• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty rowerowe w gdyńskim Budżecie Obywatelskim. Głosowanie do 21 czerwca

Joanna Skutkiewicz
9 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Do głosowania zostało dopuszczonych kilka projektów związanych z rowerami. Do głosowania zostało dopuszczonych kilka projektów związanych z rowerami.

Do 21 czerwca trwa głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znalazło się kilka dotyczących infrastruktury rowerowej w mieście. Ogłoszenie wyników nastąpi 25 czerwca.



Czy będziesz głosować na rowerowe projekty w Budżecie Obywatelskim?

Jak co roku gdynianie i gdynianki mogą zdecydować, na co przeznaczyć wydzieloną kwotę budżetu miasta. W 2021 roku jest to kwota 11 148 564 zł. W puli miejskiej znalazło się 2 000 517 zł, w puli dzielnicowej zaś 9 148 47 zł. Koszt pojedynczego projektu nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

Pośród projektów dopuszczonych do głosowania znalazło się kilka związanych z infrastrukturą rowerową. Są to:

Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku ul. Kcyńska - Obwodnica Trójmiasta



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 370 750 zł.
Projekt polega na uzupełnieniu drogi rowerowej po południowej stronie ulicy Morskiej od skrzyżowania z ulicą Kcyńską do Obwodnicy Trójmiasta poprzez:
- budowę drogi rowerowej wraz z remontem chodnika na odcinku ok. 100 m od ul. Kcyńskiej do wysokości końca budynku ze sklepem motocyklowym (szerokość 2 m drogi rowerowej i 2 m chodnika),
- wyznaczenie z istniejącego chodnika o szerokości 4 m drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych (po 2 m szerokości każda) od końca budynku ze sklepem motocyklowym do Obwodnicy Trójmiasta przy pomocy organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome),
- wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez Obwodnicę Trójmiasta.

Mobilny serwis rowerowy, wycieczka rowerowa i warsztaty kreatywne dla dzieci w Bibliotece Wzgórze



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 8550 zł.
- Projekt promuje aktywny wypoczynek przez jazdę rowerem i spotkania na świeżym powietrzu - czytamy w opisie projektu. - Znając potrzeby mieszkańców dzielnicy, wiemy, że ta aktywność to najlepszy sposób na integrację osób z różnych z grup wiekowych. Nie zapominając o kulturalnych potrzebach mieszkańców, planujemy warsztaty kreatywne dla dzieci odnoszące się do teatru na rowerze - teatru kamishibai. Wydarzenia będą tłumaczone na polski język migowy, by zwiększyć ich dostępność.

Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku obwodnica - ul. Swarzewska



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 209 600 zł.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni poprzez budowę lub wyznaczenie nowej drogi rowerowej wzdłuż południowej strony ul. Morskiej. Ul. Morska stanowi główny ciąg komunikacyjny w północno-zachodniej części Gdyni. Mimo ogromnego potencjału - w bezpośrednim sąsiedztwie mieszka około 60 tys. gdynian - ulica ta dla rowerzystów jest jak na razie, w ocenie pomysłodawców projektu, nieprzyjazna.

Rowerowy plac zabaw - pumptrack na polanie po kortach tenisowych przy ul. Uczniowskiej



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 407 200 zł.
Celem jest stworzenie obiektu rekreacji ruchowej dla całych rodzin ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb nastolatków. Projekt zakłada budowę pumptracka wraz z dojściem, dwoma placykami do odpoczynku i zielenią. Odbiorcami inwestycji będą przede wszystkim mieszkańcy Witomina.

Rower cargo zachęca do głosowania na projekty w BO. Rower cargo zachęca do głosowania na projekty w BO.

Rozbudowa skateparku pod estakadą Kwiatkowskiego



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 250 000 zł.
Celem projektu jest zagospodarowanie nieużytków znajdujących się pod estakadą Kwiatkowskiego w kwartale ulic Morska - Ramułta - Niemojewskiego - Drzymały. Obecnie funkcjonuje tam rampa, która została oddana do użytku we wrześniu 2020 roku, a jest zwycięskim projektem do Budżetu Obywatelskiego 2017. Miejsce cieszy się niesłabnącą popularnością z uwagi na zadaszenie obiektu. Dzięki temu fani rolek, deski, hulajnogi czy rowerów mogą bez problemu ćwiczyć akrobacje przez cały rok.

Remont drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa na odcinku Kolibki - w kierunku pomnika Obrońców Gdyni



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 360 000 zł.
Celem projektu jest wsparcie zrównoważonej mobilności w Gdyni poprzez remont drogi rowerowej wzdłuż alei Zwycięstwa. W założeniach projekt stanowi kolejny etap poprawy jakości odcinka najważniejszej trasy rowerowej w Gdyni, jaką jest ciąg rowerowy wzdłuż alei Zwycięstwa. Na odcinku od Kolibek do granicy z Sopotem droga rowerowa jest zbudowana z fazowanej kostki Bauma, która z czasem została wypaczona. Powoduje to obniżenie komfortu przejazdu rowerem.

Budowa sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 392 379 zł.
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu w rejonie ulicy Wielkopolskiej i Spokojnej, jak również poprawa dostępności dla pieszych i rowerzystów poprzez budowę sygnalizacji świetlnej oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej.

Zaaranżowanie zieleni przy ul. Morskiej, w okolicy skrzyżowania z ulicą J. Montwiłła-Mireckiego



Opis projektu na stronie BO

Przybliżony łączny koszt realizacji projektu: 289 458 zł.
- Skrzyżowanie ul. Mireckiego z ul. Morską to bardzo ruchliwe miejsce na Grabówku - czytamy w opisie projektu. - To duży węzeł przesiadkowy, a wzdłuż ul. Morskiej na tym odcinku zlokalizowanych jest wiele sklepów handlowo-usługowych. Projekt został pomyślany tak, aby na odcinku od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego dosadzić zieleń i uporządkować istniejącą. Rośliny wspomagają małą retencję i oczyszczają powietrze, a drzewa i ławki przy samym skrzyżowaniu z ul. Mireckiego stworzyłyby swoiste małe centrum Grabówka.

Gdynia: zmiany rowerowe przy dworcu



W dniach 7-21 czerwca można głosować na projekty do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Na grafice: projekty zgłoszone przez Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia. W dniach 7-21 czerwca można głosować na projekty do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni. Na grafice: projekty zgłoszone przez Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia.

Głosowanie dla wszystkich gdynian



W głosowaniu na projekty BO może wziąć udział każdy mieszkaniec Gdyni, niezależnie od obywatelstwa, miejsca zameldowania i wieku. Osoby, które nie są zameldowane w Gdyni, tj. nie mają karty mieszkańca ani nie są wpisane do tutejszego rejestru wyborców, muszą podczas głosowania złożyć oświadczenie, że mieszkają w Gdyni na stałe.

- Tegoroczna rowerowa kampania do gdyńskiego BO jest wyjątkowa - mówi Łukasz Bosowski, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Mimo ostrego hamowania władz Gdyni w sprawach rowerowych udało się obronić kilka projektów w odwołaniach do prezydenta. Zmobilizowaliśmy wszystkie siły i środki stowarzyszenia, aby wnioski wygrały w głosowaniu. Prosimy wszystkie życzliwe osoby o wsparcie akcji promocyjnej w internecie i na żywo wśród znajomych. W tym roku BO jest jedyną szansą, aby długość nowych dróg dla rowerów przestać liczyć w metrach, a zacząć znów w kilometrach.
W głosowaniu można wziąć udział za pomocą formularza internetowego.

Miejsca

Opinie (57) 3 zablokowane

  • przekręt

    nie, nie, to cele dla ZDiZ, nie na BO;

    • 0 0

  • Zagłosuję za parkingami dla aut. Tego brakuje, a tych 10 rowerzystów

    Poradzi sobie, bo i tak jeżdżą chodnikami.

    • 0 0

  • Wolimy rowery niż T-34

    • 0 0

  • Mam gotowy projekt

    Szkoda czasu do tego 2030r trzeba go zrealizować od razu. Zamiana dróg samochodowych na rowerowe. I jesteśmy najlepsi na świecie w realizowaniu agendy 2030. The best.

    • 0 0

  • Nic by tak nie pomogło rowerzystom (3)

    Jak likwidacja scieżek rowerowych i spowolnienie do 30km na godzinę ruchu w mieście

    • 6 8

    • większość ulic w Sopocie i w Gdańsku zostało objętych strefą uspokojenia ruchu lub strefą zamieszkania (1)

      W całym Trójmieście brakuje zdecydowanego promowania zalet takich rozwiązań. W Holandii drogi dla rowerów buduje się także wzdłuż ulic w strefie Tempo 30 by samochody nie przeszkadzały mieszkańcom korzystającym z roweru (celowo nie napisałem: rowerzystom).

      • 1 1

      • spadaj, ja nie mam ochoty jeździć kolo żadnych aut. w Holandii maja darmowe autostrady i doloty do miast

        i obwodnice. jak porównujesz to po całości

        • 0 0

    • wąchaliby więcej spalin

      • 0 0

  • Świętojańska (3)

    Oddać na złom te stojaki duże metalowe po rowerach Mevo a kasę przeznaczyć na cel co ma ręce i nogi i faktycznie uczciwie ktoś z tego skorzysta. Ogarnąć ul. Świętojańska niektóre kamienice straszą przy ulicy Traugutta w kierunku Pl. Kaszubskiego też te barierki, schody, rozwalone skrzynie drewniane na kwiaty, trawa ozdobna wysoka co tam rośnie przed restauracyjka wywalić ten syf jak to wygląda jeden wielki śmietnik brak estetyki a remontu na tym odcinku chyba że 20 lat nie było. Potem się bierzcie za ścieżki rowerowe.

    • 7 7

    • ostatnio jak się zabili za swietojanska to zostało dno

      • 0 0

    • (1)

      Ale że co miasto ma wyremontować prywatne kamienice. Co jeszcze?

      • 4 1

      • Nie

        Miasto nie ma robić prezentów i remontować prywatnych kamienic tylko się ostro za nich wziąść nie chcą remontować niech oddadzą a nie maszkarony kupę lat straszą na głównej ulicy miasta miasta którym Ci włodarza tak się chwalą. Jak to wygląda w takim miejscu.

        • 2 3

  • te wszystkie ścieżki są tylko po to żeby kierowca miał całą jezdnie dla siebie (1)

    piesi i roweryści nie mają z nich pożytku. Są tylko utrudniemem w poruszaniu się po mieście. gdyby były z głową zaprojektowane....no ale nie są. nie ma co gdybać

    • 7 8

    • kolejny cyklogłupek

      • 0 1

  • Chory i stary

    A co dla starszych i chorych ? Zamknięcie dojazdu do morza i zakazy parkowania aut .Niech siedzą w domu !

    • 2 0

  • Ogólnie (3)

    wszystko fajnie, ale niektórzy rowerzyści najpierw powinni się nauczyć kultury jazdy, a potem wyjeżdżać na ulice. Bo jest nagle wysyp rowerów i zwykły pieszy musi się pod nich podporządkowywać, choć to często kierowca nie ogarnia. Nie dość, że jadą po chodniku, to jeszcze zapitalają z prędkością światła.. jeśli tak, to won na jezdnię do samochodów albo szukaj ścieżki rowerowej, a nie że zwykły spacerowicz musi się co chwilę odsuwać, bo jeden po drugim jadą jak wariaty, czy to po chodniku, czy po ścieżce leśnej

    • 43 25

    • Ja bym chętnie jezdnią jechał ale urzędnik postawił znak nakazujący jechać rowerem po chodniku (1)

      a ja przepisów nie łamię.

      • 10 4

      • Słusznie prawisz.

        Tak jak mówisz. Dodajmy, że owe projekty - to kolejne zakazy jazdy jezdnią i nakazy jazdy pomalowanym chodnikiem...
        O bezpieczeństwie separowanej infrastruktury poopowiadajcie rodzinie kobiety rozjechanej pod Galerią Bałtycką.
        Jeśli chodzi o wygodę - to separowana służy wyłącznie wygodzie "szybkich ale bezpiecznych' kierowców.

        • 1 0

    • Tak samo większość kierowców.

      • 8 7

  • no i Edek troll nie miał racji

    pamiętacie jak hejtował, że skatepark pod estakadą jest bezsensu? A tutaj proszę okazał się bardzo popularny

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum