Będą stojaki rowerowe przy SKM Stocznia
Przypięte łańcuchami do ogrodzenia rowery stoją codziennie przy ul. Janka Wiśniewskiego , nieopodal stacji SKM Stocznia. To pojazdy pracowników dojeżdżających na tereny stoczniowe. Urzędnicy zapewniają, że pojawią się tam niebawem stojaki.
Z SKM na rowerze do pracy i z powrotem
Ułatwiają jednak przemieszczenie się pracowników do zakładów przemysłowych, znajdujących się w okolicach portu. Scenariusz wygląda podobnie: pracownicy przyjeżdżają SKM, biorą pozostawiony rower i jadą nim do pracy. Później wracają, znowu zostawiają rower i wsiadają do pociągu.
Problem w tym, że nie mają ich gdzie przypiąć, bo przy Janka Wiśniewskiego nie ma stojaków rowerowych. Za miejsce do przypięcia służy więc ogrodzenie, a rowery wyglądają jak porzucone, na co zwraca uwagę wielu mieszkańców. Niewykluczone, że gdyby były stojaki, część mieszkańców również mogłaby z nich skorzystać, przesiadając się w tym miejscu na SKM.
Będą stojaki, gdy będą pieniądze
Urzędnicy zapewniają, że chcą ułatwić pozostawienie roweru, ale na razie, ze względu na inne potrzeby, zamówienia nowych stojaków nie są realizowane. Nieoficjalnie można usłyszeć, że na te elementy brakuje pieniędzy.
- Okolice SKM Stocznia to będzie pierwsze miejsce, gdzie trafią stojaki po tym, jak zostaną zakupione i trafią do naszego magazynu - zapewnia Jakub Furkal z ZDiZ w Gdyni, nie podając jednocześnie konkretnego terminu.
Przypomnijmy, że Janka Wiśniewskiego, dzięki pasom rowerowym, od zeszłorocznej jesieni jest ulicą przyjaźniejszą dla rowerzystów. Od centrum pas zaczyna się na wysokości dawnej poczty i kończy przed wiaduktem przy SKM Stocznia . W drugim kierunku zaczyna się na wiadukcie i prowadzi aż do parkingu przy dworcu . W założeniu ma ułatwić dotarcie m.in. na ul. Starowiejską oraz do kładki przy dworcu podmiejskim SKM.
Miejsca
Opinie (105) 2 zablokowane
-
2019-04-09 23:23
stolec mewo ciag dalszy
- 3 1
-
2019-04-09 23:33
Opinia wyróżniona
Dziś i jutro to zorganizowane i monitorowane Parkingi na rowery i samochody prywatne i Gminne przy skm, pkm i przystankach (1)
Lawina 60 000 zapisanych w 10 dni do korzystania z systemu elektrorowerów Mevo unaoczniła wielkość potrzeb społecznych w pokonaniu "ostatniej mili czyli realnie 2-15 km " na trasie dom-praca czy zakupy i powrót. Słoma z butów wyłazi tym co próbują ten temat ogarnąć z braku wiedzy i umiejętności. Jeżdząc przez lata na trasie SKM Wejherowo-Gdańsk widać wiele dzikich i parenaście zorganizowanych miejsc na parkowanie rowerów, samochodów prywatnych przy przystankach skm, pkm oraz przesiadkowych dla komunikacji masowej. Trzeba zdawać sobie sprawę, że codziennie dziesiątki tysięcy ludzi dojeżdza na Pomorzu z miejsc zamieszkania do przystanków PKS, kolejowych skm , pkm czy miejsc przesiadkowych na komunikację miejską bo brak porannej lub wieczornej komunikacji masowej we właściwych porach. Tam gdzie stojaki dla rowerów postawiono lub zbudowano parkingi widać jak szybko brakuje miejsc dla samochodów i rowerów. Ponadto karawany samochodów posówających się w korkach 1,0 do 2,0 godzin w jedną stronę na trasie gdzie powinno to zająć 20-30 minut z jednym pasażerem w 8 na 10 samochodów też o czymś świadczy. Brak badań i szkolenia na Uczelniach Trójmiasta w zakresie logistyki transportu masowego z rozwojem dojazdu rowerami zwykłymi i elektrycznymi i pojazdami prywatnymi do przystanków wychodzi amatorszczyzną i działaniami przypadkowymi. Tu powinno być potężne, wieloletnie wsparcie merytoryczne Uczelni dla władz wojewódzkich i powiatowych oraz Gmin jak prawidłowo zaprojektować, monitorować i dostosowywać do potrzeb przemyślaną polityką zachowania płynności ruchu transportowego w przemieszczaniu się ludzi jako mieszkańców oraz turystów. Za to co już zrobioni trzeba pochwalić tych włódarzy co dostrzegli problem i się nad nim pochylili ale do zrobienia jest 10 razy więcej aby poważnie usprawnić przemieszczanie się i ograniczyć samochody tam gdzie nie powinny generować tłoku i korków co radykalnie usprawni punktualność komunikacji. To kosztuje znacznie mniej i szybciej się realizuje niż permanentny zakup pojazdów autobosowych, tramwajowych i ich eksploatacja przy permanentnym braku kierowców i pracowników do zaplecza technicznego. Nowoczesne Parkingi powinny mięć miejsca ładowania w coraz większej ilości dla ładowania samochodów i rowerów oraz skuterów. Są miasta i kraje sasiednie gdzie dawno ten problem rozwiązan ibudując nawet tunele dla rowerów i osobną sygnalizację.
- 8 0
-
2019-04-09 23:44
krótko mówiąc, komuniści po wojnie lepiej to budowali na zgliszczach, niż dziś rządzący ułomni.
Dziwne to i szkoda.- 3 0
-
2019-04-09 23:58
Niech miasto dofinansuje jeszcze jedną imprezę i zakorkuje całe miasto. Na to kasa się znajdzie.
- 11 1
-
2019-04-10 00:09
normalnie płakać się chce
"Będą stojaki, gdy będą pieniądze" . Co z tym naszym miastem zrobili , że nie stać nawet na stojaki do rowerów ;(
- 13 0
-
2019-04-10 05:34
(1)
super - przejście się wali ale będą stojaki
jest w tym logika- 4 1
-
2019-04-10 06:30
Najwięcej logiki znajdujemy w komentarzach na trojmiasto.pl
Miasto powinno czerpać garściami z tej skarbnicy wiedzy i pomysłów.
- 0 0
-
2019-04-10 06:22
Mają rozmach skurcze...syny
- 6 0
-
2019-04-10 06:39
Ekspert od kontrpasów i stojaków (1)
Erwin fukał
- 3 0
-
2019-04-10 08:31
Nie prowokuj
Bo jeszcze namaluje zadaszenie i uwierzy że pracuje nad rowerową alternatywy dla zakorkowanych dzielnic...
- 2 0
-
2019-04-10 07:00
Leniuszek redaktorek
Zdjęcie i artykuł leniwca i jeszcze napiszą stop hejt :) śmieszki
- 3 0
-
2019-04-10 07:22
Jeżdżę tam...
Codziennie jeżdżę skm i zawsze się zastanawiam dlaczego miasto nie zrobi tam jakiegoś przyzwoitego parkingu dla tych biedaków, którzy codziennie korzystają z dojazdów rowerem.Wyglada to koszmarnie .wystarczy tylko chcieć.Bardzo się cieszę, że to się zmieni.
- 4 0
-
2019-04-10 07:34
Niech SKM lepiej zadba o pracowników
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.