rowery

Rowerowy Maj dobiegł końca. Podsumowanie akcji

Wręczenie nagród odbyło się w zwycięskiej szkole, tj. SP 92 w Gdańsku.
Wręczenie nagród odbyło się w zwycięskiej szkole, tj. SP 92 w Gdańsku. fot. mat. prasowe

Siódma edycja wiosennej kampanii Rowerowy Maj dobiegła końca. Przedszkolaki i uczniowie szkół podstawowych znów mogli wsiąść na rower, rolki, hulajnogę czy deskorolkę i przyłączyć się do ogólnopolskiej zabawy. W akcji wzięło udział ponad 31 tys. osób.



Tylko w samym Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, klasy i przedszkola walczyło aż 31 498 uczestników ze 177 placówek, a frekwencja rowerowa wyniosła 50 proc. Połowa dzieci z gdańskich szkół podstawowych oraz przedszkoli docierała w maju na lekcje w sposób aktywny. Uczniowie i nauczyciele odbyli ponad 662 406 podróży do szkół i przedszkoli.

W tym roku zabawa wyjątkowo trwała krócej, bo tylko trzy tygodnie, od 4 do 24 maja. Zasady kampanii były bardzo proste: każdy uczestnik, który w maju dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymywał naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najbardziej aktywnych uczestników klas i placówek czekały atrakcyjne nagrody.

Wygrała szkoła nr 92 na Zaspie



Gdańskich laureatów kampanii poznaliśmy w środę, 2 czerwca, na uroczystym podsumowaniu zabawy, które odbyło się z udziałem prezydent Aleksandry Dulkiewicz w zwycięskiej szkole podstawowej nr 92 na gdańskiej Zaspie. Zwycięskie przedszkola i szkoły, oprócz nagród rzeczowych, otrzymały czeki pieniężne ufundowane przez prezydenta miasta Gdańska.

- Po ubiegłorocznej przerwie bardzo chcieliśmy, żeby Rowerowy Maj się odbył, choć zorganizowany został w trochę okrojonej formie - mówiła podczas spotkania Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Mimo to bardzo się cieszę, że tak licznie, uczennice i uczniowie, nauczyciele i rodzice, wzięliście udział w naszej zabawie. Frekwencja wyniosła niemal 50 proc. Cieszę się, że ta formuła się rozszerzyła i w wyzwaniu liczył się nie tylko rower, ale także hulajnoga i deskorolka.
- Warto pamiętać, że codzienne podróże do szkoły i pracy można odbywać inaczej niż tylko samochodem czy autobusem. Bardzo bym chciała, żeby zamiłowanie do jazdy na rowerach i hulajnogach trwało nie tylko w maju, kiedy zbiera się punkty, ale także przez kolejne miesiące. Taka forma ruchu sprzyja zdrowiu. Nie można zapominać także o przestrzeganiu zasad bezpiecznego poruszania się po drogach - dodała prezydent Dulkiewicz.

Rowerowy Maj już po raz siódmy



Pierwsza edycja skierowanej do szkół kampanii Rowerowy Maj odbyła się w 2014 roku w Gdańsku. Od tego momentu z roku na rok bierze w niej udział coraz więcej miast, placówek i dzieci. Chętnych przyciąga forma zabawy połączonej z elementami rywalizacji, która popularyzuje nie tylko rower, lecz także hulajnogę, rolki czy deskorolkę jako środki transportu i uczy zdrowych nawyków, które utrzymują się również po zakończeniu kampanii.


Wyniki kampanii

Kategoria szkół małych
I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 72, z frekwencją 86 proc.
II miejsce: Akademia Dobrej Edukacji, z frekwencją 83,9 proc.
III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 62, z frekwencją 81,7 proc.

Kategoria szkół średnich
I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 84, z frekwencją 77 proc.
II miejsce: Szkoła Podstawowa nr 89, z frekwencją 65 proc.
III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 45, z frekwencją 61,4 proc.

Kategoria szkół dużych
I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 92, z frekwencją 89,7 proc.
II miejsce: Szkoła Podstawowa nr 80, z frekwencją 84,4 proc.
III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 12, z frekwencją 66,9 proc.

Kategoria przedszkoli
I miejsce: Niepubliczne Przedszkole MegaMocni Jasień, z frekwencją 91,6 proc.
II miejsce: Przedszkole nr 8, z frekwencją 90 proc.
III miejsce: Przedszkole nr 62, z frekwencją 82 proc.

Klasy ze 100 proc. frekwencją:
SP nr 92 - klasa IIb,
SP nr 80 - klasa VIIIb,
SP nr 75 - klasa IVm,
SP nr 75 - klasa IIIb,
SP nr 62 - klasa VIIb,
SP nr 33 - klasa IVa,
SP nr 2 - klasa IVe.



W tegorocznej kampanii udział wzięło 511 placówek edukacyjnych z 33 polskich miast i gmin. 78 317 uczestników odbyło ponad 1,5 mln przejazdów.

Statystyki wszystkich miast biorących udział w tegorocznej edycji akcji dostępne są na stronie internetowej kampanii.

Patronami medialnymi Rowerowego Maja są Onet.pl, Gdansk.pl, Trojmiasto.pl i Radio Eska.
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (47)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

wydarzenia - imprezy i szkolenia

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »