• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują ważną drogę na północy Gdyni

Michał Sielski
4 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Obecnie drogą mogą jeździć tylko rowerzyści i kilkudziesięciu posiadaczy przepustek - to działkowcy i pracownicy Elektrociepłowni. Ze względu na rzadkie kontrole, ruch samochodów jest jednak całkiem spory. Obecnie drogą mogą jeździć tylko rowerzyści i kilkudziesięciu posiadaczy przepustek - to działkowcy i pracownicy Elektrociepłowni. Ze względu na rzadkie kontrole, ruch samochodów jest jednak całkiem spory.

Dwa tygodnie temu urzędnicy zastanawiali się, czy międzynarodową drogę rowerową R-10, będącą także dojazdem dla działkowców, całkowicie zamknąć dla samochodów. Zamiast tego, właśnie podpisali list intencyjny w sprawie budowy tam szerokiej jezdni dla samochodów. Na razie nie mają jednak pieniędzy na sfinansowanie tego skrótu pomiędzy Gdynią a Rumią.



Rozbudowa drogi pomiędzy Gdynią a Rumią to dobry pomysł?

Przejazd asfaltową drogą pomiędzy ul. Pucką zobacz na mapie Gdynigranicą Rumi z Dębogórzem zobacz na mapie Gdyni jest obecnie możliwy, ale dla rowerzystów, dla których jest to część międzynarodowego szlaku R-10, biegnącego m.in. przez Trójmiasto, oraz kilkudziesięciu posiadaczy identyfikatorów, którzy mogą dojeżdżać tędy samochodami do ogródków działkowych. Droga jest wąska, ale asfaltowa i w całkiem niezłym stanie.

Czytaj więcej: Skrót z Gdyni tylko dla kierowców z przepustkami.

W przyszłości ma to jednak być porządna, szeroka ulica, zapewniająca dojazd do Doliny Logistycznej. Właśnie podpisano list intencyjny w tej sprawie. Zrobili to burmistrz Rumi Michał Pasieczny, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz wójt Kosakowa Jerzy Włudzik. To na terenie tych trzech gmin ma bowiem działać Dolina Logistyczna. Zdaniem inicjatorów porozumienia, budowa drogi jest niezbędna do skomunikowania terenów inwestycyjnych w jej obszarze.

Droga Trzech Powiatów będzie dla niektórych alternatywą dla często zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej. Droga Trzech Powiatów będzie dla niektórych alternatywą dla często zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej.
Czytaj także: Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto.

- Teraz wspólnie podejmiemy działania o sfinansowanie dokumentacji tej inwestycji, a potem także wspólnie będziemy działali na rzecz pozyskania środków finansowych. Z jednej strony mamy świadomość potrzeby tej drogi, ale też tego, że nasze budżety mogą samodzielnie nie udźwignąć tej inwestycji. Kluczem do starania się o środki zewnętrzne jest jednak gotowa dokumentacja. Wtedy jest się poważnym partnerem - mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
Wstępnie szacowana wartość inwestycji to 30-50 mln zł. Czterokilometrowa droga biegnie bowiem przez podmokłe łąki i torfowiska, więc najwięcej kosztować będą prace gruntowe. Dlatego niezbędne będą pieniądze unijne, o które w przyszłości gminy będą występować.

Nie wie lewica, co czyni prawica?

Problem w tym, że droga należy do Elektrociepłowni, a gmina Kosakowo ją tylko dzierżawi. Legalnie może na nią wjechać ledwie kilkadziesiąt samochodów z przepustkami od EC oraz rowerzyści. Ale ruch aut jest spory, bo część kierowców omija tędy ul. Hutniczą zobacz na mapie Gdyni, nie bacząc na znaki zakazu ruchu i narażając się na mandaty i punkty karne.

Dlatego urzędnicy zastanawiali się, czy całkowicie nie zamknąć drogi dla ruchu samochodowego.

- Chcemy tę trasę traktować przede wszystkim turystycznie, chroniąc poruszających się po niej rowerzystów - mówiła przed dwoma tygodniami Elwira Klein z Urzędu Gminy Kosakowo.
Co więcej, droga jest obecnie częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10, a plany zmian nie były konsultowane ani z Jakubem Furkalem, ani Rafałem Studzińskim, którzy z ramienia Gdyni zajmują się nadzorem i rozbudową dróg rowerowych w Gdyni. Protestować mogą więc nie tylko właściciele ogródków działkowych, ale inni rowerzyści już nawołują na portalach społecznościowych do zablokowania inwestycji, choć jej pomysłodawcy przekonują, że droga rowerowa nadal tam będzie - tyle, że wzdłuż ruchliwej ulicy.

- Skorzystają na tym wszyscy. Przedsiębiorcy, bo to fragment bardzo ważnego obszaru rozwojowego. Turyści, którzy nie będą stali w korkach, a także mieszkańcy. Wiem, że niektórzy właściciele działek już są po słowie z firmami, które chcą tam inwestować, ale czekają na uwolnienie dojazdu - przekonuje Jerzy Włudzik, wójt Kosakowa.

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Chcemy budowy zaplanowanej i obiecanej nam drogi OPAT

    Mieszkam na Cisowej i ta dzielnica w sezonie jest tak zakorkowana że jest problem z włączeniem się do ruchu spod mojego własnego domu. Tyle tysięcy samochodów z całego kraju pcha sie ulicą Morską nad Polskie morze gdzie budując OPAT, która ma łączyć się z via maris można byłoby tych korków tutaj uniknąć. Czemu w tym temacie sie nic nie dzieje? Miejsce na budowę drogi jest jak znalazł. Wystarczy pociągnąć ją, prosto, dalej przez tereny gdzie nic nie ma

    • 1 0

  • OPAT dla ubogich? (2)

    Jestem za OPAT. Ta droga nie zastąpi Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Nie odciąży ogromnego ruchu turystycznego przez 3 miesiące w roku który paraliżuje pół Gdyni, Rumię i Redę. Nie zapewni wyjazdu ciężarówek z Portu w kierunkach północnym i zachodnim. Czyżby to miał być taki OPAT dla ubogich?

    • 4 2

    • Jestem także za budową OPAT

      Masz w 100% rację. Mieszkam na Cisowej i ta dzielnica w sezonie jest tak zakorkowana że jest problem z włączeniem się do ruchu spod mojego domu. Tyle tysięcy samochodów z całego kraju pcha sie ulicą Morską nad Polskie morze gdzie budując OPAT, która ma łączyć się z via maris można byłoby tych korków tutaj uniknąć.

      • 0 0

    • OPAT do Debogórza :-)

      • 0 0

  • (1)

    Juz widzę jak przebudowuja ta ulice i robią ścieżkę rowerowa. Haha. Marzenia ścięte głowy. Zrobią zwykła drogę bez pobaoza A ty rowerzystów których chcesz skorzystać z R10 będziesz tak jak do tej pory spychany z drogi bo moje bmw albo inny szron ma pierwszeństwo i to ja jestem panem... zal

    • 14 7

    • Boże Mózg Wypadł

      Widać, że jesteś stereotypowym posiadaczem be em wu. Masz "furę" ale mózgu to już nie. Pewnie nazywasz się "patryjotom", a nie potrafisz poprawnie sklecić kilku zdań w języku ojczystym... Gratuluję szrota bi em dablju...

      • 0 0

  • Protest

    Czy można gdzieś podpisać protest ?

    • 0 0

  • (3)

    A nie są to przypadkiem tereny rezerwatu. Więc moźesz zapomnieć o nowej drodze. Szczurek juź nie wie co podpisuje. Czas odejść nieudaczniku.

    • 12 4

    • Jakiego rezerwatu??

      • 0 0

    • Tak rezerwat .

      Janków .

      • 0 0

    • Szczurek chciałby OPAT'a , ale nie umie się z nikim dogadać. A z kasą coś dziwnie cinko. Oj cinko.

      • 1 1

  • Na drodze prywatnej (3)

    policja nie ma prawa karać punktami

    • 17 19

    • prawde ci napisze yo

      przecież tam pełno samochodów zwyczajnych jeżdzi

      • 0 0

    • Martw się bardziej tym iż ?

      Nigdzie nie wolno lamać przepisów osiołku .

      Dla bezpieczeństwa innych niż Ty użytkowników dróg .

      Wszystko w temacie

      • 0 0

    • w strefie ruchu może, upgraduj wiedzę

      "Od niedawna jednak przepisy drogowe mogą obowiązywać w tzw. strefach ruchu. Zgodnie z definicją ustawową przez strefę ruchu należy rozumieć obszar obejmujący co najmniej jedną drogę wewnętrzną, na który wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi. Stanowi o tym art. 1 ust. 1 oraz 2 pkt 16a Prawa o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.).

      Kluczowym dla obowiązywania przepisów drogowych na tego rodzaju obszarze jest jego odpowiednie oznaczenie oraz umieszczenie przez właściciela (zarządcę) terenu (i na jego koszt) stosownego oznakowania drogowego (np. oznaczenie drogi z pierwszeństwem przejazdu, umieszczenie znaku STOP czy zakazu wjazdu). Jeśli te warunki zostaną spełnione, na takim obszarze będą obowiązywały przepisy Prawa o ruchu drogowym ze wszystkimi związanymi z tym konsekwencjami. Oznacza to możliwość nie tylko karania mandatem za wykroczenia drogowe popełnione na terenie strefy ruchu, ale także możliwość obciążenia konta kierującego punktami karnymi."

      • 11 0

  • To było w tv!

    W Absurdach Drogowych!

    • 1 0

  • Kompletna patologia (7)

    Jedyna mniej obciążona w różnych okresach szosa, na której da się trochę rozbujać rowerem zostanie zamieniona na jezdnię ze zwykłą ścieżką obok. I tak właśnie z R10 robi się R10PL - tj. właśnie zwykłą ścieżkę. I tak jeżdżący tam rowerzyści w grupach po kilka i więcej rowerów będą zmuszeni do jazdy tą patologią ścieżkową.
    Nie ma w Gdyni już miejsc do jeżdżenia a ostatnie chcą przerobić na Januszowy trakt.
    Z ulic spychają na ścieżki, na ścieżkach coraz większy tłok, zap. do tego rolkarze i piesi.
    No tych samochodowych odchyłów już wali konkretnie na dekle! No sam jeżdżę samochodem, ale jednak na mózg wam pada.
    Jeszcze puśćcie ruch przez Reja w Sopocie i zbudujcie obok ścieżkę. No choroba umysłowa dokumentna.

    • 34 23

    • "Rowerzysto" z bożej łaski (1)

      Taki z cb rowerzysta jak z koziej d*py trąba. Na rowerze to się jeździ po polach i lasach a nie po mieście.

      • 0 1

      • kolarzówką zwłaszcza

        ale masz g. we łbie

        • 0 0

    • i za chwile beda im przeszkadzac rowerzysci tam

      jak sie przeniosa dalej i bedzie jakis kawalek asfaltu, tez janusze zajma i kaza sie rowerzystom wynosic. To jest taka azjatycka mentralnosc, mam samochod, moge cie rozjechac wiec to mi sie nalezy i ja mam racje.

      • 6 0

    • Paradoksalnie... (2)

      ... patrząc na to co tam dzieje się teraz, zrobienie osobnej jezdni i ścieżki rowerowej jest bezpieczniejszym rozwiązaniem dla rowerzystów.

      • 4 6

      • (1)

        Nieprawda. Najbezpieczniejsze dla rowerzystów jest bez wątpienia całkowite usunięcie stamtąd samochodów. Nie wiem czy sensowne, ale na pewno najbezpieczniejsze.

        • 7 4

        • Więc spróbuj całkowicie usunąć stamtąd samochody.

          Będziesz kozak jeśli Ci się uda.

          • 4 5

    • widziałeś jakiś sensowny pomysł za szczura??

      może kosmodrom? albo orzeł z morza:))??

      • 3 2

  • (1)

    wykorzystałbym tą drogę w godzinach szczytu rano jednokierunkowo od strony Rumi popołudniu odwrotnie,czyli ruch od-do rano i od-do popołudniu to tymczasowe rozwiązanie.Jakiekolwiek udrożnienie Hutniczej mogłoby coś pomóc?

    • 1 1

    • Super plan

      • 0 1

  • Ujęcia wody (2)

    Czy aby tamte tereny nie są chronione jako ujęcia wody pitnej dla miasta? Czy są zrobione wszystkie ekspertyzy, jeśli osuszą kolejne tereny pod fabryki czy nie obniży się lustro wód gruntowych? Kto z urzędników zaręczy głową że nie ulegnie pogorszeniu jakość naszej wody pitnej?

    • 7 1

    • Ujęcia wody są pomiędzy Lidlem a Stacja Uzdatniania Wody na polu. Na Żarnowieckiej nie ma ujęć wody, zresztą akurat droga w pobliżu im nie przeszkadza.

      • 0 0

    • spokojnie, wzorem Gdańska (vide plan budowy "Drogi Zielonej)

      ujęcia wody się zlikwiduje a mieszkańcy będą pić filtrowany gnój. Ważne, żeby mieszkańcy gmin ościennych mieli pięć minut krótszą drogę do pracy - przez trzy lata, bo potem wszystko stanie

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum