• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa ścieżki rowerowej wzdłuż Armii Krajowej w Sopocie

Joanna Skutkiewicz
30 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie. Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie.

We wtorek 28 kwietnia podpisano umowę na przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej na odcinku od Al. Niepodległości do ul. Reja w Sopocie. Przekazanie placu budowy nastąpi już dzisiaj, 30 kwietnia, zaś w najbliższy poniedziałek, 4 maja, ruszą właściwe prace. Koszt inwestycji zamknie się w kwocie 2.7 mln zł.


Czy często jeździsz rowerem po ścieżce wzdłuż ul. AK w Sopocie?


Ulica Armii Krajowej w Sopocie jest bardzo dobrze znana trójmiejskim rowerzystom. Jako że aleją Niepodległości nie wolno poruszać się rowerem, miłośnicy jednośladów mają do wyboru przejazd pasem nadmorskim lub właśnie ulicą AK. Ten drugi wariant jest też najpopularniejszą drogą dojazdu do uwielbianej przez miłośników aktywności fizycznej Pętli Reja. Niestety, ścieżka ta jest w kiepskim stanie. Co więcej, ze względu na poprowadzenie drogi i konieczność lawirowania pomiędzy pasami na chodniku i ulicy, nie jest ani komfortowa w użytkowaniu, ani zbyt bezpieczna. Na szczęście to się wreszcie zmieni.

Niestety, do czasu zakończenia prac trzeba liczyć się z utrudnieniami w ruchu dla rowerów. Zalecany jest objazd pasem nadmorskim.

- Za blisko 3 miliony złotych przebudujemy bardzo popularny szlak rowerowy w Sopocie, łączący Gdańsk z Gdynią - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Ale, jak większość inwestycji w Sopocie, również i ta łączyć będzie ze sobą wiele istotnych elementów: prócz ścieżki rowerowej, również budowę sieci kanalizacyjnej i przebudowę nawierzchni drogi. Powstaną wygodne i przestronne chodniki oraz bezpieczne, wyniesione przejścia dla pieszych.

Czy realizacje inwestycji rowerowych zostaną wstrzymane?



  • Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie.
  • Rozpoczyna się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie.

Nie tylko droga dla rowerów



Inwestycja w Sopocie obejmie:
- budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego o szerokości 2,0-2,5 m na odcinku od Al. Niepodległości do ul. Reja (z wyłączeniem zrealizowanego wcześniej odcinka od ul. 23 Marca do wjazdu na osiedle Aquarius),
- przebudowę zniszczonych chodników oraz zjazdów publicznych i indywidualnych,
- frezowanie nawierzchni jezdni i ułożenie nakładki na ul. Armii Krajowej na odcinku od ul. Andersa do ul. Reja (z wyłączeniem odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Słowackiego oraz odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika),
- budowę 3 wyniesionych skrzyżowań: ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja,
- budowę wyniesionych przejść dla pieszych na ulicach KochanowskiegoKrasickiego,
- wyposażenie przejść dla pieszych w płytki integracyjne,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, studni z osadnikami w rejonach wyniesionych skrzyżowań ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja oraz przykanalików wraz z wpustami ulicznymi,
- wykonanie trawników (ok. 750 m2).

Ukończenie w połowie 2021 roku



Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w dwóch etapach. Pierwszy etap - od 4 maja do 30 czerwca - obejmie budowę ścieżki rowerowej od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego włącznie z wyniesionymi skrzyżowaniami z ul. Andersa i ul. Wybickiego. Drugi - od 2 stycznia do 30 czerwca przyszłego roku - budowę ścieżki rowerowej w pozostałym zakresie zadania.

Na rower w masce? Nie wszędzie



Inwestycja realizowana jest jako część projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".

Opinie (83) 4 zablokowane

  • Ścieżka rowerowa (1)

    Przecinają skrzyżowanie to stwarzanie zagrożenia, rowerzyści mający problemy z widzeniem i rozumieniem będą wpadać pod auta.

    • 0 0

    • "a jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni"

      ktoś kiedy z tego kpił, źe to niby "ino za zuey komuny" tylko tak było

      • 0 0

  • Czy ktoś przemyślał sens tej inwestycji? (2)

    Wszystkie niebezpieczne miejsca dalej pozostaną niebezpieczne. Za przystankiem koło UG (płot betonowy ogranicza widoczność). Na rogu Marca i AK - zero widoczności. Przejazd pod kątem 90 stopni na wysokości Straży pożarnej. Nie szkoda pieniędzy na poprawianie samej nawierzchni, która jest przyzwoita?

    • 17 4

    • zwróć uwagę na elementy uspokajania ruchu w postaci wyniesionych platform skrzyżowań (1)

      planowanych do budowy w ramach tego projektu.

      • 0 0

      • Ma się to nijak do wymienionych niebezpiecznych miejsc

        ale fakt, wartość dodana

        • 0 0

  • Trochę trzeba jeszcze zrobić, aby Sopot wrócił do mieszkańców. (3)

    Sopot, piękne miasto secesyjnych kamienic, zachowane z pożogi wojennej. Miasto któremu współczuję. Kiedyś stolica kultury, dziś zaś burdel. Mieszkania wykupywane pod wynajem krótkoterminowy- czytaj "chatki kopulatki", przyjezdne nachlane bydło z moncika i ruja po krzakach..;(

    • 33 5

    • Sopocianka

      Sorry ale wynajem już jest wszędzie w Trojmiescie. To już norma!!! Syf i zła opinia to nie wina mieszkańców a hołoty która się tu zjeżdża !!! Widać to na monciaku, plazy i na dyskotekach. Sopot to piękne miasto, są miejsca spokojne dla rodzin z dziećmi, zależy kto czego szuka. Poza tym już nie wspomnę ze nie stoję w korku godzinę jak wracam do domu po pracy i nie tracę połowy życia na siedzenie w aucie .... jest wszędzie blisko. A turyści są tylko przez 3 maks do 4 miesięcy ....

      • 0 0

    • Burdel, bo takim go robicie. Takie jest zapotrzebowanie prostego chamskiego narodu. (1)

      • 0 0

      • który byle człowiek-pies może kupić
        tanio
        za wejście za darmola na molo
        i ulgę na kawę
        obciach przyznać się, że się jest z sopoćkowa

        • 0 0

  • Mieszkająca

    Jak widac mało tu mieszkańców się odzywa ... i sam hejt. Ja jeżdżę przez to skrzyżowanie autem i rowerem i było niebezpiecznie .... teraz będzie tak jak być powinno !!! Poza tym ja nie widzę tu bydła !!!! Każdy widzi to co chce widzieć, niestety. A może to po prostu zazdrość, ze was nie stać na mieszkanie w Sopocie .... masakra

    • 0 4

  • wole już jechać Niepodległości niż Armi Krajowej (2)

    • 7 6

    • (1)

      Uwaga, ja tak zarobilam mandat. Teraz jezdze Kosciuszki, uliczka wzdluz torow miedzy 3 maja, a Jana z Kolna, a potem wpadam na Rzemieslnicza. Dziura na dziurze i zero wygody, ale i tak jest to lepsza alternatywa od pseudo DDR na Armii Krajowej.

      • 5 2

      • jak jedziesz nie na spacerecz ekemeryta,
        tylko do roboty
        np. z oliwy do orlowa, jak ja,
        to twój pomysł jest do du

        py, strata czasu. tylko ak, albo niepodległości, albo jak masz nadmiar czasu to nad morzem

        najlepsza była by niepodległości, ale sopockiej psiarni to wbrew

        nie przeszkadza im dostawczak na ddr na ak, zmuszający jazdy pod prąd z furiatami, ale przeszkadza im szosowka na niepodleglosci, nawet jak ulica zamurowana, bo korek

        • 1 0

  • na co komu to (8)

    • 13 28

    • (2)

      Siedz dalej na tlustym zadku, kanapowcu.

      • 8 2

      • Ma rację (1)

        Wąska lokalna droga w strefie tempo 30. Na uj tam DDR?

        • 4 1

        • a kontrabas po złej stronie

          meandry

          • 0 0

    • nie na co ale dla kogo? (2)

      dla mieszkańców chcących dotrzeć rowerem z punktu A do punktu B. Dla pieszych. Dla kierowców. Dla rowerzystów. Dla osób jeżdżących na hulajnogach, deskorolkach i rolkach.

      • 6 2

      • To sie nie nadaje do roweru

        no chyba ze takich z sanatoriow co jada 5kmh maks. ewentualnie dla dzieci na rowerkach biegowych.

        • 1 3

      • czyli marginalizowania komunikacji ciąg dalszy. Rowery + dzieci na wspólnej trasie.
        Dlatego oczekiwania, że rowerem tamtędy "obowiązkowo" należy jechać powinno być włożone między bajki.

        • 0 4

    • Idz duchem czasu !

      • 1 0

    • No właśnie.

      • 3 4

  • "Zalecany jest objazd pasem nadmorskim. " (6)

    Haha.. "Najbliższy czynny taras widokowy we Wrocławiu"
    Widać, gdzie miasto ma transport rowerowy, skoro na czas remontu nie jest w stanie wyznaczyć nawet tymczasowego objazdu.

    • 44 12

    • "Przecież Sopot to nie wieś by rowerem po nim jeździć, co nie?" (1)

      • 5 9

      • dokładnie

        słoma z butów całymi wiechciami człowiekowi-pudlowi wyłazi

        • 0 0

    • dobre nawiazanie z tym tarasem widokowym ;) pozdro!

      • 1 1

    • (1)

      A co normalnie jezdnią się nie da?

      • 2 1

      • Normalnie nie da się

        • 1 0

    • Ty tak serio???
      Rowerem potrzebujesz, drogę objazdową????
      Proponuje przez Obwodnice

      • 4 16

  • Esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskim chodniczku, a obok jezdnia z ograniczeniem do 30kmh (4)

    takie rzeczy tylko w sopocie. szkoda na to kasy.
    Zlikwidować te cudo i ruch puścić po jezdni jak w cywilizowanym mieście.
    Wygodniej szybciej i bezpieczniej będzie.

    • 22 4

    • znam bardzo wiele osób nie decydujących się na jazdę rowerem po jezdni wraz z samochodami (3)

      nawet po ulicach objętych strefą Tempo 30. Dla nich warto tworzyć takie rozwiązania jakie widzimy na wizualizacjach.

      • 2 7

      • Nie warto (2)

        Infrastruktura rowerowa w mieście powinna pełnić funkcję komunikacyjną przede wszystkim, a nie być placem zabaw czy spacerniakiem.

        Jak ktoś koniecznie musi po chodniku to jeżeli robi to powoli i uważa na pieszych to problemu nie widzę.

        Tylko dlaczego po takich "chodnikach" zmusza się jeździć również komunikacyjnych rowerzystów?
        albo nie powinno się takich cudów tworzyć albo nie powinny być obowiązkowe

        • 5 3

        • zgoda: one nie powinny być obowiązkowe, ale przebudowa drogi rowerowej i całej ulicy Armii Krajowej (1)

          jest potrzebna. Strefa Tempo 30 nie daje subiektywnego poczucia bezpieczeństwa osobom, które nie mają doświadczenia w jeździe szosowej wraz z samochodami.

          • 1 1

          • tale "oni" nie chcą tej ulicy przebudować, a tym bardziej poprawić...

            chcą odnowić dokładnie ten syf, którego tak wszyscy nienawidzimy

            czy trzeba spalić urząd miejski, albo chociaż dom, nie to nie zaboli, garaż, tak spalić garaż Karnowskiemu, żeby dotarło, że nikt normalny nie oskarża Sopotu, że ulica ma niepdmalowane szlaczki, tylko o to że są szlaczki, meandy, zygzaki i przeszkadzajki

            a tu wg. wizualizacji chcą zacementować ten chory układ, no nie dociera do matołów, nie ma szans dotrzeć, póki czegoś nie rozpirzymy...

            • 1 0

  • w Niemczech jedziesz drogą rowerową równolegle do ulicy (4)

    u nas trzeba ciągle skakać z jednej strony na drugą marnując mnóstwo czasu i nadkładając drogi

    • 7 3

    • (2)

      Rozumiem że w ogóle byś nie chciał się zatrzymywać by nie tracić czasu?

      • 3 2

      • a po co się zatrzymywać baranie gdy auta jadące równolegle jadą sobie dalej?

        • 1 1

      • w niektórych relacjach jest to możliwe

        • 0 1

    • W miastach niemieckich w historycznych centrach są obszerne strefy pieszo - rowerowe

      wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, powstają także liczne Schnellfahrradstrassen (velostrady lub dla niektórych : autostrady rowerowe) niezależne od sieci ulic, tak jak u nas w Jaworznie. W Trójmieście przydałaby się taka velostrada wzdłuż linii SKM od Pruszcza do co najmniej Rumi lub Redy. W Sopocie przebiegałaby wzdłuż SKM pod wiaduktem niedaleko stacji SKM Kamienny Potok - taki plan był rozważany w Sopocie już w roku 2006 lub nawet wcześniej.
      Wzdłuż ważnych ulic powstają dwukierunkowe drogi dla rowerów, wzdłuż mniej ważnych ulic jednokierunkowe pasy dla ruchu rowerów. Ważnym elementem sieci dróg wykorzystywanych przez rowerzystów są tak zwane "ulice rowerowe", na których kierowców obowiązują ograniczenia prędkości do 20 lub 30 km/h a rowerzyści mają pierwszeństwo - nie wolno ich wyprzedzać, a mogą jechać obok siebie bez stawiania im zarzutów, że "blokują ruch".

      • 1 0

  • bubel przebudowany na bubla

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum