Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej
- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk Dąbka i Błękitną. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.
Przypomnijmy:
- Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
- W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
- Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
- Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.
Ważna ulica na północy Gdyni do remontu
Przebudowa potrzebna, ale niepełna
Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile mieszkania na Pogórzu?
- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".
Rowerzyści jadą na czerwonym? To częste
"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"
- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem
Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.
- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.
Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
- budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
- współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
- dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.
- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Aktywne Trójmiasto
Rozpocznij quizOpinie (87) 10 zablokowanych
-
2024-02-16 07:13
Opinia wyróżniona
To trzeba bylo miasto przylaczyc sie do developera i dobudowac koncowe 100 metrow. W jednym czasie i za jednym kosztem (6)
Wyszloby, szybciej, taniej, lepiej. Kazdy to wie, nawet dziecko, tylko nie urzednik
- 72 5
-
2024-02-16 09:32
A co ma z tego deweloper, że wziął się za prace drogowe..? (3)
Aż boję się myśleć, gdzie teraz wcisną kolejne "apartementowce" na inwestycje.
- 1 5
-
2024-02-16 12:05
no jak to co zysk na każdym mieszkaniu np
- 1 0
-
2024-02-16 11:23
widać na tym rysunku powyżej fragment nowego wielkiego betonu
- 0 0
-
2024-02-16 10:57
pozwolenie na budowę :)
- 1 0
-
2024-02-16 09:30
pełna racja podstawowa zasada w trójmiescie to urzednik jest szkodnikiem w całym trójmieście!!
- 3 3
-
2024-02-16 07:30
To stara dzielnica
- 0 4
-
2024-02-16 07:03
Opinia wyróżniona
czyli po staremu. Jakos to bedzie. Poradza sobie (3)
Najważniejsze zeby kierowcy mieli wygodnie.
- 51 21
-
2024-02-16 09:54
Dokładnie (2)
Najważniejsze, bo rower pojedzie gdziekolwiek
- 5 4
-
2024-02-16 12:50
(1)
Rower tak ale nie rowerzysta - po zakonczeniu robot rowerzysta bedzie z DDR po zachodniej strony ulicy zjezdzal przez pas ruchu na wschodnia a pozniej po 100 metrach zjezdzal ze wschodniej na DDR po zachodniej stronie. Wiekszosc pojedzie pewnikiem chodnikiem (dwukrotne przekraczanie kierunku ruchu) nie jest najbezpieczniejszym manewrem nawet w samochdozie) przez co rozsierdzi pieszych ktorzy beda mieli uzasadnione rpetensje do rowerzystow (zamiast do UM i urzednikow). Byle do kwietnia!
- 0 3
-
2024-02-19 13:54
postuluję
PoRD potrzebuje znak telportu
niebieskie tło
rower
ze skrzydełkami
podpis energize
gdynia ze startreka- 0 0
Wszystkie opinie
-
2024-02-16 07:03
Takie to lansowanie rowerów i zdrowego trybu życia.Bo żal na 100 metrów asfaltu.W Gdyni niedosc że dziura na dziurze na ulicach to jeszcze ścieżek rowerowych mniej niż w Rumi.
- 14 7
-
2024-02-16 07:03
Opinia wyróżniona
czyli po staremu. Jakos to bedzie. Poradza sobie (3)
Najważniejsze zeby kierowcy mieli wygodnie.
- 51 21
-
2024-02-16 09:54
Dokładnie (2)
Najważniejsze, bo rower pojedzie gdziekolwiek
- 5 4
-
2024-02-16 12:50
(1)
Rower tak ale nie rowerzysta - po zakonczeniu robot rowerzysta bedzie z DDR po zachodniej strony ulicy zjezdzal przez pas ruchu na wschodnia a pozniej po 100 metrach zjezdzal ze wschodniej na DDR po zachodniej stronie. Wiekszosc pojedzie pewnikiem chodnikiem (dwukrotne przekraczanie kierunku ruchu) nie jest najbezpieczniejszym manewrem nawet w samochdozie) przez co rozsierdzi pieszych ktorzy beda mieli uzasadnione rpetensje do rowerzystow (zamiast do UM i urzednikow). Byle do kwietnia!
- 0 3
-
2024-02-19 13:54
postuluję
PoRD potrzebuje znak telportu
niebieskie tło
rower
ze skrzydełkami
podpis energize
gdynia ze startreka- 0 0
-
2024-02-16 07:04
Bałagan w papierach urzędników gdyńskich?
W Gdyni jak coś planują to latami ale jak już coś mają zrobić to się okazuje że plany trzeba zaktualizować lub budować/ remontować wg "widzi misie". Ważne że co miesiąc urzędnikom pensje wypłaca się w terminie. Oczywiście nikt nie poniesie konsekwencji.
- 12 1
-
2024-02-16 07:08
(1)
Piękna wizytówka Gdyni i nieudolnych rządów...niech włodarze wpadną do Rumi i zobaczą jak to się robi.
- 14 5
-
2024-02-16 13:01
Przecież ty w Gdyni to byłeś
ostatnio na wycieczce szkolnej 30 lat temu, a w Rumii wcale bo nie masz paszportu.
- 0 0
-
2024-02-16 07:11
Po co ścieżka rowerowa (5)
Skoro terorisyci w getrach dobrze wiedzą że jak jest ddr to się jedzie ulica , a jak ddr nie ma to chodnikiem..
- 16 12
-
2024-02-16 09:31
śmieszny różowy pasek poprowadzony slalomem na wąskim chodniku to nie żadna ddr (4)
tak. w takim przypadku wygodniej szybciej i bezpieczniej jest jezdnią. każdy to wie
- 5 5
-
2024-02-16 09:40
No właśnie (3)
Dlatego powinny być obowiązkowe tablice rej dla rowerów jak to było w latach 20 ubiegłego wieku w pl. I podniesienie kar dla obcislakow spychajacych pieszych z chodnika.
- 5 4
-
2024-02-16 12:07
dlatego zj..bie drogi dla rowerów trzeba budować jedynie tam gdzie są potrzebne a nie wszędzie i w tak żałosny sposób
- 2 2
-
2024-02-16 12:33
kierowcom jakoś nie pomagają w przestrzeganiu przepisów
- 2 2
-
2024-02-16 12:52
Zwazywszy z eto keiorwcy czesciej rozjezdaja pieszych na chodnikach niz rowerzysci (ci pierwsi zabili kilkanascie osob w zeslzym roku na chodniku, ci drudzy a nie jednej) i tablice im w tym nie przeszkadzaja to wyciagam wnisoek ze jestes najzywczajniej uprzedzony.
- 2 1
-
2024-02-16 07:13
Opinia wyróżniona
To trzeba bylo miasto przylaczyc sie do developera i dobudowac koncowe 100 metrow. W jednym czasie i za jednym kosztem (6)
Wyszloby, szybciej, taniej, lepiej. Kazdy to wie, nawet dziecko, tylko nie urzednik
- 72 5
-
2024-02-16 07:30
To stara dzielnica
- 0 4
-
2024-02-16 09:30
pełna racja podstawowa zasada w trójmiescie to urzednik jest szkodnikiem w całym trójmieście!!
- 3 3
-
2024-02-16 09:32
A co ma z tego deweloper, że wziął się za prace drogowe..? (3)
Aż boję się myśleć, gdzie teraz wcisną kolejne "apartementowce" na inwestycje.
- 1 5
-
2024-02-16 10:57
pozwolenie na budowę :)
- 1 0
-
2024-02-16 11:23
widać na tym rysunku powyżej fragment nowego wielkiego betonu
- 0 0
-
2024-02-16 12:05
no jak to co zysk na każdym mieszkaniu np
- 1 0
-
2024-02-16 07:18
Bo Gdynia ma gdzieś rowerzystów. (4)
- 9 14
-
2024-02-16 07:25
(1)
Najgorsze, że Dialog i Bryza ma ich jeszcze głębiej
- 3 3
-
2024-02-16 09:41
I już mają mój głos
A nawet dwa w najbliższych wyborach
- 4 2
-
2024-02-16 09:32
bo Gdańsk czy Sopot nie ma
wszystko to jest tak zrobione żeby tylko utrudnić poruszanie się rowerem, a nie ułatwić.
- 1 2
-
2024-02-16 11:55
Ahhahahah
Oczywiście, wlaszcza co z centrum i tymi pseudo ścieżkami zrobili i co mają zamiar dalej zrobic przy pkp.... kpina i żenada
- 0 1
-
2024-02-16 07:18
Oksywiak
Skandal
- 9 2
-
2024-02-16 07:31
W strefie 30 nie robi się dróg rowerowych (2)
Luuuudzie, przecież jak jest 30 się jedzie ulicą!
- 16 2
-
2024-02-16 09:33
to po co robili resztę. albo rybka albo akwarium a nie 10m tak 15m inaczej. polikwidować! cały ruch puścić jezdnią i będzie ok
- 5 0
-
2024-02-16 14:40
Tam nie ma 30km/h co ty piszesz
- 0 0
-
2024-02-16 07:33
Ojtam za to jest koło hali targowej (3)
Piękna i pusta nikomu niepotrzebna ścieżka rowerowa.
- 28 4
-
2024-02-16 08:44
(2)
Jeżdżę tam często, wcale nie jest niepotrzebna.
- 4 6
-
2024-02-16 12:07
Jeżdżę tą drogą codziennie (1)
I ta droga rowerowa praktycznie pusta, wg mnie ona dobija hale targową, coraz więcej boksów pustych.
- 4 1
-
2024-02-16 13:04
Hala to zabija się sama
godzinami pracy takimi, że tylko emeryci i bezrobotni mogą przyjść tam na zakupy.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.