• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowe projekty w gdańskim Budżecie Obywatelskim

Joanna Skutkiewicz
17 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W Budżecie Obywatelskim można głosować w dniach 16-30 listopada. W Budżecie Obywatelskim można głosować w dniach 16-30 listopada.

W dniach 16-30 listopada odbywa się głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego, które mają szansę zostać zrealizowane w przyszłym roku kalendarzowym. Pośród 357 zatwierdzonych projektów znajduje się po kilka lokalnych i ogólnomiejskich, które są związane z rowerami, zwłaszcza z infrastrukturą dla rowerzystów.

Czy oddasz głos na projekt związany z rowerami w gdańskim Budżecie Obywatelskim?



Głosowanie odbywa się przez internet na stronie www.gdansk.pl i może wziąć w nim udział każdy mieszkaniec Gdańska - również taki, który nie jest zameldowany na pobyt stały. Głosować mogą także dzieci i młodzież.

Każdy głosujący ma do dyspozycji osiem punktów: pięć punktów na projekty dzielnicowe Budżetu Obywatelskiego i jeden punkt na projekt ogólnomiejski Budżetu Obywatelskiego oraz jeden punkt na projekt dzielnicowy Zielonego Budżetu Obywatelskiego i jeden punkt na projekt ogólnomiejski Zielonego Budżetu Obywatelskiego. Punkty można przydzielać na projekty w dowolnej dzielnicy, nie tylko tej, którą sami zamieszkujemy. Zwycięskie projekty zostaną ogłoszone 7 grudnia.

Na liście projektów, na które można oddać głos, są także takie, które mają związek z rowerami, zwłaszcza z budowaniem i usprawnianiem infrastruktury rowerowej w Gdańsku. Są to zarówno projekty ogólnomiejskie, jak i lokalne.

Nowe liczniki rowerowe w Gdańsku. Milion rowerzystów w pasie nadmorskim



Projekty lokalne



W dzielnicy Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia (nr 2 na liście) głosować można na projekt "Pumptrack - tor jazdy dla każdego na świeżym powietrzu, w każdym przedziale wiekowym dla: rowerzystów, rolkarzy, deskorolkarzy, jeżdżących na bmx-ach, hulajnogach oraz do nauki trików". Projekt zakłada budowę toru lub zespołu torów w postaci pętli do uprawiania różnych dyscyplin sportowych. Z bardziej szczegółowym opisem proponowanej inwestycji można zapoznać się tutaj.

Podobny projekt, ale z przeznaczeniem dla młodzieży, został oddany do głosowania na Stogach (nr 6 na liście). Tam znajduje się pod nazwą: "Tor sportowo-rekreacyjny Pump Track - dla dzieci i młodzieży dzielnicy Stogi (specjalnie przygotowany tor do jazdy jednośladem: rowerem, hulajnogą, na rolkach oraz plac odpoczynku). Propozycja została przygotowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły Podstawowej nr 72 im. Obrońców Westerplatte w Gdańsku. Celem jest propagowanie sportu, promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, właściwe zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży, krzewienie sportowej rywalizacji. Szczegóły opisane są tutaj.

Lokalny projekt rowerowy ma szansę zostać zrealizowany także na Przymorzu Wielkim (nr 5 na liście). Jego nazwa to: "Lepsza komunikacja dla Kołobrzeskiej, Jelitkowskiego i Czarnego Dworu - pieszo i rowerem nad morze i na zakupy". Celem proponowanej inwestycji byłaby przebudowa starego chodnika o długości ok. 130 m i stworzenie tam nowej drogi dla pieszych i rowerzystów. Szczegóły tutaj.


Nr 3 na liście dla Piecek-Migowa zajmuje projekt "EKO-ścieżka pieszo-rowerowa do SP 85 i Przedszkola 82, czyli dogodne przejście miedzy dzielnicami Piecki-Migowo i Jasień". Chodzi o budowę ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem, a celem przedsięwzięcia ma być ułatwienie mieszkańcom wyboru przemieszczania się rowerem zamiast samochodem po okolicy. Ze szczegółami można zapoznać się na tej stronie.

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów



  • Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znajduje się kilka projektów lokalnych i ogólnomiejskich związanych z rowerami.
  • Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znajduje się kilka projektów lokalnych i ogólnomiejskich związanych z rowerami.

Projekty ogólnomiejskie



Na liście projektów ogólnomiejskich pozycje nr 3, 7, 18, 21 i 23 zajmują propozycje związane z rowerami.

Nr 3 to "korpostrada rowerowa w Oliwie". To pomysł na uzupełnienie brakującego fragmentu drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej pomiędzy ul. Kołobrzeską a Derdowskiego. Jako że okolice Olivia Business Centre są miejscem licznie uczęszczanym przez rowerzystów, zwłaszcza tych dojeżdżających do pracy, uzupełnienie drogi prawdopodobnie wpłynęłoby na jeszcze liczniejszy wybór roweru jako codziennego środka transportu. Szczegóły tutaj.

Projekt ogólnomiejski nr 7 to "Przedłużenie istniejącego nadwiślańskiego bulwaru pieszo-rowerowego w kierunku rezerwatu Ptasi Raj do połączenia z ul. Nadwiślańską". Propozycja zakłada zagospodarowanie nabrzeża Martwej Wisły od ul. Nadwiślańskiej 43 jako przedłużenie bulwarów zaczynających się na ul. Kolonijnej. Tutaj szczegółowy opis projektu.

Nr 18 zajmuje "Szybciej do celu". Jak pisze twórca projektu w opisie na stronie: "Odnalezienie się w ponad 700-kilometrowej sieci tras rowerowych może być wyzwaniem nie tylko dla turystów. Kto z nas nie ryzykował życia na jezdni lub nie czuł się jak narciarz w slalomie między pieszymi, nie wiedząc, że do celu mógł dotrzeć wygodną trasą rowerową? A wystarczyło skręcić jedną przecznicę wcześniej! "Szybciej do celu" to projekt oznakowania tras rowerowych w Gdańsku, który ma umożliwić rowerzystom łatwiejsze i bezpieczniejsze poruszanie się po mieście bez konieczności wyciągania smartfona. Elementy oznakowania systemu staną na skrzyżowaniach dróg rowerowych oraz w miejscach, gdzie ścieżki rowerowe urywają się. System nie tylko wskaże nam drogę, informując, do jakiej dzielnicy prowadzi ścieżka - będzie również promował wybór bezpiecznej i nieprzerwanej trasy do naszego celu".


Projekt ogólnomiejski nr 21 nosi nazwę "Kontynuacja zagospodarowania terenów wokół sześciu zbiorników retencyjnych w dzielnicach: Chełm, Ujeścisko-Łostowice, Jasień, Kokoszki i Matarnia". Zakłada budowę ścieżek dla biegaczy, rolkarzy i rowerzystów, ustawienie oświetlenia i małej infrastruktury miejskiej oraz oznaczenie odległości umożliwiające użytkownikom pomiar pokonanego dystansu. Ma powstać w okolicach zbiorników retencyjnych na terenie Gdańska: Świętokrzyska I, Świętokrzyska II, Augustowska, Łabędzia, Jabłoniowa, Kiełpinek. Szczegóły tutaj.

Nr 23 zajmuje "ścieżka rowerowa Bolesława Chrobrego etap I". Ideą projektu jest połączenie ścieżek rowerowych na placu ks. Komorowskiego z ciągiem rowerowym wzdłuż ul. Kościuszki. Ze szczegółami propozycji można zapoznać się
tutaj.

Opinie (92) 7 zablokowanych

  • (7)

    Projekt Nr 3. ma treść:
    "Proponuję uzupełnić brakujący fragment głównej drogi rowerowej wzdłuż Alei Zwycięstwa między Kołobrzeską a Derdowskiego. "

    Autor projektu nie wie nawet gdzie w Gdańsku jest al. Zwycięstwa, bo w Oliwie takowej nie ma. Dużo bardziej potrzebne w tym miejscu byłoby poprowadzenie drogi rowerowej wzdłuż Kołobrzeskiej i Bażyńskiego łącząc al. Grunwaldzką z drogami równoległymi - Wita Stwosza i Chłopską/Rzeczypospolitej.

    • 14 1

    • Droga na kołobrzeskiej (5)

      już 3 lata temu miała być gotowa ale są "małe" opóźnienia.
      Po co dublować projekt który juz był zatwierdzony 3 lata temu

      • 6 0

      • (4)

        Po co dublować drogę rowerową na "al. Zwycięstwa"? Od strony OBC już przecież jest, a przy bimecie to pewnie zaraz ją samochody zastawią.

        • 0 8

        • (2)

          a po to żeby nie przejeżdżać X razy przez te cholerne przejazdy z jednej na drugą stronę gdyż jest to strata czasu i narażanie się na potrącenie przez samochód skoro od samego dworca w Gdańsku droga rowerowa biegnie jedną stroną alei Zwycięstwa Grunwaldzkiej to po co dalej oczekuje się od rowerzystów meandrowania po skrzyżowaniach przy alchemii trzeba przejechać na drugą stronę potem przy derdowskiego znowu potem jeszcze przy pomorskiej i koło żabianki SKM piękne straty czasu w tym najgłupszy dwuetapowy przejazd na żabiance durnota jakich świat nie widział

          • 6 1

          • (1)

            Jak trzeba przejechać w poprzek to krzyk i płacz ale jak na plecach wnosić rower do komunikacji miejskiej albo prowadzić po peronie SKM to nie ma problemu? To się nazywa hipokryzja

            • 1 6

            • Hipokryzja to pieprzenie tzw kierowców że rowerzyści rzekomo pędzą przez te przejazdy rowerowe podczas gdy prawda jest taka że przejechanie samej tylko oliwy i zabianki na rowerze zgodnie z imbecylnym przebiegiem tych pseudo ścieżek trwa więcej czasu niż dojechanie od hali Olivia do centrum Gdańska i właśnie o czas jazdy i wygodę chodzi samochodzik ma jedne światła przy takiej pomorskiej rowerzysta 3 a za 600 m dalej musi czekać dwa razy by pokonać głupi przejazd na drugą stronę przy opackiej jakiś bezmozg nie wpadł na pomysł by ten 5 cm krawężnik obniżyć na przejeździe rowerowym

              • 6 1

        • a po co jezdnie dublować?

          jedną można tam zlikwidowac jak tak ;)

          • 2 2

    • Na Bazynskiego jest strefa 30, przynajmniej teoretycznie

      Jeszcze w miarę dobrze jeździ się tam jezdnią, zwłaszcza, że przed skrzyżowaniem zgodnie z przepisami można zająć środek pasa. Kołobrzeska to dramat, droga rowerowa jest tam bardzo potrzebna i jest na nią miejsce z obu stron z wyjątkiem samego fragmentu pod wiaduktem. Na Grunwaldzkiej nie dość, że brakuje, to jeszcze te ciągłe przejazdy z jednej na drugą stronę.

      • 2 0

  • Budujcie ścieżki tam gdzie rzeczywiście są potrzebne a nie tam gdzie będzie ładnie wyglądało !!!!!!!!

    • 12 3

  • za jazdę rowerem po jezdni (2)

    lub przejeźdzanie w poprzek jezdni bez uprzedniego zatrzymania powinna być konfiskata roweru i 500 zł mandat.

    • 10 15

    • w Holandii 47% przejazdów rowerem odbywa się w tzw. ruchu mieszanym, tzn, wraz z innymi pojazdami

      w strefach zamieszkania i strefach uspokojonego ruchu rower przeszkadza kierowcom mniej niż samochód. Twój wpis dowodzi ciężkiej samochodozy, którą, nota bene, warto leczyć.

      • 6 3

    • to już by na ulicach aut nie było gdyby to dotyczyło kierowców

      • 1 2

  • Projekt ogólnomiejski nr 7 to "Przedłużenie istniejącego nadwiślańskiego bulwaru pieszo-rowerowego w kierunku rezerwatu Ptasi (3)

    Ale co oni chcą przedłużać? Przecież tam nie ma żadnego bulwaru pieszo-rowerowego tylko zwykły chodnik, momentami bardzo wąski...

    • 7 2

    • halo

      nie ma takiego

      • 1 1

    • (1)

      dokładnie tak. Zbudowali zwykły wąski chodnik i wrzucili tam rowerzystów. Ale ważne, że dopisali do listy dróg rowerowych

      • 1 2

      • Ciąg pieszo-rowerowy ze schodami w jednym miejscu - nieźle.
        Sam bulwar jest ok, ale po co podciągać go pod ciąg pieszo-rowerowy ( no chyba, że chodzi jedynie o pozyskanie kasy na to przedłużenie, bo pewnie na sam chodnik by nie dali. A ciągi pieszo-rowerowe teraz w modzie...)

        • 2 1

  • Dulska a co z rowerem miejskim?

    Ile wtopiliscie kasy w ten projekt?

    • 11 4

  • Korpostradę to niech sobie inwestorzy tych biur zbudują

    • 3 5

  • Rowerem to SUPER by bylo pojechac z sopot do orłowa przy plaży.

    Wiem wiem marzenia sciętej ....."plazy " :))))))))

    • 10 2

  • Rowery

    Tym rowerzysta już się w d*pach przewraca!

    • 8 12

  • Rowery won z miasta (1)

    Jak w temacie

    • 5 12

    • Piesi do domów !

      • 2 1

  • może jeszcze z Budżetu Obywatelskiego

    kupić kilkaset kompletów lampek dla wojowników ninja, mniejsze koszty leczenia ortopedycznego i dla kierowców też bezpieczniej

    • 6 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum