik działu inwestycji w gdańskim ZDiZ.

Co o obu protestach sądzą rowerzyści? - Mieszkańcy niepotrzebnie doszukują się problemów. Jeśli powstanie ścieżka na ul. Kartuskiej i ul. Powstańców Warszawskich więcej kierowców dostrzeże zaletę jazdy rowerem. Przesiądzie się. A wtedy zwolnią się miejsca postojowe. W miejscach szczególnie niebezpiecznych będziemy jeździć ostrożnie, bo również nie chcemy wypadków. Po za tym zarządca ścieżki, jak zawsze w takiej sytuacji, ustawi szykany z barierek - wyjaśnia pan Damian, który mimo jesiennej słoty dojeżdża do pracy rowerem w centrum Gdańska z Oruni Górnej.

Miejsca

Opinie (223) 7 zablokowanych

  • Czy konsultacje społeczne są traktowane przez władze miasta poważnie? (12)

    Słaba ta nasza demokracja skoro władze miast w kraju nie biorą poważnie konsultacji społecznych.

    • 78 16

    • sęk w tym, że nie były przeprowadzane takie konsutacje (1)

      władzy chce się udawać demokratów, jak przychodzą wybory

      • 19 7

      • A co tu konsultować?

        Droga już była wybudowana, chodnik już był wybudowany, tory także - nic się nie zmieniło. Nikt nie został wywłaszczony, nie zwiększa się uciążliwość ciągu komunikacyjnego dla mieszkańców, więc co tu konsultować?

        • 13 3

    • I tak źle i tak nie dobrze

      Proponuję zrzucić tam bombę atomową i będzie spokój. Oczywiście ten pomysł wymaga jeszcze konsultacji społecznych

      • 16 4

    • Wreszcie LOTOS (1)

      Kończy wspłpracę z miastem Gdynia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 4 3

      • ale o co sie rozchodzi?

        • 1 1

    • narzekasz na brak konsultacji ?

      Wyprowadź się do Gdyni. Tam wszystko konsultują

      • 4 2

    • to skandal (2)

      Nie jestem przeciw ścieżkom! to świetna inicjatywa! jestem przeciw bezmyślności władz - trzeba było tylko przenieść ścieżkę na drugą stronę Kartuskiej- gdzie nie ma sklepów, przychodni, parkingu - jest full wolnej przestrzeni!!! nikt nie szanuje mieszkańców!! a podobna to ludzka rzecz pogadać!

      • 5 9

      • (1)

        Równie dobrze mieszkańcy mogą postawić po drugiej stronie swoje samochody i przejść te 50 metrów. - Chyba, że to przekracza ich kondycję fizyczną.

        • 5 2

        • bzdura

          Piszesz, bo chyba nie wiesz jak tam wygląda... Po drugiej stronie są tory tramwajowe, odgrodzone barierką i nie ma możliwości parkowania... A ścieżka mogłaby być! Piszesz totalne bzdury kompletnie nie znając sytuacji!

          • 2 0

    • otóż to (1)

      Najpierw powinni chodzić akwizytorzy spisujący zdania lokatorów na temat nowopowstających ścieżek - ścieżka rowerowa to przecież nie linia tramwajowa , kolejowa czy drogowa tylko dotyczy mieszkańców danej dzielnicy - a jeszcze lepiej gdyby była to urzędowa ankieta z prośbą o bezpłatne odesłanie do rady miasta i zarząd miasta czułby się pewniej a tak - nie wiadomo czy pomysły nie przyniosą szkody. Inną sprawą jest ryzyko jakie podejmuje rada miasta dotyczące funkcjonowania miasta - większe "śmielsze" ryzyko oznacza większą władzę ale także większą odpowiedzialność i krytykę - zawsze należy o tym pamiętać.

      • 0 3

      • tu nie trzeba było żadnych badań ani konsultacji

        wystarczyło pomyśleć. A tak powstanie piekna ścieżka po stronie parkingów, po stronie gdzie ściezka mogłaby być, będzie zielsko i barierka, a mieszkańcy straca miejsca postojowe. Polskie planowanie.... Ściezki to świetna inicjatywa, ale ile osób jeździ rowerami, a ile autami??

        • 0 0

    • nie poważnie

      • 0 0

  • Na Powstańców Warszawskich ściezka rowerowa będzie z polbruku :( (10)

    Tanio - oszczędnie - prowizorka

    • 32 26

    • Patrz z jakiego! (2)

      z tzw. bezfazowego,
      nie robi Ci to różnicy?

      • 7 6

      • robi, jest drożej (1)

        czyli ktoś mógł wziąć więcej pod stołem

        • 1 1

        • A co miał być fazowany?

          Jak jedzie się ścieżką nadmorską rowerową z Gdańska do Sopotu to od razu można poczuć, że przekracza się granicę miasta.

          • 4 0

    • polbruk jest droższy niż asfalt, opory toczenia (1)

      kostki niefazowanej wyższe o 30% a fazowanej o 60% niż na asfalcie. znowu mafia producentów kostki znalazła "dojscia" w UM, ZDiZ i DRMG. Co na to oficer rowerowy Remigiusz Kitlinski? od roku twierdzi że nie potrzeba już spotkań z organizacjami rowerowymi, bo "w urzędzie świetnie wiemy jak budować infrastrukturę dla rowerzystów, a standardy jakości obowiązują przy każdej inwestycji". Dlaczego tak bezczelnie kłamie?

      • 28 4

      • przecież z tym oficerem rowerowym to chodziło o to

        by nikt spoza nie patrzał na ręce, do których się przykleja.

        • 11 2

    • opory toczenia (4)

      jakie mają znaczenie przy tym spadku ulicy?
      z góry potoczysz się spokojnie, pod górę i tak trzeba naciskać

      • 3 15

      • no właśnie naciskać lub mocno naciskać takie to ma własnie znaczenie (3)

        • 4 4

        • Zobacz z czego są zrobione ścieżki na zachodzie... (2)

          ... w ogóle skąd dane zorientowanego "30% a fazowanej o 60%". Bo dala mnie są wyssane z palca. Podłoże asfaltowe dla ścieżek nie jest idealnie gładkie, by koła miały większą przyczepność w deszczu (szybciej się hamuje). Kostka niefrezowana jest bardziej gładka, szczeliny szybciej odprowadzają wodę, jest też trwalsza.

          • 2 3

          • pierniczysz (1)

            beton na ten przykład jest jeszcze bardziej gładki (np taki jak na parkingach podziemnych) a jak jest mokry to przyczepność na nim jest zerowa.

            • 1 1

            • zmień opony

              • 0 0

  • Ile osob... (5)

    ...tak na serio jezdzi rowerem , a ile autami?

    • 47 63

    • (3)

      "jezdzi", a chodzi o to "ile będzie jeździć" :)

      • 17 5

      • (1)

        Zaoraj ulice i zobacz ilu wówczas będzie dojeżdżać samochodami :-)

        • 8 2

        • już są zaorane :P

          może by od nich zacząć
          a nie od rowerowych?

          • 0 5

      • Dokładnie

        Jescze kilka lat takich rządów jak obecnie i przeciętnego Polaka nie będzie już stać na paliwo, czy nawet bilet miesięczny... Wtedy tylko zostaną rowery.

        • 1 1

    • Mniej więcej...

      378143 (+/- 12) jeździ samochodami.

      • 0 0

  • (1)

    najpierw trzeba kierowców nauczyć parkować, potem stawiać drogi rowerowe...

    • 50 12

    • Obawiam się, że gdybyśmy czekali aż kierowcy nauczą się parkować, to nigdy byśmy dróg rowerowych nie wybudowali

      • 22 1

  • Stojaki i parkingi rowerowe w Trójmieście to takie S-F (10)

    Jeżeli władze miast chcą zachęcać do jazdy rowerem to warto pomyśleć również o stojakach i parkingach rowerowych inaczej rower w dalszym ciągu będzie postrzegany jako środek transportu do rekreacji.

    • 40 8

    • hehe

      juz widze wypowiedz jakiegos mozga z ZDiZ ze koszt jednego stojaka to ok 2tys i ze narazie nie maja na to pieniedzy poniewaz maja wazniejsze "inwestycje" jak np. budowa garbow spowalniajacych, nikomu niepotrzebych wysepek czy tez sygnalizacji swietlnej tam gdzie jest zupelnie zbedna

      • 9 5

    • (6)

      poczytaj o stojakach w gdańsku, a nie siejesz ferment.

      Przez ostatni rok przybyło ich mnóstwo.

      • 8 4

      • czy to napisał autor audytu BYPAD za 200 tysiecy PLN? (1)

        Urząd Miasta za "skromne" 200 tys. zamówił audyt od zaprzyjaźnionej organizacji PSWE (www.pswe.org) której działacze uwijają się jak mrówki aby nachwalić się Adamowicza i Kitlińskiego (w końcu za coś im zapłacono ;)

        Tymczasem wyników audytu - jak nie było, tak nie ma. Ciekawe jak i gdzie się ta kasa na rowery rozchodzi

        • 3 5

        • treść audytu BYPAD można sobie wygooglać

          wtedy się dowiesz, czy ktoś tam kogoś chwali, czy prezentuje rzeczowe argumenty

          • 3 1

      • (3)

        ale jakich?!?! to są jakieś powyginane rurki a nie stojaki rowerowe. Ale u nas tak zawsze nie ważne, że gówniany, nie ważne że niepraktyczne ważne, że tanie...

        • 2 5

        • stojaki w kształcie litery U umożliwiają przypięcie ramy i koła roweru

          są na pewno lepsze niż tradycyjne łamikółki, których wiele nastawiano również za pieniądze publiczne na przykład na zapleczu ratusza (dawnego klubu Żak)

          po co narzekasz jak nie ma podstaw

          • 7 1

        • Do takiego "U" łatwiej przymocować rower odpowiednio mocnym, stalowym, sztywnym zapięciem.

          Innego rodzaju zabezpieczenia są łatwe to przecięcia.

          Na tradycyjnym stojaku rowerowym trzymającym rower za koło mamy możliwość zabezpieczenia jedynie koła. A w wielu nowych rowerach wystarczy odchylić 2 motylki, by zdjąć koło i w taki oto banalny sposób złodziej może zabrać rower bez przedniego koła ;)

          • 8 0

        • Kulą w płot: takie stojaki umożliwiają bezproblemowe przypięcie roweru za ramę dowolnym zapięciem (zwłaszcza istotne dal użytkowników U-locków). Standardowe niegdyś łamikółki były:
          1. Wykonane ze śmiesznie cienkich drutów.
          2. Niskie; przez co trzeba mocno kombinować, żeby się przypiąć chociaż za tylny widelec.

          • 2 0

    • (1)

      i dobrze by było żeby na takich parkingach były stojaki rowerowe z prawdziwego zdarzenia. Taki np. ma PKP Główny. Jakie PKP jest, każdy wie ale stojak mają super :) wiem bo codziennie zostawiam tam rower a nie takie badziewie jak na plaży w Brzeźnie się znalazło. Coś a'la odwrócone "U" - co to w ogóle jest??? Żart?!?!?!?!...

      • 2 3

      • No tak, szanowna pani jak zauważy prawdziwy stojak to i tak nie skuma o co kaman i szuka wyrwikółek, coby linką za całe 10 zł zabezpieczyć swój rowerek :-)

        • 2 1

  • "...więcej kierowców dostrzeże zaletę jazdy rowerem. Przesiądzie się. A wtedy zwolnią się miejsca postojowe..." (4)

    No tak, jak samochód nie będzie musiał jechać do pracy, to sobie na zakupy pojedzie. Logiczne.

    • 60 5

    • I jeszcze zabierze ze sobą sąsiada Fiata z miejsca postojowego 56

      • 7 2

    • tak, zwłaszcza wtedy, kiedy będzie lało jak z cebra albo będzie zamieć, to przesiądą się z auta na rower i zwolnią się miejsca parkingowe, banialuki....

      • 11 3

    • (1)

      Bez sensu. Skoro kierowca przesiądzie się na rower to jego samochód będzie stał właśnie na miejscu postojowym. Zwłaszcza, że tam parkują prawie wyłącznie mieszkańcy. A i warto napomnieć, że miejsca parkingowe zostają (choć nie wszystkie) bo zostanie jedynie zmieniony sposób parkowania - z skośnego na równoległe.
      Z drugiej strony nie rozumiem argumentu o rowerzystach zagrażających bezpieczeństwu ludzi wychodzących z klatek - droga rowerowa będzie od strony ulicy, a nie pomiędzy klatkami i chodnikiem.
      Jestem rowerzystą, kierowcą oraz pieszym mieszkającym na Siedlcach. Moim zdaniem po drugiej stronie Kartuskiej jest zdecydowanie więcej miejsca na drogę rowerową. Jak to będzie wyglądać przy obecnym planie możemy zobaczyć na przykładzie drogi rowerowej przy sądzie, gdzie dla pieszych zostawiono za mało miejsca, a i tak już słabą sytuację pogorszono stawiając barierki między chodnikiem a ścieżką rowerową przy kiosku.
      Jestem za budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej, ale nie zgodnie z tym planem. Jak to jest, że wszyscy widzą to, czego dojrzeć nie mogą osoby odpowiedzialne za takie projekty?

      • 19 1

      • To proste jak w pewnym polskim serialu:
        - A czemu nie postawić bloku tutaj?
        - Ale to jest jezioro.
        - No to jezioro się przeniesie tam, a tu stanie blok.

        • 2 1

  • Kierowcy samochódów to w większości egoiści (7)

    Dlaczego priorytetem dla nie których jest samochód niż komunikacja zbiorowa jak i rowerowa?

    • 45 44

    • (1)

      Bo na Armii Krajowej ani obwodnicy nie wolno jeździć rowerami. Poza tym w naszym kraju częściej pada niż nie pada. A jak mam jechać z nosem przy szybie w zatłoczonych autobusach i tramwajach 1.5h to wolę samochodem 40 minut.

      • 22 7

      • ...głupi jak but!

        • 0 7

    • dlaczego ? DLATEGO ŻE JEST WOLNOŚĆ WYBORU KOMUNISTO.. WSADZANIE WSZYSTKICH DO TABORU PUBLICZNEGO I MOŻE JESZCZE JEDNAKOWE KAMIZELKI ROBOTNICZO CHŁOPSKIE TO JUŻ PRZERABIAŁ MAO...

      • 15 15

    • (1)

      bo większość Polaków to kierowcy!!!

      • 8 3

      • a mi się wydawało że piesi

        • 1 3

    • (1)

      a próbowałeś wsiąść do tramwaju z dzieckiem, o godzinie 7.30 na pętli na chełmie?
      ja raz. po tym priorytetem jest dla mnie samochód.

      • 4 1

      • A ja jeżdżę samochodem z altruizmu.

        Żeby dzieci jadące do szkoły mogły wsiąść do autobusu.

        • 5 0

  • caly dolny odcinek kartuskiej po "remoncie" to jedna wielka porażka, (29)

    od nowych ogrodow do skrzyzowania lostowicka/nowolipie powinny isc 2 pasy w kazdym kierunku!!! czemu ktos ten odcinek kartuskiej tak skrzywidzil robiac "koryto"? nie ma winnych? mozna bylo te smieszne wysepki zrobic, zadzam sie, ale jednoczesnie poszerzyc ja do 2 pasow w obu kierunkach!!! dramatyczny brak myslenia

    • 67 26

    • całe myślenie o tym że korki rozwiąże poszerzanie dróg (7)

      to jedna wielka porażka. więcej szerszych dróg - więcej chętnych do jazdy samochodem. Berlin, Paryż, Londyn, Nowy Jork - wszędzie zwężają ulice w centrum miasta, tylko biedaczki polaczki wyedukowane na marzeniach o mercedesie i politechnice z okresu późnego gierka myślą że szerokie jezdnie to nowoczesność. To BYŁA nowoczesność, 40 lat temu. 1 osoba jadąca samochodem w ruchu miejskim zużywa ok 100m2 terenu, jeden pasażer tramwaju ok 1m2, jeden rowerzysta ok 4 - 5 m2

      Już wiesz czemu nie da się odkorkować miasta poszerzając drogi? Nie? to przemyśl to jeszcze raz. I jeszcze. do skutku

      • 21 25

      • (2)

        urbanista, taki jesteś postępowy, to jadąc autem zwężoną Kartuską ze wspaniałymi wysepkami ustąp miejsca jadącej karetce pogotowia na przykład, życzę powodzenia

        już wiesz czemu chcemy szerszych dróg w miastach? nie? to pomyśl, jeszcze raz, i jeszcze...

        • 24 12

        • wyniesienie zabrukowanej wysepki jest ok. 4cm (1)

          więc wjeżdżam na nią i nie robię problemu.
          Potrenuj wieczorem jeden raz, potem, jeszcze raz, i jeszcze... :-)

          • 14 11

          • to ty niszczysz te słupki stojące na wysepkach, teraz wiadomo od kogo ściągnąć kasę za ich wymianę

            • 4 2

      • (2)

        Zgadzam się w 100%. Szersze drogi nie spowodują rozkorkowania miasta. Dodatkowo na kartuskiej nie ma gdzie wcisnąć 4 pełnowymiarowych pasów. Jest miejsce na 3. Można było by zastosować takie rozwiązanie, jak stosuje się w niektórych miastach na zachodzie. że środkowe pasy w zależności od obciążenia służą do komunikacji albo w jedną albo w drugą stronę. Komunikacja ta sterowana jest odpowiednią sygnalizacją. Chociaż w naszych warunkach wydaje mi się to mało realne.

        • 12 5

        • w takim razie zwęzmy armii krajowej do jednego pasa zamiast trzech. korek bedzie siegał od lotu po samą obwodnicę. ty debilu nie udzielaj sie wiecej.

          • 9 7

        • tam JEST miejsce na 4 pasy, tylko mieszkańcy chcą mieć miejsca parkingowe, więc załatwili zwęzenie:)))

          • 5 4

      • zwężają 3 i 4 pasmowe

        do dwupasmowych- bo dwa pasy + odcinki dla skręcających to złoty środek, do którego się powinno dążyc, bo powyżej dwóch pasow faktycznie przepustowość się nie zwiększa, ale jeden pas to już znacznie obniżona przepustowość..

        • 2 2

    • Nowo wybudowana Ścieżka na ulicy kartuskiej to spore utrudnienie dla pieszych (2)

      Nowo wybudowana Ścieżka na ulicy kartuskiej to spore utrudnienie dla pieszych
      Jest wąsko w niektórych miejscach, że ledwo mieszczą się dwie osoby. No a ten wystający murek tuż przed parkiem to spory błąd na etapie konstrukcji przebiegu jej trasy. Ktoś nie wiedział, że on tam istnieje. Ciekawe co inwestor zamierza z tym fantem zrobić. Nie mam nic przeciwko scieżką rowerowym ale piesi tez powinni mieć możliwość swobodnego poruszania się chodnikiem.
      Nie uważacie podobnie.

      • 9 5

      • przecież tamtą (północną) stroną ulicy Kartuskiej prawie nikt nie chodzi, wiem bo ja chodzę, nikogo nie mijam, nikogo nie wyprzedzam - cała moja :) chyba, że mi rowerzysta śmignie za uchem :) to teraz ja będę miała swój chodniczek i rowerek swój ... A komu tam tak ciasno ???????

        • 8 5

      • murek przypuszczalnie da się usunąć

        i po sprawie

        • 0 0

    • (10)

      Ten odcinek Kartuskiej jest właśnie najlepszym jej odcinkiem. Ruch przebiega płynnie i nie tworzą się tam korki, a jeśli są to z powodu skrzyżowania Łostowicka/Nowolipie - zwłaszcza po zamknięcia pasa do skrętu w prawo. Jako mieszkaniec Siedlec gwarantuję też, że zrobiło się dużo bezpieczniej. Dawno nie widziałem na tym odcinku wypadku, a przed przebudową dochodziło do nich bardzo często. Zresztą nie wiem gdzie widzi Pan/Pani miejsce na dodatkowe 2 pasy - na torach czy na chodniku?

      • 19 9

      • popieram (6)

        Przyznam, jak były plany dopiero, jeśli idzie o zwężenie Kartuskiej, byłem zdecydowanym przeciwnikiem. Gdzie to ja nie pisałem, gdzie nie krzyczałem! Ale - mea culpa!
        Przyznaję, myliłem się. Jest lepiej. Spokojniej, bezpieczniej. A korki wcale nie wzrosły. A nawet idzie to wszystko płynniej. Myliłem się. Miasto miało rację.

        Ale co do ścieżki rowerowej tutaj, to protestuję. Nie przeciw samej ścieżce, ale przeciw jej wytyczeniu po północnej (zabudowanej) stronie ulicy. Przecież po tej stronie gdzie jest tramwaj, jest mnóstwo pasów zieleni.

        Zmiana parkowania ze skośnego na równoległe naprawdę znacznie zredukuje ilość miejsc postojowych. A tu parkują tylko mieszkańcy. I jest obecnie prawie że na styk. To gdzie teraz będą mieli parkować ci, dla których miejsc zabraknie? Pytam poważnie. Tu naprawdę w okolicy nie ma gdzie już więcej parkować.

        • 9 9

        • czy ty naprawde jestes taki ograniczony czy tylko takiego udajesz? (4)

          podam ci najprostszy z mozliwych przyklad, wyobraz sobie ze... jedzie twoim genialnym korytem traktor z przyczepa, jakis totalny zlom, skuter, dymiacy pks - wszystkie poruszaja sie z zawrotna predkoscia oscylujaca w granicach 20-30km/h, gdzie oczywiscie NIE MA OPCJI wyprzedzenia zadnego z tych "scigaczy", teraz powiedz mi koleszko, co bardziej usprawnia w tej sytuacji ruch,

          masz do wyboru:

          a) twoje genialne koryto, bez jakiejkolwiek alternatywy
          b) 2 pasy w kazdym kierunku, gdzie spokojnie i BEZPIECZNIE mozna wyprzedzic ktorys z nich

          nie wspomne juz o pojazdach uprzywilejowanych ktore maja tam niemaly problem

          odpowiedz łaskawie na to pytanie

          • 6 9

          • mialo byc do nijakiego kubaiaka ale Ciebie tez to sie tyczy

            wiec czekam na odpowiedzi

            • 1 3

          • (2)

            proste jak drut, jedziesz za pojazdem.
            Przykład traktor jedzie 30kmh, ty chcesz 50(wiecej nie można), Kartuska od Łostowickiej do Pohulanki 2km. Stracisz jadąc za nim ok 1,5 minuty szoooooooookkkkkkk!!!
            a teraz kalkulatorek i liczysz chociaż to chyba przerasta twoje możliwości

            • 8 3

            • (1)

              Guzik stracisz bo dojedziesz z prędkością 50 km/h do Pohulanki i będziesz grzecznie stał w koreczku tak jak obecnie. A faktycznie tych traktorów na Kartuskiej jest całe zatrzęsienie. Co 10 sek. traktor z przyczepą. Wolę jechać raz na miesiąc za traktorem niż czmychać jako pieszy między debilami którzy na dwóch pasach chcą ustawić się w koreczku najbliżej jak to możliwe i zapieprzają ile mocy w silniku (a tak było przed przebudową). Specjalisto z kalkulatorkiem.

              • 8 3

              • Sorki to było,a propo's głupot jakie wypisuje tu bet.

                • 4 2

        • ...a zezłomować te parę gratów i miejsca się zwolnią. Wygodnisie po trzy samochody w jednej rodzinie, to pewnie że zawsze będzie brakowało parkingów i jezdni do ich przetaczania.

          • 1 4

      • widac ze nie jezdzisz samochodem tylko cisniesz z buta (1)

        • 4 3

        • A właśnie, że nie. W komentarzu gdzieś u góry już pisałem, że "jestem rowerzystą, kierowcą oraz pieszym mieszkającym na Siedlcach." A mimo wszystko popieram "Urbanistę" chociaż nie jestem przekonany co do danych podanych przez niego odnośnie zajmowanej powierzchni w ruchu ulicznym.

          • 2 2

      • coś przespali..

        byłoby miejsce na dodatkowe dwa pasy, gdyby przesunięto torowisko o 1 - 2m.

        • 3 2

    • i w ten sposób

      powstało 70% miejsc postojowych na kartuskiej:)))
      więc niech mieszkańcy nie marudzą, że teraz im 30 % ubędzie, bo dalej są na plus:DDD

      • 4 4

    • (2)

      wieśniaki z osiedli przy obwodnicy i pobliskich gmin chcieliby 2 pasy na karuskiej aż do samego Neptuna. Może jeszcze wam czerwony dywan rozścielić?
      Odkąd wyremontowano kartuską nie przypominam sobie wypadku śmiertelnego (wcześniej kilka rocznie). Co do ścieżki to planowany przebieg jest ok. Kto tu mieszka ten wie, że rowerzyści i tak teraz jeżdżą po chodniku właśnie po tej stronie.

      • 10 4

      • glupiutki jestes synek (1)

        • 0 4

        • I masz na myśli co?

          To, że udało się pozbyć śmiertelnych wypadków? czy stwierdzenie faktu, że rowerzyści i tak korzystają z tamtej strony chodnika?
          Całe szczęście Kartuska jest odciążana przez Armii Krajowej.

          • 2 1

    • i co to by dalo, tak jest bezpieczniej i bardzo dobrze!

      • 0 2

    • ...jakich pasów grzybie jeden. Ta ulica powinna być deptakiem tylko dla pieszych i komunikacji miejskiej, no i rowerzystów.

      • 0 1

    • Kartuska to porażka

      Ja myślę, że powinno być pięć pasów w każdą stronę, tak jak w Moskwie czy Kijowie, a nie bez sensu kopiujemy jakies holenderskie czy belgijskie rozwiązania. Wcześniej przynajmniej na Kartuskiej było 1,5 pasa i można było wyprzedzać, tak jak na Ukrainie czy w Mołdawii. A teraz? Ciszej, bezpieczniej, bez sensu. Powinno się wyburzyć jedną stronę Kartuskiej, a mieszkańców przenieść na Kowale. Będą dojeżdżać samochodami, ale nie będzie korków, bo będzie kilka pasów do centrum. Proste.

      • 2 0

  • Czy ZDiZ w tym roku zaskoczy rowerzystów w zimie? (3)

    Czy ekipa z ZDiZ zaskoczy wszystkich użytkowników jednośladów i będzie odśnieżać drogi rowerowe, czy będzie jak ostatnio dopiero po interwencji w mediach Pan Mieczysław z ZDiZ będzie zaskoczony, sprawdzi wysyłając ekipę na miejsce i ewentualnie zrobi co należy.

    • 25 6

    • Pan Mieczyslaw jest zawsze zaskoczony

      • 6 2

    • zaskoczy.... i nie odśnieży :) Bo Pan Mieczysław rowerem nie jeździ... to i stolec nam wciska i każe się cieszyć, ze w ogóle coś jest...

      • 5 1

    • bredzisz koleś

      gdybyś przeczytał o przetargach zdiz na ich stronie to byś wyczytał że mieczysław zorganizował przetarg na odsnieżanie ścieżek rowerowych

      • 1 0

  • HM (7)

    Faktycznie trochę to nieprzemyślane.Wiadomo,że tam na Kartuskiej parkują mieszkańcy ( w większości ).Ja też lubię jazdę rowerem ale nie wyobrażam sobie sytuacji,że dla ścieżki rowerowej zabiorą mi miejsce parkingowe na osiedlu.Gdańsk się chwali,że ma najwięcej w Polce ścieżek rowerowych,szkoda tylko,że nie wspomina o tym,że są one kosztem ulic ( np.starówka ) albo miejsc parkingowych.

    • 56 14

    • Chyba to oczywiste

      Ciekawe, a kosztem czego te ścieżki rowerowe mają być? Czy mają wyburzać budynki?

      • 11 5

    • to ty jesteś nieprzemyślany

      a chciałbyś jeździć ścieżką rowerową co skrzyżowanie zmieniającą bieg na drugą stronę ulicy? a po drugiej stronie ulicy ziemia nie należy do miasta tylko do spółdzielni i do kościoła - tylko o tym ani słowa w artykule. Ciekawe czemu?

      • 9 5

    • jakim kosztem ulic ?

      na Rajskiej jest dość miejsca na jezdni dla samochodów i rowerów

      Jaka część chodników w mieście zajęta jest parkującymi samochodami?
      Nie pomyślałeś nigdy, że można by je stamtąd wyprowadzić?

      Gdy gość dojeżdża samochodem do pracy z odległości mniejszej niż 3 km mimo tego, że ma pod nosem tramwaj, autobus, SKM lub drogę rowerową, to naprawdę miasto ma mu się kłaniać w pas i zapewniać darmowy parking np. przed Zieleniakiem gdzie pieszy ledwo się wciska?

      • 4 4

    • ścieżka na Nowych Ogrodach (3)

      Pod budynkiem sądów, a zwłaszcza pod budynkiem Komendy Miejskiej Policji, tam gdzie jest kiosk, poprowadzono tak ścieżkę rowerową, że nie ma jak przejść. A niestety rowerzyści na ścieżkach w ogóle ignorują pieszych

      • 8 2

      • ojej biedni piesi (1)

        idz zobacz jak piesi ignoruja rowerzystow w centrum (odcinek krewetka - era) i po drugiej stronie odcinek przy pkp - bydlo stoi ilazi wszedzie, tylko nie tam gdzie trzeba.

        • 5 5

        • pretensje do projektantów, że zaprojektowali ścieżki w miejscach zwiększonego ruchu pieszego

          • 2 1

      • Jeszcze poustawiali jakieś idiotyczne barierki zupełny debiliżm. Piesi won z chodnika.

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum