Rowerzyści pomkną nad morzem
Niełatwo jest w sezonie przebyć bez szwanku gdański pas nadmorski z Brzeźna do Jelitkowa - wiedzą o tym zarówno rowerzyści, jak i spacerowicze. W przyszłym roku to ma się zmienić dzięki nowej, niemal dwukrotnie szerszej drodze rowerowej.
- Nowa droga jest niezbędna ze względu na bardzo duże natężenie ruchu w tym rejonie, szczególnie w sezonie letnim, stwarzające zagrożenie zarówno dla rowerzystów, jak i spacerowiczów - mówi Andrzej Lemański, kierownik Działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych ZDiZ w Gdańsku. - Dzięki oświetleniu i przyjaznej, czerwonej nawierzchni z masy bitumicznej na pewno zyska sobie popularność wśród miłośników dwóch kółek.
Nowa-stara ścieżka powstanie od ul. Piastowskiej do parku brzeźnieńskiego i będzie prowadziła równolegle do istniejącej promenady. Do al. Hallera trasa będzie przebiegała głównie lasem, a jej szerokość wyniesie 4 metrów. Od al. Hallera do parku w Brzeźnie o metr węższa trasa będzie biegła tuż obok chodnika.
Istniejący trakt zmieni się w deptak, zostanie poszerzony i zyska nową nawierzchnię.
Wyniki przetargu poznamy 12 października, a pierwsi rowerzyści będą mogli przejechać nową trasą 15 czerwca przyszłego roku.
Jednak to nie wszystkie plany władz Gdańska dotyczące rozwoju komunikacji rowerowej.
W sumie do 2012 r. ma powstać 150 km dróg rowerowych (dziś jest ich ok. 85 km). Kolejną inwestycją po ul. Jantarowej, będzie połączenie drogi nadmorskiej z ul. Marynarki Polskiej. Następnie wybudowana zostanie m.in. ścieżka wzdłuż ul. Kartuskiej, al. Jana Pawła II i w ciągu ul. Rzeczpospolitej. Całkowity koszt projektu, o którego współfinansowanie z Unii Europejskiej starają się władze Gdańska, wyniesie ok. 60 milionów złotych.
Opinie (96) 8 zablokowanych
-
2007-09-26 16:01
nie tylko SOV-y, (1)
ale zakochać sie można także w samochodzie, w samym sobie. Po prostu wmawiasz sobie jaki jestem piekny niczym Narcyz!albo uwielbiam wypasione lexusy.
Fakt, że w wiekszości kobiety są wygodne i egoistycznie nastawione, bo tak je natura stworzyła, aby gatunek przetwał, nie oznacza to wczale, ze rower jest na straconej pozycji.
Zwłaszcza gdy taka piękność nabierze troche sadełka.- 0 0
-
2007-09-26 16:08
Anonim
Największym pussymagnesem i afrodyzjakiem jest kasa, która daje szansę na przetrwanie potomstwa. Tak było zawsze. Jest to zgodne z prawem natury. Nie znaczy to, że rower jest synonimem biedaka. SUV to wymysł czysto marketingowy. Tak jak telewizor plazmowy albo mieszkanie w luskusowym getcie. Czysty marketing. W ma rację: rower ma przyszłość.
- 0 0
-
2007-09-25 23:42
debilny pomysł (4)
zamiast poszerzyć istniejąca scieżke zniszczą fajną ścieżke w lesie,
to pewnie nasz (...) prezydent wymyślił albo któryś z jego dworzan- 0 0
-
2007-09-26 15:54
debilny autor pomysłu
sprawdzałeś, czy dałoby się poszerzyć istniejącą ścieżkę, przecież tam mieszkają ludzie, zrzędo
- 0 0
-
2007-09-26 12:55
Jak bys znal mozliwosci poszezenia na calej dlugosci sciezki (1)
to bys wiedzial ze w nie wszystkich miejscach da sie ja poszezyc. Budowa nowej sciezki jest optymalna.
- 0 0
-
2007-09-26 13:14
eMJey
Nie chodzi mi o poszerzenie, ale o wykończenie i oznakowanie. Niechby to była tylko biała linia i znak: droga dla pieszych i rowerów. A tak obecnie poprowadzone ścieżki rowerowe są poprowadzone niezgodnie z prawem a więc niezgodne z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dn. 2 września 1999. Poza tym zmuszają rowerzystów do łamania przepisów o ruchu drogowym.
Świadczy to o całkowitej indolencji inieznajomości podstawowych praw przez ludzi projektujących ścieżki rowerowych.- 0 0
-
2007-09-26 09:00
no pewnie, ze masz rację. to głupota!
rozpieprzą las i dodatkowo nie będzie można tak jak do tej pory jedzić sobie nad samym morzem!!
p.s. jeżdżę tam prawie codziennie- 0 0
-
2007-09-26 14:45
A mnie się gdańskie ścieżki podobają (1)
widać w nich przynajmniej jakąś konsekwencję i program działania, oczywiście jeszcze wielu dzielnicom ich brakuje, ale Gdańsk ma program ich budowy i konsekwentnie przez najbliższe lata będzie realizowany.
- 0 0
-
2007-09-26 15:04
klepak
od klepać głupoty - jaki plan, gdzie???
Tak rozklepać i zniszczyć można wszystko, a można było...
Choć przez działania gdańskich urzędasów i ich mało kompetentnych pomocników sklepać można najlepszy plan, projekt, harmonogram budowy ścieżek.- 0 0
-
2007-09-26 14:52
gdynia miastem przodujacym w budowie sciezek rowerowych
na Mapie, ale za to z konsultacjami spolecznymi,
tylko jak wytlumaczyc mieskancom, ze zmarnowano 10 lat? ale usmiech wystarczy, wiecie kogo- 0 0
-
2007-09-26 14:31
Masa bitumiczna
Masa Bituminczna, WKOŃCU, Masa Bitumiczna :) :)
- 0 0
-
2007-09-26 13:10
Błagam, zostawcie las w spokoju ...
nie kombinujcie urzędasy i czytajcie co piszą ludzie. Minimalna korekta szerokości i równa nawierzchnia (dla rolkarzy), to wszystko co można zrobić. Trzeba budować i ulepszać nowe ścieżki równolegle i dalej od plaży - odciąży to ruch w pasie nadmorskim. No i edukować pieszych (straż miejska). Zamiast kontroli "antydopingowych" rowerzystów - symboliczne mandaciki i pouczenia dla piechurów na ścieżkach.
- 0 0
-
2007-09-26 13:07
Gazownik
Chyb coś nie tak. Przecież rowerzyści mi nie przeszkadzają. Jestem jednym z nich. Czytaj uważnie. Proszę.
- 0 0
-
2007-09-26 12:50
Ratunku
Golem i Antypolityk - według waszego myślenia to powinny powstać tunele dla rowerzystów - moim zdaniem łatwiej byłoby wyorzystać już istniejące kanalizacje tylko dostosować je do wzrostu rowerzystów - tam napewno nie przeszkadzali by nikomu - a zwłaszcza Wam. Było by tanio i prawie miło ....
- 0 0
-
2007-09-26 12:35
W;)
No tak. ale jeździsz chodnikami, przemykasz między ludźmi co stanowi pewien dyskomfort oraz oficjalnie jest niedpouszczalne. Piszę oficjalnie, bo nie widziałem nigdy policjanta, który by legitymował rowerzystę jadącego po chodniku. Za to dmuchanie w balonik. To już plaga.
- 0 0
-
2007-09-26 12:27
Czy ja dobrze widze ?
ze w koncu ktos pomyslal aby wzdluz Kartuskiej zrobic sciezke ?? no nie trzymacje mnie za rece bo nie moge usiedziec :))
nie jest zle, tylko szkoda ze za 3 miechy wyprowadzam sie na stale z Gd z takich i innych powodow .- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.