• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści poprawią infrastrukturę poprzez Budżet Obywatelski?

Krzysztof Koprowski
26 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Propozycja wyprostowania drogi rowerowej przy Galerii Bałtyckiej.
  • Propozycja wyprostowania drogi rowerowej przy Galerii Bałtyckiej - stan obecny.
  • Utworzenie brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej.
  • Utworzenie brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej - stan obecny.

Gdańscy rowerzyści pragną poprzez Budżet Obywatelski kompleksowo polepszyć infrastrukturę, z której na co dzień korzystają. Choć pod głosowanie skierowano tylko dwa projekty (jeden dzielnicowy, drugi ogólnomiejski), to swoim zasięgiem obejmują one znaczną część mocno uczęszczanych odcinków dróg rowerowych.



Czy brałeś(aś) kiedykolwiek udział w głosowaniu Budżetu Obywatelskiego?

Projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego zostały wypracowany w oparciu o dyskusje i wstępne głosowanie wśród użytkowników infrastruktury dla dwóch kółek.

- Najpierw poprzez Internet zbieraliśmy pomysły dotyczące poprawy infrastruktury rowerowej. Następnie podczas Wielkiego Przejazdu Rowerowego przeprowadziliśmy głosowanie i na bazie tego opracowaliśmy dwa projekty do Budżetu Obywatelskiego: dzielnicy i ogólnomiejski - mówi Roger Jackowski z Gdańskiej Kampanii Rowerowej.
Projekt dzielnicowy to przebudowa skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej we Wrzeszcz Górnym. Jest to przede wszystkim poprawka fuszerki projektowej, o której pisaliśmy już w 2012 r. - chodzi o niepotrzebne odgięcie drogi rowerowej pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

W ramach projektu planuje się nie tylko wyprostować przebieg drogi rowerowej, ale też poszerzyć ją do 3 metrów oraz dokonać drobnych korekt w organizacji ruchu pieszego i rowerowego przed Galerią Bałtycką. Planowana jest także budowa brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką od strony terenów pokoszarowych zobacz na mapie Gdańska.

Szacowany koszt prac budowlanych we Wrzeszczu Górnym to 257 tys. zł.

To jednak tylko jeden z wielu pomysłów, które chcą wdrożyć rowerzyści na terenie całego miasta. W projekcie ogólnomiejskim "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości" za łączną kwotę 2,2 mln zł planuje się przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Prace skupić się mają przede wszystkim na głównej osi komunikacyjnym Gdańska, czyli ciągu północ - południe ze szczególnym uwzględnieniem odcinka między Wrzeszczem a Śródmieściem.

  • Korekta przejazdu przez ul. Miszewskiego.
  • Korekta przejazdu przez ul. Miszewskiego - stan obecny.
  • Korekta przejazdu przy Operze Bałtyckiej.
  • Korekta przejazdu przy Operze Bałtyckiej - stan obecny.
  • Połączenie ul. Braci Lewoniewskich i al. Wojska Polskiego.
  • Połączenie ul. Braci Lewoniewskich i al. Wojska Polskiego - stan obecny.
  • Przejazd przez ul. Podmiejską.
  • Przejazd przez ul. Podmiejską - stan obecny.
To tutaj planuje się wyprostować niebezpieczne "zygzakowate" przejazdy, w tym przez ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska czy przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska oraz wynieść poziom przejazdów i przejść dla pieszych do wysokości chodników i drogi rowerowej.

Odpowiednio oznakowane mają być również przejazdy w ciągu drogi technicznej wzdłuż Kanału Raduni, a także utworzony przejazd z ul. Braci Lewoniewskiej w al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, co zapowiadano już ponad dwa lata temu przy prezentacji koncepcji utworzenia pasów rowerowych na tejże ulicy.

Czytaj też: Orunia: kolizyjna droga rowerowa do poprawy

  • Przejazd przez skrzyżowanie przy Zieleniaku.
  • Przejazd przez skrzyżowanie przy Zieleniaku - stan obecny.
Dość ciekawą propozycją do realizacji jest także przejazd przez skrzyżowanie przy Zieleniaku zobacz na mapie Gdańska. Planuje się tutaj budowę krótkiego pasa rowerowego, który pozwoli łatwo dostać się na drugą stronę szerokiej arterii i tym samym ułatwi dojazd do dworca kolejowego.

Dodatkowo sam przejazd przez ul. Wały Piastowskie zobacz na mapie Gdańska również zostałby wyprostowany i poszerzony. Zmianie uległby też cykl świateł, który obecnie zmusza do przejazdu w dwóch etapach.

  • Przejazd w rejonie ul. Chłopskiej i Pomorskiej.
  • Przejazd w rejonie ul. Chłopskiej i Pomorskiej - stan obecny.
  • Przejazd w rejonie ul. Chłopskiej i Pomorskiej.
Innym znacznym ułatwieniem w ruchu rowerowym jest koncepcja budowy przejazdu przez środek skrzyżowania ul. Chłopska-Pomorska zobacz na mapie Gdańska. Obecnie rowerzyści podróżując drogą rowerową w pasie rozdziału ul. Pomorskiej, muszą pokonywać skrzyżowanie trzykrotnie przekraczając jezdnie, za każdym razem oczekując na zielone światło.

W projekcie uwzględniono też uzupełnienie i korektę drogi rowerowej m.in. wzdłuż al. Hallera między torami kolejowymi a Operą Bałtycką zobacz na mapie Gdańska, budowę przejazdu po zachodniej stronie skrzyżowania al. Armii Krajowej z ul. Łostowicką i al. Havla zobacz na mapie Gdańska oraz obniżenie krawężników na dojeździe do Rafinerii Lotos.

Ale projekt swym zakresem obejmuje także mniejsze inwestycje. To m.in. remont 24 przejazdów i przejść przez tory tramwajowe, odmalowanie 209 przejazdów rowerowym przez jezdnie, montaż 30 luster dla lepszej widoczności na przejazdach, 200 podpórek dla rowerzystów w strefie akumulacji ruchu na skrzyżowaniach oraz odmalowanie i poprawa oznakowania dróg rowerowych.

Czy to wszystko jest faktycznie możliwe do realizacji w jednym roku - o ile projekt zyska odpowiednie poparcie w głosowaniu?

- Wszystkie nasze pomysły zostały przedyskutowane i zaakceptowane przez Referat Mobilności Aktywnej oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Znaczna ich część posiada już niezbędną dokumentację, umożliwiającą szybkie rozpoczęcie prac - informuje Jackowski.
Czytaj też: Mieszkańcy wymyślają lepszy Gdańsk. Nowe projekty Budżetu Obywatelskiego

Zobacz Wielki Przejazd Rowerowy, który odbył się w czerwcu.


Głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego trwa do końca niedzieli 27 września.

Głosy oddawać można wyłącznie elektroniczne - poprzez stronę gdansk.pl/budzet-obywatelski, a także w wyznaczonych godzinach w stacjonarnych Punktach Konsultacyjnych.

Głosowanie odbywa się jednorazowo, nie ma możliwości ponownego dostępu do systemu elektronicznego. Głosować można z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu (zalecane przeglądarki w wersji aktualnej: Chrome, Firefox, Opera, Safari; urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi: IOS, Android, Windows). W obu przypadkach do systemu elektronicznego muszą być wprowadzone podstawowe dane: imię i nazwisko (w przypadku dwuczłonowych nazwisk wpisywane z myślnikiem) i numer PESEL.

Aktywacja procesu głosowania odbywa się poprzez link przesłany na podany przez mieszkańca adres e-mail (jeden dla jednego głosującego) lub kod aktywacyjny przesłany na telefon komórkowy.

Można oddać maksymalnie 5 głosów na dowolny projekt w dowolnej dzielnicy oraz 1 głos na projekt ogólnomiejski. Głosami na projekty dzielnicowe można dysponować w sposób swobodny, przyznając np. wszystkie pięć głosów jednemu projektowi, jak i po jednym głosie na pięć projektów.

Opinie (131)

  • kiedy bedzą rezlizowene te projekty?

    ..a kiedy te wszystkie projekty zostaną zrealizowane??.....
    bo jak narazie wszystko na drogach rowerowych jest postaremu!!!

    • 0 0

  • Postępująca imbecyloza (1)

    • 1 1

    • nieźle się przedstawiłeś

      pamiętaj o nie odstawianiu tabletek

      • 0 0

  • I co jeszcze? Autostrady dla rowerów? (23)

    Bardzo dobrze że przed przejazdami przez jezdnię są szykany. Rowerzyści wogóle nie patrzą jak przyjeżdżają przez jezdnię jadą na czerwonym, po chodnikach. Powinno więcej być szykan tarek lub innych rozwiązań spowalniajacych rowery właśnie przed skrzyzowaniami. Najgorzej jest jak jest dzień bez samochodów. Rok temu miałem takie zdarzenie koleś mi na jego czerwonym wyjechał na pełnej prędkości u mnie rozwalony błotnik, lampa u niego otwarte złamanie. Pierwszy raz widziałem jak ktoś z otwartym złamaniem chciał uciekać dalej rowerem. I tak cała naprawa poszła z mojego AC.

    • 61 99

    • (8)

      bo rowery powinny posiadać ubezpieczenie OC i było by po sprawie poza tym powinny być wysokie mandaty dla rowerzystów tak samo jak dla kierowców

      • 13 9

      • bzdura (3)

        OC dla rowerzystów jest nierealne

        co do mandatów - większość się pokrywa. rower to też pojazd

        • 9 7

        • (2)

          tak by można powiedzieć że dla samochodów też jest nie realne wtedy, ja osobiście zgadzam się że potrzebne są jakieś uwarunkowania prawne bo rowerzyści są bardzo niebezpieczni na drogach , chodnikach , przejściach dla pieszych

          • 5 7

          • tabletki odstawione?

            rowerzyści niebezpieczni? Statystyki mówią o znikomych liczbach strat powodowanych przez rowerzystów.

            O skutkach jazdy samochodem nie napiszę nic: z twoimi poglądami to tylko do Kulparkowa

            • 0 0

          • Przecież są! Nazywają się kodeks drogowy.

            Wystarczy go tylko przestrzegać i karać za wykroczenia.

            • 2 0

      • nigdzie na świecie niema obowiazkowego oc bo jest niepotrzebne

        zato potrzebne jest ukrócenie bezkarności piratów drogowych i obowiazkowe szkolenie z przepisow i zachowania sie rowerzystów na drodze .Coraz wiecej małoatów jeżdzi albo srdokiem drogi albo po lewej stronie czyli pod prąd albo obok siebie!!

        • 2 1

      • a 5 letnie dzieci tez maja placic ? przeciez to piesi. (2)

        • 3 4

        • nie kumasz co pisze autor tematu rower ma posiadać , rodzice wykupują oc i po problemie

          • 3 4

        • czyli tez piesi by musieli płacić OC.

          • 4 5

    • To prawda, sam jeżdżę i rowerem i samochodem (3)

      I jest to nagminna praktyka, że rowerzyści przejeżdżają na czerwonym i to jeszcze na przejściu dla pieszych. Nie mam bólu do samego przejazdu na przejściu dla pieszych jako takim, pod warunkiem, że ktoś dla własnego bezpieczeństwa wyhamuje do minimalnej prędkości, a nie wjedzie na skrzyżowanie z pełną prędkością znikąd.
      Ale takie rzeczy dopiero widać, gdy prowadzi się oba środki transportu, widać grzechy rowerzystów do kierowców jak i kierowców do rowerzystów.

      • 30 4

      • Każdy kierowca powinien się choć raz przejechać rowerem przez miasto i vice versa

        Dopiero wtedy kierowca zauważa jak ważne są ciągłe dobrej jakości drogi rowerowe bez szykan, a rowerzysta jak mało widać zza kierownicy samochodu.

        Ja osobiście, zarówno w roli kierowcy jak i rowerzysty, najlepiej się czuję na skrzyżowaniach równorzędnych. Żadnego wypatrywania rowerzystów na ścieżkach, żadnych samochodów zajeżdżających nagle drogę, po prostu prawa wolna i tyle.

        • 2 0

      • duzo przypadkow to niedostosowanie swiatel do intensywnosci ruchu (1)

        stoi 10 rowerów na czerwonym chociaż samochody jadące w tym samym kierunku maja zielone. Wtedy trzeba na własną rękę poprawiać niedoskonałości. Super przykład do skrzyżowanie koło aquaparku na kamionce. Od 5 lat widziałem tam 2 samochody skręcające a jak się włączy zielone dla rowerów to trwa chwilunię. Może i jest ich więcej ale w godzinach intensywnego ruchu do i z pracy warto zmieniać głupie ustawienia.

        • 4 5

        • dokladnie tak jest jak piszesz. niema znaku rownosci miedzy rowerzystami a autami

          bo aut jest 1000 razy wiecej i powoduja 1000 razy wiecej wypadków i innych wykroczenie!!

          • 3 0

    • Coś ściemniasz

      Zakładając że nie uciekł, powinieneś mieć jego dane i to on powinien zapłacić za wyrządzoną szkodę, niezależnie od tego czy miał OC czy nie. No chyba że potem twój ubezpieczyciel AC go ścigał i odzyskiwał pieniądze, ale w takim razie pisanie "cała naprawa poszła z AC" jest naciągane.

      • 4 0

    • (1)

      Powinno więcej być szykan tarek lub innych rozwiązań spowalniajacych samochody właśnie przed skrzyżowaniami oraz za skrzyżowaniami i w ogóle wszędzie.

      • 18 5

      • po co ? wystarczy strefa 30 i pare patroli nawet pieszych z czyms co wyglada jak radar.

        • 4 3

    • a czemu nie? (4)

      w Kopenhadze budują autostrady rowerowe

      • 36 10

      • (2)

        Mają też multikulti, jaraja trawę itd. Ok ale rowerzysta tam ja dokona szkody to odpowiada prawnie

        • 17 24

        • u nas tez odpowiada

          tak samo jak wszedzie, co za idiotyczny argument

          • 9 4

        • Kopenhaga zajmuje od lat bardzo wysokie miejsce w rankingach jakości życia

          czy tylko trawę masz na myśli?

          • 22 4

      • W Londynie mają od dawna.

        • 12 2

    • przed przejściami dla pieszych też mogłyby powstać szykany

      na jezdni

      • 16 4

    • Zmartwię Cię. Autostrady rowerowe są już w Gdańsku projektowane.

      • 12 5

  • Po co to

    Jak dla mnie cześć rowerzystów to totalne bezmózgi robi się dla nich te ścieżki itp z naszych podatków a te skończone łajzy i tak drogami jeżdżą często mając światła w du....

    • 0 1

  • I co jeszcze ? (10)

    Cholerne pasożyty, chamstwo bez kultury na drodze - na kierowców bluzgają, pieszych terroryzują i jedyne co potrafią to drzec ryje o publiczną forse na ich fanaberie. Pogonic to bezczelne tałatajstwo.

    • 10 24

    • pasożyty to akurat samochodziarze z okolicznych wioch (8)

      jezdza najgorszymi wrakami po Gdansku po drogach wybudowanych za pieniadze Gdanszczan. Mam nadzieje ze po aferze z VW zabiora sie za uczciwe mierzenie emisji i wszystkie złomy znikna z dróg. I wtedy bedziecie siedzieć w swoich wiochach.

      • 14 3

      • Do kogo piszesz leszczu? (6)

        Jestem z 3M i płacę - w przeciwieństwie do pedałofili korzystających z infrastruktury na krzywy ryj - kilka tysięcy złotych rocznie opłaty paliwowej na drogi. Więc grzeczniej trochę do kierowców finansujących widzimisię pedałofili, pasożycie jeden. Nie płacisz, to morda w kubeł.

        • 4 11

        • i ty mowisz ze inni sa glupi. (3)

          wsiądź na rower i przestaniesz płacić kilka tysięcy rocznie, na paliwie oszczędzisz kilka tysięcy i może dotlenisz mózg. Dzięki temu przestaniesz pisać głupoty.

          • 9 3

          • (2)

            Zsiądź z roweru, zanim wiatr resztki mózgu wywieje lub kompletnie "dotleni" ci mózg związkami ołowiu i węglowodorami nasyconymi, którymi się sztachasz pedałując.
            Samochód to narzędzie pracy, a pedałowanie to fanaberia tłuków - egoistów.
            Cywilizację XX wieku zbudowano i buduje się dalej motoryzacją, a nie pedałami.

            • 3 7

            • (1)

              fanaberia?Idź zobacz baranie jakie rowery ludzie kupują połowa rzęchów na drodze jest mniej warta to raz a dwa idź sobie zobacz ilu ludzi jeździ na rowerach w pewnych godzinach widuję w pewnym miejscu te same osoby na rowerach przez 5 dni w tygodniu więc się zastanów pajacu co opowiadasz

              • 3 1

              • Warto pomyśleć zanim coś sie napisze

                Wielu rowerzystów ma samochody między innymi ja :-).
                Czy będzie lepiej jeśli zamiast rowerem pojadą samochodem ?
                Fajnie będzie stać w większych korkach?
                Myślę, że nie.
                Większy ruch na ścieżkach to mniejszy na ulicach.

                • 1 1

        • (1)

          Popieram koleś zapomniał ile jest podatków w cenie paliwa a może nigdy tego nie wiedział bo taki ma zakuty łeb

          • 3 7

          • ile?

            tych ktore ida na drogi jest niewiele. Czekam na podatek drogowy wzorem Europy Zachodniej.

            • 4 2

      • Typowy zatruty spalinami hejter z blachosmroda.Po pierwsze Płacisz podatki za zatruwanie środowiska spalinami!! A na drogi płaca wszyscy podatnicy,gdyby tylko z podatku drogowego mieli by budować drogi to by cie nie było stać a jazdę autem!!Podatek drogowy to zaledwie 5% kosztów budowy dróg !!
        I gdybyś nie wiedział Hejterze to w każdym kraju a świecie drogi rowerowe są priorytetem i maja wybudowane ich już 10 razy więcej niż unas my dopiero ich gonimy do stanu z przed 10 lat a zachodzie.

        • 2 1

    • Za to kierowcy pełna kultura. Spychanie rowerzystów z drogi, zajeżdżanie drogi itp.

      • 4 4

  • A policjanci na ściezkach gdzie

    Jeśli jest juz teraz tyle ścieżek rowerowych, to niech o takich drogach nie zapominają nasi policjanci, zarówno z kontrola trzeźwości jak i egzekwując nagminne łamanie przepisów ruchu drogowego przez równoprawnych
    użytkowników dróg .

    • 2 1

  • A nie można bez podpórek? - wielka prośba do autorów.

    Zderzenie boczne to najczęściej występujące zdarzenie prowadzące do obrażeń rowerzystów. Świadomość, że przy okazji można być wyrzuconym na jakąś przeszkodę nie napawa optymizmem. Proszę odpuście sobie te 'podpórki'. A jeżeli już być muszą to ze 2 metry od krawędzi jezdni. Z góry dziękuję.
    PS. Wielkie dzięki za włożoną pracę. Oczywiście głosowałem za.

    • 1 1

  • Tu barierki, tam asfalcik, tam nowa farba. Szwagier zarobi. Teraz pokazcie jak to wyglada w Berlinie.

    • 0 1

  • Wszystko pięknie (11)

    tylko może jeszcze jakieś kursy kultury jazdy dla rowerzystów? Bo powiem szczerze, że jest nawet gorsza niż u kierowców, a ta wiadomo też w Polsce nie jest najwyższych lotów. Rowerzyści uważają, że oni wszędzie mają pierwszeństwo, wszyscy mają przed nimi się zatrzymywać a ich to nie dotyczy. Są przecież przejścia dla pieszych przez ścieżki rowerowe, to jest tylko teoria, bo mi się zdarzyło RAZ, że dziewczyna się zatrzymała. Tak jak się przechodzi, to trzeba stanąć, albo przebiec szybko, bo nie raczą zwolnić. Idąc raz z 7 letnią córką do szkoły, zwróciłam kolesiowi uwagę, że mógłby się zatrzymać przed przejściem, bo w ostatniej chwili złapałam córkę, żeby nie weszła pod rower, to puścił mi wiązankę i pojechał dalej. Także ja niestety nie będę głosować na żadne projekty związane z rowerami.

    • 24 25

    • sciezka rowerowa przy Hallera na wysokosci budywnkow szpitala ginekologicznego po sciezce jedzie ok 10 rowerzystów , z bocznej jezdni wyjezdzaja 2 samochody dobrze ze jada powoli bo zaden rowerzysta nie zwolnil ani nawet sie nie obejrzal czy samochod sie zatrzyma czy nie

      • 0 1

    • Najgorsze to sa własnie głupie baby z bachorami:) (4)

      Twoim obowiązkiem jest pilnować swoje dziecko a jeszcze miała pretensje ze jej dziecko nienauczone ,pewnie rozkapryszone lata sobie od drodze rowerowej i bezmyślnie wskakuje pod koła roweru.Rower to jak samochód identycznie droga rowerowa jak ulica!!Następnym razem twoje rozkapryszone dziecko wskoczy pod samochód i tez wtedy zamiast do siebie będzie miała pretensje do kierowcy.Jak widac niektórzy wcale sie nie ucza na błędach maja jeszcze za to pretensje do wszystkich wokoło!!Na przejściu przez drogę rowerową jak przez ulice masz obowiązek sie zatrzymać i upewnić ze nic nie jedzie!!A nie wchodzić bezmyślnie pod koła na ulicy to tak juz pewnie nie wchodzi.

      • 6 10

      • (1)

        A może tak nie obrażaj ludzi trollu???
        kobieta zauważyła pewne zjawisko, nie obrażała nikogo w przeciwieństwie do Ciebie.

        Co do jazdy rowerzystów, to zgadzam się, że jeżdżą agresywnie, czy to na ścieżkach, na ulicach czy na chodnikach.

        • 9 4

        • za to bydlaki w samochodach i piesze debilstwo nie jest agresywne

          • 4 1

      • (1)

        Trollu opisałeś dokładnie to o co mają pretensje kierowcy do rowerzystów

        • 3 3

        • kierowcy baranie mają pretensje że nie mogą zajeżdżać drogi rowerzystom

          • 1 0

    • głupia pindo co chciałaś udowodnić żądając od rowerzysty zatrzymania się bo co masz jakiś problem przepuścić jeden czy dwa rowery?Bez przesady piesi debile na drogach rowerowych nie ma takiego ruchu jak na Grunwaldzkiej w centrum Gdańska zdążycie przeleźć więc po co się pchacie?Wystarczy odrobina uwagi ale wy piesi debile uważacie siebie za zwolnionych z wszelkiego myślenia na drodze

      • 0 4

    • Nikt nikogo tu nie obraża bo jak ktoś chwali sie głupotą to nazywa sie go głupkiem

      takie sa określenia zachowania w jezyku Polskim podobnie jak w każdym innym!!Ale wy też jesteście głupkami roszczeniowymi .Jak jakis idiota przebiega na czerwonym świetle i jeszcze ma pretensje to tak jest idiotą!!Takie własnie teraz jest pokolenie przygłupów co chwalą sie swoja głupotą i jeszcze są oburzeni ze ktoś im prawde napisał.Jeśli tacy jak ona potrafiła myśleć logicznie to by pretensji nie miała, a skoro myślenie jej jest obce to niech stosuje sie do przepisów kodeksu drogowego który na drodze rowerowej obowiązuje.

      • 0 1

    • idą cielaki przez drogi dla rowerów , dzieciaki za mini i włażą pod koła. Trzeba pilnować pisklaki, a jak chcecie się pozbyć dzieci to wrzućcie dziecku piłeczkę na obwodnicy i niech się pobawi. Ta metoda pewniejsza niż wpuszczanie pod rower.

      • 7 8

    • rowerzyści, Hindusi, leworęczni, kierowcy, piesi, latynosi...

      są różni. czasem chamscy, zazwyczaj normalni.

      warto pomyśleć zanim skreśli się wszystkich z powodu jednostki.

      dziękuję za uwagę ;)

      • 11 2

    • japa trollu zza buga

      • 6 12

  • Agresywna jazda rowerzystów!!! (3)

    Rowerzyści dalej się panoszą i jeżdżą coraz agresywniej, będzie dochodzić coraz częściej do tragicznych wypadków. Rozganiają pieszych na chodnikach, jeżdżą środkiem ulic blokując ruch i wymuszają ścieżki w absurdalnych miejscach. Potrzebne jasne przepisy i mandaty. Rowerzyści bezkarni!!!

    • 10 24

    • No to się zdecyduj - pędzą po chodniku czy wloką się po ulicy?

      A jasne przepisy już są i właśnie takimi projektami są wdrażane w życie

      • 4 1

    • mandaty to sa potrzebne dla jezdzacych jak idioci kierowcow

      jeszcze nie slyszlam zeby rowerzysta zabił kierowce, odwrotne wypadki zdarzają sie w tym kraju aż nazbyt często.

      Dopoki nie ucywilizujemy kierowców dopóty muszą byc surowsze kary.
      Niestety przez 10% idiotów cierpi cała rzesza normalnych, porządnych kierowców.

      • 10 4

    • "blokując ruch"

      podpisano - szybki bezpieczny

      • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum