Rowery lepsze niż zaparkowane auta? Pytania o Starowiejską
Czy stojaki rowerowe na skrzyżowaniach ul. Starowiejskiej w Gdyni są ustawione legalnie? Wątpliwości co do tego ma nasz czytelnik, podpierając się opinią policji. Urzędnicy odpowiadają, że ustawiony rower nie zasłania widoczności, jak samochody, które nieprawidłowo parkowano tam przed remontem ulicy.
- Nie spodobało mi się umieszczenie stojaków do parkowania rowerów na skrzyżowaniu na ul. Starowiejskiej w Gdyni (nie na powierzchni oznaczonej jako powierzchnia wyłączona z ruchu, ale na samym skrzyżowaniu), a więc niezgodnie z obowiązującymi przepisami. Rower według definicji prawa o ruchu drogowym jest pojazdem, a więc obowiązują go takie same przepisy, jak inne pojazdy. Przepisy zakazują parkowania pojazdów w odległości mniejszej niż 10 m. od skrzyżowania - twierdzi.
Urzędnicy: rower nie przesłania widoczności
Jak relacjonuje nasz czytelnik, przesłał on pytania do Zarządu Dróg i Zieleni. Chciał się dowiedzieć, na jakiej zasadzie dopuszcza się parkowanie rowerów niezgodnie z obowiązującymi przepisami, dodając, że rower - jak samochód - jest pojazdem.
Urzędnicy odpowiedzieli, że rower jest pojazdem, jednak nie przesłania pieszych, więc jego postój nie stanowi zagrożenia w ruchu.
- Widoczność natomiast ograniczyłyby nielegalnie parkujące samochody na ul. Starowiejskiej w lokalizacjach, w których zaprojektowano stojaki rowerowe. Ponadto, z uwagi na konieczność stworzenia miejsc postojowych dla rowerów, ich lokalizacja została zaprojektowana w jezdni w taki sposób, by jednocześnie nie ograniczyć zmniejszonej już liczby miejsc postojowych dla samochodów - odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Czytelnik: przepisy są w tej sprawie jasne
Taka odpowiedź zdziwiła czytelnika.
- Czy oznacza to, że kabriolet też mogę zaparkować na skrzyżowaniu, bo jest pojazdem, ale nie zasłania? Dla mnie to niedopuszczalne. Prawo w tej kwestii jest jednoznaczne i dotyczy wszystkich jednakowo. Nie rozróżnia pojazdów na takie, które zasłaniają, i na te, które nie zasłaniają. Wystąpiłem o interpretację do Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni. Oni także twierdzą, że przepisy nie zwalniają rowerzystów z obowiązku zachowania 10 metrów od skrzyżowania - wskazuje czytelnik.
Odpowiedź z policji przesłał do urzędników. Ci jednak poinformowali go, że zdania nie zmienią.
Aktywne Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (201) 8 zablokowanych
-
2023-07-26 14:05
Opinia wyróżniona
Prawidłowe podejście (25)
W Malmo widzieliśmy kilkadziesiąt stojaków na rowery i trzy miejsca dla samochodów. To prawidłowa proporcja.
- 93 156
-
2023-07-27 10:34
Przeprowadź się.
Do Malmö
- 1 0
-
2023-07-27 10:23
A napisz jeszcze, że w Malmo widziałeś islamskich terrorystów, będzie dla równowagi.
- 0 0
-
2023-07-27 06:59
Tuj est Polska nie mulme
Lub mueziny
- 2 1
-
2023-07-26 23:21
W Malmo przygłupie nie ma podjazdów i są
ścieżki rowerowe a nie wydzielone w ulicach pasy dla rowerzystów.Nie porównuj Szwecji do Polski.
- 3 1
-
2023-07-26 23:09
tak, widziałeś...
tylko nie masz pojęcia o tym, co widziałeś...
- 4 0
-
2023-07-26 23:05
A w Malmoe widziałeś chodniki zastawione rowerami i/lub ich zwłokami?
Są na każdym kroku...
I mocno utrudniają...
Tak jak również stos gratów przed wejściem do centrów handlowych. Bo nie można stanąć 20 metrów dalej...- 7 1
-
2023-07-26 20:42
I więcej mnie i mojej kasy w centrum nie zobaczą.
- 7 1
-
2023-07-26 19:19
Odklejeniec
- 1 2
-
2023-07-26 19:06
A 80% pieszych z wyglądu przypominało Beduinów.
Czy to tez właściwa proporcja?
- 11 5
-
2023-07-26 14:31
Czas już skończyć z porównywaniem Malmo do Polski. Nie porównuj dwóch państw w których jest całkowite inne (6)
opodejście do ludzi. Przede wszystkim w Malmo nie ma patodeweloperki. A w Polsce jest. No to może zacznijmy od porządku na tym odcinku. Potem jest jeszce 1000 innych rzeczy. A może też przyjmiemy uchodźców jak Szwedzi i oni stworzą swoje enklawy bez dostępu policji ?
- 33 15
-
2023-07-27 00:40
(1)
Dodam, że takie porównania są na swój sposób zabawne. Gdyby szwedzki urzędnik podpisał się pod rozwiązaniem zachęcającym do łamania przepisów (parkowanie na skrzyżowaniu), to sprawa byłaby dość szybko nagłośniona w lokalnych mediach a los urzędnika byłby raczej marny. Oczywistym też jest, że takie uchybienie byłoby szybko skorygowane. Ale o tym w przewodnikach turystycznych nie napiszą.
- 4 1
-
2023-07-27 09:51
W Skandynawii podstawową zasadą jest kreatywne poszukiwanie rozwiązań w granicach prawa
a nie rygorystyczne, bezrefleksyjne przestrzeganie przepisów prawa, jak to było w wielu państwach autorytarnych kontynentalnej Europy. Jeśli praktyka pokazuje, że prawo jest nieżyciowe, to w wyniku spokojnej refleksji i transparentnego procesu debaty publicznej prawo się zmienia lub reinterpretuje na korzyść mieszkańców, często osiągając rezultat
a nie rygorystyczne, bezrefleksyjne przestrzeganie przepisów prawa, jak to było w wielu państwach autorytarnych kontynentalnej Europy. Jeśli praktyka pokazuje, że prawo jest nieżyciowe, to w wyniku spokojnej refleksji i transparentnego procesu debaty publicznej prawo się zmienia lub reinterpretuje na korzyść mieszkańców, często osiągając rezultat określany słowami "win -win". Tutaj zyskują rowerzyści - osoby chcące zaparkować swój pojazd blisko centrum, nie tracą piesi, a kierowcy by nie zyskali, gdyby stosować przepisy tak rygorystycznie jak chciałby pan Tomek i pan przedpiśca.
- 2 1
-
2023-07-26 15:48
Zarówno w Malmoe jak i w Polsce mieszkają ludzie (3)
dlaczego nie mielibyśmy się porównywać? Dyrdymały o enklawach bez dostępu policji to fikcja tworzona przez wiadomo kogo i wiadomo w jakim celu.
- 11 20
-
2023-07-27 10:27
jak ci kobitę "ubogacą" to zmienisz zdanie
- 2 0
-
2023-07-26 23:08
właśnie porównujemy... (1)
...i stąd wniosek o absurdzie, jakim są próby bezrefleksyjnego przenoszenia rozwiązań na obcy grunt.
Czyli działania "od d***y strony"...- 5 2
-
2023-07-27 09:48
dlaczego piszesz o bezrefleksyjnym przenoszeniu rozwiązań?
na tym portalu widać wyraźnie, że to rozwiązanie było poprzedzone refleksją (a nie "bezrefleksyjnym przenoszeniem doświadczeń"). Na poparcie swoich rozwiązań urzędnicy przedstawili argumenty, a nie pisali, że widzieli takie rozwiązania w miastach innego kraju. Wysokie miejsce wielu miast skandynawskich w rankingach jakości życia nie wzięło się z powietrza, tylko z konkretnych, sensownych rozwiązań wielu dylematów polityki miejskiej.
- 0 0
-
2023-07-26 14:14
A ile stojaków zajętych?
- 18 5
-
2023-07-26 14:14
(7)
Czy w Malmo widzieliście te stojaki na jezdni, czy na chodniku przy jezdni?
- 22 16
-
2023-07-26 15:47
ani na jezdni, ani na chodniku przy jezdni rowery tam zaparkowane nie zasłaniały widoczności. (6)
na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować (w dwóch warstwach) 20 rowerów. Czyli inaczej mówiąc na trzech miejscach do parkowania samochodu można zmieścić 60 (sześćdziesiąt) rowerów. Po prostu w Szwecji nie tylko wiedzą, że samochód jest wielokrotnie bardziej terenochłonnym pojazdem niż rower ale wykorzystują tę wiedzę w praktyce,
na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować (w dwóch warstwach) 20 rowerów. Czyli inaczej mówiąc na trzech miejscach do parkowania samochodu można zmieścić 60 (sześćdziesiąt) rowerów. Po prostu w Szwecji nie tylko wiedzą, że samochód jest wielokrotnie bardziej terenochłonnym pojazdem niż rower ale wykorzystują tę wiedzę w praktyce, odpowiednio kształtując politykę miejską. U nas dopiero powoli prawda o uciążliwości zaparkowanych samochodów blokujących teren miasta się przebija do świadomości mieszkańców takich jak pan Tomek.
- 7 23
-
2023-07-26 21:26
(1)
A ja zadałem proste pytanie, czy stojaki które widzieliście, były na jezdni, czy na chodniku. Nie wspomniałem słowem o jakimś zasłanianiu, o samochodach, o parkowaniu czegokolwiek. Ale widać, że nie doczytałeś. A to, co zrobiono na Starowiejskiej, czyli stojaki na jezdni, nie jest akurat dobrym przykładem kształtowania polityki miejskiej.
PanA ja zadałem proste pytanie, czy stojaki które widzieliście, były na jezdni, czy na chodniku. Nie wspomniałem słowem o jakimś zasłanianiu, o samochodach, o parkowaniu czegokolwiek. Ale widać, że nie doczytałeś. A to, co zrobiono na Starowiejskiej, czyli stojaki na jezdni, nie jest akurat dobrym przykładem kształtowania polityki miejskiej.
Pan Tomek zrobił kawał dobrej roboty uzyskując opinię policji potwierdzającą, że w omawianym miejscu parkowanie czegokolwiek jest łamaniem prawa, bez względu ma to, czy rower zasłania, czy nie zasłania widoczności.- 11 2
-
2023-07-27 09:45
pozwolę sobie zgłosić zdanie odrębne
montowanie stojaków do parkowania tak, by zaparkowane "pojazdy" nie zasłaniały widoczności jest formą zaspokajania popytu na parkowanie w centrum miasta - zgodnie z sensowną polityką miejską w której priorytetem powinno być i coraz częściej bywa dbanie o potrzeby pieszych i rowerzystów, a nie użytkowników samochodów. Tak czy inaczej dziękuję za przejaw zdolności do jakiejś refleksji na temat kierunków polityki miejskiej.
- 0 2
-
2023-07-26 21:10
Bzdura! (2)
Taka rowerowa rodzinka: matka, ojciec, dwójka dzieci zajmuje swoimi rowerami więcej miejsca na jezdni niż ja ze swoją rodziną jadąc jednym samochodem.
- 15 6
-
2023-07-27 09:42
tylko w jednym samochodzie (na cztery jadące po ulicy) siedzi poza kierowcą jeszcze jedna osoba. (1)
nadal twierdzę że samochód jest najbardziej terenochłonnym środkiem transportu w mieście. Warto wiedzieć, że im samochód szybciej jedzie, tym więcej miejsca potrzebuje za sobą i przed sobą by mógł się poruszać bezpiecznie. Dlatego można powiedzieć, że rodzinka jadąca rowerem zajmuje mniej miejsca niż rodzinka jadąca samochodem. Na jednym rowerze można przewozić dwoje dzieci w wieku żłobkowym, jeżeli jest to rower cargo zmieszczą się w nim dwoje dzieci w wieku przedszkolnym.
- 1 4
-
2023-07-27 10:25
nie kupuj niczego, co zostało przywiezione do sklepu samochodem!!!!~!!!!!!!!!!!
będziesz eko -(durniem)- 6 0
-
2023-07-26 16:47
20 rowerów na 1 miejscu samochodu? hehe
Nie bez kozery powiem, że zmieści się 40 :D
- 16 6
-
2023-07-26 15:09
Opinia wyróżniona
Przepisy są tylko ogólne (14)
Zakaz parowania jest przepisem ogólnym.
Jeśli w sposób szczególny parkowanie jest dopuszczone - a może być dopuszczone przez wyznaczenie miejsca do parkowania, to wtedy jest dozwolone.
Przez lata były tam dokładnie w tym miejscu wyznaczone miejsca postojowe dla samochodów, co często się praktykuje na skrzyżowaniach w kształcie litery TZakaz parowania jest przepisem ogólnym.
Jeśli w sposób szczególny parkowanie jest dopuszczone - a może być dopuszczone przez wyznaczenie miejsca do parkowania, to wtedy jest dozwolone.
Przez lata były tam dokładnie w tym miejscu wyznaczone miejsca postojowe dla samochodów, co często się praktykuje na skrzyżowaniach w kształcie litery T na których jest odpowiednio dużo miejsca.
Tu ktoś zauważył po prostu że na miejscu gdzie zaparkuje jeden samochód którym przyjeżdża zazwyczaj jedna osoba, można zaparkować pewnie z 6 rowerów którymi może przyjechać 6 osób, więc wykorzystanie przestrzeni miejskiej jest lepsze.- 55 34
-
2023-07-27 10:48
tylko że nikt tam nie parkuje tych rowerów
Rower można zaparkować gdziekolwiek, ale anty-samochodowi eko-terroryści celowo stawiają stojaki na miejscach parkingowych, żeby dowalić kierowcom. Kiedyś komuś puszczą nerwy i rozjedzie te wasze stojaczki jakimś dużym pojazdem...
- 1 1
-
2023-07-27 09:41
Spoko Tylko że stojak nie jest miejscem parkingowym (1)
Problem że stojak nie jest wyznaczeniem miejsca parkingowego w rozumieniu PORD nie znajduje się w definicjach ani w rozporządzeniu o znakach.
Jest to tylko element małej architektury... i to jest problem urzędników oni w ogóle mają gdzieś legalność oznakowania itd... niech wreszcie ktoś zacznie się brać za ich głupotę.- 2 1
-
2023-07-27 10:51
to nie głupota
to celowa infiltracja biurokracji przez radykalne lewactwo
- 0 1
-
2023-07-26 22:09
A ile rowerów tam parkuje? (3)
Czy na tym parkingu ktoś widział zaparkowane 6 rowerów?
Jeśli nie to także jest zawłaszczanie przestrzeni przez rowery-widma- 2 2
-
2023-07-27 09:54
jak na razie to wiele parkingów w centrum, jeśli są płatne to stoją puste (2)
to jest forma zawłaszczania przestrzeni publicznej przez samochody - widma
- 1 2
-
2023-07-27 10:50
nie, bo nieistniejące samochody nie zabierają przestrzeni (1)
a bezsensowne stojaki - owszem.
- 1 1
-
2023-08-02 08:36
gdyby była tam przestrzeń przeznaczona do parkowania samochodów (za darmo)
to na pewno byłaby zabrana przez zaparkowany tam samochód, niezgodnie z przepisami i zapisami strategii rozwoju Gdyni
- 0 0
-
2023-07-26 19:48
Zakaz parowania
Czy zakaz parkowania??
- 0 1
-
2023-07-26 19:10
Bo ten czytelnik to taka nadgorliwa sierota
Co nie rozumie istoty oznakowania. Na zielonym tez ustępuje tym z prawej, bo w końcu na poziomie ogólnym PoRD jest zasada prawej ręki.
- 2 4
-
2023-07-26 18:11
a ja bym uwzglednił prośbę czytelnika (1)
i w miejscu stojakow postawił donnice żeby nie parkowały tam samochody ograniczające widoczność a pod brakujace stojaki zabrałbym kolejne miejsce parkingowe
- 6 5
-
2023-07-26 22:02
Stojaki można zlikwidować. Jest ich zbyt dużo. Albo przestawić na chodnik.
- 3 2
-
2023-07-26 17:22
A daj spokój, za mądrze piszesz, myślisz, że taki samochodzik zrozumie takie długie zdania?
- 7 10
-
2023-07-26 16:18
Władze Gdyni wraz z tymi społecznikami i aktywistami zasługują na wieczne potępienie (1)
Zniszczyli to miasto
- 11 10
-
2023-07-27 09:53
ciekawe, że autoholizm może przejawiać się również w takiej formie
kolejny argument, że warto go leczyć
- 1 0
-
2023-07-26 15:18
Opinia wyróżniona
jak ja sie ciesze ze dziecinstwo (7)
spedzilem w latach 80-90 i jezdzilem po centrum na rowerze i nikt mi nie mowila jak i gdzie ( tylko nie po swietej wladka i slaskiej to kazdy wie) co wiecej parkowalem gdzie chcialem i nigdy nie mialem z tym problemow chociaz nie bylo anie jednego stojaka. w sumie robie tak do teraz
- 87 7
-
2023-07-26 16:31
Akurat po Śląskiej można jeździ rowerem w pełni legalnie. Obecnie jaki i w przeszłości.
- 7 2
-
2023-07-26 16:19
Teraz Szczurek i Piesiewicz wymyślili wszystko na nowo
- 3 2
-
2023-07-26 15:42
szkoda, że nie wypowiedziałeś się w kwestii czy te stojaki by ci przeszkadzały (4)
ani też czy stojaki skrytykowane przez pana Tomka ci przeszkadzają, czy nie. Zauważ także, że za "Twoich" czasów liczba osób korzystających z rowerów w Gdyni była kilkunastokrotnie mniejsza niż obecnie.
- 4 13
-
2023-07-26 16:06
korzystających latem dodaj poza sezonem każdy widzi jak jest, pozostaje grupka która uwielbia udowadniać sobie ze się (3)
da w jesiennej słocie popylać na bicyklu
- 14 6
-
2023-07-26 21:04
Lepiej jechać niż sterczeć na przystanku (1)
A poza tym tak realnie to jesiennych slot już praktycznie nie ma. W ogóle mamy sucho, pojedyncze dni deszczowe się zdarzają jesienia
- 4 2
-
2023-07-27 12:08
Lepiej to sie podróżuje samochodem z klimatyzacją lub ogrzewaniem a w korkach to sie audio booka słucha
tak tak suche dni i "nieprawda że dach przeciekał bo wcale nie padało"
- 0 1
-
2023-07-26 21:02
Nie ma złej pogody na rower. Jest co najwyżej zły ubiór
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2023-07-26 14:05
ooo (1)
Chyba Panu czytelnikowi zabrali darmowe miejsce do parkowania i teraz się rewanżuje.
- 49 41
-
2023-07-27 10:54
i słusznie
wszyscy normalni mieszkańcy są za nim - niestety tych normalnych jest coraz mniej...
- 0 0
-
2023-07-26 14:05
Opinia wyróżniona
Prawidłowe podejście (25)
W Malmo widzieliśmy kilkadziesiąt stojaków na rowery i trzy miejsca dla samochodów. To prawidłowa proporcja.
- 93 156
-
2023-07-26 14:14
(7)
Czy w Malmo widzieliście te stojaki na jezdni, czy na chodniku przy jezdni?
- 22 16
-
2023-07-26 15:47
ani na jezdni, ani na chodniku przy jezdni rowery tam zaparkowane nie zasłaniały widoczności. (6)
na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować (w dwóch warstwach) 20 rowerów. Czyli inaczej mówiąc na trzech miejscach do parkowania samochodu można zmieścić 60 (sześćdziesiąt) rowerów. Po prostu w Szwecji nie tylko wiedzą, że samochód jest wielokrotnie bardziej terenochłonnym pojazdem niż rower ale wykorzystują tę wiedzę w praktyce, odpowiednio kształtując politykę miejską. U nas dopiero powoli prawda o uciążliwości zaparkowanych samochodów blokujących teren miasta się przebija do świadomości mieszkańców takich jak pan Tomek.
- 7 23
-
2023-07-26 16:47
20 rowerów na 1 miejscu samochodu? hehe
Nie bez kozery powiem, że zmieści się 40 :D
- 16 6
-
2023-07-26 21:10
Bzdura! (2)
Taka rowerowa rodzinka: matka, ojciec, dwójka dzieci zajmuje swoimi rowerami więcej miejsca na jezdni niż ja ze swoją rodziną jadąc jednym samochodem.
- 15 6
-
2023-07-27 09:42
tylko w jednym samochodzie (na cztery jadące po ulicy) siedzi poza kierowcą jeszcze jedna osoba. (1)
nadal twierdzę że samochód jest najbardziej terenochłonnym środkiem transportu w mieście. Warto wiedzieć, że im samochód szybciej jedzie, tym więcej miejsca potrzebuje za sobą i przed sobą by mógł się poruszać bezpiecznie. Dlatego można powiedzieć, że rodzinka jadąca rowerem zajmuje mniej miejsca niż rodzinka jadąca samochodem. Na jednym rowerze można przewozić dwoje dzieci w wieku żłobkowym, jeżeli jest to rower cargo zmieszczą się w nim dwoje dzieci w wieku przedszkolnym.
- 1 4
-
2023-07-27 10:25
nie kupuj niczego, co zostało przywiezione do sklepu samochodem!!!!~!!!!!!!!!!!
będziesz eko -(durniem)- 6 0
-
2023-07-26 21:26
(1)
A ja zadałem proste pytanie, czy stojaki które widzieliście, były na jezdni, czy na chodniku. Nie wspomniałem słowem o jakimś zasłanianiu, o samochodach, o parkowaniu czegokolwiek. Ale widać, że nie doczytałeś. A to, co zrobiono na Starowiejskiej, czyli stojaki na jezdni, nie jest akurat dobrym przykładem kształtowania polityki miejskiej.
Pan Tomek zrobił kawał dobrej roboty uzyskując opinię policji potwierdzającą, że w omawianym miejscu parkowanie czegokolwiek jest łamaniem prawa, bez względu ma to, czy rower zasłania, czy nie zasłania widoczności.- 11 2
-
2023-07-27 09:45
pozwolę sobie zgłosić zdanie odrębne
montowanie stojaków do parkowania tak, by zaparkowane "pojazdy" nie zasłaniały widoczności jest formą zaspokajania popytu na parkowanie w centrum miasta - zgodnie z sensowną polityką miejską w której priorytetem powinno być i coraz częściej bywa dbanie o potrzeby pieszych i rowerzystów, a nie użytkowników samochodów. Tak czy inaczej dziękuję za przejaw zdolności do jakiejś refleksji na temat kierunków polityki miejskiej.
- 0 2
-
2023-07-26 14:14
A ile stojaków zajętych?
- 18 5
-
2023-07-26 14:31
Czas już skończyć z porównywaniem Malmo do Polski. Nie porównuj dwóch państw w których jest całkowite inne (6)
opodejście do ludzi. Przede wszystkim w Malmo nie ma patodeweloperki. A w Polsce jest. No to może zacznijmy od porządku na tym odcinku. Potem jest jeszce 1000 innych rzeczy. A może też przyjmiemy uchodźców jak Szwedzi i oni stworzą swoje enklawy bez dostępu policji ?
- 33 15
-
2023-07-26 15:48
Zarówno w Malmoe jak i w Polsce mieszkają ludzie (3)
dlaczego nie mielibyśmy się porównywać? Dyrdymały o enklawach bez dostępu policji to fikcja tworzona przez wiadomo kogo i wiadomo w jakim celu.
- 11 20
-
2023-07-26 23:08
właśnie porównujemy... (1)
...i stąd wniosek o absurdzie, jakim są próby bezrefleksyjnego przenoszenia rozwiązań na obcy grunt.
Czyli działania "od d***y strony"...- 5 2
-
2023-07-27 09:48
dlaczego piszesz o bezrefleksyjnym przenoszeniu rozwiązań?
na tym portalu widać wyraźnie, że to rozwiązanie było poprzedzone refleksją (a nie "bezrefleksyjnym przenoszeniem doświadczeń"). Na poparcie swoich rozwiązań urzędnicy przedstawili argumenty, a nie pisali, że widzieli takie rozwiązania w miastach innego kraju. Wysokie miejsce wielu miast skandynawskich w rankingach jakości życia nie wzięło się z powietrza, tylko z konkretnych, sensownych rozwiązań wielu dylematów polityki miejskiej.
- 0 0
-
2023-07-27 10:27
jak ci kobitę "ubogacą" to zmienisz zdanie
- 2 0
-
2023-07-27 00:40
(1)
Dodam, że takie porównania są na swój sposób zabawne. Gdyby szwedzki urzędnik podpisał się pod rozwiązaniem zachęcającym do łamania przepisów (parkowanie na skrzyżowaniu), to sprawa byłaby dość szybko nagłośniona w lokalnych mediach a los urzędnika byłby raczej marny. Oczywistym też jest, że takie uchybienie byłoby szybko skorygowane. Ale o tym w przewodnikach turystycznych nie napiszą.
- 4 1
-
2023-07-27 09:51
W Skandynawii podstawową zasadą jest kreatywne poszukiwanie rozwiązań w granicach prawa
a nie rygorystyczne, bezrefleksyjne przestrzeganie przepisów prawa, jak to było w wielu państwach autorytarnych kontynentalnej Europy. Jeśli praktyka pokazuje, że prawo jest nieżyciowe, to w wyniku spokojnej refleksji i transparentnego procesu debaty publicznej prawo się zmienia lub reinterpretuje na korzyść mieszkańców, często osiągając rezultat określany słowami "win -win". Tutaj zyskują rowerzyści - osoby chcące zaparkować swój pojazd blisko centrum, nie tracą piesi, a kierowcy by nie zyskali, gdyby stosować przepisy tak rygorystycznie jak chciałby pan Tomek i pan przedpiśca.
- 2 1
-
2023-07-26 19:06
A 80% pieszych z wyglądu przypominało Beduinów.
Czy to tez właściwa proporcja?
- 11 5
-
2023-07-26 19:19
Odklejeniec
- 1 2
-
2023-07-26 20:42
I więcej mnie i mojej kasy w centrum nie zobaczą.
- 7 1
-
2023-07-26 23:05
A w Malmoe widziałeś chodniki zastawione rowerami i/lub ich zwłokami?
Są na każdym kroku...
I mocno utrudniają...
Tak jak również stos gratów przed wejściem do centrów handlowych. Bo nie można stanąć 20 metrów dalej...- 7 1
-
2023-07-26 23:09
tak, widziałeś...
tylko nie masz pojęcia o tym, co widziałeś...
- 4 0
-
2023-07-26 23:21
W Malmo przygłupie nie ma podjazdów i są
ścieżki rowerowe a nie wydzielone w ulicach pasy dla rowerzystów.Nie porównuj Szwecji do Polski.
- 3 1
-
2023-07-27 06:59
Tuj est Polska nie mulme
Lub mueziny
- 2 1
-
2023-07-27 10:23
A napisz jeszcze, że w Malmo widziałeś islamskich terrorystów, będzie dla równowagi.
- 0 0
-
2023-07-27 10:34
Przeprowadź się.
Do Malmö
- 1 0
-
2023-07-26 14:05
Pokazuje i objasniam (3)
Jeżeli jest wyznaczone miejsce postojowe to można parkować!
achhh ci kierowcy i ich znajomość przepisów- 27 29
-
2023-07-26 14:45
Czyli w Twoim mniemaniu, można zrobić na środku ruchliwego skrzyżowania (1)
miejsca parkingowe dla rowerów i to będzie dobrze?
- 7 11
-
2023-07-26 14:52
nie są na środku! widać nawet betonowe donice obok wiec .. zjedz snickersa nie wymyślaj
- 15 7
-
2023-07-26 16:12
Piszesz niedokładnie, to co się dziwisz takim komentarzom.
- 0 2
-
2023-07-26 14:05
Najlepsze są te miejsca parkingowe na osiedlach zabrane przez stojaki dla MEVO (16)
Rowerów jak nie było tak nie ma i nie będzie a stojaki od MEVO straszą puste i zajmują miejsca parkingowe których i tak jest za mało.
- 62 22
-
2023-07-26 14:07
Ile takich miejsc wejdzie na teren zajęty przez jeden stojak? Pół? (3)
- 11 12
-
2023-07-26 14:09
Na morenie taki stojak na MEVO zajmuje trzy miejsca parkingowe (2)
Stojaki stoją od 4 lat puste
- 12 10
-
2023-07-26 14:41
to co wypisujesz to zwykłe brednie i kłamstwa.
- 5 8
-
2023-07-26 14:54
W Gdyni wiele stoi pustych stojaków, może nie parkują tam ludzie, ale rdzewieją i wyglądają nieestetycznie. A obok stos e-skuterów leży....
- 7 2
-
2023-07-26 14:07
zezłomuj samochód kup rower i sobie parkuj
nie dziękuj że ci problem rozwiązałem!
- 9 19
-
2023-07-26 14:35
U mnie na osiedlu stojaki na mevo są na chodnikach. Od kiedy można parkować na chodniku? (2)
- 6 2
-
2023-07-26 15:52
od czasu stanu wojennego: władze "komuny" wprowadziły możliwość parkowania samochodów na chodnikach (1)
by zalegalizować możliwość parkowania samochodów wykorzystywanych przez "służby" do śledzenia opozycjonistów i ułatwienia życia posiadaczom samochodów, których znaczna część należała do tzw. nomenklatury komunistycznej.
- 2 5
-
2023-07-27 09:59
jak widać bywają trolle nie pamietające komuny lub wspominające ją z utęsknieniem
- 0 0
-
2023-07-26 14:43
rowery mewo bez wgledu czy śa potrzebne czy nie niestety ale beda i na takich stojakach obecnie parkuja rowerzysci swoje (2)
przestrzen jest wspólna chcesz miec prywatny parkin to za niego zaplac
- 3 4
-
2023-07-26 14:47
Zgadza się niech rowerzyści płacą za te miejsca (1)
Problem w tym że te stojaki stoją puste od czterech lat i nikt tam nie stawia rowerów.
- 4 4
-
2023-07-26 15:54
wizyta u okulisty bardzo by się przydała
stojaki MEVO w pobliżu centrum Gdańska są często wykorzystywane do parkowania prywatnych rowerów. Puste stojaki MEVO występują jedynie na peryferiach, gdzie nie ma elementarnej infrastruktury dla rowerów, która nadal nie tworzy spójnej sieci.
- 3 4
-
2023-07-26 15:50
stojaki MEVO są w wielu miejscach zajmowane przez prywatne rowery lub hulajnogi (4)
autoholizm się leczy, Sajgonie.
- 4 5
-
2023-07-26 16:49
Motofobię tym bardziej. (1)
- 4 3
-
2023-07-27 10:00
motofobia w realu nie przynosi szkody
autoholizm jest przyczyną wielu wypadków i groźnych chorób
- 0 0
-
2023-07-26 22:14
A ile płacą za parkowanie? (1)
Przecież to zajmowanie wspólnej przestrzeni
- 2 1
-
2023-07-27 10:02
jeśli korzystają z rowerów to nie płacą bo zajmują pomijalnie niewielką część przestrzeni
jeśli jeżdżą samochodem to często unikają płacenia i rozjeżdżają trawniki lub chodniki, jeśli płacą to narzekają
- 0 0
-
2023-07-26 14:12
Konkretny urzędnik powinien odpowiadać za złamanie przepisów a nie zasłaniać się urzędem. (2)
- 47 14
-
2023-07-26 15:20
Jakie złamanie przepisów?
Przecież parking rowerowy jest wydzielony z pasa drogowego i jest w strefie ograniczonego ruchu :D
- 11 4
-
2023-07-26 15:55
urzędnik powinien dostać nagrodę za interpretowanie przepisów zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem
a także zgodnie z interesem społecznym.
- 3 4
-
2023-07-26 14:13
A jazda pod prąd jak wpływa na bezpieczeństwo ruchu? (16)
Czy urzędnicy już dzielnie rozwiązali problem, który sami stworzyli?
- 64 11
-
2023-07-26 14:25
a kto jedzie pod prąd? (5)
- 4 13
-
2023-07-26 14:43
Rowerzyści. (3)
- 15 4
-
2023-07-26 21:03
(2)
Rowerzyści mogą legalnie.
- 3 2
-
2023-07-27 08:27
(1)
To prawda, jak wprowadza prawo, ze rowerzysci moga jezdzic po torach kolejowych to tez bedzie to legalne, ale czy bezpieczne?
- 0 1
-
2023-07-27 09:32
Jeśli będzie legalne
To widać bezpoeczne
- 1 0
-
2023-07-26 14:49
Trajtek na świętojańskiej, rowery na 3-go Maja.
- 11 2
-
2023-07-26 14:53
w żaden sposób nie wpływa! (4)
poza tym ja słyszałem że kierowcy są po kursach i na znakach się znają. wiec w czym problem?
- 12 6
-
2023-07-26 14:59
W Twoim kontakcie z rzeczywistością. :>
- 4 7
-
2023-07-26 15:04
Tyle teoria (1)
A ja na Starowiejskiej ostatnio widywałem całe mnóstwo kierowców, którzy znaczenia białego prostokąta na czerwonym kole najwyraźniej nie znają.
- 7 1
-
2023-07-26 15:25
rozumiem ale to nie powód by ograniczać ruch dwukierunkowy rowerzystom
tak to by trzeba było pozamykać:
chodniki bo kierowcy na nich nieprzepisowo parkują,
jezdnie bo przekraczają na nich prędkość i td itp.- 3 2
-
2023-07-26 15:59
wpływa, ale dodatnio
mój poprzedni wpis informuje, dlaczego ten wpływ jest pozytywny.
- 1 2
-
2023-07-26 15:21
No nie wpływa w ogóle, bo pod prąd jedzie, powoli, pojazd szerokości 70 cm
A nie 200 cm
- 8 2
-
2023-07-26 15:58
dopuszczenie do jazdy rowerem pod prąd na ulicach "jednokierunkowych" (3)
bardzo pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu: rowerzyści i kierowcy mogą bez problemu nawiązać kontakt wzrokowy i bezpiecznie się wyminąć. Sprawdzone w praktyce w wielu miastach Polski, Europy i świata. Obecność rowerzystów na jezdni tzw. ruchu ogólnego (tam, gdzie samochody mają prawo się poruszać) również pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu: rowerzyści uspokajają ruch samochodów.
- 6 7
-
2023-07-26 18:42
(1)
Ja wrzucam 5 i but w podłogę czarny dym idzie z rury zdrowo wdychać spaliny co nie rowerkowi ekstemisci
- 1 7
-
2023-07-26 20:32
To chyba albo ci silnik gasnie
Albo masz panewki do wymiany. Albo żadne z powyższych, bo 15latki nie mają samochodow.
- 6 1
-
2023-07-27 10:04
jeśli ktoś podważa prawdziwość tego wpisu, to znaczy że ma słaby kontakt z rzeczywistością
i przypuszczalnie cierpi na autoholizm - to się leczy.
- 0 0
-
2023-07-26 14:13
Cyrk (2)
Po tym wielkim remoncie na tej ulicy jeden wielki cyrk z parkowaniem kto na to pozwolił??
- 53 12
-
2023-07-26 14:25
straż miejska swoją bezczynnością
- 6 5
-
2023-07-26 14:57
zapytaj kucyka
on pewnie wie
- 8 2
-
2023-07-26 14:14
(2)
Naprawdę to jest największy problem jaki czytelnik znalazł? :D
- 28 26
-
2023-07-26 14:17
ma rację, bo SWS olewa prawo i wprowadza własną komunę i łamie konstytucję!! (1)
- 17 11
-
2023-07-26 15:59
??? w jaki sposób?
- 2 5
-
2023-07-26 14:20
miasto robi sie prywatne. (1)
wysprzedaje się tereny inwestorom i bogaczom którzy wykupują nieruchomości .mieszkańcy stają sie nikim i niczym we własnym mieście.kowalski na rower bo państwo chce swobodnie autem wjechac do swojego mieszkania w centrum,
- 58 12
-
2023-07-26 21:04
Przespałeś okazję i teraz płaczesz?
- 3 2
-
2023-07-26 14:22
oby tylko problemy ograniczały się do takich detali w tym smutnym zapomnianym mieście Gdynia. (1)
- 54 9
-
2023-07-27 10:05
jakie smutne życie muszą mieć trolle wypisujące takie dyrdymały?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.