• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ręczne sterowanie ruchem przy biurowcach w Oliwie. Czy to dobry pomysł?

Maciej Naskręt
23 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Mężczyzna kierujący ruchem przed biurowcami w Oliwie. Mężczyzna kierujący ruchem przed biurowcami w Oliwie.

Od pewnego czasu przy wjeździe na teren Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska stoi mężczyzna w kamizelce z napisem "kierowanie ruchem". Wstrzymuje naprzemiennie ruch rowerowy i samochodów wjeżdżających przed biurowce. Sprawdzamy, czy rozwiązanie sprawdza się, a także czy zachowanie mężczyzny jest zgodne z prawem.



Czy podoba ci się pomysł kierowania ręcznego ruchem przy OBC?

Kierowcy i rowerzyści, którzy poruszają się al. Grunwaldzką w Oliwie, z pewnością zauważyli mężczyznę przy Olivia Business Centre, który kieruje ruchem na wjeździe do biurowców. Pracownik pobliskich biurowców w kamizelce z napisem: "kierowanie ruchem" przepuszcza samochody wjeżdżające na komercyjny teren, a potem umożliwia przejazd rowerzystom po ścieżce, którzy mają w tym miejscu pierwszeństwo przejazdu.

Kierowcom - pracownikom Olivia Business Centre - rozwiązanie się spodobało. Przyznają, że jest bezpieczniej.

- Łatwiej opuścić teraz teren biurowców, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy to wszyscy usiłują wyjechać sprzed biurowców na al. Grunwaldzką - mówi pani Joanna, pracownica jednej z firm rezydujących w kompleksie.
Ostrożnie wypowiadają się w kwestii ręcznego kierowania ruchem rowerzyści.

- Zastanawiający jest fakt, czy odbywa się to zgodnie z prawem, bo jeśli mężczyzna kierujący ruchem, pomyli się i jadąc rowerem uderzę w auto, to kto poniesie za to odpowiedzialność? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Patryk.
Kierowanie ruchem odbywa się w godzinach szczególnego natężenia ruchu - np. w godz. 15-16.

- Na drodze wewnętrznej Olivia Business Centre pojawili się specjalnie przeszkoleni pracownicy ubrani w kamizelki odblaskowe. Mają zapewnić płynność ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego na terenie kompleksu biurowego Olivia oraz przy wjazdach na parkingi wewnętrzne centrum, zwiększając przy tym bezpieczeństwo - mówi Katarzyna Halicka, rzecznik prasowy Olivia Business Centre.

Policja: nie każdy może kierować ruchem



Ustawa prawo o ruchu drogowym mówi o tym, kto może dawać polecenia lub sygnały uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze. Wśród przedstawicieli wielu służb i instytucji, jest też wymieniona osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi.

W sytuacji przedstawionej na zdjęciu, mężczyzna stoi na drodze publicznej, która należy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i żeby kierować ruchem w tym miejscu, poza szkoleniem w zakresie kierowania ruchem drogowym, osoba taka musi posiadać upoważnienie od zarządcy drogi, w tym przypadku - od Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- W związku z wczorajszym zgłoszeniem o fakcie kierowania ruchem przez osobę bez uprawnień przy budynku Olivia Business Centre, została podjęta interwencja przez policjanta ruchu drogowego. Mężczyzna, który był ubrany w pomarańczową kamizelkę z napisem "kierowanie ruchem" i stał na drodze wewnętrznej biurowca, został wylegitymowany - mówi nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Mężczyzna twierdził, że dba o prawidłowe parkowanie pojazdów przy budynku biurowca.

- Policjant ustalił, że mężczyzna posiada przeszkolenie w zakresie kierowania ruchem, ale nie posiada upoważnienia od GZDiZ do kierowania ruchem drogowym na drodze publicznej. Interwencja zakończyła się pouczeniem tego mężczyzny i poinformowaniem o obowiązujących przepisach w zakresie kierowania ruchem - dodaje Ciska.

Opinie (262) 4 zablokowane

  • (49)

    Oczywiście, najbardziej roszczeniowej grupie Rowerzystów się nie podoba. Jakie to normalne ;)

    • 243 130

    • Jeden więcej rowerzysta, jeden mniej samochód na drodze i mniejsze korki

      To dla Twojego dobra użytkowniku samochodu oraz komunikacji miejskiej.

      • 0 0

    • Porównaj sobie skutki zderzenia dla rowerzysty i kierowcy, to będziesz miał jasność czemu mają wątpliwości. (1)

      • 4 9

      • Bezmyślność rowerzysty na całego

        Czy kierowanie ruchem zwalnia z myślenia. U rowerzystów to chyba taka zależność. Zresztą u niektórych siadanie na rower automatycznie wyłącza zdolność przewidywania.

        • 1 2

    • Jestem pieszym (23)

      I codziennie przechodzę tym przejściem. Mi ochroniarz przeszkadza i nie zwracam na niego uwagi, nie jest osobą uprawnioną do kierowania ruchem. Jak OBC chce, to niech ufunduje sobie sygnalizację świetlną, a nie ustala priorytety dla swoich zmotoryzowanych pracowników.

      • 46 8

      • . (5)

        uu slychac trzask pękającej d*py. jak zwężaja ulice kierowcom ( patrz al. Jana Pawła II), aby dac ped**arzom sciezke( po ktorej jezdzi co drugi rowerzysta, reszta woli chodnik) to jest dobrze. Jaka tragedia dzieje sie jak taka c**** w obcislym ubranku musi sie zatrzymac na polecenie kierujacego ruchem. Dobrze, że ten chłop tam stoi bo czasem lepiej zatrzymac się niż zasuwajac 40 km/h wpaść w samochod, ktory nie zdazyl Cie zauwazyc. Pomijajac czyja to wina to w samochodzie bedzie do wymiany błotnik a u ciebie wszystkoe kosci.

        • 5 5

        • O frustracik (2)

          Żeby moje 95kg wagi nie przebiło ci szybki. Mógłbym się w pancernym kasku zatrzymać ci na głowie, nie chcielibyśmy tego, prawda?

          • 3 3

          • Powinni postawić tam stopa dla rowerzystów albo zlikwidowac przejazd zostawiając przejście tak, żeby rowerzysta musiał zejść z roweru i go przeprowadzić. Tamto miejsce jest wybitnie beznadziejne zrobione (wyjazdy z parkingu z lewej/prawej, przejście , ścieżka ) . I dla jasności - też czasami jeżdżę tam rowerem i nie mam problemu żeby ułatwić kierowcom wyjazd. Ale mądrale jadący rowerem z komórką w jednej ręce i słuchawkami na uszach uważają się za najważniejszych na świecie. Trochę niektórym odpi..la.

            • 2 5

          • Żeby jego 1200 kg blachy nie rozgniotło twojego pancernego kasku i nie zatrzymało się na wydmuszce w środku.

            • 3 3

        • Ty gnoju głupi rowerzysta w tym miejscu nic nie musi ma pierwszeństwo a ciec to ciec może sobie machać łapami ale g... może

          • 1 2

        • Chętnie tam pojadę i tej szmacie z pomarańczowej szmacie zasmieje się w ryj olewajac jego machanie łapami ten gnoj nie ma uprawnień by komukolwiek wydawać polecenia

          • 1 2

      • Taaa (16)

        Ustala tak aby jak najwiecej aut moglo opuścić w krotkim czasie OBC. A ty jak typowy Polak mysli tylko o swojej d. pie

        • 15 40

        • (11)

          To ruchem ja jezdni też kieruje? Wstrzyma Grunwaldzką aby ci z OBC mogli wyjechać?

          To jest postawa roszczeniowa ale raczej u kierowców samochodów. Wstrzymać innych dla ich wygody

          • 20 0

          • (10)

            Wstrzymuje ruch pieszych/rowerzystów, gdy ruch na Grunwaldzkiej ma czerwone światło na wcześniejszym skrzyżowaniu Dzięki temu samochody z OBC mają ułatwiony wyjazd w tym wąskim oknie czasowym, co faktycznie pozwala zoptymalizować przepustowość tego obszaru, ale rozumiem, że masz tak tępy mózg, że tego nie pojmujesz.

            • 8 19

            • (9)

              To wcześniejsze skrzyżowanie to jest pół kilometra wcześniej. Samozwańczy kierujący ruchem może co najwyżej patrzeć "jedzie coś, czy nie jedzie". Tylko pytanie dlaczego jedni uczestnicy ruchu są mniej ważni od innych.

              • 9 4

              • (8)

                230 metrów, to pół kilometra. Widzę, że debilizm trzyma mocno.

                • 2 4

              • (7)

                To w ogóle jest skrzyżowanie ze światłami czy stara mapa?

                • 0 0

              • (6)

                Docelowy punkt pomiaru umieściłem tam, gdzie aktualnie znajduje się skrzyżowanie ze światłami.

                • 1 0

              • (5)

                Fakt, jest coś. Światła dla pieszych i rowerzystów tez tam są. Znaczy się piesi i rowerzyści mają mieć przystanek na tamtych światłach i przez tego pana co niby kieruje ruchem, a kierowcy już tylko światła?

                Nie rozumiesz o co chodzi? Z tego co piszesz to pan kierujący ruchem czeka na moment aż jezdnia będzie pusta aby puścić samochody wyjeżdżające z OBC. Czyli inny ruch poza jezdnią już można wstrzymać? Inni uczestnicy ruchu, poruszający się po innych częściach TEJ SAMEJ DROGI są już jakiejś drugiej kategorii?

                • 4 4

              • (4)

                No i zobacz. Gdy się dosadnie zbeszta Twoje startowe argumenty w dyskusji, nagle potrafisz dostarczyć dużo sensowniejsze. Tak. Zgadzam się, że jest to tworzenie z pieszych i rowerzystów uczestników ruch drugiej kategorii, co nie jest fair. Nie jestem w tym miejscu rowerzystą, ani pieszym. Zawsze kierowcą. Teraz pewnie Ciebie zaskoczę - ja jako kierowca codziennie wyjeżdżający z OBC jestem przeciw temu rozwiązaniu. Jest tragiczne. Głównie ze względu na nieudolność kierujących ruchem (jestem w szoku, że przeszli szkolenie) w połączeniu z rowerzystami mającymi ich gdzieś stwarza bardzo niebezpieczne sytuacje. Mi się nigdzie nie spieszy i wolałem powolne, ale bardziej bezpieczne wyjeżdżanie z OBC, zanim to wprowadzili.

                Ale przytoczę pewne porównanie. Gdy jakaś grupa ma znaczne utrudnienia na drodze, zazwyczaj inne grupy jej pomagają. Ja np. wyjeżdżając z OBC wpuszczam samochody próbujące wyjechać z parkingu pod Halą Olivia, potem będąc na Grunwaldzkiej wpuszczam samochody w okolicach Garnizonu. W tym miejscu zazwyczaj prawy pas toczy się w korku, więc nigdy nie jest pusty, co znacznie utrudnia wjazd. Mam w tych sytuacjach pierwszeństwo, ale wykazuję dobrą wolę, aby upłynnić ruch, jako całość, a nie tylko mój kierunek. I teraz pod OBC taką grupą w trudnej sytuacji są samochody wyjeżdżające z OBC. Miło byłoby, gdyby np pieszy/rowerzysta widząc, że Grunwaldzka jest akurat pusta, machnąłby ręką, aby samochód jechał. Wiem, brzmi absurdalnie. Pieszy przepuszczający samochód na pasach. I własnie dlatego coś takiego się nigdy tutaj nie wydarzyło. Piesi/rowerzyści nie obserwują ruchu, jako całości. Więc ten "kierownik ruchu" niejako symuluje te scenariusze, gdzie grupy w lepszej pozycji gestem dobrej woli upłynniają ruch grup w pozycji gorszej.

                Oczywiście to nie wina pieszych/rowerzystów, że ta okolica jest skopana pod względem organizacji ruchu. Po prostu miło byłoby, gdyby wszyscy patrzyli trochę dalej, niż czubek własnego nosa.

                • 7 0

              • (2)

                Ale przecież ja właśnie od tego argumentu zacząłem. Odległość od skrzyżowania podałem jako przykład tego kto w tej sytuacji jest ważniejszy.

                A to o czym piszesz to kultura drogowa. Sam jako rowerzysta ją uskuteczniam. I w takiej sytuacji jak opisujesz często właśnie oglądam się za siebie czy coś jedzie i czy jest sens przepuścić. Wpuszczałem kierowców na rondzie (wiecznie zakorkowany targ drzewny), robię miejsce przy wyprzedzaniu i przepuszczam pieszych. I nie twierdzę, że wszyscy są dla mnie wredni, bo wielu uprzejmości na drodze też doświadczyłem. Ale zasadniczo co to ma do omawianej sprawy?

                Mamy tu różnicę taką jak wpuszczenie kogoś z uprzejmości na swój pas, a nieustąpieniem pierwszeństwa i chamskim wciśnięciem się. Jedno wychodzi od ciebie, drugie jest na tobie wymuszane. I twoja reakcja będzie raczej odmienna w obu tych przypadkach.

                • 3 0

              • (1)

                Zacząłeś od wyolbrzymienia w postaci "To ruchem ja jezdni też kieruje? Wstrzyma Grunwaldzką aby ci z OBC mogli wyjechać?" sugerując w ten sposób, że działania te są kompletnie pozbawione sensu. To do tego stwierdzenia się odnosiłem.

                • 1 1

              • Nie sugerowałem że jego działania są pozbawione sensu, tylko że jednych wstrzymuje a drugich nie, podporządkowując ruch pod konkretnych uczestników ruchu

                • 3 0

              • A mnie osobiście ten kierownik ruchu w ogóle nie dotyczy bo omijam ten odcinek jak mogę. Aby rowerem dojechać Grunwaldzą od Drogi ZIelonej do OBC trzeba kilkukrotnie zmieniać stronę drogi, za każdym razem stojąc na światłach. M,in dlatego w ogóle nie popieram budowania DDR, zwłaszcza w sąsiedztwie chodników.

                • 4 0

        • A dlaczego ustala coś do czego nie ma prawa? Może ja wyjdę sobie i zablokuje np rondo w Chwaszczynie żeby mój kierunek mógł szybciej pojechać

          • 9 2

        • Ale co to jest za priorytet?

          żeby OBC jak najszybciej opustoszało?
          OBC dostało dodatkowe światła i niech sobie zorganizuje u siebie drogi do tych świateł.

          • 9 1

        • Daj przykład i pomyśl o innych. Nie blokuj samochodem przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowej. Nie musisz się pchać, możesz przecież poczekać. Prawda?

          • 21 1

        • Jeżeli czujesz się z tym lepiej

          to mnie obrażaj, po mnie to spływa.

          • 21 3

    • (15)

      Kierowcy samochodów wcale nie są roszczeniowi :D
      Kulturalnie nie blokują scieżek rowerowych itp.

      • 68 21

      • Winna brzoza

        • 2 2

      • (9)

        Chodników

        • 58 3

        • (8)

          Trawników

          • 59 3

          • (3)

            przejść dla pieszych

            • 55 3

            • (2)

              Wiat śmietnikowych.

              • 30 1

              • (1)

                Przejazdów tramwajowych

                • 16 0

              • Zdechła foka!

                • 3 5

          • (3)

            Przystanków i zatok autobusowych

            • 60 4

            • wejsc do klatki (1)

              • 51 2

              • Portali do innego wymiaru

                • 27 2

            • Plaz

              • 53 1

      • Miejsc dla niepełnosprawnych i dróg pożarowych

        • 8 0

      • i

        i nie blokują miasta w szczycie porannym i popołudniowym!
        Miasto przecież blokują rowerzyści.

        • 12 2

      • (1)

        Odpowiedź w stylu: "A u Was biją murzynów".

        Jak rowerzysta ma pierwszeństwo, to ma pierwszeństwo. A jak kierujący pojazdem samochodowym ma pierwszeństwo, to przecież mógłby ustąpić, jeździć na zamek etc.

        • 43 11

        • W sumie to też muszę sobie skołowac taką kamizelkę i będę wstrzymywał ruch na niepodległości, coby piesi mogli sobie połazić. Pieszym się będzie podobać, co tam samochodziarze!

          • 25 4

    • (3)

      Rowerzyści poruszają się po drodze z pierwszeństwem. Wyjeżdżający powinni ustąpić pierwszeństwa. Nie rozumiem dlatego przed wyjeżdżającymi z tego miejsca pierwszeństwo miały by mieć tylko uczestnicy poruszający się po jezdni, a nie po innych częściach drogi.

      Co więcej zastanawiam się czy to w ogóle jest skrzyżowanie, a nie zjazd do obiektu przydrożnego. Wówczas w ogóle tam nie powinno być ani przejścia dla pieszych, ani przejazdu drowerowego

      • 11 3

      • (1)

        Bo jest jeszcze coś takiego jak kultura jazdy. Często w miejscach zatłoczonych wpuszcza się kogoś kto nie ma pierwszeństwa aby ułatwić życie innej osobie. Ale tacy ludzie jak Pan Darek nie, po co, ja mam pierwszeństwo i nic mnie nie obchodzi. Olać innych.
        Ludzie więcej życzliwości dla siebie i zrozumienia a nie patrzeć tylko na swoja d*pę. Bo jak będziesz potrzebował ty pomocy to inni cię oleją.

        • 6 1

        • Życzliwość wychodzić ma ode mnie, a nie być na mnie wymuszana. O mojej kulturze jazdy pisałem w komentarzu wyżej

          • 4 3

      • Jak to wjazd na droge wewnetrzną to przejazdu dla rowerzystów nie musi być. Z punktu widzenia pierwszeństwa to i tak bez znaczenia.

        • 3 0

    • Kuny,jenoty ,bekasy

      Kuny , jenoty,bekasy , wiewiórki

      • 2 1

    • To niech stanie na środku jezdni ( grunwaldzkiej) niech kieruje też kierowcami jadącymi po jezdni, a nie blokuje tylko rowerzystów.

      • 18 2

  • (1)

    Okej, a jak będzie wypadek i trup?
    Czyja wina?

    • 17 1

    • Zawsze Tuska

      • 0 0

  • Kiedy wypowie sie Kacper Plazynski i powie, ze to wina Adamowicza ew Tuska ? (3)

    • 23 17

    • A kiedy ty się zamkniesz i zrozumiesz, że nie warto brać tych brudnych pieniędzy za pisanie komci, trolu?

      • 0 0

    • To wina Politycznych Osiołków

      takie zabetonowanie pięknej Oliwy, no chyba wątpliwości co do tego stwierdzenia być nie może.

      • 3 2

    • Spier szambo budyniowe.

      • 7 8

  • Bareja na całego. (6)

    • 139 16

    • Polska to dziki kraj kazdy moze załozyc sobie kaftanik i kierować ruchem !A policja przyjedzie i powie ze ma to gdzies! (1)

      • 2 2

      • w US i w UK widziałem, ze dzieciaki
        kierowały ruchem przed szkołą,
        starsi skauci, jak w PRL, ze znakami i w mundurkach

        w polandzie psy by ich wsadzili za to do obozu koncentracyjnego

        • 0 1

    • A gdyby tak każdy, założył kamizelkę odblaskową (2)

      i mimo przeszkolenia oraz wiedzy w zakresie ruchu drogowego zaczął sobie kierować ruchem bez zezwolenia zarządcy drogi? To co by było?

      • 27 2

      • przecież już to robią - przed przejściami dla pieszych

        • 1 0

      • A matka?

        Każdy tylko nie matka, matka siedzi z tyłu

        • 10 3

    • Fajne jest to, że do odśnieżania państwowego

      chodnika nie trzeba przeszkolenia i nie potrzebne jest też zezwolenie ZDiZ. Do gaszenia samochodu kilogramową gasnicą do chłodzenia pach też nie jest potrzebne przeszkolenie strażackie.

      • 9 12

  • (2)

    Pracownik ma prawo wstrzymywać ruch samochodów, ale nie ma prawa ingerować w ruchu rowerów na drodze publicznej. Rowerzyści jadący wzdłuż al. Grunwaldzkiej mają tu pierwszeństwo i samochody, tak wjeżdżające jak i wyjeżdżające z OBC muszą ich najpierw przepuścić, a dopiero potem mogą kontynuować jazdę.

    • 36 2

    • (1)

      Widzę, że nie ma sensu więcej przepuszczać matołów na rowerach przejeżdzających na przejściach dla pieszych (nie przejazdach rowerowych), jak takie święte jest dla was pierszeństwo do serdeczny ....

      • 0 2

      • ale co proponujesz tępy debilu?Rezygnację z przepisów?Prawo buszu na drodze?

        • 0 0

  • korki (6)

    Przyczyną korków przy wyjeździe z parkingów OBC jest (kolejność przypadkowa) ruch na Grunwaldzkiej, duża ilość pieszych na przejściach oraz rowerzyści na przejazdach. Ruch na Grunwaldzkiej ma pierwszeństwo, a wcześniej trzeba przepuścić pieszych na przejściu oraz rowery na przejeździe, które przecież mają pierwszeństwo przed wszystkimi. Nic dziwnego, że tworzą się korki. Więcej pasów ruchu niczego nie rozwiąże, jeśli przed główną drogą jest przejście dla pieszych, po którym porusza się dużo osób oraz przejazd rowerowy. Nie bronię developera, ale co niby miał zrobić? Zbudować tunel, czy kładkę? Przeniesienie ścieżki na drugą stronę też nie pomoże, bo jak wiemy z artykułów na trojmiasto.pl, rowerzyści nie zmianiają strony jezdni, nawet jeśli ścieżka ją zmienia. Policja słusznie wylegitymowała Pana ochroniarza, ale czy ktokolwiek z krytykujących ten pomysł ma konstruktywną propozycję rozwiązania problemu?

    • 13 4

    • nie mają

      Chcą dowalić ludziom w korpo.

      • 0 0

    • Dokładnie tak - mógł wybudować. (2)

      Deweloper mógł wybudować wiadukt, tunel, dogadać się z miastem ze zrobi bezkolizyjny wyjazd na Grunwaldzka i nie było by problemu, ale po co wydawać grube pieniądze... niech sobie radzą.

      • 5 0

      • jak? (1)

        Tak z ciekawości, jak wybudować bezkolizyjny wyjazd na ulicę, gdy budynki są od niej oddzielone chodnikiem I ścieżką rowerową? Poważnie pytam, jak się to robi?

        • 0 0

        • Zrobić tunel dla rowerów i pieszych. Będą mogli do woli egzekwować pierszeństwo.

          • 1 1

    • Nie, bo my mamy pierwszeństwo! (ironia ;))

      • 1 0

    • Po drugiej strony budynków

      czyli od strony pętli w Oliwie, a nie Hali Olivii, jest wyjazd z OBC ze światłami. Zapraszam kierowców do korzystania z niego. W przeciwnym wypadku chcą czy nie, to muszą ustępować pierwszeństwa tym, którzy je mają.

      • 4 1

  • Co to ma być? (5)

    Widziałem taki filmik o Korei Północnej, tam milicjantki niczym zaprogramowane lalki, kierowały ruchem na pustych skrzyżowaniach, gdzie pojawiał się 1 samochód i 1 rower na minutę. Od razu mi się to skojarzyło...
    A tak na poważnie to chyba lepsza byłaby inteligentna sygnalizacja...

    • 41 19

    • lepiej i taniej byłoby mieć inteligentnych kierowców

      włączenie się do ruchu to nie jest jakiś skomplikowany manewr

      • 2 0

    • Tak!

      pod warunkiem ze nie jestes kierującym ruchem!
      lub panem znakiem!

      • 0 0

    • tylko czy OBC stac na wydatek 0,5 mln ? (1)

      • 6 5

      • Stać, stać, pytanie czy tego chce

        • 11 0

    • Sugerujesz, brak inteigencji

      u tego pana?

      • 3 1

  • (4)

    bezczelność korpo***rwa przeraża jrowerzyści wcale nie muszą się stosować do poleceń tego typa ponieważ przejazd rowerowy wzdłuż grunwaldzkiej nie jest drogą wewnętrzną a droga rowerowa nie znajduje się na terenie korpoś***ego OBC są przepisy ale korpoludki po 8 godzinach pierdzenia w stołki nie umieją nawet na drogę wyjechać i potrzebują kierownika ruchu

    • 38 9

    • ale patrz jaka to ładnie brzmiąca funkcja: Traffic menager

      w CV taki wpis ładnie wyglada :D

      • 0 0

    • Jesteś ograniczonym idiota. Deweloper skrewil (2)

      projekt, a ty się odrzucasz błotem z tobie podobnymi. Żałosne.

      • 4 6

      • (1)

        ty jesteś idiotą palancie jeśli nie rozumiesz że ten typ może sobie machać a ja nie mam żadnego obowiązku respektować jego poleceń ta osoba wprowadza tylko zamieszanie swoją obecnością ograniczony pacanie.Niech biurwy nauczą się że wyjeżdżając z obiektu przydrożnego są włączającymi się do ruchu zatem mają psi obowiązek zachować szczególną ostrożność i wszystkim ustąpić pierwszeństwa.Z tego co widziałem to problemem dla tych baranów jest nieogarnianie że stają i blokują przejazd rowerowy bo koniecznie muszą stać za zderzakiem auta jadącego przed nimi

        • 7 2

        • Nie ty jesteś idiota i do tego rowerzystą!

          • 1 0

  • pogonić to bo zaraz inni postawią swoich osiłków

    -deweloperzy przy wyjazdach z osiedli
    -inne korpo przy swoich budynkach
    -inni rządni władzy

    po to jest sygnalizacja i odpowiednie służby by domorośli szeryfowie nie rządzili na ulicach!!!!

    • 1 1

  • Brak kompetencji

    Tak, żeby ten Pan jeszcze potrafił kierować ruchem. Buja lizakiem na palcu i wpuszcza kierowców na przejście dla pieszych/ dla rowerów. Brawo on.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum