Rowerzyści mają jeździć chodnikiem, bo były wypadki
Czytelnicy zastanawiają się, dlaczego kilka dni temu przy ul. Legionów w Gdańsku pojawił się znak nakazujący rowerzystom jazdę po chodniku zamiast po drodze rowerowej. Jak się okazuje, stało się tak... z powodów bezpieczeństwa.
W sprawie dostaliśmy sygnał w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za wpis. W związku z liczbą komentarzy, która pojawiła się pod raportem naszego Czytelnika, z pytaniami zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Dziwny znak (34 opinie)
Jak tłumaczy Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ, to jest docelowa organizacja ruchu, która zostanie wprowadzona, żeby rowerzyści na tym wąskim odcinku nie wpadali na siebie.
Dlatego ci, co jadą w stronę ul. Hynka na tym kawałku chodnika wzdłuż budynku, będą zjeżdżać na chodnik, który przekształcony zostanie w ciąg pieszo-rowerowy.
- Potem wracają normalnie na ścieżkę. Oznakowanie pionowe już jest. Poziome pojawi się może nawet jeszcze dziś, ewentualnie na początku przyszłego tygodnia - podsumowuje urzędniczka.
Miejsca
Opinie (240) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-07 16:12
Opinia wyróżniona
Super! Jak zwykle kosztem pieszych! (21)
A co z bezpieczeństwem pieszych? Od kiedy pojazdy są ważniejsze? Jeśli ktoś nie umie jeździć rowerem po ścieżce rowerowej to w ogóle nie powinien jeździć!
- 292 74
-
2023-07-08 12:40
(2)
"A co z bezpieczeństwem pieszych? Od kiedy pojazdy są ważniejsze?"
Ale zdajecie sobie sprawę z tego, że na rowerach jeżdżą ludzie? Tu nie chodzi o bezpieczeństwo pojazdów tylko LUDZI, którzy nimi jeżdżą. I akurat w tym miejscu droga rowerowa faktycznie jest za wąska i niebezpieczna, a na chodniku jest sporo miejsca i bardzo mały ruch pieszych.- 3 5
-
2023-07-08 19:21
Ale ta droga rowerowa nie jest wąska i niebezpieczna, tylko jednokierunkowa (1)
Droga rowerowa w drugim kierunku jest po drugiej stronie ulicy. Ślepi rowerzyści powinni dostać mandat za jazdę pod prąd a nie chodnik.
- 8 3
-
2023-07-10 17:35
jeśli rowerzysta poruszający się na małe odległości nie będzie miał prawa do poruszania się tamtędy chodnikiem
to będzie miał prawo czuć się dyskryminowanym uczestnikiem ruchu. Dlatego wprowadzona zmiana ma sens: ruch pieszych w tym rejonie ma charakter kropelkowy, wprowadzona zmiana organizacji ruchu poprawia bezpieczeństwo wszystkich.
- 0 0
-
2023-07-08 09:09
Smutna rzeczywistość (3)
Od zawsze. Zawsze pojazdy, a szczególnie samochody, są ważniejsze od pieszych. Myślisz że czemu nie poszerzono ścieżki rowerowej, żeby była dwukierunkowa? Bo wtedy musieliby zawęzić drogę dla samochodów a to ograniczyłoby ruch.
Jestem rowerzystą i naprawdę nie lubię jeździć takimi ciągami pieszo rowerowymi. Zwłaszcza kiedy obok jest droga wielopasmowa. Można by ją trochę zwęzić i byłaby szeroka droga dla rowerów i szeroki chodnik. Ale to spowolniłoby samochody, więc nie ma mowy.- 5 12
-
2023-07-08 10:35
To musisz jeździć tuż obok dróg wielopasmowych? One są dla samochodów a nie dla ciebie (2)
Jak brakuje ci tam miejsca to tuż obok masz Prusa z ograniczeniem 30km/h która jest bez przejazdu dla samochodów ale możesz jechać tamtędy rowerem. Do tego budynki chronią ciebie przed hałasem i wiatrem. Jak ci za tłoczno na tej ścieżce rowerowej to jedź tamtędy a nie zwężaj jednej z kilku ostatnich dróg wielopasmowych w mieście.
- 9 5
-
2023-07-09 08:56
(1)
a teraz się skup
i powiedz, dlaczego chirurg jadący do pracy rowerem ma być mniej ważny
niż ty, buraku, jadący na zakupy, na plażę, na spacer
furą- 3 7
-
2023-07-11 14:06
Chirurg ma porządne auto
Tylko pseudoeko hołota przemieszcza się na rowerze
- 0 1
-
2023-07-08 05:45
Ro (1)
Kosztem pieszych i normalnych rowerzystów. Jazda w "pieszym" tempie nie należy do przyjemności.
- 3 7
-
2023-07-09 11:43
Te 15m przeżyjesz.
Średnia ci spadnie może o 1km/h.
- 7 0
-
2023-07-07 23:56
(1)
Tam naprawdę jest niebezpiecznie! Zawsze myslałam o takim rozwiązaniu w tym miejscu. Nareszcie ktoś zaczął myśleć.
- 4 12
-
2023-07-10 09:31
Zacząć, to powinni rowerzyści jadąc yw stronę Wrzeszcza, jeździć po właściwej stronie Legionów.
- 6 0
-
2023-07-07 20:25
Pytanie do Pani Kijan
"- Były zgłoszenia mieszkańców, że mimo faktu, że odcinek DDR jest jednokierunkowy, to rowerzyści jeżdżą w obie strony i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - mówi Magdalena Kiljan."
Proszę wsiąść na rower, przejechać się po naszych drogach rowerowych, sprawdzić oznakowanie, sprawdzić czy Wasze rozwiązania projektowe i wykonawcze są"- Były zgłoszenia mieszkańców, że mimo faktu, że odcinek DDR jest jednokierunkowy, to rowerzyści jeżdżą w obie strony i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - mówi Magdalena Kiljan."
Proszę wsiąść na rower, przejechać się po naszych drogach rowerowych, sprawdzić oznakowanie, sprawdzić czy Wasze rozwiązania projektowe i wykonawcze są logiczne. Wiele wykonanych dróg rowerowych zagraża rowerzystom i pieszym.
W mieście brakuje również in formacji (głównie dla turystów) kto może korzystać z dróg rowerowych i na jakich zasadach. Pozdrawiam- 13 4
-
2023-07-07 20:17
Tam jest dość szeroko, a pieszych mało
Bez przesady
- 9 19
-
2023-07-07 19:28
a jak ty (5)
sie boisz rowerow to ńie powinnas hodzic
- 7 39
-
2023-07-07 20:26
(4)
Boisz się słownika ortograficznego, to nie pisz.
- 34 2
-
2023-07-07 23:15
(3)
Czego nie rozumiesz
- 2 6
-
2023-07-07 23:49
Ze pieszy ma na chodniku pierwszeństwo (2)
Rowerzysta nie ma prawa spychac pieszych.
- 17 2
-
2023-07-09 08:52
(1)
no theoretyćnie, dalej tak będzie,
bo dzielne drogowce, zamiat tam zrobić pas rowerowy w jezdni,
albo wyrzucić ten słup- łup, to zrobią "tyci odcinek" współdzielonego chodnika,
na którym rowerzyści będą pieszym "ustępować".
taki ustęp.
bo to taka bolanda- 1 6
-
2023-07-09 09:44
były dwa słupy
to zrobili trzeci - znak
bo to taka bolanda- 0 4
-
2023-07-07 18:58
4 pasy każdy po 3m dla kierowców dla reszty współdzielony mini chodniczek (1)
to się nazywa zrównoważony transport po gdańsku.
- 18 22
-
2023-07-07 23:48
2.55 metra, nie 3 metry
- 10 4
-
2023-07-07 14:37
Opinia wyróżniona
Jak zwykle - dwa szerokie pasy dla kierowców, a reszta ma się ściskać na 2m... (21)
- 126 172
-
2023-07-08 02:15
Kierowcy wiedzą, że... (1)
...pasy z jednej strony ulicy służą ruchowi o kierunku przeciwnym do pasów z drugiej strony ulicy. Dla cyklistów jest to zbyt skomplikowane, i po każdej stronie jeżdżą w obu kierunkach.
- 14 5
-
2023-07-09 10:38
ruch rowerzystów z natury odbywa się w skali lokalnej
dlatego warto tworzyć spójną sieć dróg dla rowerów z minimalizowaniem kolejnych objazdów.
- 1 0
-
2023-07-07 21:21
To policz ile przejezdza aut a ile rowerow, najlepiej zrob ten pomiar jeszcze w listopadzie i wtedy porozmawiamy. (3)
- 10 7
-
2023-07-09 10:37
policz też, ile może przejeżdżać aut a ile rowerów (2)
w wielu miejscach Gdańska ruch pieszych i rowerzystów jest znacznie większy niż ruch ludzi jeżdżących tam samochodami.
- 2 2
-
2023-07-09 11:51
Ile może przejechać, a ile faktycznie przejeżdża, to całkowicie różne sprawy. (1)
W wielu miejscach Gdańska nie można poruszac się samochodem ze wzgledu na bzdurne ograniczone strefy. Jakiego ruchu byś w takich miejscach oczekiwał, innego niż pieszo-rowerowy, lotniczego?
- 0 2
-
2023-07-10 17:39
wprowadzane w wielu miastach (na szczęście również w Gdańsku) ograniczenia ruchu samochodów
mają głęboki sens: często prowadzą do poprawy warunków ruchu ludzi. Są zgodne z tzw. odwróconą piramidą mobilności: poprawiają warunki ruchu pieszych i rowerzystów, zapobiegają przekształcaniu miasta w parking komisu używanych samochodów, skłaniają pewną (coraz większą) liczbę mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz bardziej przyjaznych dla środowiska środków lokomocji.
- 0 0
-
2023-07-07 18:50
a nawet 4 z prawo skrętem !
no ale to kierowcy są zawsze poszkodowani
- 9 8
-
2023-07-07 17:32
(5)
Nie dwa szerokie pasy, a dwie jezdnie, a na kazdej z nich dwa szerokie pasy.
- 8 6
-
2023-07-07 18:39
to faktycznie jeden można zlikwidować (4)
uspokoi to ruch samochodów w tym miejscu
- 5 13
-
2023-07-07 18:44
Co znaczy uspokoi? Godzinne korki? (3)
- 13 8
-
2023-07-10 17:37
uspokajanie ruchu redukuje korki
ponieważ przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa ruchu i poprawia jego płynność.
- 0 0
-
2023-07-09 10:36
uspokojenie ruchu samochodów zwiększa przepustowość ulicy
ruch odbywa się może wolniej ale na pewno płynniej i bezpieczniej
- 3 3
-
2023-07-07 19:14
trzeba dać tam buspas
wtedy nie będzie się stało w korku
- 3 13
-
2023-07-07 16:27
Cztery pasy
Ten jeden dla rowerów, który właśnie likwidują był węższy niż jeden z tych czterech.
- 7 6
-
2023-07-07 14:47
Szerokie? (6)
Normalne. A jak wam za mało to se zbudujcie, a nie wyciągajcie rąk po cudze.
- 32 41
-
2023-07-07 16:36
dla mnie mogą nie budować żadnych pseudo chodniczków esków floresków robię od 300 do 500 km tygodniowo na rowerze i tej pseudo infrastruktury mam zwyczajnie dość
- 8 15
-
2023-07-07 16:13
Niestety, jako, że 100% ulic w mieście jest finansowane z podatku dochodowego (3)
To kończy się to tak, że dla takich baniniarzy muszę finansować dróżki dla samochodów
- 20 16
-
2023-07-08 02:12
Kłamiesz. (2)
Miasto ma subwencje panstwowe, które wydaje na remont dróg. A te subwencje są z akcyzy za paliwo.
- 7 12
-
2023-07-08 09:13
Jakie subwencje?
Akcyza paliwowa nie pokrywa nawet 10% budżetu GDDiK.
- 10 4
-
2023-07-08 08:34
takie jak gdansk ma tych subwencji dokładne 0zł
- 4 4
-
2023-07-07 15:24
A wy towarzyszu ile metrów drogi zbudowaliście w tym roku?
- 36 16
-
2023-07-07 16:15
Opinia wyróżniona
Dlaczego nie po prostu jezdnia? (29)
Zrobić ograniczenie 30 i puścić rowerzystów jezdnią. Szybciej i bezpieczniej. Ścieżka niech zostanie dla dzieci, rolkarzy i starszych ludzi.
- 93 183
-
2023-07-10 17:40
przy dużym natężeniu ruchu pojazdów "puszczanie" rowerzystów jezdnią nie jest bezpieczne (1)
dlatego wprowadzone rozwiązanie ma sens.
- 0 1
-
2023-07-14 12:04
"nie jest bezpieczne"
ok, komuniści oraz faszyści zawsze uważali i będą uważać, że mają prawo decydować za innych, co jest bezpieczne, właściwe, wskazane, a co nie
dlatego ni hu hu nie pozwolą o tym zdecydować samym dorosłym rowerzystom. nie pobawionym praw. mogą se wybrać prezydenta, posla, mogą sami być wabrani. mogą"nie jest bezpieczne"
ok, komuniści oraz faszyści zawsze uważali i będą uważać, że mają prawo decydować za innych, co jest bezpieczne, właściwe, wskazane, a co nie
dlatego ni hu hu nie pozwolą o tym zdecydować samym dorosłym rowerzystom. nie pobawionym praw. mogą se wybrać prezydenta, posla, mogą sami być wabrani. mogą zabijać jako żołnierze, mogą się żenić, mieć dzieci, ale nie mogą decydować, co jest dla nich bezpieczne
dlatego tak latwo narzucać, a to politykę antyskrobankową, a to kto z kim (i jak) śpi, a to pasy kierowcom i kaski motocyklistom, pierdel, burdel, serdel i pokropek, pińcetplus dla mas
dlatego nie będzie tam pasa dla rowerów w jezdni, plus ddrip zamiast chodnika, bo to "niebezpieczne". czulki opadają.
ech wkleil bym link do zdjęć centralnych arterii Kopenhagi, Londynu, Tokyo, ale cenzura nie pozwala.- 0 0
-
2023-07-10 14:58
pomysl zanim sie wypowiesz
a samochodem sie snuc 30 malo pomyslowe. o czym ty myslisz grucha.
- 0 2
-
2023-07-09 13:23
Dokładnie
Proponowałbym 10, albo w ogóle zamknąć ulicę
- 2 3
-
2023-07-08 10:13
Taaa (1)
Na jednej z drog ktora jest osia transportowa gdanska??? Moze jescze na autostradach dopuscic ruch rowerow???
- 15 3
-
2023-07-10 13:37
nie no rowery na autostradzie?
to bez sensu
rowerzyści nie lubią jeździć 0, w porywach do 5 km/h, jak kochają kierowczyki,
wystarczy zerknąć na obwodnicę
powinni wzdłuż tego sznura zabetonowanych na stałe furmanek roznosić
pizzę, lody, hamburgery, gazety,
pieszo, bo przecież rowerem tam nie wolno- 1 0
-
2023-07-07 23:45
Ty masz iloraz ograniczony do 30
- 15 4
-
2023-07-07 16:56
Według ciebie wszyscy zwolnić, bo rower jedzie... (1)
Myśl tak dalej, sukces zapewniony. Sukces wśród bezmyślnych.
- 20 8
-
2023-07-10 17:43
nie wszyscy powinni zwolnić
zwolnić powinni wszyscy ci, którzy lekceważą limity prędkości. Warto także, by wiedzieli, że limit prędkości 30 km/h poprawia przepustowość arterii ruchu drogowego. Paradoksalne, ale prawdziwe.
- 0 0
-
2023-07-07 16:35
No tak (2)
bo jechać razem z paroma tonami metalu które wypuszczają trujące gazy prosto w twoją twarz jest o wiele bezpieczniej! :D
- 16 13
-
2023-07-07 16:54
Jakby na DDR tego nie robili xd (1)
- 7 12
-
2023-07-07 17:05
Wartburgi i Trabanty...
...to już trudno spotkać. Te relikty motoryzacji DDR już praktycznie zanikły.
- 6 3
-
2023-07-07 16:31
30 km/h na jednej z głównych dróg Gdańska? (5)
Może lepiej zakaz jazdy rowerem? Szybciej i bezpieczniej. Ścieżka niech zostanie dla pieszych. Rowery do lasu.
- 43 26
-
2023-07-07 16:35
Właśnie na jednej z głównych dróg (4)
Ludzie powinni móc się bezpiecznie poruszać, nie tylko samochodem. I tak największa część czasu przejazdu to stanie w korkach za innymi samochodami. Przejazd 30km/h tą drogą niewiele zmieni.
- 17 34
-
2023-07-07 19:31
Ludzie potrafią się tam bezpiecznie poruszać (1)
Kierowcy nie jeżdżą pod prąd. Piesi też się nie zderzają ze sobą. Tylko rowerzyści są ślepi. Nie widzą strzałek i jeżdżą pod prąd, mimo że po drugiej stronie ulicy mają ścieżkę rowerową w swoim kierunku.
- 17 6
-
2023-07-09 09:00
och ty Misiu
"najbliższy czynny taras na lotnisku w Krakowie"
- 2 3
-
2023-07-07 19:20
A Długa to najpopularniejsza turystyczna ulica w Gdańsku
I skoro jest taka popularna to samochodem również powinniśmy móc na nią wjechać
- 15 9
-
2023-07-07 17:55
Ktoś tu był chyba kiepski z fizyki w szkole :D
- 18 11
-
2023-07-07 16:23
Ty chyba nie mieszkasz w Polsce (8)
Tutaj po drogach z ograniczeniem 30 jadą minimum 70.
- 25 30
-
2023-07-09 10:39
nieprawda
problemem jest tylko narzekanie kierowców autoholików na progi spowalniające
- 1 5
-
2023-07-07 16:31
To prawda, natomiast docelowo (6)
To jest najlepsze dla rowerzystów rozwiązanie. Trzeba tylko najpierw zacząć egzekwowac ograniczenia prędkości.
- 15 29
-
2023-07-07 23:50
Czyli wszyscy muszą dostosować sie do rowerzystów? (3)
- 19 4
-
2023-07-09 10:40
nie, wystarczy by autoholicy zrozumieli że są uzależnieni i zaczęli się leczyć (2)
- 4 7
-
2023-07-09 12:45
(1)
Ile w tym jadu, człowieku, zluzuj:)
- 3 2
-
2023-07-10 17:41
to nie jad, to stwierdzenie faktu
- 1 0
-
2023-07-07 23:34
nie poto dzbanie jade rowerem by tuc sie spalinami (1)
- 9 7
-
2023-07-09 08:58
a po co? na spacer? no to rzeczywiście, "pedały do lasu"
ja jadę rowerem by dojechać do ważnego celu, to dla mnie transport, nie sport,
mogę jechać w smrodzie, byle szybko i bezpośrednio
tam powinny być pasy w jezdni. a dla pikników - "śmieszka"- 5 5
-
2023-07-07 16:19
??? (1)
Ty chyba sobie żartujesz?
- 41 16
-
2023-07-09 09:53
no tak jak napisał, to nie brzmiało nieprowokacyjnie, fakt, ale ma sporo rocji:
bo faktycznie, jedyne rozwiązanie dla takiego miejsca to (serio jednokierunkowy) rowerowy pas w jezdni,
dla chętnych, oraz dopuszczenie legalnej jazdy rowerem po współdzielonym chodniku (w obie strony)
w normalnym kraju dawno by takno tak jak napisał, to nie brzmiało nieprowokacyjnie, fakt, ale ma sporo rocji:
bo faktycznie, jedyne rozwiązanie dla takiego miejsca to (serio jednokierunkowy) rowerowy pas w jezdni,
dla chętnych, oraz dopuszczenie legalnej jazdy rowerem po współdzielonym chodniku (w obie strony)
w normalnym kraju dawno by tak zrobiono, bo to najtańsze i od razu działa
w Kopenhadze zrobili by w jezdni pas o szerokości metr. a w Tokio tylko namalowali by sierżanty,
nawet nie psuli by znaków dopuszczeniem chodnikowania, bo ono tam jest powszechne i tolerowane.
ale tu to taka bolanda. my tu pokonujemy trudności nieznane innym. ach jakże nam trudno.- 4 6
Wszystkie opinie
-
2023-07-07 14:37
Opinia wyróżniona
Jak zwykle - dwa szerokie pasy dla kierowców, a reszta ma się ściskać na 2m... (21)
- 126 172
-
2023-07-07 14:47
Szerokie? (6)
Normalne. A jak wam za mało to se zbudujcie, a nie wyciągajcie rąk po cudze.
- 32 41
-
2023-07-07 15:24
A wy towarzyszu ile metrów drogi zbudowaliście w tym roku?
- 36 16
-
2023-07-07 16:13
Niestety, jako, że 100% ulic w mieście jest finansowane z podatku dochodowego (3)
To kończy się to tak, że dla takich baniniarzy muszę finansować dróżki dla samochodów
- 20 16
-
2023-07-08 02:12
Kłamiesz. (2)
Miasto ma subwencje panstwowe, które wydaje na remont dróg. A te subwencje są z akcyzy za paliwo.
- 7 12
-
2023-07-08 08:34
takie jak gdansk ma tych subwencji dokładne 0zł
- 4 4
-
2023-07-08 09:13
Jakie subwencje?
Akcyza paliwowa nie pokrywa nawet 10% budżetu GDDiK.
- 10 4
-
2023-07-07 16:36
dla mnie mogą nie budować żadnych pseudo chodniczków esków floresków robię od 300 do 500 km tygodniowo na rowerze i tej pseudo infrastruktury mam zwyczajnie dość
- 8 15
-
2023-07-07 16:27
Cztery pasy
Ten jeden dla rowerów, który właśnie likwidują był węższy niż jeden z tych czterech.
- 7 6
-
2023-07-07 17:32
(5)
Nie dwa szerokie pasy, a dwie jezdnie, a na kazdej z nich dwa szerokie pasy.
- 8 6
-
2023-07-07 18:39
to faktycznie jeden można zlikwidować (4)
uspokoi to ruch samochodów w tym miejscu
- 5 13
-
2023-07-07 18:44
Co znaczy uspokoi? Godzinne korki? (3)
- 13 8
-
2023-07-07 19:14
trzeba dać tam buspas
wtedy nie będzie się stało w korku
- 3 13
-
2023-07-09 10:36
uspokojenie ruchu samochodów zwiększa przepustowość ulicy
ruch odbywa się może wolniej ale na pewno płynniej i bezpieczniej
- 3 3
-
2023-07-10 17:37
uspokajanie ruchu redukuje korki
ponieważ przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa ruchu i poprawia jego płynność.
- 0 0
-
2023-07-07 18:50
a nawet 4 z prawo skrętem !
no ale to kierowcy są zawsze poszkodowani
- 9 8
-
2023-07-07 21:21
To policz ile przejezdza aut a ile rowerow, najlepiej zrob ten pomiar jeszcze w listopadzie i wtedy porozmawiamy. (3)
- 10 7
-
2023-07-09 10:37
policz też, ile może przejeżdżać aut a ile rowerów (2)
w wielu miejscach Gdańska ruch pieszych i rowerzystów jest znacznie większy niż ruch ludzi jeżdżących tam samochodami.
- 2 2
-
2023-07-09 11:51
Ile może przejechać, a ile faktycznie przejeżdża, to całkowicie różne sprawy. (1)
W wielu miejscach Gdańska nie można poruszac się samochodem ze wzgledu na bzdurne ograniczone strefy. Jakiego ruchu byś w takich miejscach oczekiwał, innego niż pieszo-rowerowy, lotniczego?
- 0 2
-
2023-07-10 17:39
wprowadzane w wielu miastach (na szczęście również w Gdańsku) ograniczenia ruchu samochodów
mają głęboki sens: często prowadzą do poprawy warunków ruchu ludzi. Są zgodne z tzw. odwróconą piramidą mobilności: poprawiają warunki ruchu pieszych i rowerzystów, zapobiegają przekształcaniu miasta w parking komisu używanych samochodów, skłaniają pewną (coraz większą) liczbę mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz bardziej przyjaznych dla środowiska środków lokomocji.
- 0 0
-
2023-07-08 02:15
Kierowcy wiedzą, że... (1)
...pasy z jednej strony ulicy służą ruchowi o kierunku przeciwnym do pasów z drugiej strony ulicy. Dla cyklistów jest to zbyt skomplikowane, i po każdej stronie jeżdżą w obu kierunkach.
- 14 5
-
2023-07-09 10:38
ruch rowerzystów z natury odbywa się w skali lokalnej
dlatego warto tworzyć spójną sieć dróg dla rowerów z minimalizowaniem kolejnych objazdów.
- 1 0
-
2023-07-07 14:38
myślałem że Gdańsk skończył już kombinować z dziwacznymi rozwiązaniami dróg rowerowych
przeszli samych siebie, wy tam macie w tym UM zakłady kto wymyśli coś gorszego?
- 70 7
-
2023-07-07 14:41
(2)
A nie lepiej tą ścieżkę rowerową w ogóle zlikwidować?
- 47 27
-
2023-07-07 15:26
Żeby tylko można było ciebie zlikwidować...
- 10 10
-
2023-07-07 16:12
Rowerzyści rozumiem twoim zdaniem mają przefrunąć?
Zlikwidować to tam by się przydało jeden pas jezdni aby zmieścić pełną drogę dla rowerów
- 5 6
-
2023-07-07 14:45
Jak zwykle rowerki i te ich problemy.... (8)
Teraz będą rozjeżdżać pieszych, bo pieszy czy kierowca w tym mieście nie ma żadnych praw!
- 66 46
-
2023-07-07 15:17
wszystko ku wygodzie kierowców
w normalnym miejsce zwęziliby jezdnie i miejsce by było.
- 12 10
-
2023-07-07 15:25
Moron
- 2 5
-
2023-07-07 16:29
Możesz mieć różne poglądy, ale (5)
Stwierdzenie, że kierowcy, dla których buduje się 95%+ infrastruktury, wydaje 98%+ pieniędzy i którzy zajmują podobny % publicznej przestrzeni przeznaczonej na transport to są głębokie urojenia wymagające leczenia.
- 8 5
-
2023-07-07 17:57
(4)
Kierowcy są niezbędni do poprawnego funkcjonowania państwa i ludności. Rowerzyści nie.
Nie, Twoje gotowe obiadki w Żabce nie pojawiają się magicznie na półce. Ktoś to musi dowieźć prawda?
Jak Ci się nie podoba to wyjedź do Holandii.- 3 8
-
2023-07-07 18:25
Nie udawaj, że chodzi o transport, karetki,
czy policje. Transport to priorytet - zgoda, ale im starczy jeden pas i małav część głównych dróg. Infrastruktura pod osobówki to zupełnie inna bajka: drogo, śmierdzi truje, rozjeżdża miasto.
Jedynym powodem dla którego karetka, czy dostawa dojedzie wolniej są kierowcy osobówek - a to pod nich wciąż w tym zacofanym mieście budujemy infrastrukturę.- 6 3
-
2023-07-07 18:55
niezbędni? 95% ruchu to prywatne samochody które: (2)
-smrodzą
-hałasują
-niszczą
-paraliżują miasto i jej komunikacje publiczną
-zajmują niemal całą przestrzeń miejską
-powodują wypadki na masową skalę
-utrudniają poruszanie się innym.
można tak długo... są zbędni! mało tego to zaraza niszcząca miasto.- 5 2
-
2023-07-08 00:06
(1)
to niech nie rozbiera się linii kolejowych tylko po to by robić tam ścieżki rowerowe. To powoduje wykluczenie komunikacyjne. Dodatkowo trzeba wydać kasę na podwózki dla rowerzystów przystosować dla nich tabor kolejowy....Jak widać to jedyna grupa za którą płacimy podwójnie
- 0 3
-
2023-07-09 13:52
po co linia kolejowa w samochodzie? aaa, chodziło ci o drezyny?
to czemu od razu nie piszesz o linii drezynowej?- 1 0
-
2023-07-07 14:52
A na chodniku nie będzie wypadków?:)
Może niech latają?:)
- 69 5
-
2023-07-07 14:55
3 ci swiat
Myślełem, żę to przedmieśćia Bangladeszu.
A to centrum Gdańska.- 40 4
-
2023-07-07 14:55
Szpilek (1)
Jazda rowerem po chodniku nie jest dobrym pomysłem .Można komuś w tyłek wjechać ...
- 32 12
-
2023-07-10 17:46
jak na razie to kierowcy lekceważący limity prędkości wjeżdżają w pieszych na chodnikach
i na przejściach dla pieszych przez jezdnię, nawet na ulicach położonych w strefie Tempo 30 (por, przypadek kierowcy porsche'a na ulicy Myśliwskiej).
- 0 0
-
2023-07-07 15:12
(4)
Pisowski tok myślenia :: "napuszczanie rowerzystów na pieszych i odwrotnie!! Ile to złego Polsce przyniosło !!
- 34 30
-
2023-07-07 15:25
Wyłącz TV bo ci szkodzi
- 12 2
-
2023-07-07 16:26
Bastion Platformy tak ma
Peowskie napuszczanie wszystkich na wszystkich.
- 8 4
-
2023-07-07 16:52
Przeciez w 3m niepodzielnie kroluja plaformersi
- 5 3
-
2023-07-09 06:38
Zaraz nastapi zmasowany atak Kaczeństwa z Prostactwa i Smrodu !
waCek
- 1 0
-
2023-07-07 15:15
najważniejsze ze kierowcy mają tam po 6 pasów dla siebie (4)
to sie tylko liczy. reszta niech się meczy na współdzielonych 2m chodniczkach
- 53 64
-
2023-07-07 16:34
(3)
To stań tam na chwilę, geniuszu i policz ile przejedzie samochodów, a ile w tym samym czasie przejedzie rowerów. Dotarło?
- 8 8
-
2023-07-07 17:15
Samochodów jest dużo bo droga jest szeroka i wygodna
Nie odwrotnie.
- 5 6
-
2023-07-07 18:26
Stań nad rzeką, gdzie nie ma mostu i policz
ile tam samochodów przejeżdża.
- 4 3
-
2023-07-07 20:30
Kojarzysz fakty, ale wniosków wyciągnąć nie umiesz.
- 1 0
-
2023-07-07 15:18
Urzędnicy zajeliby się sytuacją pod wiaduktem na Pomorskiej, bo tam to dopiero jest niebezpiecznie (8)
Jadąc w dół od strony Grunwaldzkiej ścieżką rowerową o sporym nachyleniu jesteś skazany na czołowe zderzenie, czy to z rowerzystą, czy to z pieszym.
Trudno dostrzec, czy od morza ktoś nie nadjeżdża/nadchodzi wąziutkim chodniczkiem.
Powinni zrobić od zajezdni w dół do wysokości wybiegu dla kundli wydzielony pas jednokierunkowy w stronę morza na Pomorskiej.
O zderzenie czołowe tam nie trudno.
Póki nic tam się nie wydarzy to urzędnicy nie wydadzą grosza na poprawienie tej fuszerki.
Na Legionów natomiast wystarczy wyrównać pasek kostki pomiędzy drogą rowerową, a Aleją.
Miną się dwa rowery bez problemu.
A słup trakcyjny stoi na środku?, ale to nic ścieżka ma być.
Ręce opadają na te fuszerki fachowców od inwestycji rowerowych w Gdańsku.
Zabieranie ludziom chodnika jest pójściem na łatwiznę.
Z drugiej strony to czego oczekiwać od urzędników.
Oni nie jeżdżą rowerami, bo to nie wypada.
Ścieżki rowerowe w Gdańsku pomału się sypią.
Korzenie drzew przez perfekcyjne wykarczowanie, wyrastają nad ścieżkami.
Starą kostkę zaczyna wybijać i o wypadek nie trudno.
Niektóre już się nawet zapadają.- 29 4
-
2023-07-07 21:42
Więc nie zapier.......j. Zwolnij. Kto o zdrowych zmysłach pędzi w takich miejscach. Tylko szaleniec. Takich to na prostej drodze się obawiam.
- 1 2
-
2023-07-08 20:30
Krótko i na temat (1)
Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
- 1 0
-
2023-07-10 14:53
dlatego każdy kierowca, który się wrąbał na łosia na autostradzie powinien płacić za a.19.1
- 2 0
-
2023-07-09 10:42
wielu urzędników jeździ rowerami (3)
- 0 0
-
2023-07-09 20:59
(2)
Chętnie poznam ich historię i trasy komunikacyjne przejazdu, którymi jeżdżą do pracy, czy coś załatwić kupić...
- 1 1
-
2023-07-10 17:48
ciekawe, czy udostępniłbyś takie dane o swoich zachowaniach komunikacyjnych? (1)
- 0 1
-
2023-07-10 23:49
czemu nie proszę bardzo
- 1 0
-
2023-07-10 14:52
a kto by jeździł po Pomorskiej tą śmieszką samobójców?
tamtędy tnę tylko jezdnią, jest o wiele bezpieczniej,
a jedyne zagrożenie to psiarnia- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.