• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: będzie parking dla rowerów i nowe ścieżki

Piotr Weltrowski
31 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dziś najwięcej dróg rowerowych znajduje się w dolnym tarasie Sopotu. Teraz jednak pojawią się nowe ścieżki, m.in. w centralnej części miasta i na Brodwinie. Dziś najwięcej dróg rowerowych znajduje się w dolnym tarasie Sopotu. Teraz jednak pojawią się nowe ścieżki, m.in. w centralnej części miasta i na Brodwinie.

Sopoccy urzędnicy ogłosili przetarg na budowę parkingu dla rowerów przy stacji SKM Sopot Kamienny Potok oraz ułożenie ponad dwóch km nowych dróg rowerowych. Jeżeli znajdą się wykonawcy, prace rozpoczną się już w maju.



Mapa z istniejącymi i planowanymi drogami rowerowymi w Sopocie. Mapa z istniejącymi i planowanymi drogami rowerowymi w Sopocie.
Parking ma być zgodny z ideą "bike & ride", czyli pozwalać na dojazd do przystanku kolei rowerem, pozostawienie jednośladu przy przystanku i zabranie go po powrocie. Powstać ma przy wejściu na stację od strony ul. Kujawskiej zobacz na mapie Sopotu. Znajdą się na nim miejsca dla 40 rowerów.

Przetarg dotyczy także budowy trzech nowych odcinków sopockich ścieżek dla rowerów. - Powstać ma m.in. droga rowerowa wzdłuż ul. Kolberga, na odcinku od ul. Cieszyńskiego do osiedla Brodwino. Przewidziana jest też budowa dróg wzdłuż ulic Winieckiego i Sobieskiego oraz Kościuszki i Chopina - mówi Grażyna Brunn-Miętkiewicz z Referatu Projektów Finansowanych z Funduszy Europejskich i Krajowych w sopockim magistracie.

Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę prac, to rozpoczną się one już 12 maja i potrwają do końca września. - O kosztach tego etapu inwestycji na razie nie ma co mówić, bo poznamy je dopiero po zakończeniu przetargu i wyborze najkorzystniejszej oferty - dodaje Brunn-Miętkiewicz.

I parking, i ścieżki powstaną w ramach, obejmującego także Gdańsk i Gdynię, programu rozwoju komunikacji rowerowej w Trójmieście. Cała inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską, która pokrywa aż 70 proc. kosztów realizowanego od 2007 do 2013 roku projektu, którego łączna wartość szacowana jest na blisko 7,8 mln zł.

W jego ramach już wcześniej powstały w Sopocie drogi rowerowe wzdłuż ul. Rzemieślniczej i wzdłuż al. Niepodległości. Do końca roku 2013 powstaną też kolejne ścieżki: wzdłuż ul. Sobieskiego oraz wzdłuż tzw. Skarpy Sopockiej. Przewidziana jest także budowa dwóch kolejnych parkingów z miejscami dla 30 rowerów każdy.

Opinie (119) 4 zablokowane

  • Takim gn...kom, jak ze zdjecia, rozdeptujacym wydmy mówimy nasze stanowcze (3)

    NIE!

    • 8 2

    • jakie wydmy? (2)

      to trawnik przed barem

      • 2 2

      • Fajnie ukształtowany ten trawnik. (1)

        To część wydm przedzielona scieżką do baru.

        • 0 1

        • a do tego przedzielona chodnikiem i barem

          Wiele z tych wydm nie zostało - trawnik najwyżej

          • 0 0

  • (2)

    Szkoda że dla samochodów nie ma parkingów Sopocie zawsze jest problem żeby gdziekolwiek stanąć

    • 3 1

    • nie ma parkingów?

      chyba jesteś ślepy

      • 0 0

    • parkingi są tylko za mało płatne

      a system egzekwowania opłat nieszczelny

      nie mówiąc o słabej promocji alternatywnych sposobów poruszania się po mieście i systemie informacji o tych alternatywach

      • 0 0

  • SKOLKA

    PEWNIE BĘDZIE KOSZTOWAŁ 5 ZŁOTYCH ZA GODZINĘ PIES P,,,,,,,,,,,LIŁ TAKI PARKING

    • 3 1

  • bike & ride (3)

    to najgłupszy pomysł o jakim słyszałem. W tym kraju roweru się nie zostawia.

    • 11 8

    • pojedź na kilka kolei na trasie Gdańsk - Malbork

      i tam zobaczysz, czy się "nie zostawia" rowerów.

      Mogłoby być tam dużo więcej rowerów gdyby były darmowe dla rowerzystów, strzeżone i zadaszone parkingi dla rowerów.

      a te twoje mądrości to zostaw dla swoich bliskich znajomych mających kłopoty z wyobraźnią

      • 9 2

    • no właśnie !

      złodzieje będą mieli raj w Kamiennym Potoku
      bo przcież niebiescy mają ważniejsze sprawy do załatwienia niż pilnowanie
      czyjejś własności

      • 3 3

    • Żeby korzystać bike & ride kupuje się rower używany za 100-150zł ( taki rower posiadam do jeżdżenia po mieście) do tego za jakieś 100 zł kupuje się części zamienne np. w cyclosport z Chwaszczyna (rewelacyjne ceny! jeden z najtańszych sklepów w 3mieście). Przeważnie do wymiany jest łańcuch, do wyregulowania przerzutki i do nasmarowania piasty i suport (przeważnie w takich rowerach są starego typu). Po małym remoncie (w serwisie ok 100-150 zł) jeździ się jak nowym. Albo można kupić marketowy za 300zł ;)
      Takim rowerem zrobiłem w tamtym roku 1200 km, w tym 300 zimą.

      • 1 0

  • Delikatna reklama Przystani......

    • 5 2

  • A w Gdyni nie będzie? :

    • 4 0

  • rowerzyści nie jeżdżą wyłącznie po drogach rowerowych (6)

    tak jak kierowcy nie jeżdżą tylko po drogach ekspresowych

    dlaczego w planie tak dużych wydatków nie ma projektu poszerzenia mostku nad jarem na przedłużeniu ulicy Obrońców Westerplatte?

    projekt sieci dróg rowerowych nie był konsultowany ze środowiskiem praktykujących rowerzystów, dlatego nie ma w nim choćby koncepcji puszczenia ruchu rowerowego pod prąd ulic jednokierunkowych.

    Udało się w Gdańsku, dlaczego nie ma się udać w Sopocie i Gdyni?

    • 14 3

    • `Zostawcie mostek nad jarem w spokoju. (1)

      Nie musi prowadzić przez niego droga ekspresowa. Jeśli idą nim piesi, można zejść z roweru i spokojnie minąć się. Na przejściach dla pieszych przez jezdnię rowerzysta tez powinien zejść z roweru

      • 1 1

      • mostek nad jarem to jedno

        droga rowerowa wzdłuż SKM pod wiaduktem na skos głównej osi komunikacyjnej Trójmiasta to kolejna inwestycja, która by się przydała zamiast miliony na drogi rowerowe wzdłuż ulic, na których już teraz się nieźle jeździ

        • 1 0

    • projekt sieci dróg rowerowych nie był konsultowany ze środowiskiem praktykujących rowerzystów, (1)

      nienarzekaj w Gdańsku zaden projekt rowerowy niejest konsultowany ze srodowiskiem rowerowym a oficer rowerowy to tylko figurant zreszta nielubiany przez rowerzystow i wzajemnie

      • 1 2

      • w Gdańsku projekty są konsultowane z mieszkańcami którzy jeżdżą rowerami

        lub którzy chcieliby jeździć niekoniecznie po ścieżkach rowerowych

        • 1 0

    • a po cholere go poszerzac, jest dobrze urokliwie, a jak sie zdarzy ze trzeba mijac kogoś (1)

      to tez sie nic nie dzieje, to zdaje sie zabytkowy mostek i jest urokliwy jaki jest!

      • 2 0

      • może być poszerzony i nadal urokliwy

        • 0 1

  • cos milego od rana (1)

    po tym jak ceny paliwa poszły do góry , to nie drogi, czy autostrady są potrzebne, ale ścieżki rowerowe!!!!

    • 6 0

    • potrzebne są warunki do bezpiecznej jazdy i chodzenia dla wszystkich

      szosy nie tylko dla szosowców

      • 0 0

  • i jest w monopoly haha

    • 1 1

  • A płatny czy nie ??? :) (3)

    Ilu chętnych zostawi swój rower na tym "parkingu" ??? zapraszam do wpisu deklaracji :)

    • 4 2

    • zostawiam rower wkazdym miejscu gdzie mozna go przypiac i tam tez napewno zostawie

      podstawa to dobre zabezpieczenie a nie linka za 5 zł

      • 4 0

    • (1)

      jesli bedzie strzezony to zostawie rower, wsiade do SKM do pracy. Wracajac z parcy bym odebral i do domu dojechal. Tylko czy bedzie strzezony

      • 2 0

      • wystarczy ze bedą dobre kamery i czesciej patrol policji

        bo raczej strzezopny nie bedzie i wtedy by kosztował a tak bedzie bezpłatny

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum