• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Specjalna komisja bada śmierć rowerzysty

Michał Sielski
22 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do wypadku doszło kilkadziesiąt metrów za żółtym znakiem. Do wypadku doszło kilkadziesiąt metrów za żółtym znakiem.

Po śmiertelnym wypadku rowerzysty, jadącego w środę ul. Śląską w kierunku ul. Morskiej przed wiaduktem nad ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, sprawą zajęła się specjalna komisja. Policja zbada kto zawinił, a komisja wyda rekomendacje co zrobić, by ograniczyć ryzyko podobnych zdarzeń w przyszłości.



Przypomnijmy: do wypadku doszło w ubiegłym tygodniu, w środę rano. 52-letni mężczyzna, mieszkaniec Śródmieścia Gdyni, jechał rowerem ul. Śląską w kierunku ul. Morskiej. W tym miejscu nie ma żadnej drogi rowerowej, więc zgodnie z przepisami poruszał się jezdnią. Policjanci ustalili już, że miał oświetlenie. Zderzył się z 32-letnią kobietą prowadzącą nissana i w wyniku wypadku zmarł.

Czytaj więcej: Śmiertelne potrącenie rowerzysty.

Do wypadku doszło w środę rano. Do wypadku doszło w środę rano.
Według pierwszej wersji, przedstawionej policjantom przez kierującą samochodem, rowerzysta nagle, bez sygnalizacji zmienił pas z prawego na lewy. Tu pojawiają się jednak wątpliwości. W miejscu uderzenia dokładnie widać, że droga się zwęża, lewy pas się kończy i dalej można jechać tylko prawym. Pokazują to wyraźnie znaki poziome i pionowe, można też przypuszczać, że mieszkaniec Śródmieścia, jadący tamtędy rowerem zimą, znał tę trasę. Tym bardziej, że wersję prowadzącej podważa świadek zdarzenia, twierdzący, że rowerzysta jechał prawym pasem.

Sprawę wyjaśnią dochodzeniowcy z policji.

Zajmują się nią jednak także urzędnicy. Wstępne wnioski są takie, że infrastruktura w tym miejscu jest właściwa, a wypadek to wynik błędu jednego z kierowców.

- W takiej sytuacji zawsze sprawę bada komisja składająca się z przedstawiciela Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni. Na ostateczne wnioski jeszcze za wcześnie - mówi Jarosław Biały z gdyńskiej policji.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    W takiej sytuacji zawsze sprawę bada komisja składająca się z przedstawiciela Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni. Na ostateczne wnioski jeszcze za wcześnie

    nigdy o takiej komisji nie słyszałem

    • 8 2

    • (1)

      może ktoś przeczytał komentarze (zanim trojmiasto.pl zadeklarowało, że terozki nasili cenzurę) i się zreflektował:

      w końcu żółte kamizelki przegoniły kilku misiów tam, mogą zacząć i tu, w kraju rządzonym przez ponadpartyjny motomotłoch...

      • 3 2

      • konstruktywna opinia i na temat

        • 1 1

  • (6)

    Zajmują się nią jednak także urzędnicy. Wstępne wnioski są takie, że infrastruktura w tym miejscu jest właściwa... Jaka infrastruktura dla rowerzystów jest na śląskiej?

    • 24 4

    • (4)

      Jezdnia. naturalnym miejscem dla rowerów jest właśnie jezdnia. to ze nasze kierofczyki są tak zacofane ze nie są w stanie pojąć ..... można to nazwać ograniczeniem umysłowym...

      • 10 1

      • Niestety - "ograniczeni kierowczyki" zwykle wychodzą bez szwanku (3)

        A rowerzyści bez zdrowia lub bez życia.

        • 5 1

        • (1)

          To trzeba się zabrać za piratów. Od czego jest policja
          Powinno się likwidować terrorystów, czy chować przed nimi potencjalne ofiary?

          • 4 0

          • zamiast likwidować "terrorystów" lepiej zmieniać ich zachowania

            przy pomocy wielu sprawdzonych instrumentów: przede wszystkim odpowiednie kształtowanie geometrii rozwiązań drogowych.

            • 0 0

        • jaki wniosek?

          jeśli wniosek będzie taki: nadal odmawiać rowerzystom prawa do poczucia bezpieczeństwa w czasie poruszania się po jezdni, to nic się nie zmieni. Jeśli wniosek będzie prowadził do promocji sensu uspokajania ruchu i uspokojenie ruchu w mieście, to może coś się poprawi.

          • 4 1

    • Jak to jaka? Właściwa.

      • 0 0

  • Postawią B-9 i nakaz jazdy po schodach (6)

    Taki będzie wynik prac komisji, przecież toż oczywiste, bo przecież rowerzysta po jezdni pałętać się nie może. Bo jak to zaburzać pędzącą św. Przepustowość

    • 37 8

    • Zakaz wjazdu rowerom i obowiązkowe ubezpieczenie oc. (5)

      Jak mi auto porysujesz to będzie instytucja, która da mi odszkodowanie za waszą brawurową i niebezpieczną jazdę

      • 5 10

      • (3)

        Zgłaszam do moderacji komentarze w których popiera się obowiązkowe OC

        • 3 3

        • zgłoś do moderacji komentarze, których autor oskarża rowerzystów za niepopełnione winy

          i wyraża większą troskę o gładkość lakieru swojego samochodu niż o bezpieczeństwo innych użytkowników dróg, zwłaszcza tych niechronionych.

          • 1 0

        • zgłaszam do moderacji komentarze

          w których oskarża się rowerzystów o brawurową i niebezpieczną jazdę świadczące o braku zdolności do refleksji na temat stylu jazdy kierowców. (zakładające, że kierowcy mają święte prawo lekceważyć ograniczenia prędkości a uspokajanie ruchu nie ma sensu).

          • 1 2

        • Oh, co ja teraz zrobię?! Zaszachowałeś mnie.

          • 1 2

      • Haha obowiązkowe OC na rower, skąd Wy się bierzecie :)

        Pomińmy techniczne przeciwności, które takie rozwiązanie niepodważalnie uniemożliwiają. Zapytam tylko o jedno. Niby po co to OC? Bo kilka milionów rowerzystów zawiniło powstania szkód o łącznej wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie? Powiedz, wykluwacie się pod jakimś kamieniem, czy legniecie się w zgniłych liściach?

        • 4 0

  • Panie Prezydencie (7)

    Inwestycje w drogi drogi i jeszcze raz drogi. I nowe ścieżki ale nie takie powstałe z malowania pędzlem.

    • 120 10

    • A ścieżki niech nie będą tylko wzdłuż ciągów drogowych, wdychanie spalin na rowerze nie jest zdrowe. (1)

      • 3 1

      • ulice lokalne powinny służyć jedynie do dojazdów do lokali mieszkalnych

        tam często nie potrzeba tworzenia pasów do jazdy rowerem, wystarczy uspokajać ruch i dążyć do jego redukcji. Warto rozważyć tworzenie tzw. ulic rowerowych ("rowerowo-parkingowych")

        • 0 3

    • dużo tańsze jest inwestowanie w proces uspokajania ruchu i promocję transportu publicznego (2)

      dobrze powiązanego z ruchem pieszych i rowerzystów. Kładzenie akcentu na rozbudowę sieci ulic (zamiast np. remontowanie istniejących) prowadzi do "rozlewania się" miasta i wzrost popytu na marnowanie przestrzeni publicznej na drogi i parkingi. To się niestety dzieje w Gdyni od wielu wielu lat a liczba jej mieszkańców maleje kosztem przyrostu mieszkańców w gminach sąsiednich. To jest właśnie klasyka "niezrównoważonego rozwoju".

      • 5 8

      • sporo minusów świadczących o trudności w zrozumieniu prostych prawd

        Gdzie argumenty?

        • 0 1

      • tylko, że w Gdyni nic nie robią.

        • 2 2

    • te gdyńskie malunki to jest parodia

      popieram rozwój infrastruktury dla rowerów, poruszam się głównie na rowerze, ale jak widziałem ostatnio Abrahama koło CH Batory, to prawie padłem ze śmiechu. Na jednym pasie ruchu na siłę wciśnięte pasy rowerowe, które są tam dosłownie po nic, ulica wysmarowana farbą, rowerzystom to i tak do niczego nie potrzebne, a zabrane z 7 miejsc do parkowania. Komedia.

      • 4 3

    • zobaczysz jak te drogi będą wyglądały po zimie.

      • 6 1

  • może wskoczyła zza innego pojazdu na prawy pas, ale był tam już rowerzysta (18)

    ograniczona widoczność i tragedia gotowa, a teraz winę na nieobecnego łatwo zrzucić

    • 147 18

    • (16)

      Gdzie w tym tekście ktokolwiek zrzuca winę na rowerzystę?

      • 5 32

      • W tym tekście kierująca samochodem (3)

        twierdzi, że rowerzysta spowodował wypadek.

        • 7 2

        • (2)

          A świadek to podważa. Naprawdę są tu sami analfabeci.

          • 5 3

          • nie sami - przecież twój wpis znakomicie temu przeczy

            Chyba z treścią niektórych z nich się zgadzasz? (bywają pary wpisów wyraźnie wyłączających się i sprzecznych ze sobą).

            • 0 0

          • Czy pani mogła pomylić się lewą z prawą?
            Mogła.
            Bez napinki.

            • 2 0

      • w tym tekście jest mowa, że kierująca pojazdem opowiada o zachowaniu rowerzysty (3)

        ze swojego punktu widzenia. Jej narracja nie musi być prawdziwa, choć wyraźnie obwinia rowerzystę za nieodpowiedzialne zachowanie stwarzając wrażenie, że sam sobie winien. Nie jest to pierwszy przypadek w historii kolizji i wypadków powodowanych przez kierowców wobec rowerzystów i pieszych (por. tzw. koncepcja "wtargnięcia" opisana w naszym prawie).

        • 19 1

        • (1)

          W tym tekście jest napisane że wersja kobiety jest podważana. Czego nie rozumiesz?

          • 1 8

          • odwracam pytanie: a czego ty nie rozumiesz, przyjacielu?

            Nie znasz przypadku rozgrzeszania kierowców za śmiertelne potrącenie pieszego na pasach na podstawie argumentu: że "wtargnął" na jezdnię? Nie znasz przypadku człowieka który śmiertelnie potrącił rowerzystę i później się tłumaczył, że to rowerzysta był sam sobie winien?

            • 3 0

        • I co złego w tej koncepcji wtargnięcia?

          Żebyś nie odpowiadał za czyjeś samobójstwo, mamy jednoznaczny zakaz dotyczący pieszych. Bardzo proste, w żadnej sytuacji pieszy nie ma prawa wleźć na jezdnie tuż przed nadjeżdżający pojazd, nawet na polecenie policjanta kierującego ruchem. I tak ma być, nie wiem skad uroił Ci się w głowie pomysł, ze za głupotę dowolnego uczestnika ruchu odpowiadać ma zawsze kierowca pojazdu (ale nie roweru).

          • 0 3

      • (7)

        Przeczyaj go jeszcze raz, ale w całości, a nie tylko nagłówek :)

        • 27 3

        • (6)

          To ty przeczytaj coś więcej niż na główek. Jest napisane że są wątpliwości co do wersji kobiety kierującej nissanem, nic nie na o winie rowerzysty oprócz przypuszczeń kobiety które są podważane. Więc zluzuj majty i naucz się czytać ze zrozumieniem.

          • 2 15

          • Kobieta obwinia rowerzystę (3)

            Twierdzi, że ten nagle bez sygnalizacji zmienił pas ruchu. Czy to prawda to inna sprawa. Przeczytaj jeszcze raz tekst, wolniej.

            • 11 2

            • (2)

              Ty przeczytaj tekst, wolniej i jeszcze raz półgłowku.

              Cytuję: "Tu pojawiają się jednak wątpliwości. (...) Tym bardziej, że wersję prowadzącej podważa świadek zdarzenia."

              Idioto ty.

              • 2 10

              • I co to niby zmienia?

                Kobieta, która zabiła tego mężczyznę, zwala na niego winę. Czy ktoś w to wierzy jest nieważne, ofiara jest obwiniana o spowodowanie tego wypadku, waflu bezmyślny.

                • 3 0

              • Masz jakieś problemy życiowe - z ortografią (żaden słownik tak nie zmienia, chyba że z telefonem też masz problemy), czytaniem ze zrozumieniem, kulturą...

                • 3 0

          • A co to jest „na główek”??? (1)

            Hahaah idiota

            • 4 4

            • Telefon zmienił, idioto.

              • 2 4

    • własnie przez takich idiotów jak ty i ona mamy najwyzsze stawki OC w Polsce!!

      • 7 0

  • Kobieta za kierownicą i rowerzysta (8)

    To zbyt duże ryzyko bylo

    • 152 123

    • mężczyzna za kierownicą i rowerzystka lub pieszy

      To zbyt duże ryzyko stale nam towarzyszące

      • 1 0

    • mnie okaleczył na zawsze facet kierowca 8 la temu (2)

      • 8 0

      • (1)

        Po co tłumaczysz? Przeciez to frustrat i mizogin. Wystarczy poczytac statystyki żeby wiedziec że 90 proc cięzkich i smiertelnych wypadków powodują faceci, nie kobiety.

        • 10 2

        • Szkoda Wam tlumaczyc

          Podałbym fakty, a i tak zostałbym okrzyknięty szowinista.

          • 1 0

    • Ty + komentarze to zbyt dużo na raz.

      i oczywiście wyszedł bigos.

      • 2 0

    • Faktem jest, że dziś kobiety jeżdżą coraz bardziej niebezpiecznie (1)

      Jako rowerzysta od wielu lat najbardziej uważam na kierowców firm kurierskich, tzw. przedstawicieli handlowych i właśnie kobiety.
      W tym ostatnim przypadku szczególnie uważam na skrzyżowaniach, bo niestety miłe panie skręcając w prawo patrzą tylko czy z lewej nic nie nadjeżdża. Z prawej może wejść na pasy pieszy lub wjechać rowerzysta i zauważą dopiero jak rozjadą.
      Kobiety dziś próbują dorównać brawurą za kierownicą mężczyzną, co tylko pogarsza sytuację na drogach, bo przecież polscy kierowcy płci męskiej nie są tu zadnym godnym przykładem do naśladowania.

      • 17 12

      • "Kobiety dziś próbują dorównać brawurą za kierownicą mężczyzną"

        Ty się do nauki głąbie weź, a nie kobiety krytykujesz. "Mężczyzną" ty. Litości :D

        • 13 3

    • raczej szczurek przy korycie od 20 lat to złe połączenie.

      • 21 19

  • Znamienne jest to że prowadziła kobieta. Dobrze że był świadek. (9)

    Za każdym razem kiedy widzę jakiś głupi manewr na drodze myślę sobie: "kobieta!" i w 8 przypadkach na 10 mam racje. Żeby oddać sprawiedliwość mówię tu o manewrach głupich, nieuważnych i bezcelowych. Z kategorii tych niebezpiecznych manewrów (które też mądre nie są) jak jazda z niebezpieczną prędkością, wyprzedzanie na trzeciego itd. przeważają mężczyźni.

    • 63 24

    • (3)

      Znamienne to jest to że takie mizoginistyczne i szowinistyczne komentarze mają się świetnie na portalu Trójmiasto.pl.

      • 3 6

      • (1)

        Uzywasz takie madre slowa, ale widac, ze w srodku az sie gotujesz uciesniona kobieto :D proponuje najpierw zajac sie swoimi nerwami,a potem tymi zlymi szowinistycznymi facetami

        • 0 1

        • To nie nerwy, to hormony.

          • 1 1

      • Może dlatego, że opisują rzeczywistość?

        Zamiast zaspokajać jakieś wydumane potrzeby dowartościowania się na siłę?

        • 4 3

    • Kilkukrotnie widziałam: (1)

      2 pasy w dol Wielkopolskiej.
      Dziadu jedzie lewym, po czym nagle na wysokości Łukoila ostry skręt w prawo i heja przez kolejne 2 pasy w prawoskręt koło Volvo! Z 3 takich sytuacji- 2 razy był dziadu a raz młody facet. Za to babska siedzą na lewym pasie jakby super glue tam miały —— dziady/babska -> bo to nie są normalni kierowcy obu płci tylko odpady umysłowe

      • 6 1

      • Kurcze

        Po tak wiarygodnej próbie statystycznej po prostu nie można nie wyciągnąć wnioskow dotyczących całej populacji.

        • 1 0

    • Szkoda, że nikt z nich nie miał rejestratora. (1)

      • 5 0

      • 52 latek na rowerze do pracy

        akurat miał by ochotę zawracać sobie głowę kamerką

        niestety, najbardziej narażeni rowerzyści maja najmniejszą ochronę. dlatego trzeba rozkazem zmusić policjantów drogówki, by czasem patrolowali na rowerach. ich by sie bali a i oni by się pobali, i nie zganiali by "kulturnych" rowerzystów z chodników, zaś tych "niekulturnych" łatwiej mogli by dogonić na rowerze niż samochodem.

        • 2 2

    • Z mężczyznami też nie jest tak dobrze , to nie kwestia płci a predyspozycji , mężczyźni nawet się biją , zajeżdżają drogę , nie podoba mi się takie mizogińskie podejście

      • 4 0

  • Zawsze jest tak że rowerzysta wyskoczył a staruszek wtargnął na przejście

    Kierowca niczego nie widzi ale precyzyjnie określa prędkość zbyt szybko jadącego rowerzysty.
    Kara powinna być jak za umyślne morderstwo.

    • 6 6

  • (3)

    Współczuję kobiecie bo słyszałem że świadkowie mówili wręcz odwrotnie, że to wina rowerzysty. Współczuje jej bo to niepotrzebny stres.

    • 21 11

    • (2)

      Gdzie ci świadkowie podobno jest jeden i mówi że to wina kobiety nie rowerzysty

      • 12 2

      • Pismaki jak zwykle działają wybiórczo (1)

        Żeby sprzedać artykuł

        • 3 4

        • powiedz ile zapłaciłeś za przeczytanie?

          • 2 0

  • Czy rowerzysta miał kask? (2)

    Nigdzie o tym nie piszą a to ważna informacja.

    • 9 7

    • (1)

      Czy rowerzysta był trzeźwy?

      • 2 0

      • a czy wiózł widły? też bardzo ważna informacja!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum