• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa ścieżki rowerowej wzdłuż Armii Krajowej w Sopocie

Joanna Skutkiewicz
30 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie. Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie.

We wtorek 28 kwietnia podpisano umowę na przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej na odcinku od Al. Niepodległości do ul. Reja w Sopocie. Przekazanie placu budowy nastąpi już dzisiaj, 30 kwietnia, zaś w najbliższy poniedziałek, 4 maja, ruszą właściwe prace. Koszt inwestycji zamknie się w kwocie 2.7 mln zł.


Czy często jeździsz rowerem po ścieżce wzdłuż ul. AK w Sopocie?


Ulica Armii Krajowej w Sopocie jest bardzo dobrze znana trójmiejskim rowerzystom. Jako że aleją Niepodległości nie wolno poruszać się rowerem, miłośnicy jednośladów mają do wyboru przejazd pasem nadmorskim lub właśnie ulicą AK. Ten drugi wariant jest też najpopularniejszą drogą dojazdu do uwielbianej przez miłośników aktywności fizycznej Pętli Reja. Niestety, ścieżka ta jest w kiepskim stanie. Co więcej, ze względu na poprowadzenie drogi i konieczność lawirowania pomiędzy pasami na chodniku i ulicy, nie jest ani komfortowa w użytkowaniu, ani zbyt bezpieczna. Na szczęście to się wreszcie zmieni.

Niestety, do czasu zakończenia prac trzeba liczyć się z utrudnieniami w ruchu dla rowerów. Zalecany jest objazd pasem nadmorskim.

- Za blisko 3 miliony złotych przebudujemy bardzo popularny szlak rowerowy w Sopocie, łączący Gdańsk z Gdynią - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Ale, jak większość inwestycji w Sopocie, również i ta łączyć będzie ze sobą wiele istotnych elementów: prócz ścieżki rowerowej, również budowę sieci kanalizacyjnej i przebudowę nawierzchni drogi. Powstaną wygodne i przestronne chodniki oraz bezpieczne, wyniesione przejścia dla pieszych.

Czy realizacje inwestycji rowerowych zostaną wstrzymane?



  • Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie.
  • Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie.

Nie tylko droga dla rowerów



Inwestycja w Sopocie obejmie:
- budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego o szerokości 2,0-2,5 m na odcinku od Al. Niepodległości do ul. Reja (z wyłączeniem zrealizowanego wcześniej odcinka od ul. 23 Marca do wjazdu na osiedle Aquarius),
- przebudowę zniszczonych chodników oraz zjazdów publicznych i indywidualnych,
- frezowanie nawierzchni jezdni i ułożenie nakładki na ul. Armii Krajowej na odcinku od ul. Andersa do ul. Reja (z wyłączeniem odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Słowackiego oraz odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika),
- budowę 3 wyniesionych skrzyżowań: ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja,
- budowę wyniesionych przejść dla pieszych na ulicach KochanowskiegoKrasickiego,
- wyposażenie przejść dla pieszych w płytki integracyjne,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, studni z osadnikami w rejonach wyniesionych skrzyżowań ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja oraz przykanalików wraz z wpustami ulicznymi,
- wykonanie trawników (ok. 750 m2).

Ukończenie w połowie 2021 roku



Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w dwóch etapach. Pierwszy etap - od 4 maja do 30 czerwca - obejmie budowę ścieżki rowerowej od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego włącznie z wyniesionymi skrzyżowaniami z ul. Andersa i ul. Wybickiego. Drugi - od 2 stycznia do 30 czerwca przyszłego roku - budowę ścieżki rowerowej w pozostałym zakresie zadania.

Na rower w masce? Nie wszędzie



Inwestycja realizowana jest jako część projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".

Opinie (83) 4 zablokowane

  • Sopot - cars welcome!

    • 4 3

  • Esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskim chodniczku, a obok jezdnia z ograniczeniem do 30kmh (4)

    takie rzeczy tylko w sopocie. szkoda na to kasy.
    Zlikwidować te cudo i ruch puścić po jezdni jak w cywilizowanym mieście.
    Wygodniej szybciej i bezpieczniej będzie.

    • 22 4

    • znam bardzo wiele osób nie decydujących się na jazdę rowerem po jezdni wraz z samochodami (3)

      nawet po ulicach objętych strefą Tempo 30. Dla nich warto tworzyć takie rozwiązania jakie widzimy na wizualizacjach.

      • 2 7

      • Nie warto (2)

        Infrastruktura rowerowa w mieście powinna pełnić funkcję komunikacyjną przede wszystkim, a nie być placem zabaw czy spacerniakiem.

        Jak ktoś koniecznie musi po chodniku to jeżeli robi to powoli i uważa na pieszych to problemu nie widzę.

        Tylko dlaczego po takich "chodnikach" zmusza się jeździć również komunikacyjnych rowerzystów?
        albo nie powinno się takich cudów tworzyć albo nie powinny być obowiązkowe

        • 5 3

        • zgoda: one nie powinny być obowiązkowe, ale przebudowa drogi rowerowej i całej ulicy Armii Krajowej (1)

          jest potrzebna. Strefa Tempo 30 nie daje subiektywnego poczucia bezpieczeństwa osobom, które nie mają doświadczenia w jeździe szosowej wraz z samochodami.

          • 1 1

          • tale "oni" nie chcą tej ulicy przebudować, a tym bardziej poprawić...

            chcą odnowić dokładnie ten syf, którego tak wszyscy nienawidzimy

            czy trzeba spalić urząd miejski, albo chociaż dom, nie to nie zaboli, garaż, tak spalić garaż Karnowskiemu, żeby dotarło, że nikt normalny nie oskarża Sopotu, że ulica ma niepdmalowane szlaczki, tylko o to że są szlaczki, meandy, zygzaki i przeszkadzajki

            a tu wg. wizualizacji chcą zacementować ten chory układ, no nie dociera do matołów, nie ma szans dotrzeć, póki czegoś nie rozpirzymy...

            • 1 0

  • Brakuje elementów zwalniających rowery (1)

    zarówno przed przejściem dla pieszych jak i przejazdem przez jezdnię

    • 7 11

    • pod warunkiem że takie elementy zwalniające będą również dla kierowców.
      tak żeby fizycznie nie dało się jechać szybciej niż 5kmh przez przejście, przejazdy dla rowerzystów i skrzyżowania.

      zasady niech są równe dla wszystkich.

      • 4 1

  • tylko po co ? (1)

    i tak będą jeździć po chodniku obok, tam się można wyżyć na pieszych

    • 3 8

    • piszesz o sobie?

      wyżywaj się gdzie indziej proszę

      • 1 0

  • pieniądze w błoto (1)

    Oczywiście kosztem chodnika i wygody pieszych. Po co tworzyć takie potworki na ulicy z ograniczeniem do 30? Absurd i strata pieniędzy. Po co w ogóle robi się ograniczenia do 30 skoro robi się wszystko aby nie zakłócić św. przepustowości i stwarza się idealne warunki dla kierowców aby docisnąć gazu, w końcu pusta droga jest do tego najlepszą zachętą.

    • 11 6

    • Kosztem chodnika? Chyba nigdy tam nie byłeś, nie jechałeś a kto wie, czy nie mieszkasz np. w Wejherowie?!

      • 4 0

  • Czy ktoś przemyślał sens tej inwestycji? (2)

    Wszystkie niebezpieczne miejsca dalej pozostaną niebezpieczne. Za przystankiem koło UG (płot betonowy ogranicza widoczność). Na rogu Marca i AK - zero widoczności. Przejazd pod kątem 90 stopni na wysokości Straży pożarnej. Nie szkoda pieniędzy na poprawianie samej nawierzchni, która jest przyzwoita?

    • 17 4

    • zwróć uwagę na elementy uspokajania ruchu w postaci wyniesionych platform skrzyżowań (1)

      planowanych do budowy w ramach tego projektu.

      • 0 0

      • Ma się to nijak do wymienionych niebezpiecznych miejsc

        ale fakt, wartość dodana

        • 0 0

  • To w Sopocie są jakieś drogi rowerowe? (4)

    • 7 7

    • (1)

      Skąd jesteś wieśniaku?

      • 2 1

      • A ty co, pakiety wyborcze przygotowujesz, że cię to tak interesuje? Pesel też byś chciał?

        • 1 1

    • tak. W Sopocie jest droga dla rowerów w pasie nadmorskim (w praktyce ciąg pieszo-rowerowy) (1)

      jest też droga rowerowa na Brodwinie - umożliwia dojazd z Brodwina do stacji SKM Sopot Kamienny Potok. Powinna zostać przedłużona pod wiaduktem tak, by można było bezkolizyjnie docierać do mostka nad jarem na przedłużeniu ulicy Aleksandra Majkowskiego i dalej ulicą Obrońców Westerplatte do centrum Sopotu , zgodnie z planami z bodajże 2006 roku. Całe szczęście nie został zbudowany planowany wówczas tunel drogowy pod całym Sopotem. Warto także wiedzieć, że na większości ulic Sopotu (oprócz Alei Niepodległości i ulicy Malczewskiego) obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

      • 1 3

      • W pasie nadmorskim to zawsze czuć jak się wjeżdża do Sopotu z Gdańska, zwłaszcza jak się ma bardziej nabite opony :)

        • 2 1

  • w Niemczech jedziesz drogą rowerową równolegle do ulicy (4)

    u nas trzeba ciągle skakać z jednej strony na drugą marnując mnóstwo czasu i nadkładając drogi

    • 7 3

    • W miastach niemieckich w historycznych centrach są obszerne strefy pieszo - rowerowe

      wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, powstają także liczne Schnellfahrradstrassen (velostrady lub dla niektórych : autostrady rowerowe) niezależne od sieci ulic, tak jak u nas w Jaworznie. W Trójmieście przydałaby się taka velostrada wzdłuż linii SKM od Pruszcza do co najmniej Rumi lub Redy. W Sopocie przebiegałaby wzdłuż SKM pod wiaduktem niedaleko stacji SKM Kamienny Potok - taki plan był rozważany w Sopocie już w roku 2006 lub nawet wcześniej.
      Wzdłuż ważnych ulic powstają dwukierunkowe drogi dla rowerów, wzdłuż mniej ważnych ulic jednokierunkowe pasy dla ruchu rowerów. Ważnym elementem sieci dróg wykorzystywanych przez rowerzystów są tak zwane "ulice rowerowe", na których kierowców obowiązują ograniczenia prędkości do 20 lub 30 km/h a rowerzyści mają pierwszeństwo - nie wolno ich wyprzedzać, a mogą jechać obok siebie bez stawiania im zarzutów, że "blokują ruch".

      • 1 0

    • (2)

      Rozumiem że w ogóle byś nie chciał się zatrzymywać by nie tracić czasu?

      • 3 2

      • w niektórych relacjach jest to możliwe

        • 0 1

      • a po co się zatrzymywać baranie gdy auta jadące równolegle jadą sobie dalej?

        • 1 1

  • (1)

    Super. Szkoda tylko, że tak długo ma trwać ten remont.

    • 2 2

    • o jest w koncu jakis pierwszy pozytywny komentarz w sprawie tej trasy. witamy przedstawiciela urzedu miasta.

      • 2 1

  • Zadna droga rowerowa nie jest ważna!! (1)

    • 1 6

    • zależy dla kogo

      wyjdź ze swojej bańki i spróbuj nawiązać dialog

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum