• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Specjalna komisja bada śmierć rowerzysty

Michał Sielski
22 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do wypadku doszło kilkadziesiąt metrów za żółtym znakiem. Do wypadku doszło kilkadziesiąt metrów za żółtym znakiem.

Po śmiertelnym wypadku rowerzysty, jadącego w środę ul. Śląską w kierunku ul. Morskiej przed wiaduktem nad ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, sprawą zajęła się specjalna komisja. Policja zbada kto zawinił, a komisja wyda rekomendacje co zrobić, by ograniczyć ryzyko podobnych zdarzeń w przyszłości.



Przypomnijmy: do wypadku doszło w ubiegłym tygodniu, w środę rano. 52-letni mężczyzna, mieszkaniec Śródmieścia Gdyni, jechał rowerem ul. Śląską w kierunku ul. Morskiej. W tym miejscu nie ma żadnej drogi rowerowej, więc zgodnie z przepisami poruszał się jezdnią. Policjanci ustalili już, że miał oświetlenie. Zderzył się z 32-letnią kobietą prowadzącą nissana i w wyniku wypadku zmarł.

Czytaj więcej: Śmiertelne potrącenie rowerzysty.

Do wypadku doszło w środę rano. Do wypadku doszło w środę rano.
Według pierwszej wersji, przedstawionej policjantom przez kierującą samochodem, rowerzysta nagle, bez sygnalizacji zmienił pas z prawego na lewy. Tu pojawiają się jednak wątpliwości. W miejscu uderzenia dokładnie widać, że droga się zwęża, lewy pas się kończy i dalej można jechać tylko prawym. Pokazują to wyraźnie znaki poziome i pionowe, można też przypuszczać, że mieszkaniec Śródmieścia, jadący tamtędy rowerem zimą, znał tę trasę. Tym bardziej, że wersję prowadzącej podważa świadek zdarzenia, twierdzący, że rowerzysta jechał prawym pasem.

Sprawę wyjaśnią dochodzeniowcy z policji.

Zajmują się nią jednak także urzędnicy. Wstępne wnioski są takie, że infrastruktura w tym miejscu jest właściwa, a wypadek to wynik błędu jednego z kierowców.

- W takiej sytuacji zawsze sprawę bada komisja składająca się z przedstawiciela Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni. Na ostateczne wnioski jeszcze za wcześnie - mówi Jarosław Biały z gdyńskiej policji.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • Zamiast chodnika powinna być droga pieszo-rowerowa (5)

    Wystarczyłoby postawić znak C13 / C16 i można by zamienić chodnik w drogę pieszo-rowerową z pierwszeństwem pieszych. Tak zrobiono w Gdańsku na sporym odcinku Grunwaldzkiej. Moim zdaniem to znacznie lepszy pomysł, niż narażanie rowerzystów na jazdę po jezdni, po której jeżdżą ciężarówki, autobusy itd.
    Spowolnienie ruchu? Na tej ulicy nierealne, to jest droga przelotowa tak jak Grunwaldzka w Gdańsku czy Niepodległości w Sopocie. Na innych ulicach - owszem, ale nie tam.

    • 10 2

    • dlaczego piszesz, że spowolnienie ruchu jest nierealne na drogach "przelotowych"?

      W Berlinie wiele tzw. przelotowych arterii ma uspokojony ruch w nocy. W dzień często na takich arteriach nadmiar samochodów automatycznie "spowalnia ruch".

      • 0 0

    • (2)

      Wspólne ciągi z pieszymi to wyjątkowa bzdura

      • 2 2

      • wspólne ciągi zależy od miejsca (1)

        Wspólne ciągi pieszo - rowerowe są sensowne w niewielu miejscach. Dobrym przykładem jest odcinek na Dąbrowie od pętli Karwiny w stronę Dąbrowa centrum (chodniki w obie strony przyzwoite, a mało uczęszczane przez pieszych, za to ten odcinek jest dziurą w DDR), albo droga od hali w centrum Gdyni do przystanku Energetyków - w zeszłym roku namalowali czerwony pas dla rowerzystów zabierają pas dla samochodów - owszem chodnik tam jest w opłakanym stanie, lecz po remoncie idealny ciąg pieszo rowerowy - pieszych tam prawie nie ma.

        Ciągi pieszo rowerowe w miejscach gdzie jest dużo pieszych to katorga dla rowerzystów i pieszych.

        • 1 1

        • na pewno dla kolarzy trenujących do turdefrans to katorga

          dla zwykłych mieszkańców chcących poruszać się po mieście rowerem to często bardzo dobre rozwiązanie, nie szkodzące pieszym.

          • 1 0

    • coz za wspanialy pomysl

      idealny rozwiazanie komunikacyjne, kierowcy nie straca i pozbeda sie problemu. A biedapiesi niech slalomem sobei z rowerzystami cisna na chodniku, tylko nieh uwazaja na zaparkowane na nim samochody, bo jak ktorys zarysuja, to pan kierowca sie zdenerwuje

      • 2 0

  • (4)

    Apeluję do rowerzystów o poruszanie się tylko i wyłącznie drogami rowerowymi!!!

    • 10 15

    • a tam gdzie nie ma DDR teleportacja?
      czy mam latać?

      • 2 0

    • (1)

      apeluje do kierowców o poruszanie się tylko i wyłącznie obwodnicami

      • 13 4

      • dokładnie tego samego rodzaju logika

        co u TOMIego

        a gdzie te DDR w Gdyni?

        • 3 0

    • apel przyjmuję

      Apeluję tez do kierowców, by parkowali w miejscach do tego przeznaczonych. Nie zastawiali chodników, trawników i przejśćm dla pieszych !!!!!!

      (dałem jeden wykrzyknik więcej, a co )

      • 7 1

  • dziś znów widziałem rowerzystów którzy jechali po śniegu i lodzie- wy jesteście nienormalni-powodujecie zagrożenie (20)

    komuś coś musicie udowodnić? popisać się? by was widzieli? a może nie macie na bilet to wam dam. już jednego widziałem jak się wykłada na przejściu dla pieszych dobrze że pieszych nie ściął. nie wiem co to za nowa moda się zrobiła na rowerzystów w zimie i śniegu

    • 72 64

    • To ja poproszę. Tak jeszcze ze dwa miesiące. To będzie jakiś 150 pln :-). Gdzie mogę pobrać?

      • 0 0

    • Biedni ci kierowcy. Bol 4 liter na widok rowerzystó zimą.

      • 0 0

    • Świetny pomysł!

      Dobra, podać nr konta? Oczekuję co miesiąc 130 zł na miesięczny :)

      • 0 1

    • Skoro umieją, to dlaczego nie?

      Skoro umieją i mają odpowiedni sprzęt, to czemu nie? Ważne, aby mieć specjalne opony z kolcami, a oprócz tego obowiązkowe oświetlenie i można sobie pomykać. Ja nie mogę, bo choruję przewlekle na zatoki i po takiej jeździe mi się pogarsza, ale wiele osób może śmigać. Pozdrowienia rowerowe!

      • 3 0

    • (2)

      Moze opony z kolcami maja i lepiej sie bedzie trzymal drogi jak samochody. Tylko ze w zimie na rowerze zimno mokro przyjemnosci zadnej

      • 2 3

      • spytaj się żeglarzy, dlaczego biorą udział w regatach przy sztormowej pogodzie? (1)

        co ty wiesz o przyjemnościach z życia, jeśli spędzasz je w fotelu przed komputerem lub telewizorem?

        • 2 0

        • a bojerowcy? zimno... ślisko... łeee
          tylko że tak na żaglach da się ślizgać szybciej, niż wieje wiatr...

          a alpiniści? a nie łatwiej windą?

          • 0 0

    • (10)

      auto na barierkach
      auto dachowalo
      auto karambol na obwodnicy
      auto potraciło
      auto na torowisku
      auto w rowie

      chyba raczej samochodami sie nie powinno jezdzic a nie rowerami..

      • 34 11

      • (8)

        ile ludzi jeździ samochodem, a ile jeździ rowerem w zime.

        • 8 6

        • rowerzyści mają prawo jeździć rowerem w zimie (6)

          mają także prawo do tego, by czuć się bezpiecznie w czasie poruszania się po jezdni w każdej porze roku.

          • 21 6

          • Opony (5)

            Macie zimowe ?? Nawet butow odpowiednich brak a co dopiero wyposazenie roweru chociaz karte rowerowa co by zobligowalo do znajomosci przepisow ale po co mi sie nalezy

            • 11 11

            • Opony zimowe (1)

              Co masz na myśli pisząc "opony zimowe"? Czy specjalne opony na lód z kolcami? Oczywiście w samochodach też takie są używane w mieście?
              Bo opony zimowe w samochodzie mają po prostu agresywniejszy bieżnik i miękką mieszankę. Otóż prawie każdy lepszy rower ma opony z miękką mieszanką na bokach (50A) i twardszą na górze (60A). I zapewniam, że mam lepszą przyczepność na lodzie niż mają zimowe opony w samochodzie - przykład osiedle Bernadowo, skręt od Sopockiej, jest tam często oblodzenie, podjeżdżam tam bez problemu, a samochody się ślizgają.
              Opony z kolcami nie sprawdzają się w mieście - na odśnieżonym asfalcie czy kostce jest bardzo ślisko...

              • 12 2

              • dajesz tam radę w zimowych ciuchach?
                ja się tam zapacam jak szczur, dobrze że żaraz dom i prysznic...

                • 1 0

            • Ha ha! Z tymi butami to poleciałeś!

              A ty masz odpowiedni kaftan za kierownicą?

              • 5 3

            • (1)

              ale wypadków nie powodują. nikt postronny nie ginie.
              O kierowcach i ich wyczynach możesz poczytać na raporcie na 3miasto pl

              • 9 4

              • Chyba w raporcie, a nie na raporcie, słoiku z Mazur.

                • 4 4

        • latem bardzo dużo jeździ rowerami i też wypadków praktycznie nie ma.

          • 2 0

      • ...

        skala porównań bułki tartej do ilości piasku na plaży.

        • 5 9

    • za malutki jesteś by decydować co mam robić a co nie i co jest normalne a co nie

      • 7 0

    • jezdza bo moga

      a przepisy i prawo maja im umozliwic bezpieczne poruszanie sie po drodze. Moze jeszcze bys biedapieszych sprawdzal, czy maja rekawiczki, czapeczki i odpowiednie obuwie?

      • 5 1

  • gdynia (1)

    całe miasto jest dla rowerzystów niech ci sortowcy opnauja sie jest zima a oni szaleja kto widzial rower w zime sami szukaja kalectwa

    • 17 21

    • Najlepiej obwinić rowerzystów i jazdę zimą. Jakie to typowe.

      • 1 0

  • (6)

    Bez urazy ale jazda na rowerze w tym miejscu to jawne proszenie się o śmierć :/

    • 38 29

    • Tak, jeśli użytkownicy (kierowcy, rowerzyści) łamią przepisy to tak.

      • 0 0

    • Przecież to zwykła droga miejska z ograniczeniem do 50kmh

      • 4 0

    • Bzdura, chodzisz do marketu po zakupy? (1)

      Ryzykujesz życie, bo w wielu marketach nie ma podstawowej sygnalizacji pożaru i dróg ewakuacyjnych nie zastawionych kartonami, brak bezpieczeństwa ppoż.-tak jest w większości Biedronek.
      Zgłaszam to do ich Centrali- z opisem konkretnych lokali, w których mieści się Biedronka, , odpowiadają tylko pustosłowiem, a nie zmieniają stanu faktycznego.

      • 10 2

      • i dlatego przewracają sie doki

        spadają samoloty i śmigłowce
        pękają opony samochodów, co takiego prawa nie mają
        płoną knajpy z klientami
        giną ludzie w tłumie ochrony...

        cytując klasyka "bo nasi piloci to na drzwiach od stodoły polecą, he,he, he!"

        • 3 0

    • Dojedź proszę np.

      z Chipolbroku na Morską. Rowerem. I legalnie (chodnik odpada).

      Tam _jest_ ograniczenie do 50 km/h. Ale kierowcy mają je w poważaniu - i to jest problem.

      • 7 1

    • dlatego czas zająć się piratami. mandaty nie 100zł tylko min 1000 za przekroczenie prędkosci. za 3 razem zabierać prawka. To się nauczą.

      • 8 3

  • (22)

    Śmierć człowieka to wielka tragedia. Żeby temu zapobiec miasto powinno pomalować prawy pas ul. Śląskiej i Morskiej na czerwono i zrobić tam ruch rowerowy

    • 131 145

    • Pasy rowerowe w jezdni jak najbardziej ok!

      • 1 0

    • Nie pomalują na głównej drodze (3)

      Bo podczas opadów hamowanie na wymalowanym pasie jest jak hamowanie na lodzie. Sprawiłoby to dużo większe zagrożenie i więcej kolizji oraz wypadków. Pewnie wypowiada się tu osoby, które nie jeździły samochodem

      • 4 3

      • jak jedziesz z odpowiedzialną prędkością po mieście (1)

        to skutki ewentualnego hamowania na pasach malowanych na jezdni są istotnie różne od skutków hamowania na lodzie. Ulice miasta to nie teren do ćwiczenia poślizgów.

        • 0 0

        • Skutki nie są różne - są takie same. Przyczepności ta farba nie daje właściwiej żadnej. Z jednej strony nagonka na opony letnie-zimowe żeby było bezpieczniej, a z drugiej rysowanie koszyków na zjazdach drogi ekspresowej, które ten zysk przyczepności niwelują.

          • 0 2

      • Ale wiesz, ze po wymalowaniu tego pasa

        Samochody nie miałyby prawa z niego korzystać? Wystarczy metalowe słupki wpuścić w jezdnie, wzorem Skandynawii np. Tanio i skutecznie, z urwanym mostem za daleko się nie ujedzie

        • 6 7

    • dlaczego kpisz trollu? (5)

      Wystarczy zwykła droga dla rowerów, koszty kilkukrotnie niższe niż to co szczurek wydał w zeszłym roku na pomniki.

      • 27 15

      • a nie prościej by bylo domalować tam ... (2)

        dla rowerzystów taką "śluzę bezpieczeństwa"?

        • 5 3

        • Panie Wasilewski

          Panu już podziękujemy.

          • 0 0

        • to idź i domaluj trollu

          • 1 3

      • To nie pomoże ... (1)

        rowerzyści i tak będą jeżdzić jezdnią . Przecież oni uważają , że mają takie samo prawo jak kierowcy samochodów !

        • 6 8

        • przecież mają takie same prawa

          tylko konsekwencje ponoszą większe gdy ktoś ich prawa nie szanuje

          • 7 1

    • (1)

      Twój pomysł by całkowicie zakorkował miasto. Tymczasowo można na wybranych odcinkach utworzyć ciągi pieszo-rowerowe. W razie wystąpienia niebezpiecznych incydentów zwiększenie intensywności patroli straży miejskiej i policji oraz akcja informacyjna w mediach.

      • 3 5

      • akcja promocji korzyści ze wzrostu skali ruchu rowerowego powinna być prowadzona regularnie

        między innymi w celu eliminowania takich półprawd z dyskusji prowadzonych po śmiertelnym wypadku w ruchu drogowym w mieście.

        • 1 0

    • (3)

      Na pas rowerowy miejsca dość sporo i to nawet bez straty dla kierowców

      • 15 5

      • Dość miejsca na tym wiadukcie? Chyba ślepy jesteś! (1)

        Na zdjęciu dokładnie widać,że nie ma. Poza tym przypominam,że to jedyna tranzytówka. Naćpali tych pasów rowerowych na Władka i Wiśniewskiego właśnie dlatego,że jedyna alternatywna przelotówa została nietknięta. I przynajmniej jedna MUSI zostać nietknięta. Świętojańska jest w strefie 30,czyli ped**arze mogą tam jeździć do woli; Władka jest posiekana czerwonymi pasami,ale zrobili to dlatego bo została Śląska - jEDYNA miejska tranzytówka. Skończmy z demagogią: nie można całego miasta zakorkować w imię robienia dobrze ped**arzom: mają oni trasy alternatywne,a już jak naprawdę muszą jechać Śląską, to mają zachować zwiększoną ostrożność! Kompromis to nie ustawianie wszystkiego pod jedną grupę!Jeśli ustawiono pod nich centrum, to Śląska musi pozostać "normalna",bo jest jedyną drogą nieposiekaną ścieżkami rowerowymi na całej szerokości miasta i ważną drogą przelotową. Do jasnej cholery,to droga wojewódzka,a nie jakaś zwykła uliczka czy droga gminna !

        • 6 5

        • Gdynianin, wyluzuj się! Gdybyś nie używał języka pogardy, to z twoim tekstem dało by się dyskutować

          Mimo bijącej z twej wypowiedzi pogardy, podejmę próbę odpowiedzi językiem mam nadzieję zrozumiałym i pozbawionym przejawów chęci odwetu.
          Pasy do jazdy rowerem nie są w Gdyni naćpane ale namalowane lub zbudowane - niestety niekiedy kosztem szerokości chodnika ale jezdni. Rowerzyści nie są większymi ped**arzami niż kierowcy: ci drudzy mają zwykle trzy pedały w swoich pojazdach. Budowa infrastruktury rowerowej nie korkuje miasta, ale zmniejsza korki powodowane przez ustawianie przez dziesięciolecia polityki tworzenia infrastruktury miejskiej pod interesy jednej grupy: kierowców. Żadna ulica w Gdyni nie jest i nie będzie "posiekana" ścieżkami rowerowymi; wiele miast jest posiekanych ulicami zamienionymi w trasy pseudoszybkiego ruchu przez planistów, którzy dbali bardziej o ruch pojazdów niż komfort i bezpieczeństwo ruchu ludzi, którzy nie muszą przecież korzystać z samochodu na krótkie odległości. Drogi wojewódzkie nie muszą być prowadzone w bezpośredniej bliskości centrum miasta lub ważnych punktów węzłowych komunikacji zbiorowej. Generalnie zdrowia życzę.

          • 2 1

      • podobno nie da się

        • 8 0

    • (3)

      A czemu nie na torach?

      • 9 7

      • ponieważ malowanie pasów do jazdy rowerem na torach nie jest technicznie możliwe (2)

        Tworzenie pasów do jazdy rowerem na jezdni jest nie tylko możliwe, ale w wielu przypadkach pożądane. Jest to jeden z tanich sposobów uspokajania ruchu i podnoszenia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Jeśli jezdnia służy do szybkiej jazdy samochodem a natężenie ruchu jest wysokie, należy tworzyć tzw. chronione pasy ruchu rowerów (ang. protected bike lanes) lub wydzielone fizycznie jedno lub dwukierunkowe drogi dla rowerów.

        • 8 11

        • :))))))))))

          namalowanie rowerowych pasów na torach jest jak najbardziej możliwe ... dwa białe pasy wzdłuż ... i jedziesz ;)

          • 5 2

        • W Gdyni "chronione" innym kolorem farby.

          • 8 1

    • Ja jestem akurat za. Tak sie robi w cywilizowanych miastach

      • 10 3

  • jaki prezydent

    takie dziadowskie miasto !!

    • 0 1

  • Niwbespiecznie (21)

    Dlatego jadąc rowerem trzba pamiętać, że to co zgodę z prawem nie koniecznie jest dla nas bezpieczne. Chociaż oczywiście nie powinno tak być . Ogromna tragedia.

    • 194 15

    • Dokladnie (14)

      Dokładnie to ze jazda rowerem po ulicy jest obowiazkiem jezeli nie ma drogi rowerowej to nie znaczy ze jest bezpieczna ja znajac realia naszych pięknych dróg wole zapłacić 50 zl mandatu za jazde rowerem po chodniku niż
      Jezdzic w takich miejscach po ulicy.
      Inna sprawa że jak wiesz jak sie poruszać po chodniku rowerem to napewno jest miejsze zagrożenie życia pieszych stworzone przez rowerzystę na chodniku niz przez samochud dla rowerzysty na ulicy

      • 38 2

      • ale jazda jezdnią jest zwykle dużo bezpieczniejsza od jazdy chodnikiem (3)

        Od wielu lat jeżdżę po mieście zarówno rowerem jak i samochodem w celach typowo komunikacyjnych.

        W praktyce, mimo częstej jazdy rowerem po jezdni (dawniej nie było praktycznie dróg rowerowych), większość niebezpiecznych sytuacji jakich doświadczyłem przytrafiła mi się gdy jechałem po chodniku lub wydzielonej drodze dla rowerów.

        Oczywiście, są miejsca gdzie jest niezbyt bezpiecznie i tam unikam jazdy po jezdni ale w większości miejsc, na jezdni, jest nie tylko wygodniej ale też o wiele bezpieczniej niż na chodniku! Potwierdzają to statystyki wypadków.

        Przede wszystkim, na jezdni, rower jest dużo lepiej widoczny niż gdzieś obok (często zasłonięty zaparkowanymi samochodami, roślinnością czy innymi przeszkodami) a kierowcy spodziewają się na jezdni innych pojazdów i skupiają na niej większą uwagę.

        Dodatkowo, dla rowerzysty, na jezdni, znacznie mniejsza jest liczba punktów kolizyjnych a to na nich zwykle dochodzi doi niebezpiecznych sytuacji.

        Jadąc po chodniku, z każdej bramy, wyjazdu z garażu czy zwykłych drzwi może znienacka (często widoczność dla obydwu stron jest zerowa) wyłonić się przeszkoda.

        Do tego dochodzą jeszcze wszystkie skrzyżowania, wjazdy na parkingi, stacje benzynowe itp. Nie bez powodu, gdy nie ma przejazdu dla rowerów, nie wolno przejeżdżać rowerem przez zwykłe przejście dla pieszych.

        Zresztą, nawet przy przejeżdżaniu przez drogę dla rowerów niektórzy kierowcy kompletnie nie zwracają uwagi na rowerzystów kiedy zjeżdżają z głównej drogi a gdy włączają się do ruchu w prawo to patrzą tylko w lewą stronę.

        • 7 0

        • (1)

          No dobra, ja też długi czas uważałem podobnie, ale teraz wyobraź sobie że nie jedziesz już sam tylko z 11-letnim dzieckiem po tym wydzielonym pasie w jezdni. Nadal lepszy pomysł niż chodnik?
          Chciałbym żeby nasze miasta zaczęły wreszcie wzorować się na Rotterdamie czy Groningen.

          • 1 0

          • Oczywiście, że jezdnia lepsza.

            Sam gdy byłem w takim wieku to jeździłem po jezdni bo dróg rowerowych jeszcze nie było, tym bardziej wydzielonych pasów.
            Oczywiście wcześniej zostałem do tego przygotowany przez rodziców a i w trakcie jazdy mnie instruowali i pilnowali.
            Nie przesadzajmy z nadopiekuńczością,bo to wyradza więcej krzywdy niż pożytku. Dziecko w takim wieku powinno poradzić sobie na drodze a z młodszymi jak najbardziej można zaczynać naukę na chodniku.

            • 0 0

        • w tym co piszesz jest wiele racji

          warto jeszcze dodać, że obecność rowerzystów na jezdni uspokaja ruch i przyczynia się do redukcji liczby wypadków z udziałem innych uczestników ruchu: pieszych i kierowców.

          • 0 0

      • (1)

        Jadąc rowerem jesteś kierującym pojazdem. Częścią drogi dla ruchu pojazdów jest jezdnia. Jeżeli ktoś boi się jechać jezdnią, a ma taki obowiązek to niech nie kieruje pojazdem.

        • 9 8

        • Jak wsiądziesz na rower, zobaczymy, czy zechcesz jechać Hutniczą albo Śląską. Zapraszam, spróbuj.

          Założymy się, który TIR jako pierwszy zetnie w prawo za szybko?

          • 2 0

      • (5)

        Powiedz to dzieciom rozjechanym przez rowerzystów.

        • 8 20

        • (2)

          I tym ponad 100 osobom zabitym dziennie przez kierowców

          • 13 3

          • Nie ograniczają się: 1000 osobom. (1)

            • 3 4

            • owszem, pojechał. 100 dziennie to zabija nasze powietrze
              200 w zimny bezwietrzny dzień

              kierowcy mordują "zaledwie" kilka - kilkanaście osób dziennie
              w całej UE ok 75 dziennie

              ciekawe dlaczego tak wiele z tego u nas?
              przecież mamy najlepsiejszych kerofcuf naśsśfiecie?!

              • 3 0

        • Nie słyszałem o choćby jednym takim przypadku.

          Ale zdaje sobie sprawę, ze na świecie musiał się taki zdarzyć. Jeden albo dwa.

          • 4 0

        • Zwróć uwagę, że napisał "że jak wiesz jak sie poruszać po chodniku rowerem", a Ty napisałeś o idiotach na rowerach, którzy pędzą po chodnikach. Napisałbym dosadniej, ale moderator czuwa.

          • 9 1

      • ...samochut

        • 2 1

      • Ortografia , aż zęby bolą

        • 0 1

    • (5)

      czyli według ciebie zamiast eliminowac terrorystow powinno sie chowac po katach ich potencjalne ofiary? Tak to nigdy dobrze nie bedzie

      • 12 4

      • Ale dlaczego od razu ze skrajności w skrajność? (3)

        Można eliminować terrorystów, jak to ująłeś(łaś) i jednocześnie potencjalne ofiary- rowerzyści, mogą wziąć pod uwagę fakt, że przy kontakcie z samochodem mają spore szanse na poważne obrażenia, nawet jeśli wina leży po stronie kierowcy samochodu.
        Dodam, bo chyba tego jeszcze się nie zorientowałeś, że samochód nie wie, że rowerzysta jest niechronionym uczestnikiem ruchu i nie zmiękcza swoich blach tuż przed uderzeniem.

        • 6 5

        • W mieście się tak nie da. Tunele bezkolizyjne chcesz pobudować? (1)

          Kluczowa jest prędkość. Wystarczy że kierowcy nie będą przekraczać dopuszczalnej prędkości i będzie bezpiecznie. Proste jak drut. Przerabiane w krajach cywilizowanych i się sprawdza.

          Separowanie nic nie da bo utrudni tylko wszystkim ruch. Separować można tam gdzie jest na to miejsce. W centrum miasta go nie ma.

          • 2 0

          • słusznie prawisz: w centrum miasta jeśli jest mało miejsca trudno separować ruch

            dlatego w centrum miasta powinno się nie tylko uspokajać ruch na wspólnie użytkowanej przestrzeni, ale także stopniowo redukować ruch pojazdów mechanicznych. Tworzyć coraz więcej przestrzeni miejskich wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów: tak jak to robione jest w Gdańsku (niestety ciągle za wolno i za mało zdecydowanie).

            • 1 1

        • samochód może i nie wie, ale kierowca powinien wiedzieć

          Sens promocji korzystania z roweru przez uspokajanie i redukcję skali ruchu nie jest wystarczająco rozumiany przez wystarczająco dużą liczbę mieszkańców. To można i warto zmienić. PIsanie pseudoodkryczych tez, że rowerzysta na chodniku mniej zagraża bezpieczeństwu pieszych niż samochód zagraża rowerzyście poruszającym się po jezdni nie dodaje znaczącej wartości debacie prowadzonej na tym portalu pod tym artykułem.

          • 6 5

      • jak rozpoznać terrorystów? jak ich odróżniać od zwykłych użytkowników przestrzeni miejskiej?

        zbiór ludzi zachowujących się nieodpowiedzialnie wtedy, gdy jadą samochodem jest nieporównanie większy niż zbiór ludzi rzeczywiście zagrażających innym w czasie jazdy rowerem po chodniku. Odróżniaj stopień zagrożenia tworzony przez nieodpowiedzialnego kierowcę jadącego jedno - dwutonowym samochodem z prędkością 40 km/h lub więcej od zagrożenia tworzonego przez nieodpowiedzialnego rowerzystę jadącego z prędkością 12-20 km/h po chodniku. I unikaj bezpodstawnego oskarżania innych o terroryzm wtedy, gdy tylko lekko naginają prawo

        • 0 0

  • Może jednak kobieta ma rację (6)

    Rowerzysta mógł chcieć zmienić pas na kończący się lewy gdyż po przejechaniu przes pole wyłączone z ruchu chciał wjechać a lewoskret na skrzyżowaniu z Warszawska a to dlatego że za skrzyżowaniem po lewej stronie drogi rozpoczyna się ścieżka rowerowa.

    • 31 38

    • (4)

      ;p ciekawa koncepcja ;p uprawiana na naszych drogach przez większość kierowcow. Trzyma sie kurczowo lewego pasa mimo, że prawy pusty, bo za 1km bedzie skręcać w lewo- w tym miekscu ten pas sie kończy przed skrzyżowaniem, więc zjazd na niego jest bezcelowy

      • 12 4

      • A jak sobie to inaczej wyobrażasz?

        Rowerzysta jedzie prawym pasem przy krawężniku, lewy się kończy. Za moment po połączeniu z ulicą podjazd rowerzysta jest już na lewym pasie... i jak niby a jechać na tym lewym pasie? Przy Lini przerywane,j na środku czy przy krawężniku? Ja na miejscu tego rowerzysty z******bym się w gacie bo czekal bym tylko na to kto nie rozjedzie. Dlatego tam jadę chodnikiem bo chce żyć

        • 0 0

      • Co drugi dziadyga i baba za kierownica siedzą na lewym pasie pare km

        Bo w następnej dzielnicy będą skręcać w lewo! Wiec tu mogło być tak samo

        • 4 1

      • (1)

        a moze widzala rowerzyste i chciala zachowac bezpieczny odstep przy wyprzedzaniu.

        • 3 2

        • Tak. I go przejechała :p

          • 7 2

    • Mogło Tak być

      Sam od wielu lat jeżdżę rowerem i w tym miejscu takie myślenie rowerzysty mogło być. Jadąc prawidłowo 50 metrów dalej miał by rozpedzone auta z 2 stron. Może chciał wylaczonym pasem dojechać do ścieżki. Głupie ale możliwe. Tam nie ma bezpiecznego przejazdu a jazda Warszawską też do przyjemnych i bezpiecznych nie należy.

      • 7 1

  • zakaz wjazdu rowerom tak jak na estakadzie ! (7)

    • 53 34

    • Tendencyjne (3)

      ścieżka rowerowa jest pod wiaduktem

      • 3 3

      • nad torami?

        bo to jedyny zysk z estakady... dawanie do Stoczni gdy chce się na Leszczynki to słabe jest.

        • 0 0

      • (1)

        no ale nie w tą strone

        • 4 1

        • Scieżka jest w obie strony,można nią jechać w obu kierunkach

          • 0 0

    • zakaz wjazdu samochodów do miasta.

      i od razu nie będzie wypadków. Nie trzeba też będzie ciągle płacić na samochodziarzy i ich szmelc.

      • 1 1

    • klasyka gatunku: obciążyć ofiary winą za niepopełnione czyny

      • 11 5

    • albo samochodom.

      • 19 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum