• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy kładki między Karwinami i Małym Kackiem

Patsz
2 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka pieszo-rowerowa połączy Karwiny i Mały Kack prawdopodobnie najwcześniej za dwa lata. Kładka pieszo-rowerowa połączy Karwiny i Mały Kack prawdopodobnie najwcześniej za dwa lata.

Przetarg na dokumentację projektową to pierwsza faza realizacji kładki pieszej pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem zobacz na mapie Gdyni. Kładka między ulicami Strzelców i Buraczaną w Gdyni będzie iluminowana, a jej orientacyjne wymiary to około 90 m długości i szerokość nie mniejsza niż 5 m.



Czy powinno przybywać kładek pieszo-rowerowych?

Przypomnijmy, rok temu władze Gdyni przekonywały, że najlepszym rozwiązaniem dla Karwin i Małego Kacka jest budowa wiaduktu drogowego między ulicami Strzelców i Buraczaną, po protestach mieszkańców zmieniły jednak zdanie.

Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych. Później zorganizowano spotkanie, na którym pojawił się m.in. Wojciech Szczurek.

Mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego, optując za kładką pieszo-rowerową. Takie rozwiązanie przeważało też w ankietach i zostało zimą decyzją prezydenta przeznaczone do realizacji.


W trakcie kolejnych tygodni trwały przygotowania do przetargu. Urzędnicy nie ukrywają, że budowa kładki będzie trudna ze względu na jej umiejscowienie nad torami.

Potrzebne będą uzgodnienia z PKP, m.in. dlatego, że w okolicy jest przygotowywana rezerwa terenowa pod budowę trzeciego toru dla linii 201 do Kościerzyny.

Budowa kładki ma być prowadzona bez wyłączania ruchu pociągów SKM i Polregio.

Kładka Karwiny - Mały Kack: historia inwestycji


Kładka ma być iluminowana i posiadać ok. 90 m długości i szerokość nie mniejszą niż 5 m.

- Wraz z budową kładki zostanie wykonana przebudowa istniejącego układu drogowego w takim zakresie, aby możliwe było powiązanie komunikacyjne z sąsiednimi ulicami. Po zakończonej procedurze przetargowej na wykonawcę dokumentacji i podpisaniu umowy będzie można określić termin przekazania Wydziałowi Inwestycji UM gotowej dokumentacji, co z kolei warunkuje kolejny przetarg, już na budowę kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kładka będzie gotowa najwcześniej prawdopodobnie w 2021 roku.
Patsz

Miejsca

Opinie (89) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Haha ale bzdura lemingów

    • 0 0

  • (6)

    Kładka im. Polskiej Zawiści.

    Chamy się pobudowały w apartementach, do naszej biedronki niech jeżdżą naobkoło.

    • 61 30

    • co biedaczku, zazdrosc? (2)

      ze samemu w zyciu nie dorobiles sie i mieszkasz w brudnym bloku smierdzacym moczze? Typowe polactwo. Ale najbardziej boli cie, ze sa lepsi i bogatsi od ciebie

      • 0 7

      • Hehe typowy nowobogacki z korpo

        Ale buty w slomie. I nie obrażaj Polakow, zważywszy że nim nie jestes

        • 0 0

      • To ludzi dzielimy na lepszych i gorszych ??

        Na koniec i tak wszystkich jedną łopatą poklepią.

        • 0 0

    • To chamy z apartamentów

      kupują w biedronce?

      • 6 1

    • Żadna zawiść

      Dano po prostu odpór samochodowym kozakom, dla których byłaby to droga do objeżdżania zatorów. Kupiliście mieszkania w tej części miasta, żeby mieć cichy zakątek do mieszkania. Proszę sobie wyobrazić, że na starych blokowiskach na Karwinach, mieszkają gdynianie, którzy też chcieliby mieszkać w miarę spokojnej okolicy, a nie przy przelotówce. Nikomu krzywda się nie stanie, a wasze pociechy bez problemu przejdą (przejadą rowerem) do szkoły.

      • 15 2

    • Dlatego albo kladka dla ruchu samochodowego albo w ogole jej nie powinni budowac. Tyle w temacie, a tak sie trzeba z d**ilami uzerac.

      • 6 19

  • Inwestycja bez sensu (1)

    No i stało się zamiast porządnego wiaduktu pieszo samochodowego kładka dla pieszych no ale cóż taka była Wola mieszkańców chociaż miasto ciągle jeszcze może całkowicie zrezygnować z realizacji tej inwestycji

    • 3 1

    • Takie mamy obecnie czasy. Na tym wlasnie polega magia populizmu. Robimy nie to co ma sens , ale to co spodoba sie wiekszosci, aby nie rarazic sie potencjalnym wyborcom. Wiadukt z progiem zwalniajacym w okolicy bylby najlepszym rozwiazaniem. Bylaby to alternatywny dojazd do osiedla, ktory z pewnoscia przydalby sie rowniez jego mieszkancom. Szkoda, ze prezydent Szczurek ustapil w tej sprawie.

      • 0 1

  • Powinni wykorzystać drzewa które tam są, (1)

    liny powiązać, część pomostową z desek pozbijać, będzie trochę ruchomy ale jaka atrakcja i zdecydowanie taniej wyjdzie.

    • 37 10

    • a nie mogli by tam jak tarzan - bujać z liany?

      • 1 1

  • (6)

    Raczej zbędna inwestycja, są pilniejsze sprawy do rozwiązania w tym mieście.

    • 56 65

    • jakie kryteria pilności stosujesz przy ocenie pomysłów mieszkańców? (5)

      codzienne poruszanie się między domem a innymi celami podróży to priorytet dla wielu z nich - warto pamiętać, że samochód dla wielu z nich nie jest potrzebny.

      • 8 3

      • Zaraz będzie Opener, a potem samolociki z fajerwerkami - to są priorytety! (2)

        A nie jakieś tam kładki dla pieszych nad torami, fanaberie jakieś...

        • 12 4

        • Opener i samolociki to zbędne atrakcje. (1)

          Schabowy i telewizor wystarczą każdemu.

          • 3 0

          • 500+ wystarczy każdemu

            tak morawiecki wam z pensjami obiecał

            • 0 2

      • to poPiSowo dla tego kalego proste

        inwestycja+ pod jego domem - DObRY uczynek
        inwestycja każda gdzieś indziej - ZŁY

        • 0 1

      • Naprawa przepraw nad Kaczą po nawałnicy 2016.

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Jeśli chodzi o kładki, to warto myśleć o zwodzonej kładce pieszo rowerowej (4)

    - od ulicy Admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza
    a także o zwykłej kładce pieszo rowerowej na przedlużeniu ulicy Inżynierskiej w Orłowie w stronę Sopotu oraz o kładce pieszo-rowerowej nad potokiem oddzielającym Gdynię od Sopotu w rejonie osiedla Bernadowo w stronę ulicy Mazowieckiej w Kamiennym Potoku.

    • 16 2

    • przydała by się też kładka z Oksywia na Grabówek ..... /ew. takie przejście podziemne - pieszo rowerowe

      ... może w ramach marnotrawienia kasy z BO na Gdynie?

      • 0 2

    • dział S-F to wyżej

      • 0 1

    • (1)

      pisałem, wycięli,
      może z pozytywnym komentażem nie wytną

      swoją droga, ktoś Mocny powinien wziąć się za tutejsze kryteria wycinki
      (polecam wysokie kary)

      • 0 2

      • Za "komentaż"

        sam bym wyciął...

        • 2 0

  • Tylko w Gdyni! (2)

    Ta kładka to 10 mln złotych. Chyba będzie z mosiądzu.

    • 25 1

    • Pozłacana

      ...

      • 1 0

    • Zloconego...

      Porzadnie ma byc... No!

      • 2 0

  • (1)

    cos podobnego jak kładka w lesie nad estakadą, tylko z podświetleniem.

    • 24 2

    • Coraz bliżej święta

      Coraz bliżej święta

      • 0 1

  • Żenada (3)

    Zamiast po prostu szybko ogłosić przetarg i robić, to bawią się za nasze pieniądze.

    Czekam na kolejne tematy jak:
    -studium wykonalności instalacji ławki przy mostku dla pieszych
    -przetarg na wysuszenie kałuży na ścieżce rowerowej

    • 63 6

    • (2)

      i koniecznie zaproszenie do współpracy celem przygotowania studium wykonalności

      • 11 1

      • każdej tezie powinna towarzyszyć antyteza (1)

        niezależnie powinny też być podjęte prace nad studium niewykonalności, a dopiero synteza obu studiów powinna warunkować dalsze działania.

        • 3 0

        • I tak sobie płyniemy tym statkiem...

          Prace nad tzw. Drogą Kaszubską też z tego samego "rejsu" :)

          • 2 0

  • A co Grucha na to wszystko?

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum