Przybyło pasów dla rowerzystów w Gdyni
Do końca miesiąca zakończy się malowanie pasów rowerowych na Janka Wiśniewskiego między pl. Konstytucji i wiaduktem przy SKM Stocznia . Jechać rowerem bez obaw o potrącenie można już też na całej długości al. Piłsudskiego, gdzie zakończono przebudowę pętli. Rozpoczynają i kończą tam kursy autobusy, które przez kilka tygodni podjeżdżały pod bulwar.
Pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego
Czytaj też: będą pasy rowerowe na Janka Wiśniewskiego
Od centrum pas zaczyna się na wysokości dawnej poczty i zakończy przed wiaduktem przy SKM Stocznia . W drugim kierunku zaczyna się nawiadukcie prowadzi aż do parkingu przy dworcu . W założeniu ma ułatwić dotarcie m.in. na ul. Starowiejską oraz do kładki przy dworcu podmiejskim SKM.
- Do tej pory, z obawy o swoje zdrowie, rowerzyści często wybierali jazdę chodnikiem. Wyznaczenie pasów rowerowych przy tak dużej szerokości jezdni jest rozwiązaniem optymalnym - ruch samochodowy zostanie uspokojony, a jazda rowerem stanie się bezpieczna - przekonuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Al. Piłsudskiego w Gdyni dla rowerzystów
Dobiegają końca także prace przy al. Piłsudskiego . Otwarta została już przebudowywana pętla przy al. Piłsudskiego. Gdy była nieczynna, autobusy linii 104, 128, 196 i 700 dojeżdżały w okolice bulwaru. Kilka dni temu zostały wycofane z ul. Prusa, Ejsmonda, Moniuszki i Tetmajera i rozpoczynają kursy na pętli.
Czytaj również: autobusy bliżej bulwaru tylko do połowy października
Wykonane zostały pasy rowerowe na al. Piłsudskiego, dzięki którym można dojechać na bulwar. Trwa wciąż przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego z ulicami Krasickiego i Tetmajera, gdzie pojawią się wyniesione przejezdne chodniki.
Przy UM koniec prac w listopadzie
- Ostatnia część - przy gdyńskim magistracie - będzie związana z korektą organizacji ruchu i wyznaczenia pasa rowerowego na ul. Świętojańskiej, a zakończy się w pierwszej połowie listopada - informuje Furkal.
Zobacz także: asfalt zamiast betonu na drodze rowerowej przy al. Piłsudskiego
Modernizacja drogi rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego jest elementem uzupełnianej w Gdyni międzynarodowej trasy R-10, więc prace są współfinansowane z zewnętrznych funduszy europejskich.
Miejsca
Opinie (462) 3 zablokowane
-
2018-10-26 09:21
święte krowy (1)
Rowerzyści to największe zakały w mieście.
Przejeżdżają bez zsiadania z roweru po przejściach dla pieszych( nie mówię o ścieżce rowerowej). Jeżdżą po chodnikach .Przejścia przejeżdżają z prędkością dzwieku. Na nic nie zważają.
Na drodze traktuję ich jak pozostałych uczestników, ustępuję tylko gdy maja pierwszeństwo.- 7 7
-
2018-10-26 09:25
generalizator
w takim razie Ciebie również wrzucam do jednego worka z kierowcami którzy nie potrafią jeździć.
- 4 0
-
2018-10-25 09:46
Ścieżka rowerowa (10)
Bardzo się cieszę, że powstaje tyle tras dla rowerzystów. Szkoda tylko, że piesi nie respektują tego i chodzą po ścieżkach jak święte krowy i jeszcze się oburzają gdy się na nich trąbi. Ludzie nie mają też nawyku spoglądania w lewo i prawo jak muszą przeciąć ścieżkę i nie raz trzeba przez to hamować. Apeluję więc do pieszych - ogarnijcie się!!! dla was jest chodnik a dla nas ścieżka rowerowa. Szanujmy się nawzajem i życie będzie piękniejsze.
- 5 15
-
2018-10-26 09:19
Wprowadzić obowiązkowo kartę rowerową i ubezpieczenie
- 1 1
-
2018-10-25 17:56
a po drugie apeluje do rowerzystow (2)
zwalniac przed skrzyzowaniami nawet jesli masz przejazd..
- 4 4
-
2018-10-25 18:56
by umożliwić kierowcy szybszą jazdę i bezstresowe wymuszenie pierwszeństwa? (1)
- 2 1
-
2018-10-26 02:11
By nie zginac kiedy blachosmrodem bedzie powozil burak nie znajacy przepisow.
Jemu wgniciesz blache, swojej rodzinie zrobisz tym wieksza krzywde.
- 2 1
-
2018-10-25 10:34
(4)
dlatego pasy w jezdni są lepszym rozwiązaniem. pieszy ma prawo chodzić po chodniku w dowolny sposób i czuć się bezpiecznie. oczywiście kwestie kultury i empatii to inna sprawa, ale zasada jest prosta - miejsce roweru jest na jezdni.
- 5 0
-
2018-10-25 10:48
miejsce roweru jest po prostu w mieście: albo na jezdni, albo na drodze dla rowerów (3)
albo w strefie wolnej od parkujących i jeżdżących samochodów albo na ciągu pieszo rowerowym.
Budowa wydzielonych dróg dla rowerów nie powinna pozbawiać rowerzystów i kolarzy prawa do korzystania z jezdni dróg lub ulic na terenach miejskich.- 3 1
-
2018-10-25 14:21
wiesz, że nie pozbawia (2)
to urojenia kierowców i ataki na prawidłowo jadących rowerzystów sprawiają tę chorą sytuację.
Uroili sobie niektórzy nieodpowiedzialni urzędnicy i psychopaci za kierownicami, że kierunek jazdy i kierunek ruchu, to np. jakaś droga po przeciwnej stronie jezdni itd.
Tak samo nie biorą pod uwagę warunkowości przepisu z PoRD, który zawiera słowo "jeżeli" itd.
Niestety na drogach mamy przynajmniej 50% kierowców nieznających i nierozumiejących przepisów RD.- 1 2
-
2018-10-25 16:48
obawiam się, że wielu tzw. ekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego (1)
i decydentów miejskich uważa, że drogi dla rowerów buduje się po to, by pozbawić rowerzystów i kolarzy prawa do poruszania się po jezdni.
- 1 1
-
2018-10-25 18:56
gdyby to były jeszcze drogi dla rowerów.
W praktyce to są zwykłe chodniki z dodatkowym znakiem.- 1 3
-
2018-10-25 17:54
zajrzyj do kodeksu
nawet jesli jest droga ( nie sciezka) to pieszy ma na niej pierwszenstwo !!!!
- 1 2
-
2018-10-25 07:38
I to nie jest moje ostatnie slowo!!! (3)
Mam piec lat na przemalowanie wszystkich ulic w gdyni i przerobienie ich na sciezki rowerowe.Radze sprzedac samochody,no chyba.ze uwielbiacie stac w korkach codziennie.Dziekuje wam gdynianie za kolejny wybor.
- 32 6
-
2018-10-25 10:21
(2)
pamiętaj, że nie stoisz w korku. to ty jesteś korkiem. twój wybór, twoje konsekwencje.
- 3 3
-
2018-10-25 13:03
co ty bredzisz !! (1)
będziesz miał małe dziec, żonę i sprawunki do załatwienia to w taką pogodę inaczej będziesz śpiewał korku
- 1 3
-
2018-10-26 02:30
Zone? Dzieci? On?
Sprawunki zalatwia jego mamusia.
- 1 1
-
2018-10-25 17:57
i znowu znajda sie tacy (1)
rowerzysci ktorzy nie beda jezdzic ta droga bo sobie kolka powyginaja...i maja racje!!!
- 2 5
-
2018-10-26 02:11
W przepisach jest jeżeli
jeżeli rowerzysta zjedzie z pasa, bo chce jechać w inną stronę, to ma pełne prawo. Z czym masz problem?
- 1 0
-
2018-10-25 09:47
(6)
Ci co chcieli Szczurka i na niego głosowali niech teraz siedzą cicho i gęby w kubeł. Macie czego chcieliscie. Porąbane rozwoązanie jak i rozwiązanie na Pilsudskiego to jedno z chorych rozwiązań, na Piłsudskiego zlikwidowano parking. tam akurat bardzo potrzebny, po to by raz na pół godziny zajechał tam autobus / 1 Linia/, który przedtemzmiesicil sie z parkujacymi samochodami. Mozna oczekiwac ze teraz założą swiatla na skrzyzowaniu zdroga rowerową. Ja mam prawo do krytyki bo nie głopsowałem na Szczurka / współczuje innym którzy tez nie głosowali na Szczurka./ Acha, nie jestem ani Pis-owcem ani komuchem, wiec prosze nie wyzywac mnie od tych ugrupowań.
- 15 5
-
2018-10-25 10:37
(4)
jeżdżę tam codziennie i ten parking prawie zawsze był pusty. nawet w weekendy. za to samochody parkowały na krawędzi drogi dla rowerów przy bulwarze (teraz jest tam zakaz pod groźbą holowania) oraz na chodnikach. przejście 300 m jest takie trudne?
- 5 3
-
2018-10-25 10:45
(3)
Był częśto pusty, ale był, w okresie sezony był wylorzystywania To sprawa tylko wyegzekwowania by samochody stawaly tam, a nie na Pilsudskiego przy bulwarze. Likwidacja parkingu to żadne rozwiązanie, bo teraz samochody tym bardziej będą stawaly tam gdzie nie powinny i nie bedzie alternataywy. Pomijam likwidacje co najmniej kilku miejsc wzdłuż Pilsudskiego, przez idiotyczne kostki i ograniczenia miejsc postsojowych przed skrzyzowaniami / zabiertaj przynajmniej dwa miejsca przy każdymy skrzyzowaniu. To rozwiśązanie tak potrzebne i udane, jak rondo rowerowe na Bulwarze. A propos, po co udziwniony wjazd w Krasickiego z dawnej pętli?
- 2 5
-
2018-10-25 16:49
był, ale po co? (2)
kierowcy tracą zdolność pokonywania nawet kilkuset metrów piechotą po zaparkowaniu samochodu?
- 3 2
-
2018-10-25 20:55
(1)
Przeciez ten parking byl oddalony od bulwaru o 200 m zeby kierowcy nie musieli jechac na bulwar /gdzie tez ubylo miejsc. a mogli zostawiac sanmochody w pewnej odleglosci od bulwaru/. A gdze je maja zostawiac - na obwodnicy, czy na Ksiezycowej przed posiadloscia Szczurka. Zobaczycie jak go bedzie brakowalo.
- 0 2
-
2018-10-26 01:53
to niech zaparkują 300m dalej
- 1 0
-
2018-10-25 18:04
100%racji Wojtek przez ostatnie kadencje nic dla Gdyni nie zrobił
- 0 2
-
2018-10-25 23:48
(1)
czy namalowanie lini bialej ma byc czyms co nazywa sie sciezka rowerowa kpina zaczyna sie i konczy niczym fuszerka jak mam zjechaz z sciezki jak wystaja wysokie krawezniki ??????????????????
- 2 7
-
2018-10-26 00:33
Jak rodzina?
- 2 0
-
2018-10-25 23:17
Brak
I znowu dla ped**arzy ...
Niech spadają do lasu jeździć a nie wlec się ulicą i blokować ruch.- 3 6
-
2018-10-25 22:46
Ta farba jest chyba toksyczna. Przechodziłem obok cuchnie okropnie znając inne przypadki będzie cuchnęła tak dłużej. ciekawe bo woda przy deszczach bez oczyszczania spływa do kanalizacji deszczowej i do odbiorników/ cieków i morza. Czy to mazidło posiada atest czy tenże efekt został jakoś przebadany? Wątpię.
- 3 4
-
2018-10-25 09:38
d**ilne pasy rowerowe (4)
Nie jesteśmy Hiszpanią z piękną pogodą żeby terroryści w rajtuzach na rowerach paraliżowali miasto
- 12 9
-
2018-10-25 14:12
(2)
Kopenhaga też nie leży w Hiszpanii, a jednak działa tam to świetnie.
- 5 1
-
2018-10-25 22:05
Z tym ze w Kopenhadze sa drogi rowetrowe a nie kontrapasy
mazane farba miedzy parkujacymi samochodami a pasem ruchu.
Jest pewna roznica. \
Proponuje przejazdzke rowerem po ul Slowackiego w Gdyni na odcinku od Kilinskiego do Armii WP.
Lepsze niz rosyjska ruletka- 0 4
-
2018-10-25 20:51
Dokładnie to samo chciałem napisać.
- 2 0
-
2018-10-25 10:30
codzienne paraliżowanie miasta pozostawiamy zatem kierowcom. osiągnęli już level master.
- 7 2
-
2018-10-25 19:48
w Gdańsku nie przybywa ścieżek rowerowych, dlatego zasuwam po ulicy ha! (1)
- 3 2
-
2018-10-25 21:21
To akurat dobrze.
żadnych "sciezek" !!! albo niech budują drogi dla rowerów zgodnie ze standardem albo wcale.
Najgorsze rozwiązanie to są "ściezki" typu zwykły chodnik z nakazem jazdy rowerem. Za takie rozwiązania powinien być kryminał dla urzędnika.
Najlepiej sprawdzają się pasy, kontrapasy w jezdni lub jezdnie o uspokojonym ruchu i za to Gdańsk można pochwalić bo tego trochę powstało w ostatnich latach.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.