• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty rowerowe w Budżecie Obywatelskim. Rusza głosowanie

Joanna Skutkiewicz
8 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeden z projektów "okołorowerowych" gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada oddzielenie pasów pieszych i rowerowych zielenią. Jeden z projektów "okołorowerowych" gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada oddzielenie pasów pieszych i rowerowych zielenią.

Dziś, 8 czerwca, rozpoczyna się głosowanie do gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Pośród 269 projektów dzielnicowych i 13 ogólnomiejskich znalazły się także takie, które są związane z infrastrukturą rowerową. Czytelnik portalu Trojmiasto.pl, Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, przygotował ich zestawienie.

Czy będziesz głosować na projekt BO związany z rowerami?


Do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni zostały zgłoszone aż 374 projekty, jednak nie wszystkie zostały zweryfikowane pozytywnie. Wiele z nich określono jako niemożliwe do realizacji lub nie zostały dopuszczone do dalszego etapu ze względu na braki formalne. Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia przygotował zestawienie projektów, na które można oddawać głos w Budżecie Obywatelskim Gdyni.

Projekty rowerowe i okołorowerowe w Gdyni



1. Pasy ruchu dla rowerów na ul. Redłowskiej - projekt dzielnicowy nr 10 w Redłowie

Jest to projekt bezpośrednio skierowany do gdyńskich rowerzystów. Przewiduje on wymalowanie pasów rowerowych w dolnym odcinku ulicy RedłowskiejMapka, stworzenie śluz rowerowych przy skrzyżowaniach oraz niezbędną korektę sygnalizacji świetlnej. Nowe pasy rowerowe połączyłyby istniejącą drogę dla rowerów przy al. Zwycięstwa z pasami rowerowymi na ul. Legionów i w bezpieczny sposób poprowadzą rowerzystów w kierunku osiedli na Płycie Redłowskiej. Nowa infrastruktura rowerowa wpłynie także na bezpieczeństwo pieszych, gdyż pozwoli ograniczyć ruch rowerzystów po wąskim chodniku, co w tym miejscu niestety nie jest rzadkością.

  • Projekt dzielnicowy nr 10 w Redłowie zakłada wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów.
  • Wizualizacja pasów rowerowych w Redłowie

Warto wspomnieć, że podobne pasy ruchu dla rowerów powstały na ul. Stryjskiej w ramach pierwszej edycji Budżetu Obywatelskiego i sprawdzają się bardzo dobrze.

Rowerzysta dziękuje kierowcy autobusu



2. Zaaranżowanie zieleni wzdłuż ul. Morskiej - projekt dzielnicowy nr 7 w Grabówku

Projekt tylko z pozoru dotyczy wyłącznie zieleni. Zakłada on nasadzenia wysokiej roślinności przy drodze dla pieszych i rowerów między ulicami MireckiegoMapkaGrabowoMapka. Nowe drzewa i wysokie krzewy oddzielą zarówno pieszych, jak i rowerzystów od intensywnego ruchu samochodowego przy ulicy Morskiej. Gęsta zieleń jest świetną osłoną przed hałasem, naturalnym filtrem przed zanieczyszczeniami i ochroną przed słońcem. O wiele przyjemniej jeździ się rowerem, gdy wokoło jest zielono.

Gdynia. Pierwsza wygrana mieszkańców w "wojnie o słupki"



  • Wizulizacja zaaranżowania zieleni wzdłuż ulicy Morskiej
  • Wizulizacja zaaranżowania zieleni wzdłuż ulicy Morskiej

3. Budowa sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej - projekt dzielnicowy nr 2 w Małym Kacku

Ulica Wielkopolska to jedna z największych ulic w Gdyni. Małokackie osiedla z ich lokalnymi uliczkami po stronie południowej oddzielone są od drogi dla rowerów biegnącej stroną północną czterema jezdniami, ośmioma pasami ruchu, a dostęp możliwy jest jedynie przez ponure i niewygodne przejście podziemne. Nie trzeba przypominać, że ulicą Spokojną rozpoczyna się malownicza leśna trasa rowerowa biegnąca do Sopotu i zahaczająca o wieżę widokową w Kolibkach. Proponowane zmiany na skrzyżowaniu ulic Spokojnej i WielkopolskiejMapka będą ułatwieniem nie tylko dla pieszych, lecz także dla rowerzystów, którzy nie będą musieli dźwigać swojego sprzętu po schodach schodząc pod ziemię i wdrapując się z powrotem na powierzchnię.

Wizualizacja skrzyżowania przy ul. Spokojnej Wizualizacja skrzyżowania przy ul. Spokojnej

4. Ławki z pni na leśnych trasach spacerowych i trasy rowerowe dla rowerów BMX przy ul. Spokojnej - projekt dzielnicowy nr 3 w Małym Kacku

Propozycja adresowana jest zarówno do spacerowiczów, jak i do rowerzystów. 20 ławek z drewnianych bali w gdyńskich lasach stanowić będzie dobre miejsca do odpoczynku podczas spaceru lub rodzinnej rowerowej przejażdżki. Dla miłośników jazdy ekstremalnej przewidziano realizację leśnej trasy rowerowej BMX o różnym stopniu trudności o łącznej długości około 2 km.

Projekt dla rowerzystów BMX przy ulicy Spokojnej Projekt dla rowerzystów BMX przy ulicy Spokojnej

Projekty BO dla najmłodszych rowerzystów



5. Miasteczko ruchu drogowego przy Szkole Podstawowej nr 13 w GdyniMapka - projekt dzielnicowy nr 6 w Małym Kacku

6. Miasteczko ruchu drogowego na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17Mapka - projekt dzielnicowy nr 2 na Działkach Leśnych

W dwóch dzielnicach Gdyni będzie można zagłosować na miasteczka drogowe, gdzie swoje pierwsze "rowerowe kroki" stawiać będą dzieci. Dobrze zorganizowane miasteczko jest wyśmienitym miejscem do nauki przepisów ruchu drogowego i pozwala nabyć niezbędną wiedzę przed egzaminem na kartę rowerową.

Przykładowe zdjęcie z realizacji projektu miasteczka rowerowego. Przykładowe zdjęcie z realizacji projektu miasteczka rowerowego.


Jak głosować na projekt w Budżecie Obywatelskim?



Głosowanie odbywa się przez stronę internetową Budżetu Obywatelskiego Gdyni. Przypomnijmy, że w zeszłorocznym głosowaniu wśród zwycięskich projektów znalazła się budowa tras rowerowych w lasach witomińskich. Czy w tym roku wygra któryś z projektów rowerowych? To zależy od głosujących. Głosy oddawać można do 22 czerwca, a wyniki zostaną ogłoszone trzy dni później, 25.06.

Co ze ścieżką z Budżetu Obywatelskiego na Witominie?

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • O co chodzi z tym garbem u pana na rysunku ? Czy to jakiś element hejtu ? (1)

    że niby rowery wykrzywiają kręgosłup ? kto to narysował i dlaczego tak ?

    • 3 0

    • widać masz garba i dlatego od razu tak się tobie to skojarzyło

      • 0 1

  • Tzw komunikacja rowerowa to utopia! (3)

    Autobusy, tramwaje, skm to jest przyszłość i w to trzeba inwestować. Dopóki te środki będą niewydolne i drogie ludzie będą korzystać z samochodów.
    Na rowery nie głosuję, bo robią nagonkę na kierowców samochodów.

    • 13 15

    • A to się wyklucza?

      Komunikacja miejska świetnie uzupełnia komunikację rowerową, a inwestycje w infrastrukturę rowerową nie kolidują z inwestycjami w komunikację miejską.

      • 3 0

    • Popieram.

      • 2 1

    • Ciekawe, czy to ma jakiś związek z parkowaniem na ścieżkach i mijaniem na asfalcie na milimetry...

      Gdyby kierowcy TiRów zachowywali się wobec osobówek tak, jak kierowcy osobówek względem rowerów, też byłaby na nich nagonka...

      • 6 3

  • (2)

    A Witomino dalej bez ścieżek rowerowych.

    • 12 0

    • Teraz chyba będą projektować drogę rowerową wzdłuż Chwarznieńskiej i Rolniczej

      Szkoda że tak późno, to powinno być zrobione już dawno temu.

      • 1 0

    • ja bym się cieszył.

      esy floresy szlaczki zygzaczki na chodniku to same parodia.
      cały świat się z nich śmieje.

      Szybciej, wygodniej i bezpieczniej jest jezdnią. Na prawdziwe ddr nie ma chyba co liczyć w 3miescie.

      • 0 2

  • Niestety nie będę mógł zagłosować na rowerowy projekt na Obłużu,

    Bo WOM (ogrodnik miejski) zablokował projekt budowy parkingu rowerowego pod wiatą, powołując się na adaptację do zmian klimatu, mimo że w ramach projektu obszar zieleni miejskiej by się zwiększył, nie zmniejszył!

    • 1 0

  • Gdzie znajdę info o ścieżkach rowerowych? Np na trasie Gdańsk - Świnoujście, Gdańsk - Bydgoszcz

    Chodzi mi gdzie znajdę info gdzie są wydzielone ścieżki rowerowe lub szlaki inne niż ulica drogi wojewódzkiej (bezpieczne dla 8-latka)

    • 1 1

  • A kiedy Gdańsk ogłasza BO ? Bo szczerze to nawet nie słyszałem aby cokolwiek sięw tym kierunku działo

    • 2 0

  • Drogi rowerowe malowane na ulicy (10)

    Ja bardzo proszę żeby urzędnik, który wymyśla drogi rowerowe prowadzące w świetle ulicy, sam przejechał się taką drogą. Szczególnie ze swoim dzieckiem powyżej 10-tego roku życia. Proszę żeby sprawdził czy na takiej ścieżce czuje się bezpieczny, a szczególnie czy pozwoliłby samemu swojemu dziecku pojechać taką drogą. Zaraz będzie komentarz: "że przecież w Skandynawii i na zachodzie tak jest", ale my nie mieszkamy na zachodzie, ani w Skandynawii. Czy nie można trochę wyrównać i poszerzyć chodników żeby zrobić bezpieczną ścieżkę rowerową, nie zabierając jezdni samochodom?

    • 16 10

    • Ja jezdżę, z nastolatkami (3)

      po tych kilku wyznaczonych.... dużo bezpieczniej niż na ścieżce na chodniku między wyjazdami z posesji. Kierowcy zwracają uwagę wyłącznie na to, co dzieje się na ulicy- wyjeżdżając z podporządkowanej na chodnik nie patrzy nawet.

      • 7 1

      • Głąbie wdychanie spalin tez jest dla ciebie bezpieczne? To ze pirat drogowy nie przestrzega przepisów (2)

        To nie znaczy ze trzeba drogi rowerowe kosztem zdrowia rowerzystów budowac pod ich dyktando.

        • 1 5

        • a kawałek dalej spalin nie ma?Gdzie się lęgną tacy kretyni?

          • 0 1

        • Zwracanie sie do innych głąbie nie jest kulturalne

          Natomiast metr różnicy naprawdę nie robi różnicy w ilości wdychanych spalin. One nie znikają po przekroczeniu magicznej bariery krawężnika kończącego jezdnię.

          • 8 0

    • Ja jeżdże i sobie chwale. Trasy rowerowe w mieście powinny spełniać rolę głównie komunikacyjną, (3)

      a nie rekreacyjną. Miejsce dzieci jest na chodniku.

      Nie ma nic gorszego niż esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku.
      wszystkie takie "ściezki" powinny być zdelegalizowane lub przynajmniej nie obowiązkowe.

      Rower to pojazd i jego miejsce nie jest na chodniku.

      • 6 4

      • matole rower to nie tylko pojazd (2)

        • 2 5

        • a co jeszcze innego?Dla mnie to pojazd i nic mnie bardziej nie irytuje niż skretyniali rodzice wypuszczający na ścieżki rowerowe te swoje dzieciaki które ledwo umieją równowagę utrzymać przygłupi tatuś z mamusią dumni że brajanek turla się 1 km/h tamując ruch innych rowerzystów i powodując zagrożenie

          • 1 2

        • Rower to przede wszystkim pojazd

          A terenów do rekreacji, daleko od samochodów w Trójmieście nie brakuje.

          • 4 1

    • Masz calkowitą racje Dodatkowo jazda rowerem wdychajac spaliny najblizej jak sie da jest szkodliwa dla zdrowia!

      A w szczególności jest szkodliwa dla dziecka .!!

      • 1 5

    • Będzie bezpieczny - bo będzie widoczny dla kierowców. Na "śmieszkach" w chodniku rowerzyści dla kierowców są absolutnie niewidzialni. Co skutkuje kolizjami na przejazdach.

      • 8 4

  • Problemem jest tragiczny stan samochodow

    I nadmierna emisja toksycznych spalin. 3/4 ma wycięte filtry i nikt tego nie kontroluje.
    W takich warunkach ścieżki w drogach są szkodliwe a jazda to męka. Dodatkowo dochodzi strach o życie, jak jeździ polski kierowca to wszyscy w całej Europie wiedzą.
    Ścieżki powinny być odrębnymi drogami z dala od ulic.

    • 3 0

  • Yes yes (2)

    Wprowadzić należy stała miesięczna opłatę dla rowerzystów za korzystanie ze ścieżek rowerowych i dróg publicznych min 10,00 pln miesięcznie dostali je z pieniędzy podatników niech loża na ich utrzymanie i obowiązkowa karta rowerowa ,a bachory do 14 roku wyłącznie pod opieka rodziców mogą się nimi poruszac

    • 5 6

    • to analogicznie dla kierowców 1tys?

      skąd ten 1tys? samochod jeat 100 razy ciezszy, infrastruktura pod niego kosztuje 100 razy tyle wiec i opłata powinna byc 100 razy tyle.

      • 5 0

    • Przez takich jak ty buraku ja musze placic najwyzsze OC w Polsce !!Bo takie jest w Trójmiescie

      W Polsce powinno się jak w krajach Europy zachodniej wprowadzić opłaty za jazdę po miescie szrotem takim jak twój tak z 500zł miesięcznie za szrota starszego niż 10 letni. Zmniejszyła by się liczba wypadków o 60% i spadła by stawka OC też do najniższej.
      Ale najlepiej by było gdyby po prostu nie dopuszczali do rejestracji starszych niż 10 lat aut. A te co są obecnie zarejestrowane nakaz złomowania.

      I jeszcze jedno piracie drogowy jazda rowerem ulicami nie jest żadna przyjemnością bo to oni wdychają spaliny nie kierowcy z obiegiem powietrza zamkniętym. To ze jakies bezmózgowce wsciskaja im drogi rowerowe w ulice to nie ich wina

      • 5 1

  • Korzystając z warunków terenowych w TPK jedyny sens ma budowa konkretnej sieci singeltrack.
    Coś sensownego dla mieszkańców i wielki katalizator dla turystyki.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum