Pseudorowerzyści psują opinię wszystkim
- Wystarczy poczytać komentarze pod artykułem, filmem czy Raportem w Trojmiasto.pl, by dowiedzieć się, że kierowcy nie lubią rowerzystów. Sęk w tym, że opinie o wszystkich użytkownikach psują nam nieliczni, ale najbardziej widoczni, którzy łamią wszystkie możliwe przepisy. Tak jak ci, których udało mi się nagrać na powyższym filmie - pisze pani Marta, czytelniczka Trojmiasto.pl i rowerzystka z Gdyni. Oto jej spostrzeżenia.
To cwaniacy, którzy jeżdżą tak, jak im wygodniej. Właśnie takich nagrałam podczas ostatniego powrotu z Witomina. Najpierw jazda przez przejście dla pieszych. "Normalka", bo taki widok to - niestety - codzienność na trójmiejskich drogach.
Ale potem chodnik robi się wąski i nierówny, więc hyc, na drogę. I to jeszcze można by było przeboleć, bo przecież można przyjąć, że ktoś naprawił swój błąd, zreflektował się i dalej będzie jechał zgodnie z przepisami. Sęk w tym, że potem było już tylko gorzej.
Skrzyżowanie przebudowane dla rowerzystów, a oni swoje
Na końcu ul. Warszawskiej, skrzyżowanie z ul. Morską zostało przebudowane właśnie z myślą o rowerzystach. Wyznaczono pasy rowerowe, jest wysepka, bezpieczny rozjazd, przejazd i dodatkowe światła. Wszystko jest czytelne i bardzo bezpieczne.
Tylko, że jak się źle trafi, to można zatrzymać się na światłach, bo jest tam normalny cykl: zielone dla jadących ul. Morską naprzemiennie z zielonym dla jadących ul. Warszawską. Ale co to dla naszych bohaterów szos na dwóch kółkach? Przecież można wcześniej wjechać na pas rowerowy po przeciwnej stronie! A że to pod prąd i można kogoś staranować, gdy wyjedzie nie spodziewając się rozpędzonych z górki rajdowców? Kogo to obchodzi!
Potem dziwimy się, że opinia o rowerzystach jest negatywna... Nie ma się czemu dziwić, bo takie asy same ją nam wystawiają. Sęk w tym, że jeżdżąc zarówno na rowerze, jak i samochodem, można łatwo dać się złapać na generalizowaniu, a przy baczniejszym przyjrzeniu się problemowi widać wyraźnie, że tak jeździ zdecydowana mniejszość rowerzystów.
Niestety, jest to mniejszość najbardziej widoczna.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (277) ponad 20 zablokowanych
-
2023-07-11 12:00
Niepoważni (2)
Jacyś d**ile. Jeżdżą na rowerach. Kto to widział żeby jechac na rowerze, nienormalni jacyś.
- 36 14
-
2023-07-11 19:49
Nikt nie lubi ludzi uprzywilejowanych
Nieważne, czy chodzi o Żydów , LPGT, Pisowców na synekurach.
Od kiedy mi ukradli 3-ci rower kolejnego nie kupiłem, bo nie chcę być kojarzony z jakąś uprzywilejowaną grupą, której zwykli ludzie nienawidzą.
Przestańmy szczuć na siebie ludzi, to i ciśnienie opadnie :)- 6 5
-
2023-07-13 08:11
Spokojnie, od 2030 roku sam będziesz jeździł na rowerze :)
- 0 5
-
2023-07-11 14:18
idealny przykład buraczka tutaj sie plujacego co twierdzil ze najwiekszy grzech to brak kasku,wcale bym sie nie zdziwił gdyby (16)
sie okazał ze buraczek z blachoszrota pożyczył rower by nagrać ten krótki filmik! Nie po to jade rowerem w miescie by truć sie spalinami !!Kazde przejscie przez ulice powinno miec przejazd rowerowy a ze niema bo władzom szkoda kasy to tak jedziemy rowerem przez nie! Gdy przejade rowerem trwato kócej niz gdy ide pieszo wiec kierowca nie musi tyle czekac .Czym sie rózni przejazd i bez tylko tym własnie ze władzom było szkoda kasy na niego.
- 38 120
-
2023-07-11 17:11
O, bohater filmu :) (1)
Jeździj sobie nawet trójkołowcem dla dzieci, ale pamiętaj że przepisy ruchu drogowego tyczą się również rowerzystów. I nie działają na zasadzie "ojoj, tu jest nierówno, to lecę chodnikiem między ludźmi". Toś głupi, skoro kupujesz rower nieprzystosowany do warunków w Twoim otoczeniu
- 27 8
-
2023-07-12 13:23
tak biedaku jak woda sięga 20 cm to nie jeździmy po chodnikach samochodami
- 2 2
-
2023-07-11 17:12
Blachoszrot-co to za określenie? eshshshshsh - lewaki. (2)
- 19 9
-
2023-07-11 21:21
No ja sobie wypraszam. Jako niereformowalny lewak nie życzę sobie, żeby mnie utożsamiać z takimi bezmózgami.
- 3 2
-
2023-07-13 08:16
Te mityczne lewaki siedzą teraz z tobą w pokoju?
Chcesz o swojej paranoi porozmawiać z lekarzem psychiatrą?
- 3 2
-
2023-07-11 17:21
(1)
Rowerzysta to terrorysta. Bez wykształcenia podstawowego w sprawie przepisów o ruchu drogowym to tylko pusty dzban z żądaniami i wymaganiami. Taka święta krowa która ryczy ale nic nie daje.
- 22 13
-
2023-07-16 11:12
80% rowerzystów w trójmieście to posiadacze prawa jazdy
zwykle mający dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Nieświadomymi terrorystami uzależnionymi od autoholizmu bywają raczej kierowcy lekceważący limity prędkości w mieście. To oni są głównymi sprawcami "zdarzeń drogowych" kończących się często ciężkimi obrażeniami ciała lub nawet śmiercią innych użytkowników ulic i placów w mieście.
- 0 0
-
2023-07-11 18:02
Przejazd rowerowy jest tam gdzie jest to możliwe (4)
Czyli przejścia z sygnalizacją świetlną i tylko tam gdzie kierowca ma szansę Ciebie dostrzec jak przemykasz swym rowerem jak ty to mówisz dużo krócej niż idziesz pieszo, a wszędzie indziej masz obowiązek zejść z roweru i go przeprowadzić przez pasy i jest to głównie podyktowane Twoim bezpieczeństwem.
- 16 6
-
2023-07-12 09:11
To jeżeli przecina pan scieżkę rowerową to proszę wysiąść z samochodu i przepchac samochód na drugą stronę (2)
- 7 10
-
2023-07-12 09:38
(1)
Tylko potwierdzasz, ze potrzebna jest karta rowerowa. Z jakiego powodu ma przepychac samochod znajdujacy sie na drodze dla samochodow, ktora przecina sie ze scierzka rowerowa? Rowerzysta nie musi przepychac roweru gdy jest na scierzce rowerowej przecinajacej ulice, tylko tam gdzie jest samo przejscie dla pieszych, czyli drogi dla rowerow nie ma.
- 12 4
-
2023-07-12 13:24
z takiego id..to że wy oczekujecie że ja zejdę z roweru i będę go prowadził bo gdzieś hen hen za płotem po lewej jest chodniczek pseudo rowerowy o długości 150m
- 2 9
-
2023-07-12 22:08
Widać ze poza Polskę d..y nie ruszasz
- 2 0
-
2023-07-12 09:35
Argument na poziomie "jade 120 w miescie, zeby nie robic korkow".
- 6 3
-
2023-07-12 10:00
Odezwały sie piraty drogowe z blachosmrodów które sa najwiekszymi szkodnikami w miescie i powoduja tysiace wypadków
ale najlepsze ze jeszcze tacy cha pouczac ale jak mamy arty pokazujace jak pirat drogowy jezdzi chodnikiem to ci sami usprawiedliwiaja ze nic sie nie stało
- 5 8
-
2023-07-13 14:28
Przejazd od przeprowadzenia roweru przez przejscie (1)
różni się bezpieczeństwem. Przeprowadzając- musisz zahamować. Zejść i przejść. Przejeżdżając pędzisz, nie zwracasz uwagi na nic Bo uważasz, że masz pierwszeństwo i jesteś nieśmiertelny. To taka subtelna różnica.
- 3 2
-
2023-07-16 11:15
warto byś odróżniał "stwarzanie zagrożenia" od "narażania się na ryzyko potrącenia"
Rowerzysta przejeżdżający przez jezdnię lub nawet jadący wzdłuż niej naraża się na ryzyko, ale nie stwarza istotnego zagrożenia dla kogokolwiek. Kierowca lekceważący limity prędkości przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych lub przejazdu rowerowego stwarza zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. Jeśli nie widzisz różnicy, lepiej do samochodu nie wsiadaj.
- 0 0
-
2023-07-11 17:20
Czas na tablicę rejestracyjne (9)
Dla rowerów
- 56 40
-
2023-07-11 19:01
Dają twojej opinii więcej minusów, czyli.... masz rację (2)
- 6 5
-
2023-07-12 09:39
Teraz jest wiecej plusow, czyli nie ma racji.
- 2 1
-
2023-07-12 21:25
burak z blachosmroda nie zmarnuje żadnej okazji by sie głupota pochwalić tacy jak ty powoduja najwiecej wypadków w całej UE
w autach
- 1 2
-
2023-07-12 01:06
Widziałes gdzieś coś takiego na świecie? (3)
- 3 1
-
2023-07-12 04:43
Tatuaż z nazwiskiem na czole na każdym rowerzyście. (2)
- 4 1
-
2023-07-12 10:55
numerki wytatuowane już były
- 2 1
-
2023-07-12 11:02
Tylko? A piesi to jacyś gorsi?
- 3 0
-
2023-07-14 08:57
I dla motocykli z przodu. Pan Marek to na pewno wzorowy kierowca i jeździ 50 km/h w mieście. To dla Pana Marka pojemniki na smieci z zamontowanymi fotoradarami
- 1 0
-
2023-07-16 11:16
cyklofobię i autoholizm się leczy
- 0 0
-
2023-07-11 17:21
(4)
Autor filmu sam, co najmniej dwukrotnie, łamie przepisy. Jesteś na tym samym poziomie co ci, których nagrałeś.
- 18 38
-
2023-07-11 20:55
Dokładnie (3)
Pieszy stał na pasach i należy pieszego puścić, a nikt się nie zatrzymał...
- 9 4
-
2023-07-12 09:40
Slyszales o czyms takim jak sygnalizacja swietlna? Bardzo fajna rzecz, polecam poczytac o tym.
- 4 6
-
2023-07-12 18:30
(1)
Kłopoty ze wzrokiem?
- 2 3
-
2023-07-17 01:33
przykro mi.
- 0 0
-
2023-07-11 17:21
(2)
Łamiących prawo rowerzystów których widuje to tych w obcisych getrkach którzy też potrafią na czerwonym świetle przejechać i mają wszystko w d... a najwięcej pseudo rowerzystów widuje na bulwarze rowery za gruba kasę ubrani jak szczur na otwarcie kanałów i on zapierdziele w jedną i drugą stronę jak wariat bo mu wolna poje.... na 2 kułkach
- 90 34
-
2023-07-11 19:30
a co mają się odpychać nogami bo ty tak sobie chcesz?
- 7 5
-
2023-07-17 01:35
To są tak zwani Kolarze.
Przydatne słowo, bo nie każdy kierowca to wyścigowiec :)
- 0 0
-
2023-07-11 17:25
Jeżdżę codziennie do pracy rowerem i.... (5)
Nie zgodzę się z autorką. Większość rowerzystów jeździ jak chce i jeździ skandalicznie.. Codziennie pokonuję trasę m.in. ul Kartuskiej i powiem szczerze że zaczynam się bać . Najgorsi są jak nazywam ich Turdefransi w koszulkach i spodenkach grup kolarskich . Im się wydaje że to chyba tor wyścigowy a nie ścieżka rowerowa. Ale nie tylko oni pędzą jak szaleni. Nagminne jest przejeżdżanie a nie przechodzenie z rowerem na przejściach dla pieszych. Wjeżdżanie na czerwonym na przejścia. Tydzień temu ananas zamiast ścieżką jechał kolażówką Kartuską na wysokości piekarni, ciastkarni w stronę do skrzyżowania z Łostowicką, gdzie jest wąsko i nie samochody nie mogły go omijać. Gdy zaczęli trąbić pokazywał im środkowy palec , a jak w końcu gość wysiadł z auta to uciekł wielki bohater w obcisłych gatkach. I nie dziwię się, że mówią o nas jak mówią , większość jeździ na rowerach jak chce. Po prostu zero uprzejmości .
- 81 25
-
2023-07-11 17:33
Dodam jeszcze , że początkowo śmiałem się z np OC (1)
Ale teraz dochodzę do wniosku, że przy coraz częstszych potrąceniach pieszych przez rowerzystów OC jest jak najbardziej zasadne i jakaś forma oznaczenia roweru tak, żeby można było zidentyfikować właściciela byłaby wskazana i może ostudziłaby pseudo kolarzy.
- 20 4
-
2023-07-11 19:21
w którytm kraju fornalskie paroby jest oc na rower?
- 4 11
-
2023-07-11 21:14
Moda rowerowa
Po prostu jajognioty uniemożliwiają przepływ krwi do mózgu, który to znajduje się w okolicach siodełka, stąd brak reakcji na właściwe bodźce środowiskowe. Zresztą ci z szosy zawsze byli inni...
- 10 8
-
2023-07-12 22:13
Infrastruktura słaba to co poradzić. A i w Polsce jeździ się wyjątkowo wolno na tych kilku sciezkach jakie mamy.
- 1 4
-
2023-07-13 14:01
W zimie i w zacinajacym deszczu tez?
Gdzie pracujesz?
- 1 1
-
2023-07-11 17:26
Wiadomo, że większość społeczeństwa jest normalna (2)
a tylko margines, patolstwo i foliarstwo bulwersuje epatując swoim chamstwem. Czy to rowerzyści, fundamentaliści katoliccy czy wyborcy jedynej słusznej partii, to już tylko niuanse.
Co do jazdy po chodnikach (zabronionej oczywiście), to ja i pewnie większość pieszych mamy podejście tolerancyjne i empatyczne.
Czyli specjalnie nie przeszkadza mi rowerzysta, o ile jedzie powoli i uważa na pieszych. Problem w tym ze niestety wielu ma to w 4 literach i traktuje chodniki jak autostrady. Szkoda że nikt tym się specjalnie nie przejmuje, ani straż miejska ani policja... No ale nawet nie dają sobie szansy wykazania się tym, za co im płacą, bo wożą swoje di p ska w samochodach... Kto widział i kiedy ostatnio jakiś pieszy patrol policji?- 42 7
-
2023-07-13 14:03
Najgorzej jak (1)
takie maniaki (margines, patolstwo i foliarstwo) dorwie sie do wladzy. jak np. w Gdyni. I teraz epatuja swoim chamstwem za panstwowe pieniadze realizujac swoje chore wizje buspasow i kontrpasow. A mieszkancom zyje sie coraz gorzej i nie ma gdzie zaparkowac samochodu w centrum.
- 1 2
-
2023-07-16 11:20
niedobór miejsc do parkowania samochodów wynika z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu
nawet na małe odległości. Dlaczego administrator tego portalu nie eliminuje wpisów osób używających słowa powszechnie uważane za obraźliwe? Blachoszrot to określenie pojazdu, a nie jego użytkownika, dlatego stosowania takich określeń nie wykluczam. Obraźliwych słów kierowanych do rowerzystów nie przytoczę, ale jest ich bardzo dużo. Wpisy z takimi określeniami powinny być eliminowane.
- 0 1
-
2023-07-11 17:26
(5)
nie udawajmy że to jest jakiś wyjątek od reguły , większość rowerzystów tak jeździ , to samo się liczy osób jeżdżących na ścigaczach (pokażcie mi takiego co taki motor ma i przepisowo jeździ)
- 73 16
-
2023-07-11 18:03
(1)
Motocykliści nie jeżdżą po chodniku i przejściach dla pieszych. Nie jestem motocyklistą
- 4 3
-
2023-07-11 19:22
nie nie jeżdżą bo ty tak uważasz więc nie jeżdżą no tak
- 4 1
-
2023-07-11 18:06
pokaż mi takiego co ma samochód i przepisowo jeździ
- 6 10
-
2023-07-11 18:08
To samo tyczy się większości kierowców. (1)
Chcesz się licytować na poziom głupoty poszczególnych jednostek?
- 7 5
-
2023-07-16 11:21
to nie jest kwestia głupoty ale raczej nonszalancji i braku wyobraźni
to są cechy zwykle towarzyszące autoholizmowi i cyklofobii.
- 0 0
-
2023-07-11 17:37
(12)
Rowerzyści wkur..wiaja, ale w ich wypadku występuje bardzo dobry bezpiecznik. Rower napędza siła ludzkich mięśni, będąc ogromnym ograniczeniem względem drogowych morderstw. A blachosmrody? Setki zabitych rocznie generuje brawurowa i nieprzepisowa jazda. Do tego jeśli sprawcą jest powiązany z dużym biznesem, koneksjami i polityka(niezależnie od politycznej sekty), to z reguły może być bezkarny. Dopóki nadwiślańskiej mentalności nic nie zmieni, dopóty będziemy uchodzić za wschodnią dzicz.
- 28 32
-
2023-07-11 17:46
(6)
To przestańcie rozbierać linie kolejowe i robić tam ścieżki rowerowe to będzie mniej aut w miastach. Tak apropo ile ludzi rocznie ginie pod kołami pociągów lub tramwajów?
- 6 9
-
2023-07-11 19:23
(2)
o jest chory psychicznie obsesjonat linii kolejowych
- 7 4
-
2023-07-13 13:08
przeciwnik linii kolejowych się odezwał? mam tylko nadzieje że nie jesteś hipokrytą i nie włazisz z rowerem do pociągów
- 1 2
-
2023-07-16 11:22
to nie jest obsesjonat linii kolejowych.
to zwykły cyklofob i do tego przypuszczalnie autoholik udający obrońców pieszych
- 0 1
-
2023-07-12 11:15
Nigdzie w PL nie rozebrano linii kolejowych (2)
do dużych i średnich miast.
Poza tym łatwo można przywrócić linię kolejową nawet bez konieczności usunięcia asfaltu drogi rowerowej - w internecie są linki do tego tematu.
Ty jak widać nie masz pojęcia o tym, co powoduje najwyższe koszty w budowie zupełnie nowej linii kolejowej. To roboty ziemne polegające na uformowaniu tak zwanej niwelety , czyli maksymalnej płaskości trasy kolejowej. Tu standardy są dużo wyższe aniżeli przy budowie samochodowych dróg szybkiego ruchu. Chodzi tu o wzniesienia. Droga kolejowa musi być dużo bardziej płaska od samochodowej.
Zamiana nieczynnej linii kolejowej na drogę rowerową nie powoduje naruszenia tej niwelety, gdzie w związku z tym bardzo tanim kosztem (odpadają roboty ziemne przy trasowaniu niwelety) zawsze można kolej przywrócić.
Zatem ciesz się, że powstają na byłych torowiskach drogi rowerowe, a nie domy (czy inne budynki), bo wtedy możesz zapomnieć o odbudowie kolei.- 2 2
-
2023-07-13 13:02
(1)
o tym jak łatwo jest przywrócić kolej niech posłuży przykład Świecia nad Wisłą gdzie w centrum był węzeł przesiadkowy. Obecnie już tam nie ma torów a planuje się przywrócenie ruchu pod miastem. Podaj mi przykład ścieżki rowerowej zamienionej na linie kolejową. Jastrzębie Zdrój ma prawie 90 tys mieszkańców a linia kolejowa po 20 latach zostaje odbudowana więc nie jest tak kolorowo.
Poważnie dla Ciebie jest łatwiejsza odbudowa linii po likwidacji nasypów wiaduktów czy mostów? To poczytaj sobie jakie było proste odbudowanie PKM- 2 1
-
2023-07-16 11:29
Podane argumenty nie podważają tezy, że po zbudowaniu drogi dla rowerów w śladzie linii kolejowej łatwiej jest nią odtworzyć
niż podejmować próby odtworzenia linii kolejowej wtedy, gdy została zabudowana przy pomocy domów lub wtedy, gdy jej ciągłość została przerwana przez budowę autostrady. Ten ostatni przypadek dotyczy województwa pomorskiego: linia kolejowa Pszczółki - Skarszewy została przerwana przez budowę autostrady A1 i tam nie zadbano nawet by zrobić przepust umożliwiający poruszanie się rowerzystów lub pieszych. Zbudowana w części jej śladu droga dla rowerów nie zapewnia ciągłości jazdy. Stworzenie tej niepełnowartościowej trasy rowerowej na pewno nie było głównym motywem likwidacji tego połączenia kolejowego. Szkoda, że autor bzdurnych wpisów o wrednym wpływie promotorów budowy tras rowerowych szlakiem zwiniętych torów na środowisko nie wykazuje się gotowością do rozumienia prostych argumentów.
- 0 0
-
2023-07-11 18:08
Rowery elektryczne (4)
To powoli przestaje być prawdą. Prędkości rozwijane przez rowery elektryczne potrafią być wysokie a sposób jazdy czasem przeraża.
- 8 3
-
2023-07-11 19:24
(3)
to trzeba wyłapywać takich rowerzystów cymbale a nie dowalać się do wszystkich rowery które jadą 50 -60 są nielegalnie przerabiane i rolą służb policyjnych jest łapać takich
- 4 8
-
2023-07-11 23:40
(2)
Obcisły zamiast kulturalnie, od cymbałów wyzywa. Tak się dzieje, gdy brak argumentów.
- 6 2
-
2023-07-12 10:39
(1)
jak to nie ma argumentów są argumenty a z drugiej strony bełkot i nienawistny skowyt ile jest rowerów elektrycznych które jeżdżą z prędkością samochodów?Mało bo są bardzo drogie jaki woięc jest problem wyłapać tegop typu zawodników?
- 2 3
-
2023-07-12 23:44
kto by miałp ich lapać?
psiarnia? tłuste misie w samochodach z klimą? które nie zjadą po schodach, przez krzaki, pod prąd?- 1 1
-
2023-07-11 17:38
Rowerzyści a głównie kolarze sami sobie psują opinie! (8)
Nie można normalnie jeździć na czym kolwiek jeśli cały czas mijają nas pędzący po 40km/h kolarze! Nie patrzą do przodu, nie patrzą z boku, wyprzedają, pędzą na czołówkę i po skosie. To oni są największym zagrożeniem na drogach! Święte krowy!
- 47 16
-
2023-07-11 19:25
(2)
kolarze nie jeżdżą po g.. wnie zwanym ścieżki rowerowe
- 6 3
-
2023-07-16 11:30
jeżdżą, jeżdżą, ale nie wykorzystują ich do trenowania do triathlonu (1)
z wyjątkiem niektórych z nich
- 0 0
-
2023-07-19 10:38
nie wykorzystują bo po tym g..wnie nie da się jechać szybciej niż max 25 kmh
- 0 0
-
2023-07-11 21:18
Patrz do przodu (1)
Szosa już tak ma, głowa między kolana i do przodu. Dajcie mi tu takich na kurs enduro czy DH, szybko się nauczą patrzeć przed siebie i lekko na boki.
- 2 4
-
2023-07-14 09:21
A DH?
Zamknij oczy i z górki.
Nie upraszczaj.- 1 0
-
2023-07-11 22:22
Kolarz (1)
Radzę kupić rower i pędzić jak kolarz. Mniej smrodu.
- 3 3
-
2023-07-14 14:17
tak, najlepiej na czerwonym i środkiem przez rondo.
- 0 1
-
2023-07-12 22:17
Tour de France jest
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.