• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowa "dziura" w Orłowie zniknie za rok

Patryk Szczerba
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik. Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik.

Firma MTM zbuduje brakujący odcinek drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdyni, od ul. Kościelnej zobacz na mapie Gdyni do Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni. Pojechać będzie nim można na początku przyszłorocznych wakacji.



Co najbardziej przeszkadza w trakcie jazdy rowerem wzdłuż al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że początek nowej trasy zaprojektowano w pobliżu ul. Kościelnej, gdzie dziś trasa urywa się. Większość cyklistów jedzie dalej wąskim chodnikiem, później przejeżdżając przez dwuetapowe niebezpieczne skrzyżowanie z Wielkopolską, jadąc aż do przystanku naprzeciw ul. Nawigatorów obok pieszych. Przy przystanku przejeżdżają na drugą stronę al. Zwycięstwa, gdzie dopiero zaczyna się droga rowerowa.

Jazda al. Zwycięstwa bez zmiany stron



Po zakończeniu prac dwukierunkowy odcinek o długości 1,2 km od Kościelnej do Orłowskiej będzie można pokonać nie zmieniając stron, bowiem w ramach inwestycji przewidziano budowę przejazdu dla rowerzystów ul. Wielkopolską.

Chętni będą mogli także skręcić do ul. Powstania Styczniowego w poprzek al. Zwycięstwa albo w Nawigatorów. Przypomnijmy, że rok temu na 300-metrowym odcinku al. Zwycięstwa był prowadzony remont.

Choć modernizowano jezdnię, urzędnicy tłumaczyli, że powodem prac były m.in. plany budowy drogi rowerowej.

Czytaj więcej o zeszłorocznym remoncie al. Zwycięstwa

W ramach uzupełniania brakującego fragmentu drogi rowerowej, zaplanowano także budowę nowych chodników z kostki betonowej o szerokości 1,5-2 m. Przewidziano ponadto montaż kilku ławek, tzw. przysiadaków oraz koszy. Uwzględniono również przebudowę m.in. kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.

Dwie oferty w przetargu, wygrywa MTM



Do przetargu zgłosiły się dwie firmy: MTM z Gdyni oraz WPRD GRAVEL z Gdańska. Wygrała pierwsza - z tańszą ofertą o ok. 150 tys. zł i z krótszym o 5 tygodni czasem realizacji, który był drugą najbardziej punktowaną kategorią. Za wykonanie inwestycji otrzyma od miasta 7,3 mln zł. Na budowę drogi rowerowej wykonawca ma 35 tygodni.

To oznacza, że droga będzie dostępna dla rowerzystów najpewniej dopiero podczas przyszłorocznych wakacji.

Na razie nie wiadomo, kiedy trasa zostanie powiązana na wysokości ul. Stryjskiej, w okolicach stacji benzynowej, gdzie jest chodnik, po którym rowerem zgodnie z przepisami jechać nie można. Powodem zwłoki mają być plany inwestycyjne Okręgowego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Przypomnijmy, że inwestycja mogła powstać, bo odcinek będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R10, na którą Gdynia otrzymała dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 8 mln zł.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • MTM fafijna firma gryzonia gdynii

    Nic dziwnego ze przetarg wygrywa firma gryzonia gdynii; procent z inwestycji do kieszeni a po wygranym przetargu wzrost kosztow i przesuniecia w terminie. Swiadectwem MTM sa dziury i jazda zygzakiem po pasach ruchu w Gdyni.

    • 0 0

  • Szkoda tzw. kasy (1)

    Po co wywalać tyle pieniędzy na drogę dla rowerów, i tak będą jeździć ulicą. Zawsze takich widzę w takich miejscach.

    • 1 1

    • Będą jeździć ulicą i bardzo dobrze bo ulica służy do jazdy pojazdów a nie jakieś chodniki prawem jakiegoś idioty oznakowane jako dróżki rowerowe

      • 0 0

  • a kiedy zniknie rowerowa dziura w Orłowie wzdłuż ul. Wielkopolskiej ? (5)

    a kiedy zniknie rowerowa dziura w Orłowie wzdłuż ul. Wielkopolskiej ? to jakieś Kongo , jedziesz z Dąbrówki przez Karwiny i Wlk. Kack fajną ścieżką rowerową i nagle ... koniec przed Orłowem ... albo musisz jechać ulicą obok śmigających samochodów ( wariant dla odważnych i samobójców ), albo jedziesz chodnikiem ... też wariant dla odważnych .... ( UWAGA na policjanta, przechodniów ) ...

    • 6 1

    • Racja- my chcemy ścieżki rowerowej w tym miejscu!!! (2)

      To nie fanaberia! Najgorzej jest przy Pl.Górnośląskim i kawałek dalej, przy piekarni. Jako że sporo tam przechodniów i trochę rowerzystów, prawie zawsze prowadzę rower, chyba jako jedyna, haha. Jednak jesli ktoś tam sie odważy jechać - ostrożnie i z szacunkiem dla pieszych to czemu nie? Natomiast jazda zgodnie z przepisami, czyli jezdnią, to już ruletka w tym miejscu. Dlatego szacunek to słowo klucz w relacjach rowerzysta-pieszy. Jeśli nie jedziesz jak wariat po chodniku i jeszcze podziekujesz, gdy pieszy wyraźnie Ci ustapi, to jakoś bez nerwów dojedziesz do celu. Przy okazji, wczoraj minął miesiąc od tragicznej śmierci śp. Grzegorza Grzyba :/ RIP

      • 2 1

      • A dlaczego nie chcesz wymuszenia na kierowcach bezpiecznych zachowań na drodze? (1)

        Budowanie tzw. ścieżek jest ostatecznie drogą donikąd.

        • 0 2

        • przy głównych arteriach o dużym natężeniu ruchu budowa ddr jest potrzebna

          • 0 0

    • (1)

      zawsze wolę jezdnią

      sorry, jak mają nam robić takie śmieszki, jak są,
      to wolę jezdnię, jeszcze mi życie miłe

      zresztą, śmierdziele tam zwykle stoją w korku,
      a stojąc, nikogo nie potrącą

      ziuuu

      • 3 0

      • ŚmierdzOM

        To cykliści pod pachOM

        • 0 3

  • rowezysci to zboki

    jw

    • 1 1

  • wyrzucić szczurka w wyborach i tych nieudolnych urzedników

    to co robi nie udolny zarzad (sekcja rowerow ZDZ) to jakieś nie porozumienie jakis baran dorwał sie do władzy i wymysla sciezki na ulicach pod prąd (idota) wywalic tych baranów robią wiekszy burdel i stwarzają zagrożenie na drogach, głupocie magistratu zdecydowane nie Wywalic dyletantów i szczurka z nimi.

    • 1 1

  • I tak będą jeździć po ulicy (70)

    • 61 38

    • Na razie musze (28)

      Masz z tym problem, uznajesz że ulica jest tylko dla ciebie? Biedaczek, taki ważny jesteś w swoim nastoletnim samochodzie

      • 42 16

      • ma prawo mieć z tym problem (26)

        masz oc na rowerek? Masz dokument potwierdzający, że znasz przepisy? Nie? To jakim prawem wyjeżdżasz na drogi publiczne? Niestety rowerzyści mogą robić co chcą - bo są bezkarni. W Chwaszczynie jest wyraźny zakaz jazdy rowerem po drodze. I co? I obcisłe gacie nic, absolutnie nic sobie z tego nie robią. Policja udaje, że ich nie widzi, więc dzida środkiem.

        Dodatkowo mogą jeździć środkiem drogi, co często robią złośliwie - bo w końcu to wielcy, niespełnieni, ale wspaniali sportowcy. Jeden plus jest taki, że daje im zawsze klaksonem na maksa z pół metra - ale śmiesznie podskakują hehehe

        ps. widzę, że masz kompleks buraka - posiadania nowych rzeczy. Nie wiem jaki samochód ma ten gość z pierwszego posta, ale od razu napiszę, że mój jest z salonu - odebrany w maju.

        • 17 35

        • tia, niedługo będziesz chciał wymagać od pieszych dowodu znajomości przepisów pord (2)

          gdy tylko pojawią się na jezdni.

          większość rowerzystów ma prawo jazdy

          czy dla ciebie zdanie egzaminu na prawko to największe osiągnięcie w życiu?

          10 latki z powodzeniem zdają egzamin na kartę rowerową a w wieku 11 lat mają w świetle naszego prawa obowiązek jazdy po jezdni jeśli obok nie ma drogi dla rowerów. Na Tobie spoczywa obowiązek zapewnienia, by mogły się czuć bezpiecznie, bo nikomu nie stwarzają zagrożenia.

          • 18 6

          • jak widzę co rowerzyści odpie*dalają na drogach to mam podstawy aby sądzić

            że nie zdali by egzaminu na kartę rowerową. Jak przejeżdżają na czerwonym świetle przez jezdnie to nie jest to mój obowiązek żeby za nich myśleć

            • 2 3

          • nie nie

            ten obowiązek spoczywa na obu stronach. Jeśli tego nie wiesz - nie korzystaj z dróg

            • 4 6

        • (3)

          Jak jakiś d**il na mnie klaksonuje to zapamiętuję jego rejestrację,potem gdy zauważę jego samochód stojący gdzieś na mieście robię w nim wiadomo co ,przygł....p z w.w artykułu o trąbieniu powinien się domyślić

          • 16 10

          • no właśnie... (2)

            typowy rowerzysta - kompleksy i agresja

            • 6 6

            • Skąd kompleksy? (1)

              W garażu stoi lepsza puszka, niż większość Januszy ma :)

              W ogóle uwielbiam, jak ktoś z samochodem wartym mniej, niż mój rower gada o tym, jak nie stać mnie na samochód :D

              • 5 3

              • kompleksy masz stąd że jesteś ostatnim rocznikiem który chodzi do gimnazjum

                • 1 3

        • No i sobie miej problem. Ja jestem kierowcą i rowerzystą. Nie zgadzam się również na terror psycholi twojego pokroju (6)

          No i co, że w Chwaszczynie jeżdżą jezdnią, a jak mają jeździć i dlaczego brukiem? Bo tak chcesz psychopato? Twoim zdaniem jadący rowerem wkładający własną siłę w jazdę jest wobec ciebie złośliwy, bo nie wskakuje na chodniki po krawężniku?
          Mają może jeszcze kluczyć do tego w lewo i w prawo, włączać się i wyłączać co kilkaset metrów, byś ty mógł jechać, bo rowerzyści prawa nie mają normalnie się przemieszczać?
          Policja nie udaje, że ich nie widzi. Takie jest prawo, którego najzwyczajniej nie rozumiesz!
          Ten zakaz z Chwaszczyna powinien jak najszybciej zniknąć, bo to jest nielegalny proceder!

          • 27 5

          • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów (4)

            Odcinek 9875

            • 8 13

            • Oczywiście! Uważam, że mamy terror motoprzygłupów wobec rowerzystów (3)

              Pod pretekstem udogodnień dokonuje się zamach na wolność w komunikacji!
              Można to wszystko doskonale uzasadnić, w każdy sposób udowodnić - choćby doświadczalnie!

              • 17 5

              • ddr to jest szykana (2)

                wobec rowerzystów. Udigodnienie dla kierowców. A najśmieszniejsze jest oczekiwanie, że jeszcze mamy się z tego cieszyć.

                • 4 3

              • Spokojnie, nie każda DDR jest szykaną. (1)

                Dobrze poprowadzone ścieżki są świetnym udogodnieniem.

                • 3 3

              • mało jest takich odcinek Grunwaldzkiej między Derdowskiego a Kołobrzeską był taki dopóki tych zakichanych wieżowców nie zbudowali al.Zwycięstwa od żółtego wiaduktu do Hallera jest takim kawałkiem ale tego można policzyć na palcach ręki a g..wien w stylu ulica Armii Krajowej w Sopocie, tego jest masa

                • 3 0

          • bo jest tam znak obisłogaci?

            aha - nie sorry - zapomniałem, rowerzyści mają gdzieś znaki

            • 3 5

        • (2)

          a od kiedy to oc o czymś takim decyduje jak prawo do korzystania z drogi ile razy jeszcze będzie trzeba trzeba słuchać skowytu takich d**ili o tym OC zrozum d**ilu że w Szwajcarii próbowali tego i zrezygnowali ponieważ uznali że to nieopłacalna bzdura po co więc d**ilu chcesz bzdury wprowadzać z których już inni zdążyli się wycofać?Mówisz o chwaszczynie baranku to zobacz z łaski swojej co te głupki robiące remont tej drogi dały rowerzystom za alternatywę jazdy szosą.To jest jakiś bzdurny chodnik który jest po prostu pokazem żałosnej głupoty d**ila który to zaprojektował.Zamiast zrobić normalne asfaltowe pobocza po obu stronach żeby kolarze mogli jeździć d**ile zrobili czerwony chodnik z lewej strony upstrzony zatokami przystankowymi przez które trzeba przejechać wjazdami do posesji itd.Pokaz imbecylstwa tego przygłupa który projektował remont twej drogi.Policja widzi że zrobiono zwykłe g... dlatego przymyka oko na to że ktoś kto jedzie na cienkiej calowej oponie ty d**ilu nie chce stracić zębów na tym koślawym chodniku.Jadą środkiem ty idioto by zwrócić takim jak ty d**ilom uwagę na to że nie wyprzedza się na grubość lakieru co często tacy jak ty d**ilu uskuteczniają

          • 6 3

          • o, przepraszam (1)

            Jak jadę gravelem i jestem zmęczony, to jeżdżę tą ścieżką od Karczemek do Chwaszczyna. Raz nawet pojechałem do połowy od Chwaszczyna do Osowej. Szosówką nigdy, ale też w Bojanie moje koło już nie gości. Przez Kielno i Koleczkowo jest tylko 400 m dalej.

            • 6 0

            • Ja też już tamtędy nie jeżdżę

              w tym sezonie raz tylko wieczorem, ale też nie po tych chodnikach.
              Wiem, że ludzie tam jeżdżą, bo nie mają wyboru, ale współczuję.
              Nie ma nic bardziej zniechęcającego niż jazda tym g*wnem.

              • 4 0

        • ty to jestes jelop (1)

          "masz oc na rowerek? Masz dokument potwierdzający, że znasz przepisy? Nie? To jakim prawem wyjeżdżasz na drogi publiczne? "

          rowerzysta ma obowiazek jechac po ulicy jak nie ma sciezki rowerowej
          masz pretensje do kogos kto przepsiow przestrzega?

          "Jeden plus jest taki, że daje im zawsze klaksonem na maksa z pół metra - ale śmiesznie podskakują hehehe"

          alez smieszne
          jakim trzeba byc prymitywem zeby takie cos bawilo?
          niech zgadne sloik z kaszub?

          "ps. widzę, że masz kompleks buraka"

          ty za to masz kompleks prymitywnego prostaka

          i zeby nie bylo ja jezdze samochodem

          • 6 3

          • Co ma OC do wyjezdzania na drogę ty żałosny *****? Skończ pie***yc te mantry bo wymiotować się chce

            • 3 2

        • (2)

          Ja mam ubezpieczony rower, mam prawo jazdy od kilkunastu lat, ale jakoś nadal gdy jadę ulicą, rowerem, zdarza się że jakiś cymbał trąbi na mnie i macha łapami, może to Ty, w swoim nowiutkim samochodzie...kto wie.
          Zakaz jazdy rowerem w Chwaszczynie, obowiązuje na odcinku od Karczemek do ronda w Chwaszczynie, oraz z Karczemek do Bojana, w zasadzie do Koleczkowa, i o ile dobrze kojarzę na obu odcinkach jest ścieżka rowerowa, tu masz rację, ale wytłumacz mi inną kwestię, jak to jest że jadąc rowerem z prędkością +50kmh po drodze z ograniczeniem prędkości do 50kmh, Ty wyprzedzasz mnie z prędkością powodującą uderzenie mnie powiewem wiatru, dodatkowo napieprzasz klaksonem, jak to piszesz "na maksa z pół metra" i kpisz sobie ze mnie że śmiesznie podskakuje, rozumiem że gdybym się przez to przewrócił, połamał, czy jakkolwiek inaczej uszkodził to nadal miałbyś taki FUN z tego?
          Ja nie chcę zaczynać z Tobą dyskusji na temat konieczności jazdy ścieżką rowerową, bo faktycznie jeżeli ona tam jest to powinno się nią jechać i tyle, natomiast równie dobrze mogę powiedzieć że na tych drogach jest ograniczenie prędkości do 50kmh i powinieneś tyle tamtędy jechać, gdyby tak było nie miał byś problemu z kolarzami, a szczególnie z tymi z ronda w Chwaszczynie, jeździmy często z prędkościami odpowiadającymi ograniczeniom prędkości na danym odcinku, pomijam podjazdy z oczywistych przyczyn, ale na odcinkach na których są podjazdy nie ma zakazów jazdy rowerem.

          • 13 1

          • w chwaszczynie jest wielkie g..wno a nie ścieżka rowerowa

            • 5 2

          • Uważam, że zakaz ruchu dla rowerzystów na DW218, Bojano (kuriozum) i "obowiązkowe" wyłącznie na bruk z kostki jest zabiegiem bezprawnym, uniemożliwiającym jazdę z prędkością porównywalną do jazdy po jezdni. To skazywanie na dodatkowe niewygody słabszych uczestników ruchu. Jednym słowem jest dyskryminacją rowerzystów szczególnie w kolarzy wymierzoną.
            Jeżeli była dotacja z UE, to właśnie jest okazja do zwrotu tej dotacji.
            To, co się wyprawia w tamtych okolicach jest właśnie idealnym przykładem na niewłaściwe wykorzystanie środków publicznych w celu uprawiania dyskryminacji właśnie.
            Przecież 99% rowerów pojedzie tamtym chodnikiem, a kolarzy przymusza się do łamania przepisów na drogach, które tradycyjnie służą kolarzom do przeprowadzania treningów od wieeeelu lat.
            Mamy tu celowe działania podyktowane nieprzejednaną wręcz nienawiścią do uczestników ruchu jakimi są właśnie owi kolarze i właśnie przykład absurdalnego wykorzystania infrastruktury do potęgowania motoroszczeniowości.
            Ważne jest, jakie to istotne powody przemawiają za wyłączeniem całkowitym rowerów na drogę, która jest nieprzepisowa w wielu miejscach, jest "drogą rowerowo pieszą" wyłącznie, a co do korzystania z której w związku z powyższym istnieje absolutna wątpliwość prawna. Jakie to powody zmuszają do jazdy po drodze, która nie jest zniwelowana, posiada wjazdy na posesje, przechodzi w przystanki, wyposażona w fikcyjne znaki drogowe i wiele innych niedogodności, jakie zostały przeniesione na rowerzystów stwarzając rzeczywiste zagrożenie podczas korzystania z tych absurdów?

            • 9 3

        • Popieram opinie odnośnie OC i znajomości przepisów.

          • 2 6

        • A Ty jesteś d**il

          • 2 3

        • Lepiej miec obcisle przylegajace ladne gacie niz wory na szelkach bo na pasku brakuje juz dziurek

          • 8 3

        • a ty jesteś wielkim spełnionym rajdowcem?

          • 7 1

      • Jaco83 znany jako jezdem aktywistom rowrowym????????

        • 3 6

    • Dopóki prawo nie bedzie symetryczne dla rowerzystów, motocyklistów i kierowców (30)

      Doputy peda**rze i motocykliści będa powodować zagrożenie na drodze. Jak nie dostanie 500zł mandatu za niekorzystanie ze ścieżki rowerowej to nie będzie z niej korzystał. Jak nie dostanie mandatu za wyprzedzanie po kresce pomiędzy jadącymi samochodami to nie zrozumie, że to miejsce do wyprzedzania nie służy.

      • 13 25

      • to będzie symetryczne (7)

        jak ćwierćmózgi autopederasta dostanie 1500 za każde wjechanie na chodnik.
        Takim przygłupom głoszącym idiotyzmy o wyssanym z palca "przymusie" jazdy jakimiś ścieżkami powinno się odbierać PJ za nierozumienie i zwyczajną nieznajomość przepisów drogowych. Po "kresce" cię rowerzyści wyprzedzają, bo się nawciągałeś dopalaczy i nie wiesz co się z tobą dzieje.

        • 20 7

        • (6)

          Policja powinna patrolować rowerami
          by temperować takich jak ty.

          Niestety, te szkodliwe nieroby tylko udają pracę.

          Powinni też pilnować co się dzieje w internecie, bo przy tym adolfowe "rassenschande" to jest gaworzenie.

          • 3 5

          • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów (5)

            Odcinek 10000

            • 4 7

            • Jak na razie, nikt nie wyje tak, jak kierowcy (4)

              Polecam komentarze pod dowolnym artykułem o biegu, wyścigu, albo remoncie.

              • 6 3

              • a rowerzysci nie wyja? (3)

                przypomnij sobie ich skowyt jak sie okazalo ze nie moga jezdzic tunelem
                przypomnij sobie ich skowyt jak im nawierzchnia sciezki nie odpowiada

                akurat rowerzysci wyja najwiecej

                ciekawe jaki bylby placz gdybuy np zamknieto na weekend sciezke rowerowa zeby tam samochody pojezdzily

                • 4 5

              • (1)

                A kto d**ilu buduje w mieście tunel wykluczający rosnąca grupę użytkownikow dróg no kto baranie tylko taki gnoj i d**il Adamowicz i jego świta składająca się z przyglupow myślących kategoriami dnia dzisiejszego lub najdalej jutra ci d**ile nie myśleli budując ten zaszczany tunel o tym co będzie np za 20 lat

                • 3 3

              • To czemu nie krzyczą że nie można jeździć Obwodnicą? Przecież przechodzi przez Gdańsk i Gdynię. Tam jest dużo miejsca i bezpieczniej niż w mieście(gdzie niejeden tir może zahaczyć rowerzystę). Dodam iż korzystają już ze Spacerowej( tam jest odcinek podwyższonej prędkości a mimo to rowerzyści jakoś nie boją się jeździć.)

                • 1 1

              • Skowyt był, jak za 2 miliardy z naszych podatków zabrali przeprawę przez Wisłę

                Co byś powiedział, jakby teraz tunel zamknąć dla kierowców i otworzyć tylko dla elektrycznych deskorolek? Za Twoje pieniądze ofc...

                Ci, co im nawierzchnia ścieżki nie odpowiada, niczym się nie różnią od sebixów, co im progi nie pozwalają przejechać zglebionym BMW, więc ich możesz pominąć.

                A chciałbym zobaczyć wycie kierowców, jak by im zrobili zakręty o 90st z d*py ze światłami na Grunwaldzkiej, jak rowerzyści mają w Oliwie...

                • 5 3

      • jesli (6)

        ilość dróg rowerowych będzie równa ilości dróg dla samochodów to zgoda ;)

        • 7 6

        • Jeśli (4)

          Liczba podróżujących rowerem będzie równa liczbie podróżujących samochodem to zgoda.

          • 3 8

          • Dlaczego w takim razie budowaliśmy za PRLu asfalt (3)

            Kiedy liczba kierowców była śmiesznie mała?
            Czyżby rozwój infrastruktury pociągał za sobą zmianę nawyków?
            Nie, niemożliwe.

            • 5 3

            • (2)

              "dróg nie zbudowano dla samochodów"

              • 3 3

              • (1)

                A w jakim to celu wyasfaltowano pół miasta?
                Pieszym to raczej nie pomaga...

                • 3 3

              • drogi w mieście są budowane dla komunikacji

                dla pieszych, riksz i bryczek też :)
                Dzielą się najczęściej na część jezdną i pobocze.
                Część jezdna jest wspólna dla wszystkiego, co jeździ.

                • 3 0

        • jezdnie ulic miejskich nie są tylko dla samochodów

          warto, by w mieście było dużo przestrzeni wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów.

          W trefach pieszych ruch rowerów powinien być dopuszczony co najmniej w godzinach rannych i po zamknięciu sklepów.

          • 5 3

      • (4)

        symetryczne baranie niech są też warunki do jazdy od tego głupi gnoju trzeba zacząć jeśli jezdnią jadę daną odległość 15 minut to z jakiej racji głupi gnoju taką beznadziejną ścieżką mam tę odległość pokonywać w pół godziny bo ty tak chcesz? Infrastruktura rowerowa ma służyć rowerzystom i być alternatywą jezdni a tu co w tym bidpolandzie?Budują chodniki i niech se radzą między pieszymi przystankami autobusowymi niezliczonymi wjazdami do każdej chałupy a co tam ważne że szlachta samochodowa ma mieć dobrze nic poza tym się nie liczy

        • 5 3

        • Wszystkie znaki z zakazem ruchu rowerów (3)

          powinny zostać usunięte i wcale nie żartuję!
          Zastosowania takich ograniczeń powinny mieć uzasadnienie, tymczasem pojawiają się bez sensu w wielu miejscach.

          • 5 3

          • (2)

            ja np ilekroć jestem w okolicach lidla w Chwaszczynie zastanawiam się po co jakiś tuman zrobił tam takie szerokie trawniki przy drodze zamiast zrobić pobocza np dla kolarzy czy ta droga to jest aż taka autostrada że musi być na niej zakaz dla rowerzystów.Inne takie miejsce to sopot, niezgodna z jakimikolwiek przepisami pseudo ścieżka na Armii Krajowej prowadzona raz jezdnią raz chodnikiem czy al.Niepodległości z tym pachnącym komuną zakazem ruchu rowerów przy absolutnym braku dopuszczenia ruchu rowerowego na chodnikach

            • 6 1

            • Chyba czas już nadszedł (1)

              Aby powołać Międzynarodowy Trybunał ds Ścigania Zbrodni na Trójmiejskich Rowerzystach. Z siedzibą w Amsterdamie oczywiście.

              • 1 6

              • Wystarczy, że policja zacznie wypełniać swoje obowiązki

                Zaczynając od sprawdzania przeglądu i OC, potem kasując za przekraczanie prędkości i złe parkowanie.

                Jak na drogach zostanie pięciu emerytów, sytuacja się uspokoi

                • 8 1

      • a czemu prawo ma być tylko symetryczne? (2)

        Niech skutki fizyczne też będą "symetryczne", czyli mała stłuczka i łamiemy kości kierowcy tak dla "symetrii"

        • 9 1

        • (1)

          dzisiejsze pompki są za lekkie
          nie da sie połamać kości małą plastikową pompką
          kiedyś to były pompki, jak się taką rąbło, to nawet szyba nie chroniła,
          i kierowce były kulturniejsze

          • 1 4

          • Zawsze masz sztycę :)

            40cm aluminowa pałka zazwyczaj załatwia rozmowę z dresami w razie wątpliwości, kto ma rację na drodze.

            • 4 0

      • tia, napisz jeszcze, że 12 letnie dziewczynki na rowerach jadące do szkoły stwarzają zagrożenie dla kierowców (3)

        Spróbuj odróżniać stwarzanie zagrożenia od narażania się na ryzyko.

        Czy pieszy wchodzący na przejście dla pieszych stwarza zagrożenie dla kierowców?

        • 14 3

        • może kierowcy z ręki telefon wypaść (2)

          i wypadek gotowy

          • 6 0

          • niby to jaja, ale wionie grozą (1)

            Właśnie tam, na skrzyżowaniu Powstania Styczniowego i Al.Zwycięstwa, kiedyś policzyłem ilu kierowców przygotowuje się, by albo pojechać dalej Wielkopolską, albo aleją w kierunku Gdańska lub Gdyni. Miałem czas, a widok był... absurdalny.

            Między 40 a 60% kierowców stojacych na światłach, w ruchu, miało przy uchu telefon... Czasem zwykły smartfon formatu A7-A6, a czasami ciut wiekszy A5-A6.

            Wyglądali jak konie przedwojennych węglarzy, z klapkami na oczach, by nie patrzyły na boki, by się nie płoszyły pieszymi. Przed wojną, na boki miał uważać woźnica.

            Kto uważa na boki dziś, gdy "koń" "wykonuje telefon"?

            • 7 1

            • ostatnio jechałem autobusem i z góry sobie obserwowałem

              też byłem zdziwiony jak wiele osób ma gdzieś ten przepis.
              Mnie wyszło nawet do 20%. Wielu sięga po telefon w momencie zatrzymania na światłach, by czytać smsy, odpisywać, wykonać telefon i już dalej kontynuują jazdę z telefonem. Niektórzy jeżdżą z tabletami na kierownicy i widziałem to wielokrotnie!

              • 7 0

      • Wymijanie stojących w korku samochodów zostało dopuszczone w PoRD (1)

        Pora poczytać przepisy art.24 12. Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące pojazdy z ich prawej strony.

        • 16 1

        • z każdej strony

          • 7 0

      • Wymijanie stojących w korku samochodów zostało dopuszczone w PoRD

        Pora poczytać przepisy

        • 20 1

    • Nie powinno się jeździć jezdnią (4)

      Zgodnie z artykułem 33 Kodeksu Drogowego rowerzysta ma obowiązek korzystać z drogi dla rowerów jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku w którym się porusza.

      • 4 4

      • Jeżeli - czyli obowiązek jest warunkowy

        Innymi słowy, jeżeli rowerzysta jedzie po jezdni obok, to kierowca nie powinien być zdziwiony! I to wszystko w temacie!
        Trąbienie na rowerzystę, szeryfowanie itd. powinno być karane w tej sytuacji ze szczególną surowością.

        • 4 1

      • Sam udowadniasz

        Jeżeli DDR skręca na drugą stronę jezdni, już mogę jechać asfaltem.
        Inaczej nakaz jechania przy prawej krawędzi wywaliłby wszystkich z Grunwaldzkiej na Trakt Konny.

        • 4 0

      • trzeba jeszcze wiedzieć jak powinna wyglądać droga dla rowerów by można ją tak nazywać w świetle prawa

        • 6 0

      • Jest dużzy problem

        definicja kierunku, w którym się porusza lub ma zamiar rowerzysta. Jeśli ti jest tylko wektir, to można się powołać na rówoległą ddr w Warszawie, a jeśli rzeczywisty ślad, to niespecjalnie mam zamiar poruszać się w poprzek drogi co 200 metrów. Kierunek ddr się zmienia, a moje zamiary są stałe. Należy machnąć ręką policjantowi, czy krewkiemu kierowcy: "ścieżka" prowdzi tam, a ja chcę jechać tam. czy tam i tam to ten sam kierunek?

        • 6 3

    • XX (3)

      Trzeba być d**ilem żeby jeździć po ulicy rowerem i narażać swoje życie.

      • 3 16

      • trzeba być d**ilem by nie widzieć tego jakim g..wnem są tzw ścieżki rowerowe.Nie da się po prostu nie da się tym g..wnem dojechać z Gdańska do Gdyni by mieć tzw czysty przejazd bez żadnego pieszego palanta na drodze bez żadnego gnoja w samochodzie który pcha się zajeżdża drogę blokuje przejazdy itd nie da się po prostu nie da się 20 km zrobić bez narażania się ileś razy na wypadek

        • 6 4

      • a ja jestem przekonany, że to kierowcy narażają życie rowerzystów

        którzy są pełnoprawnymi użytkownikami dróg, za wyjątkiem przeznaczonych wyłącznie dla poj. samochodowych.

        • 9 1

      • trzeba mieć nieźle zryte pod beretem by wychodzić z domu i próbować przejść przez jezdnię

        takich dyrdymałów lub ludzi myślących w podobny sposób nadal niestety na tym portalu pojawia się wiele.

        W realu jazda rowerem sprawia dużą przyjemność i wielu ludzi podejmuje rozsądne ryzyko rezygnując z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu rowerem.

        Dzięki temu w mieście podnosi się jakość życia.

        • 13 3

    • owszem bo po co budują takie bzdury na chodniku?Komu są potrzebne takie inwestycje?To są pseudo drogi rowerowe które tylko utrudniają jazdę na rowerze

      • 2 3

  • Pozdrawiam wszystkich rowerzystow przejezdzajacych przez przejscie dla pieszych na Koscielnej bez (19)

    absolutnie zadnego zwolnienia, sprawdzenia czy jedzie auto nie mówiąc o zatrzymaniu, zejsciu z roweru i przeprowadzeniu go przez przejscie (do czego zobowiązuje PORD). Nastepnym razem nie dam po heblach i dam zarobic waszym ortopedom.

    • 19 11

    • Ale nie widzisz, że tam rowerzyści jadą, a ty zmieniasz kierunek? Dlaczego więc po bandycku chcesz ich potrącić? (16)

      Moim zdaniem nieustąpienie przy zmianie kierunku jest większym wykroczeniem od kontynuowania jazdy przez rowerzystę.
      To do zarządcy miej pretensję, co doprowadził drogę do Hondy, a dalej zostawił rowerzystów na środku chodnika. Przecież ten rowerowy bruk powinien się skończyć najpóźniej na tym wylocie z działek, czyli uliczkę wcześniej. Tam zgodnie z prawem powinien zostać zorganizowany łącznik zapewniający całkowicie bezpieczne włączenie rowerzystów do ruchu na jezdni (bez upewniania się). Ta droga jest formalnie nieprzejezdna i powinna być nielegalna, bo prowadzi do przymusu naruszania prawa.
      Poza tym tam jadą tak wolno ci rowerzyści, są doskonale widoczni, że nie wiem z czym masz problem i raczej to twoje podejście jest problemem i raczej ze sobą masz tam kłopot!

      • 7 6

      • Nie wiem czy znasz to miejce. Problem polega na tym, ze rowerzysci pedza w dół Aleja Zwyciestwa, (15)

        ścieżką rowerową, która kończy sie dokładnie przed ulicą Kościelną. Zgodnie z prawem, powinni w tym miejscu zejść z roweru i przeprowadzic rower na druga stronę ulicy Koscielnej. Nie widzialem zeby kiedykolwiek ktos tak zrobił, a jezdze tam prawie codziennie. Reguła jest taka, ze rowerzysci, bez spojrzenia czy ktos nadjezdza z lewej przejezdzaja przez przejscie uznając najwyrazniej ze przejscie dla pieszych stanowi naturalne przedłużenie drogi rowerowej. Droga rowerowa o ktorej piszemy nie jest nielegalna, a jedynie zachowania rowrzystow sa niezgodne z prawem. Skręcając z Al Zwyciestwa w prawo w koscielną i nie widząc zadnych pieszych mam prawo przypuszczac, że pozostali uczestnicy ruchu drogowego (czyli np nadjezdzajacy z gory rower) zachowa sie zgodnie z prawem o ruchu drogowym. Najgorze w tym jest to, ze wiekszosc rowerzystow jest na prawde przekonana ze ma racje oraz fakt, ze robia to nalogowo np rodzice z dziecmi.

        • 7 3

        • Zmieniając kierunek jazdy (9)

          przecinając np. chodnik, przejście, musisz ustąpić "wszystkim idącym, jadącym na wprost wszystkimi częściami drogi". Do części drogi należy również chodnik i nawet nielegalnie (twoim zdaniem) jadący rowerzysta.
          Chodnikiem mogą jechać dzieci do lat 10 wraz z opiekunami i mogą nawet przejechać przez owo przejście i mają pierwszeństwo. W przypadku kolizji wina powinna być w 100% po twojej stronie, bo rozumiem, że masz czas oceniać kto jedzie.
          Zupełnie czym innym jest przejazd przez przejście, gdy to ty jedziesz na wprost, a zupełnie czym innym jest skręt w kościelną.
          Tobie musi ustąpić każdy rowerzysta skręcający w Kościelną tj. włączający się do ruchu w Kościelną. Jednak jeżeli się zatrzymasz, bo idzie pieszy przez przejście, to rowerzysta może się jednocześnie włączać, to jest chyba oczywiste.
          Wydaje się to niekonsekwencją, ale jest to wynik "jeszcze" niedostosowania przepisów.

          • 3 5

          • A teraz napisz czy odróżniasz znak D6 od D6A i D6B.

            • 0 0

          • Od kiedy rowerzysci moga jezdzic przez przejscie dla pieszych? (7)

            • 7 2

            • dziecko na rowerze jest pieszym (6)

              a dorosły opiekun jadący w pobliżu nie posiada obowiązku przeprowadzania roweru.
              Przepis o przeprowadzaniu roweru w swojej genezie nie ma żadnego związku z kierowcami, a miał służyć sprawnemu i bezkolizyjnemu - z pieszymi, przemieszczaniu się po przejściu.
              Ale od kiedy ty możesz zmieniać kierunek jazdy nie ustępując? Nawet jak z przodu jedzie opiekun, zajeżdża ci w właśnie drogę, żeby jego dziecko mogło przejechać, to z czym masz problem?
              To jest nienormalne do jakich spostrzeżeń ludzie dochodzicie!

              • 4 5

              • ale kto tu mowi o dziecku? mowa ogolnie rowerzystach. (5)

                • 4 3

              • myślałem, że o obowiązku ustąpienia wszystkim podczas zmiany kierunku. (2)

                To ogólnie!
                Fakt przeprowadzania czy przejeżdżania jest nieistotny w tej sytuacji!

                • 1 4

              • Zrozum. Ja ustepuje wszystkim przy zmianie kierunku, niezaleznie (1)

                czy przechodza / przejezdzaja prawidłowo czy nie. Mi chodzi o to ze rowerzysci łamia prawo przejezdzajac ulice na przejsciu dla pieszych. tak trudno to zrozumiec?

                • 3 4

              • tak samo jak wy samochodowe gamonie macie w d... obowiązek zatrzymania na zielonej warunkowej strzałce a notorycznie jeździcie pieszym po palcach stąd wasz głupi skowyt na rowerzystów jest po prostu śmieszny i żałosny

                • 4 4

              • inny przykład (1)

                inwalida na wózku też jedzie
                a handbajk to też rower

                a on może, legalnie, w każdym miejscu, zawsze
                nie tylko na zebrze

                nie wierzę że ćwierćmózg za kółkiem w ułamku sekundy ocenia, kto jedzie zebrą legalnie, a kto nie i tylko w takich wali

                • 3 2

              • Na rowerze też inwalida

                Tylko trochę inny

                • 1 3

        • (1)

          ale przecież ty jadąc od tyłu tego rowerzysty go chyba widzisz durny człowieku jesteś chyba w stanie ogarnąć to co się dzieje równolegle do ciebie po prawej stronie czy jedziesz jak koń z klapkami na oczach i gapisz się tylko na wprost?Ja sobie nie jestem w stanie wyobrazić jak można jechać samochodem nie mając oglądu sytuacji w tym co dzieje się po bokach od mojego pasa ruchu zwłaszcza że przy salonie hondy ten chodnik jest styczny z jezdnią widać więc chyba matołku w prawym lusterku co się na nim dzieje

          • 4 4

          • A czy gdzies jest napisane ze on tego nie ogarnia? Ma jedynie słuszne pretensje do rowerzystow

            ktorzy wjezdzaja na przejscie dla pieszych rowerem, mimo ze nie powinni tego robic.

            • 3 3

        • (1)

          Rowerzysta przejeżdżający przez przejście dla pieszych włącza się do ruchu i powinien ustąpić pierwszeństwa. Miałem kiedyś spotkanie z takim rowerzystą i to on poniósł całą odpowiedzialność za zdarzenie.

          • 4 2

          • tak, bo generalnie w Polsce nie istnieje pojęcie ciągu rowerowego

            wszystkie drogi są nielegalne i w 99,99 niedokończone, gdyż wymuszają wyłączenie, ale nie posiadają bezkolizyjnego włączenia do ruchu na ich zakończeniach.
            Rowerzysta zostaje wyrzucony z ruchu i pozbawiony prawa do kontynuowania jazdy przez sam fakt skorzystania z udogodnienia!

            • 2 2

        • innymi słowy

          każdy zmierzający na wprost ma przed tobą, zmieniającym kierunek, pierwszeństwo i wszystkim musisz ustąpić!
          Nie powinieneś mieć prawa jazdy bez znajomości przepisów RD

          • 3 3

    • Czyli zgodnie z prawem

      jak się kończy ścieżka rowerowa powinni zjechać na ulicę i kontynuować jazdę - już widzę jak blachosmrodziaze będą się wkurzać, że im ruchu spowalnia w tym miejscu.

      • 1 2

    • Może oni na stłuczkę jeżdżą

      Jak złotówy

      • 2 5

  • (10)

    Zabiorą kierowcom prawoskręt w Wielkopolską. Pomanują go na czerwono :D
    Przy okazji kiedy bedzie chodnik po lewej stronie Powstania Styczniowego od ul. Weteranow do gory?

    • 40 12

    • Piszesz bzdury (3)

      Nowa ścieżka rowerowa nie wpłynie na układ jezdni. Wystarczy przejrzeć plany, które wiszą na stronie.

      • 10 7

      • (2)

        czyli co przez mostek na kaczej pół metra?Po co zatem takie coś nazywać drogą dla rowerów?

        • 1 1

        • Odcinkowo takie rzeczy mogą się zdarzać, mostek, przewężenie. (1)

          Ale co powiesz o całej niewymiarowej drodze DR prowadzącej do Muzeum Emigracji.
          Baaaa dwukierunkowej, gdzie nawet symbole rowerów nie są w stanie się minąć, a odebranej jako zgodna z przepisami i wyposażonej w znak DDR :-)
          Po co zrobiono to badziewie w tym miejscu i niby w obu kierunkach?
          Znak powinien zostać zdjęty natychmiast. Jeżeli ktoś się przewróci mijając się z innym rowerem, zjeżdżając np. z krawężnika, powinien żądać wysokiego odszkodowania od gminy.

          • 1 1

          • Nie nie mogą się zdarzać bo teraz jadę sobie jezdnią jadę sobie 30-40 km/h i jadę bez stresu czy się zmieszczę w takim wąskim gardle po c**** mi takie "udogodnienia" bo kilku palantów ma do wydania kasę i chce ją zmarnować?szcz*m na takie udogodnienia tu mostek tam przystanek kawałek dalej wąsko bo szkoła itd takie pitolamento i narażanie ludzi na wypadki potrącenia i niepotrzebne straty czasu.Ja ze swej strony mówię tym urzędasom proszę się ode mnie odpieprzyć i przestać mi serwować udogodnienia których nie chcę

            • 1 0

    • prawoskręt w wielkopolską zostaje !!!

      • 0 1

    • (1)

      pomysł na "ekologię". rower tamtędy przejedzie raz na jakiś czas, a samochody zamiast skręcać na warunkowej strzałce stoją i kopcą bo nie chcą wjeżdżać na pomalowaną część

      • 14 6

      • Dobre miejsce na kontrolę emisji

        Szkoda, że tak rzadko to się robi, połowa samochodów by zniknęła z dróg...

        • 5 0

    • tak tak, tez slyszalem (1)

      i wogole to bedziesz musial zostac lewakiem i testowac meska milosc. Wstretni ludzie, nie wiedza, ze miasto nalezy do kierowcow i pod nich ma byc wszystko?

      • 6 3

      • on ma to za sobą

        • 2 0

    • Tak dokładnie będzie,to sposób na drogi rowerowe w Gdyni! Totalny d**ilizm!

      • 16 5

  • (11)

    W końcu! Chociaż takich "dziur" jest w mieście dużo więcej.

    • 66 4

    • Oby nie. Te ścieżki, to dramat i antykomunikacyjna patologia. (5)

      Nawet w zatłoczonym Londynie można zrobić Pas DR. U nas jakieś ścieżki wśród lub bezpośrednim sąsiedztwie pieszych.
      Polscy geniusze w duszeniu eurogrosza doszli do absurdu w tworzeniu antykoncepcji rowerowych. Do tego najbardziej przyklaskują im sezonowi cykloentuzjaści, co chcą "bezpiecznie" na te ścieżki wypuszczać swoje pociechy na rowerkach i rolkach!
      Większość tych rowerowych "atrakcji" powinna zostać pozbawiona znaków wskazujących na przepisową konstrukcję drogową w jej sąsiedztwie.

      • 10 3

      • wpisz na tubie:

        "tęczowy prezydent Gdańska"..

        • 1 0

      • W tym "zatłoczonym" Londynie nie ma prawie samochodów w centrum (3)

        • 1 10

        • (2)

          a jeśli już jakiś się pojawi to jedzie zgodnie z przepisami, nawet jak ma dwa pasy.
          U nas dwa pasy to trzeba 140km/h wycisnąć; bo to przecież autostrada.

          • 7 0

          • A zwiększenie bezpieczeństwa polega na zrobieniu z pieszych choinki (1)

            zmniejszeniu odległości podczas wyprzedzania rowerzysty, uwalenia przepisów o pieszych zbliżających się do przejścia i telewizyjnej kampanii o "wzajemnym zrozumieniu" :-)

            • 5 0

            • no fakt, bantustan

              ale może ten śmiesznie i żałośnie maleńki kawałek śmieszki zbliży nas troszeczkę do cywilizacji

              • 4 0

    • wszystko w planach a w realu to w ostatnich latach w Gdyni maluja tylko pasy i kontrpasy na dziurawych drogach (4)

      niech to się już skończy!!!

      • 7 5

      • pasy i kontrapasy są OK (2)

        przynajmniej jest to ciąg komunikacyjny, który kończy się, w przypadku pasa rowerowego, naturalnym włączeniem do ruchu po zakończeniu wydzielenia - na zasadzie kontynuacji jazdy.
        W przypadku reszty rozwiązań nie ma żadnych bezpiecznych form włączenia do ruchu i nie ma kontynuacji jazdy, czyli nie ma żadnych ciągów komunikacyjnych. Stosunek twórców do tej tematyki jest w pełni dyskryminacyjny, to samo dotyczy dowcipnisiów odbierających wytyczoną na i kończącą na środku chodnika tzw. "drogę pieszo rowerową". Gdyby to dotyczyło kierowców, to postawiono by znak sięgacza (tzw. ślepa ulica). A dla rowerzystów jest to pełnoprawna droga, pomimo tego, że się nie kończy i wprowadza w stan naruszenia prawa drogowego, uniemożliwienia kontynuacji bezpiecznej jazdy itd.! To olewactwo jest formą nękania i dyskryminacji całej grupy uczestników ruchu.
        W przypadku kontrapasu jest to uporządkowanie ruchu. Lepszy kontrapas niż wyłączne dopuszczenie ruchu w przeciwnym kierunku, bo są tacy, co jeżdżą nawet lewą stroną w tej sytuacji.

        • 3 3

        • dla wielu niedoświadczonych rowerzystów propozycja jazdy po pasie wydzielonym z jezdni (1)

          jest zbyt ryzykowna.

          W przypadku dużego ruchu na sąsiadującej jezdni warto tworzyć wydzielone drogi dla rowerów. Taka sytuacja występuje wzdłuż głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta, o której mowa w artykule.

          I tyle w temacie.

          • 2 2

          • tylko że to wydzielanie prowadzi do takich bzdur jak np rejon skrzyżowania Morska/Kartuska w Chyloni gdzie nie ma możliwości przejazdu z powodu tłumu pieszych na przystanku przez który jakiś baran poprowadził drogę rowerową to narażanie rowerzystów na kolizje na każdym skrzyżowaniu przez samochody skręcające w prawo lub w lewo i generalnie utrudnianie jazdy a nie żadna alternatywa

            • 3 1

      • a co konkretnie proponujesz?

        byle nie piętrowe, darmowe parkingi dla samochodów w centrum.

        • 3 5

  • (5)

    7 000 000. Za kawałek ścieżki rowerowej. Ale ten świat stanął na głowie . 2 000 000 $$$ To jest ekonomia samorządowa . Za to można kupić 20 mieszkań , chyba jest coś nie tak z tymi sumami ?????

    • 18 4

    • nakłady na udogodnienia dla rowerów mają najwyższe wskaźniki produktywności (4)

      wyższe niż nakłady na wiele innych elementów infrastruktury miejskiej.

      • 4 4

      • Sama droga dla rowerów to pewnie maks 10% tej kwoty. (1)

        macie napisane na co idzie reszta kwoty. czytać potraficie?

        • 5 1

        • A coś jest nie tak z trakcja trolejbusowa teraz?

          • 0 0

      • Zdecydowanie najwyższe (1)

        Ta produktywność kontrapasów na których psa z kulawą nogą nie idzie spotkać to wręcz szybuje w kosmos.

        • 1 6

        • u ciebie już spowodowali, nawet widać, słychać i czuć - jakiego

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum