• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowe projekty w gdańskim Budżecie Obywatelskim

Joanna Skutkiewicz
17 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W Budżecie Obywatelskim można głosować w dniach 16-30 listopada. W Budżecie Obywatelskim można głosować w dniach 16-30 listopada.

W dniach 16-30 listopada odbywa się głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego, które mają szansę zostać zrealizowane w przyszłym roku kalendarzowym. Pośród 357 zatwierdzonych projektów znajduje się po kilka lokalnych i ogólnomiejskich, które są związane z rowerami, zwłaszcza z infrastrukturą dla rowerzystów.

Czy oddasz głos na projekt związany z rowerami w gdańskim Budżecie Obywatelskim?



Głosowanie odbywa się przez internet na stronie www.gdansk.pl i może wziąć w nim udział każdy mieszkaniec Gdańska - również taki, który nie jest zameldowany na pobyt stały. Głosować mogą także dzieci i młodzież.

Każdy głosujący ma do dyspozycji osiem punktów: pięć punktów na projekty dzielnicowe Budżetu Obywatelskiego i jeden punkt na projekt ogólnomiejski Budżetu Obywatelskiego oraz jeden punkt na projekt dzielnicowy Zielonego Budżetu Obywatelskiego i jeden punkt na projekt ogólnomiejski Zielonego Budżetu Obywatelskiego. Punkty można przydzielać na projekty w dowolnej dzielnicy, nie tylko tej, którą sami zamieszkujemy. Zwycięskie projekty zostaną ogłoszone 7 grudnia.

Na liście projektów, na które można oddać głos, są także takie, które mają związek z rowerami, zwłaszcza z budowaniem i usprawnianiem infrastruktury rowerowej w Gdańsku. Są to zarówno projekty ogólnomiejskie, jak i lokalne.

Nowe liczniki rowerowe w Gdańsku. Milion rowerzystów w pasie nadmorskim



Projekty lokalne



W dzielnicy Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia (nr 2 na liście) głosować można na projekt "Pumptrack - tor jazdy dla każdego na świeżym powietrzu, w każdym przedziale wiekowym dla: rowerzystów, rolkarzy, deskorolkarzy, jeżdżących na bmx-ach, hulajnogach oraz do nauki trików". Projekt zakłada budowę toru lub zespołu torów w postaci pętli do uprawiania różnych dyscyplin sportowych. Z bardziej szczegółowym opisem proponowanej inwestycji można zapoznać się tutaj.

Podobny projekt, ale z przeznaczeniem dla młodzieży, został oddany do głosowania na Stogach (nr 6 na liście). Tam znajduje się pod nazwą: "Tor sportowo-rekreacyjny Pump Track - dla dzieci i młodzieży dzielnicy Stogi (specjalnie przygotowany tor do jazdy jednośladem: rowerem, hulajnogą, na rolkach oraz plac odpoczynku). Propozycja została przygotowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły Podstawowej nr 72 im. Obrońców Westerplatte w Gdańsku. Celem jest propagowanie sportu, promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, właściwe zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży, krzewienie sportowej rywalizacji. Szczegóły opisane są tutaj.

Lokalny projekt rowerowy ma szansę zostać zrealizowany także na Przymorzu Wielkim (nr 5 na liście). Jego nazwa to: "Lepsza komunikacja dla Kołobrzeskiej, Jelitkowskiego i Czarnego Dworu - pieszo i rowerem nad morze i na zakupy". Celem proponowanej inwestycji byłaby przebudowa starego chodnika o długości ok. 130 m i stworzenie tam nowej drogi dla pieszych i rowerzystów. Szczegóły tutaj.


Nr 3 na liście dla Piecek-Migowa zajmuje projekt "EKO-ścieżka pieszo-rowerowa do SP 85 i Przedszkola 82, czyli dogodne przejście miedzy dzielnicami Piecki-Migowo i Jasień". Chodzi o budowę ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem, a celem przedsięwzięcia ma być ułatwienie mieszkańcom wyboru przemieszczania się rowerem zamiast samochodem po okolicy. Ze szczegółami można zapoznać się na tej stronie.

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów



  • Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znajduje się kilka projektów lokalnych i ogólnomiejskich związanych z rowerami.
  • Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znajduje się kilka projektów lokalnych i ogólnomiejskich związanych z rowerami.

Projekty ogólnomiejskie



Na liście projektów ogólnomiejskich pozycje nr 3, 7, 18, 21 i 23 zajmują propozycje związane z rowerami.

Nr 3 to "korpostrada rowerowa w Oliwie". To pomysł na uzupełnienie brakującego fragmentu drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej pomiędzy ul. Kołobrzeską a Derdowskiego. Jako że okolice Olivia Business Centre są miejscem licznie uczęszczanym przez rowerzystów, zwłaszcza tych dojeżdżających do pracy, uzupełnienie drogi prawdopodobnie wpłynęłoby na jeszcze liczniejszy wybór roweru jako codziennego środka transportu. Szczegóły tutaj.

Projekt ogólnomiejski nr 7 to "Przedłużenie istniejącego nadwiślańskiego bulwaru pieszo-rowerowego w kierunku rezerwatu Ptasi Raj do połączenia z ul. Nadwiślańską". Propozycja zakłada zagospodarowanie nabrzeża Martwej Wisły od ul. Nadwiślańskiej 43 jako przedłużenie bulwarów zaczynających się na ul. Kolonijnej. Tutaj szczegółowy opis projektu.

Nr 18 zajmuje "Szybciej do celu". Jak pisze twórca projektu w opisie na stronie: "Odnalezienie się w ponad 700-kilometrowej sieci tras rowerowych może być wyzwaniem nie tylko dla turystów. Kto z nas nie ryzykował życia na jezdni lub nie czuł się jak narciarz w slalomie między pieszymi, nie wiedząc, że do celu mógł dotrzeć wygodną trasą rowerową? A wystarczyło skręcić jedną przecznicę wcześniej! "Szybciej do celu" to projekt oznakowania tras rowerowych w Gdańsku, który ma umożliwić rowerzystom łatwiejsze i bezpieczniejsze poruszanie się po mieście bez konieczności wyciągania smartfona. Elementy oznakowania systemu staną na skrzyżowaniach dróg rowerowych oraz w miejscach, gdzie ścieżki rowerowe urywają się. System nie tylko wskaże nam drogę, informując, do jakiej dzielnicy prowadzi ścieżka - będzie również promował wybór bezpiecznej i nieprzerwanej trasy do naszego celu".


Projekt ogólnomiejski nr 21 nosi nazwę "Kontynuacja zagospodarowania terenów wokół sześciu zbiorników retencyjnych w dzielnicach: Chełm, Ujeścisko-Łostowice, Jasień, Kokoszki i Matarnia". Zakłada budowę ścieżek dla biegaczy, rolkarzy i rowerzystów, ustawienie oświetlenia i małej infrastruktury miejskiej oraz oznaczenie odległości umożliwiające użytkownikom pomiar pokonanego dystansu. Ma powstać w okolicach zbiorników retencyjnych na terenie Gdańska: Świętokrzyska I, Świętokrzyska II, Augustowska, Łabędzia, Jabłoniowa, Kiełpinek. Szczegóły tutaj.

Nr 23 zajmuje "ścieżka rowerowa Bolesława Chrobrego etap I". Ideą projektu jest połączenie ścieżek rowerowych na placu ks. Komorowskiego z ciągiem rowerowym wzdłuż ul. Kościuszki. Ze szczegółami propozycji można zapoznać się
tutaj.

Opinie (92) 7 zablokowanych

  • Trójmiasto jest wybitnie antyrowerowe i chyba już tego nic nie zmieni

    Zwykłe chodniki robią u nas za drogi rowerowe. Żenada.
    Do Warszawy czy Wrocławia już nie mamy się co porównywać, a co dopiero do miast rozwiniętych rowerowo. Wstyd

    • 5 8

  • Ale poco glosować jak i tak projekty rowerowe co wygrały wcześniej nie zostały zrealizowane!!

    Albo urzędasy odmówiły ich realizacji albo zabraklo kasy nanie .

    • 5 3

  • korpo d**il

    Jaka Aleja Niepodległości między ul
    Kołobrzeska a Derdowskiego w Oliwie ?
    Głupota powielana wiele razy.
    Gratulacje dla Pani redaktor totalny brak profesjonalizmu.

    • 1 2

  • A co z mevo? Winnych ktoś wskazał? Tyle kasy w błoto!

    • 9 2

  • Rowery

    Po co im ścieżki oni i tak wszędzie jeżdżą gdzie chcą. Myślą że im wszystko wolno.

    • 9 5

  • Oddajcie nam chodniki! (1)

    Kiedyś fajne szerokie chodniki przedzielili i większe pół oddali rowerzystom. W dwie osoby niekiedy idziemy gęsiego, nie da się normalnie pospacerować. To że rowerzyści nagminnie i tak jeżdżą chodnikiem, to osobna historia, tylko spróbuj człowieku choć na krok wdepnąć na ścieżkę to od razu dzyń dzyń i awantura. Tak mi działają na nerwy że jak jadą chodnikiem na którym jeszcze nie ma ścieżki to ani drgnę jak chcą mnie ominąć, won na ścieżkę!

    • 12 5

    • dlaczego przeginasz? rozumiem, że włączysz się w akcję eliminowanie prawa kierowców

      do parkowania na chodnikach. Szersze chodniki umożliwią pokojowe współistnienie pieszych i rowerzystów bez problemu.

      • 0 0

  • A co z rowerem miejskim?

    Stacje Mevo niszczeją. To już tak zostanie?

    • 4 2

  • głosuję na (1)

    samochody i za delegalizacją rowerów.

    • 4 7

    • znaczy, można cię zaliczyć do grona masochistów cierpiących na samochodozę

      samochód jest największym problemem dla kierowców innych samochodów. Jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy masz problem.

      • 0 0

  • Dajcie spokój. Te projekty to farsa jakaś.

    Na zwykłym chodniku dostawią znak "nakaz jazdy na rowerze" i "trasa rowerowa" zrobiona.
    To jest jakaś kpina. Ja dziękuje za taką "infrastrukturę rowerową"

    • 4 1

  • Caly czas te projekty nie zakladają głosowania na NIE (1)

    to nie sa wybory prezydenckie, gdzie co by sie nie dzialo KTOS musi wygrac.

    Jakby trafily tylko 3 projekty :
    a wydac 300tyś na pomalowanie dachu zieleniaka na czerwono
    b wydac 100tys na system podlewania paprotki w parku orunskim
    c wydac 520tys na ruchome schody na pacholek

    to uwazam ze mam prawo zaglosowac tak aby ZADNE pieniadze nie zostaly wydane.

    • 1 2

    • i po co takie teksty pisać?

      chyba dla poprawy nastroju człowieka mającego niskie poczucie wartości

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum