• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie przy dworcu także dla rowerzystów

Michał Sielski
11 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie sprawia kierowcom trudności nawet poza godzinami szczytu. Skrzyżowanie sprawia kierowcom trudności nawet poza godzinami szczytu.

Nie tylko udogodnienia dla kierowców, ale również rowerzystów będzie miało zmodernizowane skrzyżowanie przy gdyńskim dworcu. Tunel dla pieszych i rowerzystów połączy ul. Morską z Dworcową. Powstanie także kładka.



Czy projektując nowe skrzyżowania zawsze trzeba brać pod uwagę potrzeby rowerzystów?

O planach modernizacji zapchanego i niebezpiecznego skrzyżowania zobacz na mapie Gdyni przy gdyńskim dworcu pisaliśmy już półtora roku temu. Zastrzeżenie do wstępnych założeń koncepcji przebudowy zgłosili jednak rowerzyści, którym nie podobało się, że nie wzięto pod uwagę rozwiązań infrastrukturalnych ułatwiających im poruszanie się po drogach.

Władze miasta zmieniły jednak plany. - Będzie kładka dla pieszych i rowerzystów nad ul. Podjazd oraz krótki tunel łączący ul. Dworcową z ul. Morską. Zwiększa to jednak koszty inwestycji, więc może się zdarzyć tak, że najpierw rozbudowana zostanie infrastruktura drogowa, a udogodnienia dla rowerzystów powstaną w drugiej fazie realizacji projektu - zastrzega wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy zacznie się przebudowa. Dokumentacja ma być gotowa na początku 2012 roku.Budowa ma szybko ruszyć i szybko się zakończyć. Skrzyżowanie jest bowiem bardzo trudne, zwłaszcza dla kierowców, którzy pokonują je pierwszy raz i to w godzinach szczytu.

Trudno skręcić z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni, wyjazd z ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni to też nawrót o niemal 180 stopni. Po jego przebudowie łatwiej będzie zarówno kierowcom, jak i rowerzystom, dla których Gdynia planuje także inne udogodnienia. M.in. budowę nowych dróg od Wzgórza Św. Maksymiliana do Parku Naukowo-Technologicznego, a w późniejszym terminie do ul. Stryjskiej.

Miejsca

Opinie (73) ponad 20 zablokowanych

  • Już jedne 63 mln. zostały wywalone w błoto!

    MTM i UM kolesie !,i będziemy mieli następny Bubel tak jak ten przy Wzgórzu !!!

    • 3 9

  • POWINNI W TYM MIEJSCU JAKIES NORMALNE SKRZYZOWANIE ZROBIC.

    BO TO TO JEST TAKIE, ZE ALBO SIE UDA ALBO SIE NIE UDA :)

    • 10 1

  • zrobić to troche inaczej niż z bublem .

    może najpierw ogłosić konkurs na projekt potem po uwzględnieniu kosztów i akceptacji minn. społecznej, ogłoszenie publicznego przetargu dla wykonawcy dopiero potem przebudowa !!!- nie tak jak z węzłem Wzgórze , po cichu- i mamy to co mamy czyli - bubla i jest gorzej niż było !!!

    • 5 4

  • Jak można wymyslić tak idiotyczną ankietę???

    "nie, przecież rowerzyści mogą jeździć po większości ulic, a poza tym mają ścieżki rekreacyjne" - co ma ścieżka rekreacyjna do przejazdu przez miasto lub do dojazdu do pracy w mieście? Czy osoba tworząca tą ankietę zastanowiła się co wypisuje? Nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ do miasta po to aby sobie pojeździć rowerem a tylko z konieczności, związanej np. z dojazdem do pracy lub przejazdu przez to miasto. Zatem sugerowanie w ankiecie że rowerzyści mają ścieżki rekreacyjne więc w mieście nie trzeba projektować dróg rowerowych to kompletne nie rozumienie tematu. Zdaję sobie sprawę z tego że ankieta być musi (bo co to za artykuł bez ankiety), ale warto by wcześniej się zastanowić nad odpowiedziami do niej.

    • 15 5

  • a gdzie swiatla lub rondo? (1)

    szczurek do roboty

    • 4 6

    • a jak nei ma świateł to nie dasz rady??!! pełno świateł wszędzie... i przez nie są właśnie... najlepiej że te światła nawet w nocy u nas działają... i stoisz jak kretyn o 3 w nocy na czerwonym dwie minuty, na głównej drodze.

      • 0 0

  • No, no .Władze miasta Gdyni widać chcą nawiązywać oraz pretendować do Najlepszych Praktyk Komunikacyjnych w obrębie Morza (6)

    Bałtyckiego Nie dosyć, że wspaniałe połączenia międzydzielnicowe rekreacyjne w TPK, co prawda wymagające wyprofilowania i lepszego oznakowania oraz gdzieniegdzie dosypania podkładu żwirowo-glinianego.
    To przedstawiona w artykule kładka pieszo-rowerowa nad tak ruchliwą trasą rozwiązanie doskonale wyprowadzenie rowerzystów poprzez tworzący się przy-torowy park. Co prawda kładka ta prawie znajduje się nad skrzyżowaniem i pare metrów od Dworca z podjazdem dla rowerów. W znacznym stopniu poprawia wygodę i bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów, a także osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

    Mam też nadzieje, że kładka będzie wykonana z gładkiej, antypoślizgowej nawierzchni, w całości wyłożona asfaltem z dwóch stron z dogodnymi podjazdami dla pieszych, rowerów oraz wózków inwalidzkich, a skrót także na schody dla pieszych, co by nie bawili się w "skałkowców". Do tego podjazd dla rowerów oraz wózków inwalidzkich, na całej długości powinien być oddzielony barierką, tworząc wąski „kanał” dla wózków inwalidzkich, co powoduje, że osoba poruszająca się na wózku, ma z obydwu stron barierkę w bliskiej odległości tak jak to ma miejsce na kładce redłowskiej. Z kolei podjazd dla rowerów na tyle szeroki, co pozwala na swobodne minięcie się dwóch rowerzystów i pieszych.

    Dobrze by było aby kładka była poprawnie oświetlona a na zewnątrz odpowiednio kolorowo podświetlona LED-ami. To rozwiązanie nie tylko poprawi bezpieczeństwo osób niezmotoryzowanych, które przechodzą lub przejeżdżają na drugą stronę bardzo ruchliwej trasy, ale wymusi w pewnym stopni jak najbardziej korzystać z ekologicznego transportu. Pozwala na swobodne i bezpieczne przemieszczanie się z jednej strony, a zwłaszcza poprzez tunel jeśli takowy w ogóle zaistnieje - trzymam za niego kciuki (poprzez właściwe "uścieżkowienie" Morskiej, gdzie znajduje się wiele osiedli i bloków mieszkalnych i także nowo budowaną kładkę do Oksywia, na lotnisko czy dalej) na drugą w przeciwnym kierunku. W bezpośrednim sąsiedztwie brak jest podobnego do Gdyni wspaniałego rozwiązania.

    Brakuje mi jeszcze skutecznych rozwiązan okołorowerowych, bo jedna jaskółka przy parkingu przesiadkowym z wspaniałymi boksami na rowery w Redłowie nie czyni wiosny. Kierując się w stronę PPNT, będą musiały powstać następne wiadukty, które umożliwią przedostanie się na drugą stronę, choć już kilka tam rowerowych jest. I jakieś nowe rozwiązanie przy budowie Gdynia-Śródmieście. Poza tym, że jest bardzo funkcjonalna, powinna być również dobrze wykonana pod względem estetycznym, z odpowiednio dobraną kolorystyką i skomunikowana.

    Podsumowując, kładki jak i planowany tunel jest to najbardziej funkcjonalne i bezpieczne oraz dogodne rozwiązanie dla pieszych, rowerzystów, a także osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Poprzez popularyzację komunikacji publicznej i innych środków transportu alternatywnego Gdynia ma szansę wysunąć się nie tylko w Polsce ale i w rejonie Morza Bałtyckiego na lidera. Jeszcze należałoby bardziej promować aktywność rowerową, tak aby te stały się jeszcze bardziej popularne, konieczne jest aby istniały wygodne warunki zachęcające do podróży niesamochodowych. No i ścieżki były sprzątane, naprawiane, a zimą odśnieżane Działania te przynoszą skutki: zdrowotne w skali naszego wspaniałego miasta, więcej chęci do aktywności nie tylko ruchowej, liczba samochodów nie będzie nas "zablachowywać". Powinniśmy pochylić się także nad rozwiązaniem lepszym od wind na niemal wszystkich frontach komunikacyjnych a mianowicie łagodnych podjazdach np. przy budowie nawych peronów już zrobić podjazdy z drugiej strony do planowanego tunelu łączącego Morską z J.Wiśniewskiego, jak i przygotować właściwe parkingi rowerowe.

    • 9 11

    • skrótowo mówiąc

      Gdynio zrób coś dla pieszych, bo aktualnie nie jest to miasto do pieszych czy rowerowych wędrówek.
      Nb. świetny przepis na funkcjonalną kładkę.

      • 4 4

    • Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się przemęcza dla naszego klubu, (2)

      prezydent Szczurek Wojciech, naszego miasta Gdynia. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki! To pisałem ja – Bezstronny Klakier, drugiej klasy. Niech żyje nam prezydent sto lat! To jeszcze ja – Bezstronny Klakier, bo w zeszłym tygodniu nie pisałem, bo byłem chory. Mam zwolnienie. Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje prezydent naszego miasta. Niech żyje nam! To śpiewałem ja – Bezstronny

      • 6 7

      • hmm... (1)

        w innych okolicznosciach byloby to smieszne...

        • 0 1

        • to jest k..... śwmieszne... jak to całe popracie głupich ludzi w naszym mieście dla tego marnego prezydenta...

          • 2 2

    • Krótko mówiąc - peany

      znowu peany pieje Rzecznik prasowy M. Gdynia, podpisujac sie jak to zwykle bywa, jako bezstronny...Tutaj jak i w wielu roznych artykulach i forach....
      Klania sie cenzura prewencyjna.
      Oraz brak odwagi cywilnej do podpisania sie pelniona funkcja.

      • 2 2

    • Przeczytać chciałem, ale poległem po 20 procentach linijek.

      • 1 2

  • tam wystarczy postawić sygnalizację świetlną. Aż dziw że jej tam nie ma

    Bo przejechac tak jak ten autobus na fotce to masakra

    • 9 3

  • panie stępa po co mi pana ścieżki śmieszki z niedokładnie zrobionymi krawężnikami niewidocznymi wyjazdami z posesji i bocznych uliczek czy przejazdy z sygnalizacją świetlną na przycisk gdzie trzeba kiblować 5 minut zanim zmieni się światło po co to komu darujcie sobie a to skrzyżowanie sprawia problemy ciotom a nie kierowcom ale Gdynia widać równa w dół po każdym remoncie ulice są tak upstrzone znakami że można dostać oczopląsu te wspaniałe plany wyjazdu z Dworcowej w 10 Lutego to jazda tak jak autobusy 105 czy 109 jakby do skrętu w prawo w Podjazd i tam zrobią pas do lewoskrętu czyli zamiast logicznej jazdy na wprost będziemy zmuszeni do bardzo ostrego skrętu w lewo o 90 stopni by 20 metrów dalej skręcić o 90 stopni w prawo przy prokuraturze jeśli tak ma to wyglądać to niech sobie darują taki remont

    • 7 2

  • RONDO 2 PASOWE!!

    Na całym świecie, także w Polskich miastach tworzy się duże szybkie ronda turbinowe

    • 2 5

  • RONDO TURBINOWE!!

    Ludzie, trzeba ruszyć głową i popatrzeć co tworzy się w cywilizowanych krajach aby usprawnić ruch!! W tym miejscu moim zdaniem tylko rondo turbinowe się sprawdzi, bo będzie to skrzyżowanie najmniej kolizyjne!! Miejsca jest dużo więc można zrobić takie plany i stworzyć rondo... Przerobienie obecnego skrzyżowania to tylko kiepski sposób na nieznacznie polepszenie sytuacji i nabicia sobie punktów...
    Liczę na osoby, które mają tu coś do powiedzenia, że przeróbka skrzyżowania nic nie da. Budowa ronda turbinowego powinna mieć miejsce na tym skrzyżowaniu.

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum