• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści zyskają własne pasy na al. Jana Pawła II

Krzysztof Koprowski
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór. Pasy rowerowe wykonane zostaną na odcinku od kładki do ul. Czarny Dwór.

W ciągu al. Jana Pawła II w Gdańsku powstaną wydzielone w jezdni pasy rowerowe. Kierowcy na rozwiązaniu nie ucierpią, ponieważ zachowane zostaną po dwa pasy w każdym kierunku. Inwestycja gotowa powinna być już na tegoroczny sezon wakacyjny.



W jaki sposób powinna być wykonana infrastruktura rowerowa w ciągu al. Jana Pawła II?

Infrastruktura rowerowa w ciągu ul. Jana Pawła II to obecnie dwa całkowicie odmienne światy. Między al. Rzeczypospolitej a ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska istnieje szeroka, wydzielona z jezdni droga rowerowa z barwionej masy bitumicznej (asfaltu).

Na odcinku między kładką a ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Droga rowerowa, o ile można ją tak w ogóle nazwać, powstała poprzez wydzielenie jej białą farbą z krzywego chodnika i fragmentów dawnego pasa startowego. W wielu miejscach jest ona przerwana w związku z doraźną wymianą chodnika oraz nowym układem drogowym wokół powstającego osiedla mieszkaniowego.

Ponadto na wysokości szpitala zobacz na mapie Gdańska infrastruktura dla rowerzystów "przechodzi" na drugą stronę, zmuszając tym samym rowerzystów zmierzających w stronę mola do dwukrotnego przekraczania alei - najpierw przy szpitalu, potem na skrzyżowaniu z ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska.

  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Wydzielona droga rowerowa na odcinku kładka-Hynka.
  • Pod al. Rzeczypospolitej także zostaną wykonane pasy rowerowe.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Pozostałość drogi rowerowej na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
  • Przejazd na drugą stronę alei w rejonie szpitala.
  • Droga rowerowa na odcinku al. Rzeczypospolitej - ul. Czarny Dwór.
Już wkrótce taki stan przejdzie do historii. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce jeszcze w kwietniu rozpocząć prace budowlane nad wydzielaniem w jezdni jednokierunkowych pasów o szerokości 1,5 m na odcinku kładka - ul. Czarny Dwór. Planowany termin zakończenia robót to czerwiec br.

W ramach inwestycji powstaną także śluzy rowerowe oraz przejazdy w poprzek alei, na wysokości istniejących przejść dla pieszych. Nowa organizacja ruchu przewiduje pasy rowerowe wzdłuż jezdni pod al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Będą się one łączyły ze wspomnianą wcześniej wydzieloną drogą rowerową. Będzie również możliwy łatwy wjazd na parking przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, a dalej na drogę rowerową do molo.

Kierowcy na nowym rozwiązaniu nie stracą. Nadal będą dwa pasy ruchu, a w niektórych miejscach szerokość całej jezdni zostanie poszerzona, by zapewnić minimalną ich szerokość. Pojawią się dodatkowe sygnalizatory dla aut i rowerzystów oraz wyregulowane zostaną wpusty deszczowe.

Czy nie lepiej jednak było zachować spójność w prowadzeniu drogi rowerowej na całej alei i kontynuować jednostronne wydzielanie obok jezdni infrastruktury dla rowerzystów?

- Pasy rowerowe w al. Jana Pawła II są tym momentem, kiedy widzimy zmianę polityki rowerowej miasta. Chcemy zacząć stosować wypracowane i ustalone rozwiązania dla dróg rowerowych [m.in. w Systemie Tras Rowerowych - dop. red.]. Na odcinku bliżej torów kolejowych projekt drogi rowerowej był na tyle zaawansowany, że nie dało się go już zmienić. Pasy rowerowe są ponadto tańszym rozwiązaniem - przekonuje Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.
Fragment dokumentu STeR dotyczący pasów rowerowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • Rowerowa Polska! (6)

    Jestem za likwidacją dróg i chodników, tylko drogi rowerowe! Won! z samochodami na ulicach! Won! z pieszymi na chodnikach! Won! z innymi rowerzystami na DDR! Won! ze zwierzakami w TPK! Bo ja jadę! Rowerzysta herbu obcisłe pantalony! Tylko ja się liczę! Reszta plebsu won!

    • 13 13

    • Wcale tak nie jest (4)

      Daj sensownie zbudowane ścieżki rowerowe (ciągłość, stan nawierzchni, zasięg) a nie zobaczysz nas na chodnikach ani na ulicach. Nie mamy śmigieł ani skrzydeł, żeby przefrunąć tam gdzie ścieżki nie ma, albo jej przebieg zmusza nas do ciągłej zmiany strony ulicy jak we Wrzeszczu przy rynku chociażby. Jadąc z jednego końca miasta na drugi 20% czasu tracę na przejeżdżanie przez ulicę, bo priorytet sygnalizacji jest dla samochodów a nie pieszych i rowerów.

      STOP Z BLACHOSMRODOWYM FASZYZMEM !!

      • 7 3

      • (3)

        We Wrzeszczu przy rynku można legalnie pojechać chodnikiem nie zmieniając strony

        • 2 1

        • od kiedy? jaki przepis na to zezwala? (1)

          • 1 2

          • nie żaden przepis

            znak C-13/16, poziomy - "droga dla rowerów i pieszych bez podziału nawierzchni"

            • 1 0

        • tak mów psom

          • 0 3

    • Rowerowa Polska!

      ZNACZY POLSKA PEDAŁEM STOI :)

      • 2 1

  • A rowerzyści i tak będą jeździć jezdnią (14)

    lub częściowo swoją drogą by potem "zeskoczyć" na jezdnie nie martwiąc się, że może to zmylić kierowcę ... Ile razy w Sopocie jedzie kolarz jezdnią mając w pobliżu drogę rowerową. Bardzo często. Poza tym cykliści są niekonsekwentni. Chcą być traktowani jako pełnoprawni uczestnicy ruchu, ale jednocześnie zachowują się wybiórczo:
    1/ jest czerwone to dla wszystkich. Cyklista wskoczy jednak na chodnik, aby potem znowu wcisnąć się na jezdnię
    2/ Oświetlenie kosztuje z 10-20 zł a część jeździe bez żadnego oświetlenia,

    • 79 53

    • no jak będą mieli pasy na jezdni, to trudno, żeby czym innym się poruszali

      • 0 0

    • blachosmrody won i tyle w temacie (3)

      • 4 9

      • (2)

        A moze pedalaze w obcislych gaciach won?

        • 7 4

        • bo Ci staje na widok męskiego tyłka? (1)

          • 3 1

          • dokłądnie. może podobają mu się te ...

            przylegające do męskich powabnych częsci ciała spodenki?
            mnie się podobają. są takcy męscy. ech.

            • 2 1

    • To pasy rowerowe W JEZDNI ! (7)

      Nie można z nich "zeskoczyć na jezdnię" bo już się na niej jest. Można co najwyżej zmienić pas ruchu jeśli chce skręcić w lewo.

      • 17 20

      • " Można co najwyżej zmienić pas ruchu jeśli chce skręcić w lewo." (2)

        Od tego będą śluzy.

        • 6 1

        • Nie do końca (1)

          Śluzy działają tylko na czerwonym świetle. Jak jest zielone to się jedzie normalnie, tak jak samochody.

          • 7 2

          • Ale śluza jest lwłaśnie po to, żeby w ogóle dało się skręcić, bo po pasach dla samochodów auta jadą ok 7 i raczej dwóch pasów nie da się płynnie przejechać. Jak dojedziesz do śluzy na zielonym, to masz pecha i wtedy lepiej poczekać na czerwone i spokojnie przejechać przed nosami kierowców. Wbrew pozorom to się rzadko zdarza. Śluzy mają sens tam, gdzie ruch jest duży, na Wita Stwosza to tylko nieudany eksperyment. Na JP, czy Rzeczpospolitej jak najbardziej

            • 1 1

      • jeżeli już to "na jezdni" (3)

        Nie zrozumiałeś sensu wypowiedzi Mariana

        • 15 10

        • (2)

          Spójrz na pytanie w ankiecie. Tam stoi napisane "w jezdni".

          • 6 5

          • Akurat "redaktory" Trójmiasta.pl nie są (1)

            mistrzami języka polskiego

            • 6 6

            • ale to ma sens

              "w składzie jezdni samochodowej, a nie jako osobna jezdnia drogi rowerowej"
              jest bez sensownie długie,
              a jak kto nie rozumie skrótowca, nie powinien pisać komentarzy

              redakcja nie zrobiła błędu

              • 7 3

    • A trole będą trolować :)

      • 5 2

  • Głupota (4)

    Po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą, oddaniu reszty mieszkań przez Inpro, Allcona i deweloperów budujących się między kładką a SKM, to rowerzyści będą tylko spaliny wąchać! Miasto dało ciała nie wymagając od Allconu zachowania miejsca i budowy ścieżki rowerowej w miejscu, gdzie sprawdzała się doskonale, była bezpieczna i bezkolizyjna!

    • 19 7

    • Miasto złamało prawo sprzedając grunt zawierający "infrastrukturę" deweloperowi, w tym wypadku ścieżkę rowerową bez względu jak wyglądała . Cała transakcja i zabudowa mieszkaniowa jest nielegalna.

      • 2 2

    • (2)

      A na chodniku obok to nie wąchają? A bezkolizyjna nie jest i nie będzie jak tam więcej domów nastawiają

      • 5 0

      • Widać że rower znasz z telewizji.....

        Przejedz się zatłoczoną ulicą to poczujesz....
        nawet ten metr od aut to już jest wielka ulga

        • 1 1

      • właśnie w "osobne" ddr wpisane są konflikty jak http://goo.gl/LHzTDZ

        więcej pasów!

        ale porządnych a nie takich knotów jak na Wita Stwosza, gdzie na części rowerowej zalega syf z kilku zim

        • 4 0

  • Sprzedaż terenu zawierającego infrastrukturę deweloperowi pod zabudowę mieszkaniową jest niezgodna z prawem.

    "Droga rowerowa, o ile można ją tak w ogóle nazwać, powstała poprzez wydzielenie jej białą farbą z krzywego chodnika i fragmentów dawnego pasa startowego." Sprzedaż terenu zawierającego infrastrukturę miejską deweloperowi pod zabudowę mieszkaniową jest niezgodna z prawem. Ścieżka bez względu jak wyglądała to była fragmentem "infrastruktury" a prawnie jest zakaz sprzedaży takich gruntów przez miasto.

    • 1 1

  • Co to za inwestycja kiedy jednym sie zabiera a innym daje? (2)

    Innym, czyli w tym przypadku ekomafii rowerowej w przyciasnych badejkach. Sciezki rowerowe? Ok, wybudowac od podstaw i niech sobie pedalarze jezdza az milo, czy slonce czy deszcz. Tez lubie jezdzic na rowerze ale rekreacyjnie i wtedy kiedy sprzyja temu pogoda. I nikomu nie wmawiam, ze to cudowny srodek na korki w miescie ;)

    • 2 5

    • komu zabiera?

      właścicielom piesków s*alniki?

      • 2 0

    • Kierowca czyli chiena

      • 1 1

  • Takie pytanie do autora.. (4)

    A kiedy Gdańsk zacznie budować "drogi" z których będą mogli korzystać tylko piesi? Dlaczego dla pieszych nic się nie buduje w tym mieście, czy my podatków nie płacimy? Nowe chodniki powstają tylko w trakcie budowy nowych dróg, ze starych chodników kradnie się miejsce na drogi dla rowerów.. A kiedy coś tylko dla nas?

    • 5 7

    • nikt nie kradnie obecnie nic dla rowerów (3)

      powstają nawet strefy pomyślane wyłącznie o pieszych, ale słupki są namiętnie dewastowane przez parkujących.

      • 4 2

      • minus od kierowcy czy ślepego pieszego? (2)

        Miasto może budować tylko na swoich gruntach. Tereny spółdzielni mieszkaniowych nie są terenami miejskimi.

        • 2 2

        • a nie prawda (1)

          często sa terenami gminy w użytkowaniu wieczystym

          • 1 1

          • użytkowanie wieczyste nakłada obowiązki na użytkownika

            w takim przypadku to on ponosi koszty budowy i remontów infrastruktury oraz jest jej zarządcą

            • 0 0

  • (2)

    W ciągu al. Jana Pawła II w Gdańsku powstaną wydzielone w jezdni pasy rowerowe.
    Moim zdaniem jest to rezerwa taktyczna na okoliczność otwarcia tunelu pod martwą Wisłą. Po otwarciu tunelu Al. JP II może zostać zakorkowana.

    • 6 3

    • nic się nie zakorkuje (1)

      jadący na wprost Czarnym Dworem nie puszczą skręcających w lewo

      • 3 0

      • Zrobią światła dla lewoskrętu.. zawsze robią!

        Świateł ciągle za mało!
        Takie światła to świetna sprawa - inwestycja, wydawanie publicznej kasy, wzrost PKB i oczywiście "uspokajanie" ruchu.
        Aby uspokoić Jana Pawła na amen brakuje własnie świteł dla lewoskrętu i otwarcia tunelu.

        • 0 1

  • Już wkrótce otworzą tunel...

    Jana P. II i Czarny Dwór będą zakorkowane 12h na dobę:)

    • 5 1

  • GOŚĆ (2)

    Przecież tam jest ścieżka rowerowa to po co likwidować pas jezdni

    • 7 8

    • Umiejętność czytania jest za trudna ? (1)

      Są dwa pasy po dwa.

      Będą TRZY pasy po TRZY, jeden z nich -najwęższy- rowerowy.

      Gdzie masz likwidację?

      • 6 1

      • się rąbłem, sorki

        bedzie dwie pary po trzy pasy (to w sumie sześć) z czego skrajne dla rowerów

        i tak będzie całkiem dobrze

        • 3 1

  • Ale tam juz jest scieżka (1)

    Tylko zaniedbana, niech jeszcze tam wygrodzą bus-pas i będzie wesoło

    • 3 2

    • pas dla rowerów mógł by być wspólny z motocyklami i autobusami....
      byle psy dopilnowali puszkarzy, by nie wchodzili w szkodę

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum