• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści nie schodzą z rowerów w Orłowie. Będzie nowe oznakowanie zmienne nad morzem

Patryk Szczerba
5 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (393)
Rowerzystów na promenadzie jest najwięcej w dni wolne. Ale także w tygodniu można ich tam spotkać. Rowerzystów na promenadzie jest najwięcej w dni wolne. Ale także w tygodniu można ich tam spotkać.

Na Promenadzie MarysieńkiMapka w Orłowie w wakacje jeździć rowerem nie można. Oznaczenie sprzed ponad 10 lat wskazuje, że można to robić legalnie po 15 września. Tyle że mało kto schodzi tam z roweru. W tym roku staną tam nowe znaki, ale osobnej drogi rowerowej nie będzie.



Czy zdarza ci się jeździć rowerem w miejscach, gdzie jest zakaz?

Przypomnijmy: Znaki dla rowerzystów pojawiły się na Promenadzie Marysieńki w Orłowie ponad 10 lat temu. Stało się to po tym, jak w 2012 r. grupa rowerzystów Masy Krytycznej nie zastosowała się do poleceń policji i nie zeszła z rowerów.

Znaleziono kompromis dla pieszych i rowerzystów



Całą sytuację komplikował fakt, że droga jest oznaczona na mapach jako trasa rowerowa. W rzeczywistości poruszania się tam na rowerach zabraniał znak, tyle że w trackie budowy drogi przez Kolibki zniknął.

Ostatecznie znaleziono kompromis, w którym rowerzyści z promenady mogą korzystać bez przeszkód, ale tylko poza sezonem letnim. Od 15 czerwca do 15 września obowiązuje zakaz jazdy od godz. 10 do 18.



W magistracie 5 lat temu usłyszeliśmy, że to sytuacja tymczasowa, bo docelowo trasa R-10 ma omijać promenadę, a rowerzyści pojadą nową osobną trasą, więc promenada zostanie tylko dla pieszych.

Gdynia: mało miejsca dla pieszych i rowerzystów nad morzem Gdynia: mało miejsca dla pieszych i rowerzystów nad morzem

Minęły kolejne lata, a drogi nie ma. Zostały za to znaki, tyle że - jak opisuje nasz czytelnik - rowerzyści niewiele sobie z nich robią.

Znaki na promenadzie nie są wystarczająco jasne dla rowerzystów. Znaki na promenadzie nie są wystarczająco jasne dla rowerzystów.

Rowerzyści nie wiedzą, że nie mogą jeździć



- W czasie sobotniego spaceru miałem "przyjemność" skonfrontować się z rowerzystą, który był święcie przekonany, że może się poruszać rowerem w tym miejscu. Na uwagę, że znaki zabraniają jeździć w tym miejscu na rowerze od 15 czerwca do 15 września w godz. 10-18, odparł agresywnie, że to nieprawda, bo to ja źle odczytuję znaki postawione na wjeździe. W ciągu 30 minut, które tam spędziłem, tylko jedna para prowadziła rower, pozostałe kilkadziesiąt osób lawirowało pośród pieszych, dzwoniąc, żeby zeszli im z drogi - opisuje historię pan Piotr.


Dodaje, że zasadne byłoby rozważenie zmiany oznakowania.

- Teraz mamy kompilację znaków C13 i C16 oddzielonych kreską poziomą plus tabliczkę T-22 z informacją, że nie dotyczy okresu od 15 czerwca do 15 września. Czy nie powinien znaleźć się tam znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów) wraz z tabliczką informującą, że obowiązuje w dniach od 15 czerwca do 15 września? Tak byłoby czytelniej i prościej - wskazuje.

Będzie oznakowanie zmienne



Gdyńscy urzędnicy odpowiadają, że oznakowanie Promenady Królowej Marysieńki będzie zmieniane na bardziej intuicyjne.

- Będzie to oznakowane zmienne - takie, z jakim mamy do czynienia w przypadku mostów i wiaduktów (znak ostrzegający o lokalnej gołoledzi). Planujemy wdrożenie zmiany jeszcze w tym roku - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje dotyczące inwestycji dla rowerzystów w tym miejscu.

- Aktualnie nie jest planowana żadna przebudowa tego miejsca - kończy.

Miejsca

Opinie (393) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Rowerzysci to plaga (18)

    Jeżdżą z maksymalna predkoscia, stanowią zagrożenie dla pieszych , pakują się pod samochody.

    • 73 52

    • Największe zagrożenie dla wszystkich i wszystkiego to ludzka głupota i wywindowane ego. (1)

      Świat jest dla wszystkich, kiedy to zrozumiemy? Kiedy nauczymy się żyć obok siebie z szacunkiem? Jest miejsce dla pieszych, rowerów, samochodów i nawet dla tych durnych hulajnóg, które byłby jednym z lepszych rozwiązań do przemieszczania się gdyby nie głupi ludzie, którzy ich używają (a rozwiązanie z ich wypożyczaniem nie jest niestety durno odporne).

      • 21 6

      • Przperaszam hulajnogi, że je obraziłam, ale się zdenerwowałam. To ludzie są durni, nie one.

        • 6 5

    • zadne statystyki tego nie potwierdzają (6)

      gdyby jednak rowerzysci na kierowcy zamienic... to wtedy prawda

      • 11 6

      • (4)

        Niestety ale teza szanownego rowerzysty nie potwierdza się.
        Ze statystyk policyjnych na 2022 rok:
        - wypadki powoduje 0,1% kierowców
        - wypadki powoduje 0,62% rowerzystów
        Rowerzyści powodują wypadki sześciokrotnie częściej.
        Co do przepisów: zapraszam na jakiekolwiek przejście dla pieszych uczęszczane przez rowerzystów.

        • 12 14

        • To gdzie masz zdjęcia tych zekomych wypadków bójdy opowiadasz

          • 6 3

        • No zapraszam. Na jednogo rowerzyste złapiemy 20 kierowców przekraczających prędkość albo przejeżdżającym na czerwonym

          Co do twoich statystyk to są zapewne z sufitu

          • 7 6

        • Skąd te liczby?

          Przede wszystkim skąd masz te liczby? Podaj proszę źródło.

          A jak to wygląda w liczbach bezwzględnych? Albo jaki procent wszystkich wypadków powodują kierowcy samochodów w stosunku do rowerzystów? To przedstawi faktyczny stopień zagrożenia jakie tworzy każda grupa.

          Poza tym zagrożenie jakie powoduje rowerzysta jest wielokrotnie mniejsze niż np. kierowca ciężarówki czy autobusu. Wyobraźmy sobie sytuację, w której kierujący samochodem osobowym przekracza prędkość dwukrotnie (zamiast 50 jedzie 100) i wjeżdża na przejście dla pieszych. Podobna sytuacja w przypadku rowerzysty i skutki są zupełnie inne. W związku z tym można jeszcze spojrzeć na statystyki ofiar wypadków oraz ofiar śmiertelnych w stosunku do sprawców wypadków i to nam powie, kto jest prawdziwym zagrożeniem na drodze.

          I tak kierujący tylko samochodami osobowymi powodują 73% wypadków , z czego 9.1% kończy się ofiarami śmiertelnymi (1370). W przypadku rowerzystów jest to odpowiednio 5.9% ogólnej liczny wypadków z czego 6% kończy się śmiercią (76). Z czego wynika, że kierujący samochodami osobowymi stanowią większe zagrożenie niż rowerzyści (zarówno w liczbach bezwzględnych jak i procentowo).

          W przypadku rowerzystów trzeba jeszcze wziąć pod uwagę sytuacje, w których sprawca wypadku jest jednocześnie jego ofiarą. Niestety to może być częsta sytuacja (pijany na wiosce wjechał pod samochód etc).

          To porównanie dotyczy jedynie samochodów osobowych, w przypadku ciężarowych jest gorzej. Dla DMC powyżej 3.5 t na 683 wypadki jest 103 zabitych, czyli 15% wypadków spowodowanych przez kierowców takich pojazdów kończy się ofiarami śmiertelnymi.

          Jaki z tego wniosek? Nawet jeżeli rowerzyści powodują procentowo więcej wypadków (ciekawe skąd masz takie statystyki) to stanowią mniejsze zagrożenie na drodze.

          Powyższe dane wziąłem z oficjalnego raportu Policji za rok 2021, dostępny w sieci.

          • 7 6

        • Matematyka zdana na 30% co?

          • 3 3

      • Prawo i policjanci przerzucają odpowiedzialność za wszystko na kierowców więc statystyki kłamią, że wszystkiemu są winni

        mimo że każdy uczestnik ruchu drogowego musi być uważny i upewniać się że inni go widzą, bo jak go nie widzą to te swoje "pierwszeństwo" mogą sobie wsadzić w d

        • 5 6

    • Jaka jest maksymalna prędkość rowerzysty? (1)

      (żart, problem jest)

      • 8 0

      • przeciętna prędkość dominującej części rowerzystów w Kopenhadze kształtuje się w przedziale 18-23 km/h

        energia kinetyczna rowerzysty jest kilka(naście/dziesiąt) razy mniejsza od energii kinetycznej samochodu. Dlatego do prowadzenia samochodu trzeba wykazać się zdaniem konkretnego egzaminu. Niestety kierowcy po zdaniu egzaminu nagminnie lekceważą limity prędkości i wtedy ich samochody wymykają się spod ich kontroli (patrz dachowanie na ulicy Jagiellońskiej w Gdańsku). Dla zamaskowania tego nawyku wielu kierowców- autoholików stygmatyzuje cyklistów za niepopełnione winy.

        • 2 2

    • (2)

      To samo można powiedzieć o kierowcach, jeszcze nie tak dawno temu śmieciarka potrąciła człowieka na chodniku takze

      • 5 6

      • (1)

        W międzyczasie pełno rowerzystów potrąciło pieszych i uniknęło za to odpowiedzialności, bo rowerzyści nie mają tablic rejestracyjnych więc anonimowo uciekają z miejsca wypadku.

        • 9 11

        • Gdzie i w którym miejscu fakty ? Jakieś bzdury piszesz

          • 6 8

    • To na promenadzie jeżdzą samochody?

      • 5 5

    • skaczą, gryzą i plują ogniem....

      • 1 1

    • Plaga egipska

      • 1 1

    • plagi egipskie

      • 0 0

  • Czy projektem org. ruchu zajmie sie R.Studzinski, autor słynnego Rebusa Gdynskiego? (2)

    • 32 1

    • Największy problem to pojazdy silnikowe

      które nie wiem jakim cudem są u nas dopuszczone do ruchu po chodnikach, deptakach, promenadach czy drogach rowerowych.
      Masz silnik? To wyp... na ulicę. Jak to jest że mając motorynkę trzeba jechać po ulicy, mieć ubezpieczenie, kask, prawko i tak dalej a dwa razy mocniejszym rowerem elektrycznym czy hulajnogą nawet dziecko może zap.... po chodniku.
      To jest normalne wg Was?
      I to samo z kundlami, biegają i s..ą wszędzie, całe Orłowo ob....e ale w życiu nie widziałem, żeby ktoś dostał mandat za to. Psiarze i cykliści - dwie najbardziej chamskie grupy społeczne mające w d... innych, jeden trąbi gdy idziesz chodnikiem a inny "on się tylko tak bawi" gdy ten kły szczerzy i warczy.

      • 5 1

    • Wybuduje 2 szlabany po jednym z każdej strony

      Na sezon, po sezonie szlabany się zdemontuje.na szlabanach Znak Zakazu Ruchu Rowerowego...Pozamiatane w 15 minut!

      • 0 1

  • A kto u nas patrzy na znaki...partyzantka,wolna amerykanka,wszyscy królami szos,każdy pędzi jakby 5 sekund miało go zbawić..

    • 21 7

  • (9)

    Nic nowego , miasto samo do tego doprowadziło, zbyt duża tolerancja dla rowerzystów łamiących przepisy, którzy mają gdzieś pieszych. Tak jest wszędzie. Ps żeby rowerzysta wiedział czy może jechać czy nie musi znać przepisy prawa drogowego, a z tym jest tragicznie.

    • 70 43

    • (7)

      Tak, bo miasto jest od pilnowania rowerzystów. Do blaszczka z pretensjami.

      • 3 12

      • (6)

        Tak, to miasto jest zarządcą drogi, a nie błaszczak. A że w ratuszach pełno cyklofaszystowskich kolaborantów, to i efekty widać.

        • 12 3

        • (5)

          Cyklon co? Co ty od rana pijesz

          • 2 10

          • (2)

            Na razie to na tym portalu to rowerowi nadludzie płakali, że im po pijaku nie wolno jeździć. Kto pije - to widać.

            • 8 4

            • No właśnie na tą chwilę więcej kierowców złapali na gazie , jesteś uprzedzony czy jak

              • 1 0

            • Manku lepiej to patrz na drogę a nie na rowerzystów , bo jeszcze wypadek spowodójesz ,no chyba że te obcisłe gacie ci się podobają to co innego lecz nie wnikam w szczegóły

              • 1 0

          • (1)

            Chyba ty pijesz od rana ! Bo nawet nie potrafisz złożyć zdania !

            • 4 4

            • Nie muszę jest jakiś przymus

              • 0 1

    • wielokrotnie na tym portalu podawano informację opartą o badania

      80% dorosłych rowerzystów w Trójmieście to osoby mające prawo jazdy i mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Nieznajomość przepisów ruchu drogowego wśród rowerzystów to mit rozpowszechniany przez autoholików lub moralistów z bożej łaski.

      • 0 0

  • To jest wielki problem

    Remonty na karwinach i witawie które paraliżują miasto przy tym to pestka. Pan Piotr prawdziwy gdynianin troszczy się o swoje miasto

    • 15 4

  • Nie sądziłem, że dożyję (5)

    takiej durnoty, iż rowery będą miały absolutne pierwszeństwo na chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych.

    • 58 28

    • Rower na chodniku = (3)

      śmiertelne zagrożenie dla pieszego!!!

      • 11 16

      • A ile znasz wypadków śmiertelnych, skoro to śmiertelne zagrożenie?

        • 13 8

      • (1)

        To gdzie i kiedy rowerzysta kogoś zabil

        • 8 7

        • Nie no, raz na rok się taki przypadek znajdzie jak pieszy i rowerzysta mają niesamowitego pecha.

          Zwykle rowerzyści raczej sami giną jak z czyjejkolwiek winy spotkają się z samochodem (bo bądźmy szczerzy- prawie wszystkie zgony w komunikacji dzieją się z udziałem samochodu, niezależnie od tego kto zawinił)

          • 3 0

    • ... i słusznie sądziłeś.

      Nie dożyłeś takich czasów. Gdzie ci się one zwidują?

      • 4 2

  • (9)

    Rowerzyści to tacy kierowcy do 10 potęgi jesli chodzi o nie przestrzeganie przepisów

    • 52 42

    • to gdzie te ofiary? (3)

      gdzie te wypadki?
      bujdy na resorach opowiadasz

      • 12 7

      • (2)

        Kwestia skali. W codziennym użytkowaniu jest ok. 125 tys. rowerów. Samochodów zaś ok. 10 milionów.
        W samym zeszłym roku rowerzyści spowodowali śmierć 36 osób. Teraz zwiększmy tą ilość stukrotnie aby liczba rowerzystów dorównała liczbie kierowców. Cyk - 3600 wypadków śmiertelnych.
        To samo możemy zrobić z rannymi.
        Raz jeszcze powtórzę: kwestia skali.

        • 6 7

        • Takie statystyki to do TVP się nadają co najwyzej

          Chronionych uczestników porównujesz do niechronionych?
          Kierowcy są po prostu dobrze chronieni to raz.
          Poza tym jest różnica się zabić a kogoś zabić.
          Twoja kwestia skali to twój wymysl

          • 6 6

        • Acha... a mówimy o 36 zgonach kogo dokładnie?

          Nie jest to przypadkiem zgon rowerzysty który będąc winny wypadku zginął pod kołami samochodu? Swoją drogą ciekawe jak idzie ustalanie sprawcy wypadku np. na światłach jeśli jedynymi świadkami są uczestnicy z których tylko jeden żyje...

          • 1 1

    • (1)

      Nie tylko sam pewno święty nie jesteś

      • 1 3

      • Nie mam prawa jazdy, poruszam sie głównie pieszo i komunikacja miejska

        • 2 1

    • Bo to ci sami ludzie

      Tylko zmienia się pojazd

      • 4 0

    • Ktoś tu nigdy nie jechał obwodnicą... xD

      • 2 0

    • Chcialbys...

      Ale prawda jest niestety inna

      • 0 0

  • Tylko samochodziarzom przeszkadzają rowery (8)

    Każdy powinien jeździć rowerem, auta powinny być zakazane.

    • 32 70

    • Pieszym również przeszkadzają rowery (4)

      Panosza się po chodnikach, dzwonią, krzyczą i przeciskają się między ludźmi. Mam wrażenie że 4 litery mają przyspawane do siodełek

      • 10 7

      • (1)

        Czemu wrzucasz wszystkich rowerzystów do jednego worka ?

        • 9 6

        • Pasuje mu to do narracji

          • 2 4

      • (1)

        Grubym zawsze przeszkadzać będą chudzi

        • 1 3

        • Bardziej chudym przeszkadzają grubi !!!!

          • 1 0

    • Mam już swoje lata, ale jeszcze nigdy żaden rowerzysta nie zatrzymał się przed przejściem dla pieszych (2)

      dostają wręcz przyśpieszenia i trzeba naprawdę uważać żeby po nogach nie przejechali.

      • 10 5

      • Ech to popatrz z uwagą

        • 3 5

      • A jak się mają zatrzymać, jak ich wywalono z ulicy na chodnik?

        • 2 4

  • nie ma to jak miedzynarodowy szlqk rowerowy (6)

    z zakazem jazdy rowerem. polska to piękny kraj :D

    • 71 7

    • Tak samo w Gdańsku (3)

      na przebiegu R10 przez Ogarną układają kostkę brukową, aby rowerem z sakwami się przyjemnie podróżowało lol

      • 10 2

      • (1)

        załóż szersze opony i nie ma problemu

        • 0 8

        • Ja nie mam problemu, jestem tutejszy, więc wiem jak droga wygląda.

          Ale co ma zrobić podróżujący który wpada tu z drugiego końca Europy po 4000km gładziutkiego asfaltu?

          • 7 0

      • Tia - Ogarna to jest absolutne nieporozumienie

        Ile można to kopać?...

        • 6 0

    • Proste rozwiązanie oczywiście nie do ogarnięcia przez tuzy z gdyńskiego UM

      A wystarczyło puścić drogę rowerową ul. Plażową i dorobić te brakujące 100m do Orłowskiej i wszyscy byliby zadowoleni. Ale miasta z miliardem długi przewalające grube miliony na ściemy typu park centralny nie stać na takie szaleństwo.

      • 1 1

    • Bo urzędnicy lubią przekłamywać statystyki

      A później wychodzi, że coś zakwalifikowane jako ścieżka rowerowa to polna dziurawa droga albo chodnik oznakowany tylko dla pieszych. Brawo, a na wstęgi i torty na otwarcie mają kasę

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum