• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowa "dziura" w Orłowie zniknie za rok

Patryk Szczerba
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik. Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik.

Firma MTM zbuduje brakujący odcinek drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdyni, od ul. Kościelnej zobacz na mapie Gdyni do Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni. Pojechać będzie nim można na początku przyszłorocznych wakacji.



Co najbardziej przeszkadza w trakcie jazdy rowerem wzdłuż al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że początek nowej trasy zaprojektowano w pobliżu ul. Kościelnej, gdzie dziś trasa urywa się. Większość cyklistów jedzie dalej wąskim chodnikiem, później przejeżdżając przez dwuetapowe niebezpieczne skrzyżowanie z Wielkopolską, jadąc aż do przystanku naprzeciw ul. Nawigatorów obok pieszych. Przy przystanku przejeżdżają na drugą stronę al. Zwycięstwa, gdzie dopiero zaczyna się droga rowerowa.

Jazda al. Zwycięstwa bez zmiany stron



Po zakończeniu prac dwukierunkowy odcinek o długości 1,2 km od Kościelnej do Orłowskiej będzie można pokonać nie zmieniając stron, bowiem w ramach inwestycji przewidziano budowę przejazdu dla rowerzystów ul. Wielkopolską.

Chętni będą mogli także skręcić do ul. Powstania Styczniowego w poprzek al. Zwycięstwa albo w Nawigatorów. Przypomnijmy, że rok temu na 300-metrowym odcinku al. Zwycięstwa był prowadzony remont.

Choć modernizowano jezdnię, urzędnicy tłumaczyli, że powodem prac były m.in. plany budowy drogi rowerowej.

Czytaj więcej o zeszłorocznym remoncie al. Zwycięstwa

W ramach uzupełniania brakującego fragmentu drogi rowerowej, zaplanowano także budowę nowych chodników z kostki betonowej o szerokości 1,5-2 m. Przewidziano ponadto montaż kilku ławek, tzw. przysiadaków oraz koszy. Uwzględniono również przebudowę m.in. kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.

Dwie oferty w przetargu, wygrywa MTM



Do przetargu zgłosiły się dwie firmy: MTM z Gdyni oraz WPRD GRAVEL z Gdańska. Wygrała pierwsza - z tańszą ofertą o ok. 150 tys. zł i z krótszym o 5 tygodni czasem realizacji, który był drugą najbardziej punktowaną kategorią. Za wykonanie inwestycji otrzyma od miasta 7,3 mln zł. Na budowę drogi rowerowej wykonawca ma 35 tygodni.

To oznacza, że droga będzie dostępna dla rowerzystów najpewniej dopiero podczas przyszłorocznych wakacji.

Na razie nie wiadomo, kiedy trasa zostanie powiązana na wysokości ul. Stryjskiej, w okolicach stacji benzynowej, gdzie jest chodnik, po którym rowerem zgodnie z przepisami jechać nie można. Powodem zwłoki mają być plany inwestycyjne Okręgowego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Przypomnijmy, że inwestycja mogła powstać, bo odcinek będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R10, na którą Gdynia otrzymała dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 8 mln zł.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • A będzie huczne otwarcie na przyszłe wybory??? (1)

    Bo od planowania do zakończenia inwestycji 5 lat spokojnie minie!!!

    • 19 2

    • Będzie Maryla z folii

      • 6 1

  • marzenie (4)

    Chciałbym przejechać odcinek Chylonia - Sopot bezproblemowo. Na razie dla rowerzystów to marzenie.

    • 24 6

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 8 2

    • Daleko mierzysz bo ja do tej pory nie mogę dojechać normalnie z Grabówka przez Centrum na plażę .....chyba się nie doczekam

      • 6 2

    • należy sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak napawdę jest niebezpiecznie

      dla rowerzysty jadącego jezdnią. Dlaczego nie ukróca się tego zagrożenia?
      Bo jest z tego pieniądz!

      • 5 1

    • Bo lobby kierowców i producentow samochodów rządzi na swiecie.

      mają wszystko, ludzie są im tylko parobkami. a kupują na potęgę te ich wypucowane cuda, które są warte 3x mniej, te grube świnie się bogacą a ci biedni dalej cierpią i czasem jakiś tam ochlap im spadnie ze stołu żeby się zamknęli.
      Dokładnie z tych samych powodów samochody wjeżdżają do centrów miast jakby te centra były wielkim parkingiem dla tych opojów w samochodach.

      smutna prawda.

      • 1 0

  • (3)

    Rozumiem, że wybudowanie kilometra autostrady dużo kosztuje ponieważ jest to skomplikowane przedsięwzięcie ale 7.3 mln za wybudowanie 1.2 km ścieżki rowerowej!?

    • 34 5

    • kolejny przekręt gdyńskiej sitwy?

      • 10 5

    • (1)

      Przecież napisali, że oprócz budowy ścieżki jest remont chodnika, zieleni, małej architektury, remont trakcji trolejbusowej. Poza tym 1 mln do inwestycji dokłada PEWiK.

      • 6 3

      • Kasa zajumana z funduszu PEWIK

        Jakim cudem???

        • 0 2

  • A co z dziura na dole wielkopolskiej? Od łowickiej do zwycięstwa - ścieżki brak (4)

    • 21 3

    • szczur obieca to za 4 lata:) (1)

      • 8 2

      • 4 plus VAT

        • 4 0

    • poczekamy kolejne 20lat

      a nawet nie pokazali jak to ma wyglądać:(

      • 6 1

    • a co z dziurami na Wielkopolskiej? w jezdni?

      • 1 0

  • A samochodziarze jakoś mogą sobie jeździć i parkować gdzie chcą. (2)

    a kiedy jedzie rowerzysta to tu nie ma drogi, tam się urywa, tam nie wolno, tam mandaty, itd.
    Co to za wiejska polityka władz? Jakiś taki koszmar PiS - byle miec władzę a ludzie niech sobie jako.s radzą.

    • 25 19

    • uciekinier z Kocborowa czy ostatni wyznawca szczura??

      • 7 7

    • bo to jest mototerroryzm

      w Polsce infrastruktura antyrowerowa ma służyć wykluczeniu rowerzystów z ruchu, pomimo, że jest to bezprawie!

      • 2 1

  • „... jiż za rok” (6)

    Magia słowa „już”. Ścieżka od decyzji do realizacji winna być gotowa w 4 miesiące. W rok to można zbudować most, kawał autostrady.

    Chwalenie się że zostanie uzupełniony szlak rowerowy za ROK to chyba żart z samego siebie, to jest Władz Gdyni.

    Chyba Władze żyją już całkowicie w swoim własnym matrixie skoro używają słowa JUŻ za ROK.

    • 28 3

    • rechot w twarz wyborców :)

      • 8 1

    • Uwielbiam takich specjalistów (4)

      Autostradę budujesz w polu i nic ni przeszkadza (brak ruchu, brak sieci), a inwestycje w mieście to inna bajka. No chyba, że zamkniemy na 4 miesiące główną arterię miasta, wyłączymy wodę, ogrzewanie, gaz i prąd dla kilkunastu tysięcy ludzi. Wtedy będzie w 4 miesiące.

      • 3 6

      • (1)

        chyba że zaczniemy budować na 2/3 zmiany przez 16h/24h na dobę a nie 8 godzin i fajrant i będą 4 miesiące

        • 4 1

        • Jak wpisze się taki wymóg to cena będzie wyższa o następny milion lub dwa

          I wtedy odezwą się malkontenci, że za drogo.

          • 1 1

      • Jak w Fukuoce w ścisłym centrum miasta zapadła się jezdnia na skrzyżowaniu dwóch wielopasmówek, a pod powierzchnią były dwie linie metra, to naprawili to w dwa dni, po dwóch dniach wszystko jechało aż furczy.

        W gdyni w dwa dni nie zauważono by oficjalnie tąpnięcia skrzyżowania Władysława 4, ze Starowiejską. Choc tam jest bruk i jest ogólnie "rustykalny klymat".

        • 0 1

      • a po co robić kolejną prowizorkę? Kolejna bzdura zrobiona na chodniku i kosztem chodnika.

        • 0 1

  • może w końcu kiedyś posklejacie... (2)

    z tych odpadów drogi na miarę 21 wieku

    • 17 1

    • Tylko ze wtedy to już będzie 22 wiek

      • 5 1

    • za 100 może za 200 lat

      • 1 1

  • pożyjemy

    Pożyjemy zobaczymy.
    Ale mimo wszystko dobry i ten kawałek.

    • 9 1

  • NIE (1)

    DA

    • 10 4

    • napisali, że da się

      • 3 3

  • Gdynia XXI w.

    gdyńskie tempo ; za rok

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum