• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem bezpiecznie przez Gdańsk

1 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Właśnie rozpoczęła się Kampania Rowerem Bezpiecznie przez Gdańsk, która realizowana jest w ramach rowerowego projektu Mimosa Civitas Plus, którego miasto Gdańsk jest beneficjentem. Projekt Mimosa zajmuje się promowaniem zrównoważonego transportu w mieście. Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa, podnoszenie poziomu świadomości Gdańszczan w zakresie komunikacji rowerowej oraz pokazanie mieszkańcom jakie są możliwości jeżeli chodzi o poruszanie się na rowerze w Gdańsku.



To nie jest kolejna ulotka czy reklamówka!

W najbliższym czasie do każdego gospodarstwa domowego w Gdańsku trafi broszura pt. "Rowerem bezpiecznie przez Gdańsk". Znajdziemy w niej m.in. zaktualizowaną mapę tras rowerowych, informację o zmianach w Prawie o Ruchu Drogowym, w zakresie dotyczącym rowerzystów, informacje dotyczące działalności projektu Mimosa Civitas Plus, oraz różne inne ciekawostki związane z ruchem rowerowym w mieście, m.in.: mity dotyczące ograniczenia prędkości do 30 km/h, czy informacje na temat strategii Mobilny Gdańsk.

Dzięki mapie każdy gdańszczanin będzie mógł zaplanować sobie trasę dojazdu np. do pracy czy szkoły.

Więcej informacji o gdańskich projektach Civitas Mimosa.

PS. Zmieniamy Twoje miasto i chcemy byś nam pomógł. Przyłącz się do nas!
Zapraszamy do udziału w różnych konkursach !

Opinie (87)

  • Niech ZDiZ odnowi wymalowania poziome (1)

    to będzie o wiele bezpieczniej

    • 4 0

    • szef ZDiZ na pewno odpowie, że jest zaskoczony brakiem wymalowania poziomego :-)

      • 4 0

  • Pokręcone te scieżki (3)

    IMHO chodzi o promocję roweru jako środka komunikacji codziennej (np. dojazdy do pracy).
    Dlaczego więc nowe ścieżki projektuje się tak, aby przejazd nimi zajmował jak NAJWIĘCEJ czasu???
    Chodzi oczywiście o słynne przejścia/przejazdy z przyciskiem i podziałem na 3 fazy, każda po 1.5 minuty.
    Tak trudno zrozumieć, że wystarczy 1 cykl na przejechanie skrzyżowania a nie 3?
    Zmuszacie nas do łamania prawa i jeżdżenia na czerwonym świetle -sorry, ale nie będę jechał 40 minut, z których 25 zajmie pokonanie 3 'inteligentnych' skrzyżowań!
    Do tego jeszcze dochodzi 'kręcenie' ścieżek, sztuczne wydłużanie tras i częste przecięcia głównych szlaków- chyba tylko po to, aby ładnie wyglądały na wizualizacjach.

    • 17 1

    • Spokojnie (2)

      i tak się nikt nie przesiadzie na rower ;-))

      • 1 8

      • ja już się przesiadłem

        jadę do pracy rowerem 30 minut. 40 jak b. powoli.

        a samochodem do i z 40-45 minut (w nocy to 15 minut)

        rowerem do kolejki i od kolejki - 35 minut, jak nie czekam
        dłużej i drożej ale się nie zmacham, ani mnie nie zleje deszcz

        mieszkam w Oliwie, pracuję w Redłowie

        Rover głównie stoi, biorę go gdy muszę wozić duże rzeczy.
        A jeżdżę SPRICKiem. Szybciej.

        • 8 1

      • Golem nie przesiądzie się na rower, ale Ziutek już się przesiadł

        przez co Golem się wścieka

        • 1 0

  • Mimoza - na drugie mi: Dajecie nam Dotację ;-) (10)

    Nikt i tak nie zrezygnuje z samochodu, a jak już to przesiadzie się na autobus.Oto finał tej akcji;-))) Bełkot terrorystyczny lewackich uszcześliwiaczy świata. No ale jak się chce dostawać dotacje to trza coś tam klepać. Urzędnik zapyta - co wy tam robicie?? No, zdjęcia, manify, pedałów duzo, plakaty, ścieżki już opracowalim aż na Szpibergen! No, zuch chłopcy- mata kasę.
    W tzw. bezpieczeństwo da się władować każda kasę (oczywiście najlepiej tę podatnika), natomiast na promocję samodzielnego MYŚLENIA jakoś nie ma ani grosza.

    Powtarzam - jak ktoś nie umie jeździć rowerem, to niech jeździ po podwórku/za stodołą.

    • 5 11

    • Golemie, chyba masz jakiś problem (9)

      czyżbyś nigdy nie jeździł samochodem? znam wielu, co się przesiadło na rower i sobie chwalą. poszukaj sobie innego forum, bo tutaj się zachowujesz jak zwykły troll

      • 9 1

      • Stado baranóf (6)

        Ja wiem, ze uzywanie zdrowego rozsadku i elementarnego samodzielnego myślenia przekracza mozliwości wielu for i chłopców z pejsbooka;-))))

        • 1 9

        • golemie (5)

          jesteś głupi (dowód z twych tekstów), ale to nie jest zabronione i nie twoja wina.
          ale prócz tego jesteś niegrzeczny, napastliwy i obelżywy.

          na forum moderowanym, już dawno by cię wycięto.
          a tu sobie jesteś, jako lokalny koloryt
          wioskowy

          • 9 2

          • Ulżyło? (4)

            Najlepiej jest sobie słodzić nawzajem - lecz czesto takie zachowanie wskazuje na to o czym pisałem wcześniej. Z myśleniem widzę chyba minałeś się jakiś czas temu, a moderowane fora tylko pomagają przetrwać w sielskim dobrostanie podobnym osobnikom, którzy styl i obycie chłoną z Bravo Girl ;-))

            • 1 7

            • No jesteś Golemie wreszcie, (3)

              Wróciłeś już z rozjeżdżania quadem lasów trójmiejskich do Siouxa i politycznej poprawności pełnej ciot, pedałów itd. Aha, jeszcze do lewaków, bo każdy rowerzysta to gej, lewak, PiS-owiec, Żyd i mason. A co najgorsze każdy rowerzysta ma włosy na plecach. Jeszcze powinien pojawić się Matematyk, do tego kierowca, ewentualnie M i Halewicz. Napisaliby o szkodliwości jazdy rowerem na seksualność, a Matematyk coś by napisał o szkodliwości lasów trójmiejskich dla rozwoju Trójmiasta. Za mało się udzielacie.

              • 8 2

              • (2)

                Oddychaj chłopie bo ci żyłka pęknie. Najwyraźniej masz udziały w tej drukarni która będzie ten gniot za pieniądze podatników drukować.

                • 1 3

              • Au, już mi pękła! (1)

                Poza tym jestem szefem tej drukarni

                • 1 0

              • Pękłem ze śmiechu.

                • 1 0

      • :) (1)

        Golem ma tylko jedno oko i to akurat w miejscu zazwyczaj zasłoniętym przed słońcem i stąd ta krótkowzroczność.

        • 2 1

        • :)

          Golem ma całą parę oczu, ale zajęty jest rozjeżdżaniem quadem lasów trójmiejskich. Poza tym jest szlachciurą sarmatą, co to płaci i wymaga i pani nie wie kim ja jestem. Należy mu się, a od niego wymagać nie należy. Aha, on przecież płaci podatki, a my nie

          • 5 0

  • Ulicą bezpieczniej niż tymi durnymi ścieżkami (1)

    Już kilkoro znajomych z pracy zostało rozjechanych na przejazdach rowerowych przez samochód. Jadę szosą - bezpieczniej.
    Co za dureń wymyślił żeby robić ścieżkę rowerową razem z chodnikami...

    • 5 2

    • ścieżki /drogi wzdłuż ulic o dużym obciążeniu ruchem mają sens w każdym mieście

      nie każdy ma doświadczenie w jeździe szosowej i ruchu miejskim, stąd na pierwszy etap roweryzacji miasta takie rozwiązania mają sens (co nie znaczy że ma sens ich tworzenie wyłącznie kosztem chodnika i przekładanie z jednej strony jezdni na drugą).

      • 2 1

  • Zawsze mnie dziwiło, że twórcy ścieżek rowerowych odkrywają koło na nowo, zamiast przyjrzeć się Holandii i Danii.

    • 5 1

  • Brawo!

    • 2 0

  • ścieżki rowerowe?

    to nie są ścieżki rowerowe tylko wyścigowe ,lepiej jeździć ulicą niż po tych ścieżkach

    • 1 0

  • dla mnie takie mimozy to strata pieniedzy, ale traci się nie swoje tylko publiczne więc to chyba na tym polega :-) (6)

    wydawanie broszur i ich kolportaż, prezenty dla rowerzystów itd. czyli klasyczne rozporządzanie się nie swoim groszem na lewo i prawo. Ja tego nie potrzebuje i rowerzyści też nie. Owszem, byłoby fajnie gdyby infrastruktura dla rowerów była dobrze rozwinięta ale takie akcje jak mimozy tego nie zrobią, bo pozostaną tylko ciekawym panelem dyskusyjnym dla władz, które dając im dotacje będą mogły jednocześnie pokazywać wszem i wobec jak katorżniczo współpracują z tzw. środowiskiem (reprezentowanym oczywiście przez dotowaną mimozę)

    • 3 3

    • korzyści ze zwiększenia liczby osób korzystających z roweru w mieście dają się policzyć (3)

      w Danii szacunki mówią, że każdy kilometr przejechany dodatkowo rowerem to oszczędność na wydatkach na ochronę zdrowia, infrastrukturę i wiele innych rzeczy. Ulotki są skierowane do skłonnych ale jeszcze niezdecydowanych do zmiany preferencji komunikacyjnych. Każdy rowerzysta zyskuje na zwiększeniu liczby rowerzystów, ponieważ to zwiększa bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.

      • 5 2

      • To są takie szacunki jak pojęcie średniej pensji. Iksiński zarabia 10 000 zl, Igrekowicz 800 zł. Szacunki mówią że ich średnia pensja to 5 400 zł. Ma to tyle wspólnego w rzeczywistością co przysłowiowe "picie w Szczawnicy ze szczaniem w piwnicy" (przepraszam za wulgaryzm)

        • 1 2

      • zgodnie z tym, jeśłi duża część populacji zacznie korzystać z rowerów (1)

        to powinny się zmniejszyć podatki, składki na opiekę zdrowotną i wiele innych.
        A że to jest nierealne to wiedzą rowerzyści i nie-rowerzyści

        • 1 2

        • było wielu, którzy nie wierzyli że komuna padnie

          ale znaleźli się tacy, którzy nie wiedzieli, że to jest niemożliwe i ....

          • 1 0

    • lepiej nic nie robić i narzekać (1)

      Po pierwsze jakbyś odrobił pracę domową to byś wiedził, że projekt mimoza finansowany jest z funduszy UE to jak wydają dotację to inna sprawa.

      • 1 0

      • benito

        Jakie to ma znaczenie, czy płaci Warszawa czy Bruksela? To są moje pieniądze! I nie życzę sobie aby moje pieniądze szły na drogi rowerowe i tych ekolewaków. Ja chcę sam decydować o moich pieniądzach. Od jutra nie płacę podatków.

        • 0 0

  • Gdynia to mieścina bez ścieżek rowerowych. (4)

    Przez cały Gdańsk się elegancko i wygodnie jedzie, przez Sopot również a w Gdyni dramat. Do "Klifu" jest nawet fajnie a potem to już jakaś porażka. No ale Szczurek najlepszym prezydentem jest.

    • 2 2

    • nie musisz do Gdyni przyjeżdżać i ją zaśmiecać (3)

      my tu posiadamy najwięcej samochodów na głowę mieszkańca w Polsce. A województwo jak chce abyście do nas przyjeżdżali to proszę dofinansować ścieżki nie tylko PO koleśiowsku w Gdańsku

      • 0 4

      • Deprywator (2)

        O, to znaczy, że macie więcej samochodów na głowę niż mieszkańcy NYC, Berlina czy Paryża. A czy to są gorsze miasta od Gdyni? Przypuszczam, że w Kalkucie też jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w NYC czy w Paryżu, nie mówiąc o Berlinie czy Kopenhadze. Czy to jest powód do dumy? Lecz swoje kompleksy w Lagos, Nairobi lub w Mumbaju.

        • 4 1

        • "na głowę mieszkańca w Polsce" (1)

          czytaj ze zrozumieniem;))

          A jeśli chcesz sobie POjeździć w Gdyni OK, tylko dlaczego mamy zbudować Ci drogi rowerowe z naszych podatków. Wy po pięć razy poprawiacie własne i to za unijną kasę a my nie mamy takich możliwości i znajomości POlitycznych.

          Wiec o co Ci chłopie chodzi?

          • 0 2

          • Ależ czy ja piszę, że macie budować drogi rowerowe?

            • 1 0

  • Wytyczanie ścieżek rowerowych wzdłuż głównych ulic w mieście to głupota... (1)

    ... i przede wszystkim utrudnienie dla ruchu pieszego, łącznie z obniżeniem bezpieczeństwa - i dla rowerzystów, i dla pieszych. Czy to tak trudno zrozumieć, panowie planiści i "budyniowcy". Bierzecie dużą kasę za złą robotę!!!

    • 1 4

    • rozumiem, że proponujesz przeznaczyć na głównych ulicach jeden pas jezdni na oddzielony

      słupkami pas dla rowerów. Na Manhattanie w NYC już to zrobili. Grunwaldzka we Wrzeszczu to kolejne pole do popisu - uważaj tylko na parkujących bryki na chodniku, bo jak im to zaproponujesz, to będzie ciekawie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum