Rajd XC po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym

26 kwietnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat)
Skierowaliśmy się w stronę Osiedla Młodych, gdzie wjechaliśmy w las. Tempo utrzymywało się na stałym poziomie. Pierwszy podjazd dał się we znaki części osób, dlatego musieliśmy zrobić przerwę na uzupełnienie płynów i zrobienie kilku zdjęć. Poruszaliśmy się po dukcie leśnym, który doprowadził nas do XVII- wiecznego Dworu Oliwskiego.

Następny odcinek trasy pokonaliśmy asfaltem kierując się w stronę drogi dojazdowej do Zoo. Tu pożegnał się z nami Marcin i Mietek. Natężenie ruchu było dość spore , ale na szczęście było to bardzo krótki odcinek. Ponownie wjechaliśmy do lasu, gdzie spotkaliśmy liczną grupę pieszych. Musiałem podkręcić trochę tempo jazdy, ponieważ byliśmy umówieni z kilkoma bikerami w okolicy Borodzieja.

Niestety nasze nieprzewidziane opóźnienie nie pozwoliło na spotkanie. Przejechaliśmy w okolicy Szkółki Gołębiewo, gdzie przyłączył się do nas Swiru. Poruszaliśmy się szlakiem turystycznym dojeżdżając do ul. Sopockiej.

Po przekroczeniu jej wjechaliśmy ponownie na leśny dukt kończący się w okolicach Wielkiego Kacka. Kierowałem się w stronę obwodnicy aby wjechać na" żółty szlak" prowadzący w kierunku Witomina oraz ul. Kieleckiej by wjechać na "Szlak Sowy". Rozpoczyna się on na ul. Sosnowej . Można tam zobaczyć między innymi: ekosystemy Buczyny Pomorskiej oraz liczne gatunki rzadkich okazów roślin m.in. Konwalie dwuliścienną , Żłoć Żółtą czy ściśle chronioną Brodaczkę (Porost) . Szlak jest długości 5 km. Znajduje się tam pomnik Strażników Przyrody pomordowanych i poległych w latach 1939 - 1945 .

Z lasu wyjechaliśmy na wysokości Chyloni. Tam w osiedlowym sklepiku zrobiliśmy małe zapasy żywnościowe i wjechaliśmy w ul. Kartuską, aby dojechać do ul. Morskiej. Tym oto sposobem dotarliśmy do Rumi Janowo , z której dojechaliśmy do Dębogórza .

Następnie skręciliśmy w lewo w las mijając jednostkę wojskową. Dalej trasa wiodła w kierunku Suchego Dworu, przed którym część uczestników zatrzymała się na mały posiłek. Jazda stała się mało komfortowa iż wiał bardzo silny wiatr , który nas trochę hamował.

Pomimo tego humory nam dopisywały i z jeszcze większa werwą pedałowaliśmy, by zbliżyć się do Pogórza Górnego. Tempo zdecydowanie wzrosło szczególnie przy zjeździe z estakady na ul. Kwiatkowskiego, z której wjechaliśmy bezpośrednio na ul. Wiśniewskiego docierając do Centrum.

Oficjalne zakończenie rajdu odbyło się w Gdyni Głównej . Ku mojemu zaskoczeniu ( pozytywnemu) nasz kolega" Obcy" wraz z" Fidem", postanowili nam towarzyszyć w drodze powrotnej do Gdańska.

Tak więc w 5 ruszyliśmy prężnym tempem w stronę Sopotu, jadąc ścieszkami rowerowymi. W samym centrum Sopotu wjechaliśmy na trakt nadmorski , po którym poruszaliśmy się z trudnością ze względu na niezliczone ilości rowerzystów. Nieoficjalne zakończenie zrobiliśmy w Jelitkowie." Obcy" i" Fido" towarzyszyli " Jahurowi "aż do samego Pruszcza, przejeżdżając 140 km.

Chciałem wszystkim bardzo serdecznie podziękować za tak liczne przybycie na rajd i stworzenie tak miłej i sympatycznej atmosfery. Szczególne podziękowania dla" Jahura" za robienie nam zdjęć. Zapraszam na nasze kolejne rajdy. Adres naszej strony www.sbt.masternet.pl .

Trasa : Wrzeszcz - Osiedla Młodych - Dwór Oliwski - Borodziej - Szkółka Gołębiewo - ul. Sopocka - Wielki Kack - Obwodnica - Żółty Szlak - Witomino - Szlak Sowy - Chylonia - ul. Morska - Rumia Janowo - Dębogórze - Suchy Dwór - Pogórze Górne - Estakada na ul. Kwiatkowskiego - Gdynia Główna.

Łączny dystans 65 km.

Tekst : Bartosz Ropelewski " Tacoo"
Zdjęcia : Jahur , Tacoo
Organizacja : Tacoo , Robin

• Fajny rajdzik

Bardzo fajny rajdjestem ciekaw kiedy bedzie nastepny?? :-) pozdro dla wszystkich. Apropos czy ktoś jedzie do Wejherowa na ten maraton , proszę o kontat.

• ...fajnie było...

Bardzo fajny wypadzik, trasa na tyle ciekawa i urozmaicona,że wiekszość dziwiła się po dotarciu do osiedli w Chyloni, "że to już"....przy fajnych rzeczach czas szybko upływa. Dla mnie najfajniejsze były szerokie szutry prowadzące lekko w dół, ale i leśne podjazdy miały swój urok!
    Na tym wypadzie miałem "przyjemność" oberwać dwa razy ptasimi odchodami, więc teraz czekam na moje przysłowiowe szczęście...!

Pozdrawiam!

• super !

Zapowiadało się nieźle i było nieźle, ale ja byłem zmuszony wycofać się przed czasem i tak czasem bywa.
    Gratuluję organizatorowi wyboru trasy, może tylko nieprzebny przejazd ul Spacerową ok 2km. Ten odcinek jest wyjątkowo niebezpieczny dla rowerzystów, tam już bywały wypadki.

• bardzo cool

tak mała propozycja tylko dotycząca spacerowej wystarczy wiechać kawałeczek w las czyli pojechać z oliwy koło Dworu Oliwskiega za zo i śmiga sięlasem az do geana miło i bezpiecznie

• Fajny rajdzik, zresztą jak zwykle :-)

• Wyjaśnienie

Witam

Takie małe sprostowanie(Mietku myśmy nie jechali 2 km ulicą Spacerową .To było zaledwie 600 metrów i wjechaliśmy w las)To tak dla wyjaśnienia sytuacji.

• wow

To ostatnie zdjęcie zrobione koło mojej roboty:-)

• wow2

znaczy sie przed ostatnie :-)

• jak zwykle bardzo ciekawie :)

i dość szybko ... ;)
    Chciałbym jeszcze dodać że po zakończeniu rajdu w Gdyni wraz z koleżanką Iwoną i kilkoma kolegami (imion nie pamiętam ;P lub nie chciałbym pomylić) udaliśmy się do Sopotu jadąc przez Klif :)
    (oczywiście już bardziej spokojnie i "biwakowo" ;))