• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika Gdańska chce zbudować automatyczny parking rowerowy

Maciej Naskręt
14 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Koncepcja budynku rowerowni przy Politechnice Gdańskiej z 2013 r. Koncepcja budynku rowerowni przy Politechnice Gdańskiej z 2013 r.

Budynek z automatycznym parkingiem rowerowym ma powstać na terenie Politechniki Gdańskiej. Uczelnia planuje zachęcić w ten sposób pracowników i studentów do przesiadki na dwa kółka. Jeśli politechnika zrealizuje inwestycję, będzie to pierwszy tego typu budynek w Trójmieście.



Automatyczne parkingi dla rowerów są potrzebne w Trójmieście?

Z wnioskiem w sprawie ustalenia lokalizacji dla automatycznego parkingu rowerowego władze uczelni zwróciły się do gdańskiego magistratu. Działka, na której budynek miałby powstać nie jest objęta obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego.

Jak przekonują autorzy pomysłu, obsługa automatycznego parkingu rowerowego jest bardzo prosta - wystarczy wprowadzić swój rower do niewielkiego pomieszczenia (wyglądem i rozmiarem przypominającego bankomat czy automat z napojami), skąd zamontowana tam pochylnia odwoziłaby rower do boksu w części podziemnej lub naziemnej parkingu. Rowerzysta otrzymywałby kartę do późniejszego odbioru swojego pojazdu.

Na tym etapie władze Politechniki Gdańskiej mówią jedynie o wstępnych założeniach projektu.

- Ma być to budynek bezobsługowy, wielopoziomowy, składający się z pomieszczenia wyposażonego w automat odbierająco-podający rowery oraz stanowisk parkingowych - mówi Agata Cymanowska z biura prasowego Politechniki Gdańskiej.
Czytaj też: Rowerem, autem, komunikacją. Jak do pracy dojeżdżają pracownicy biurowców

Automat rozwiąże problem kradzieży rowerów?



Obiekt przeznaczony będzie dla studentów i wykładowców Politechniki Gdańskiej, którzy będą chcieli pozostawić swój rower w zamkniętym, strzeżonym budynku. Pomysł uczelni rozwiązałby także problem z kradzieżami rowerów.

- Dostęp do wnętrza parkingu będzie posiadać serwisant. Proces parkowania roweru odbywać się ma z poziomu platformy parkującej, na której użytkownik pozostawia swój rower - mówi Cymanowska.
Jeśli plany dojdą do skutku, będzie to pierwszy tego typu budynek w Trójmieście. Pojawi się on w pobliżu Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. zobacz na mapie Gdańska

Czytaj też: Gdańsk: inwestycje rowerowe w 2018 roku

Koncepcja organizacji ruchu rowerowego na Politechnice Gdańskiej. Koncepcja organizacji ruchu rowerowego na Politechnice Gdańskiej.

Rowerem na Politechnikę Gdańską



Politechnika Gdańska już wcześniej stworzyła koncepcję infrastruktury rowerowej. Jej ważnym elementem było powstanie rowerowni - parkingu dla rowerów tuż obok głównego wejścia do uczelni od strony ul. Narutowicza.

Bezpieczne miejsce do przechowywania rowerów jest odpowiedzią na podstawowe potrzeby ich użytkowników. Pracownicy i studenci Politechniki Gdańskiej już udowodnili, że są najbardziej rowerową uczelnią w Gdańsku - w European Cycling Challenge w maju 2017 r. przejechali rowerem 48 tys. kilometrów.

Miejsca

Opinie (73) 3 zablokowane

  • (2)

    PG nie potrafi sie nawet dorobic parkingu z prawdziwego zdarzenia dla aut, a chca robic dla rowerow... I nie mowie, ze studenci nie maja gdzie parkowac bo to logiczne, ze dla wszystkich miejsca nie bedzie. Czy parkingiem najwiekszej uczelni technicznej w polnocnej Polsce mozna nazwac to klepowisko na gorce obok ZiE? Wszyscy sie podsmiechuja z UG, ale zanim wybudowano OBC i Alchemie, UG mialo cywilizowany parking dla studentów oraz gosci uczelni. Tymczasem na PG jest smiesznych 100 wjazdowek, ktore i tak ci cwansi studenci opychaja 5 razy drozej ludziom z okolicznym firm, by mieli gdzie parkowac oraz dzikie parkingi dookola terenu kampusu.

    • 2 7

    • klepisko a nie klepowisko

      • 0 1

    • jest mnóstwo miejsc do parkowania np. na Traugutta - od wprowadzenia strefy miejsc jest olbrzymia liczba

      • 3 1

  • (2)

    Chyba się koncepcja zmieniła, bo na planie organizacji ruchu rowerownia jest przy Gmachu Głównym. Ale co tam, wiadomo że taką makulaturę produkuje się do szuflady.

    Problemem na PG są stojaki, do których można przypiąć rower tylko za przednie koło. Problemem są stojaki bez monitoringu. I od tego trzeba zacząć.
    Jakby te automatyczne parkingi były tanie i bezobsługowe to by były stawiane masowo.

    • 18 0

    • (1)

      Mojemu koledze zwineli rower z pod kamery monitoringu na PG :) Cudem sie odnalazl po roku ale ochroniarz to zbijal bąki i oczywiscie nie poniosl zadnych konsekwencji.

      • 1 2

      • Bzury Waść klepiesz.Nie wszystkie kamery monitoringu obsługuje ochrona.Część z kamer na terenie PG to kamery wydziałowe-w myśl źle pojętej autonomii,której jak lwy co niektórzy bronią.Nie polegaj na tym co kolega powiedział,gdyż jest takim samym laikiem jak Ty.
        A co do kradzieży rowerów-poprzednie dwie ekipy trudniące się tym procederem(nie tylko na terenie PG) zostały sprawnie "pozamiatane"przez grupę interwencyjną WSO PG.

        • 3 1

  • No jasne

    Chyba sens roweru jest taki, że można nim podjechać pod sam budynek, a nie do bramy głównej i marszować pareset metrów na swój wydział.

    Pewnie będzie 100zł jednorazowej opłaty za wydanie 'miejsca' na parkingu, 50zł za semestr abonamentu i max. 50 miejsc na rowery, czyli bitwa o miejsce. A finał finałów system się rozwali i będzie stał Pan/Pani i wydawać rowery. To całe PG.

    • 5 5

  • parking jak parking

    ale warto byłoby się zabrać za poziom kształcenia na niektórych wydziałach, bo póki co to się wyrzuca studentów i w sposób sztuczny ten poziom podnosi. Brawo politechniko, obyś padła jak najszybciej :)

    • 1 5

  • Taki parking rowerowy powinien byc pod kazdym blokiem bezpłatnie dlaczego blachosmrody maja miec tylko parkingi

    i to bezpłatne!
    Blachosmrody kosztują to razy wiecej ,budowa parkingów i utrzymanie kosztuje miliardy ,a mają je bezpłatnie!
    Niszczą codziennie drogi i blokują dojazdy powodują korki to posztukuje kolejne miliardy.
    Powoduja wypadki zniszczenia i leczenie ofiar wypadków kosztuje kolejne miliardy!!
    Zanieczyszczenie powietrza ,zniszczone trawniki chodniki przez nich kosztuje kolejne miliardy!!
    A podatek drogowy to zaledwie jedna tysięczna strat i wydatków jakie powodują!!

    • 4 8

  • standardowy parking rowerowy (4)

    kawał metalu za grosze, proste w obsłudze, absolutnie nic nie może się zepsuć. Idealne? NIE! Trzeba to koniecznie zmienić! I to koniecznie generując kilka milionów kosztów i ładując kupę elektroniki, stwarzając tysiące możliwości awarii. Politechnika, podobnie jak socjalizm, dalej tworzy problemy nieznane w innych systemach i bohatersko z nimi walczy

    • 21 16

    • Tzw. nowoczesne audytoria... (1)

      Rzutnik obsługiwany tradycyjnym pilotem i normalne włączniki do świateł są pase. Musi być obsługa wszystkiego z wydumanej kosoli na bazie tableta. Jak ten diabeł się zepsuje albo zawiesi, to w takiej sali niczego nie da się zrobić.

      • 2 0

      • Tak było, pamiętam za czasów studenckich jak siedzieliśmy przy stolikach na korytarzu, miejsce nowy gmach ETI. Pytanie czemu siedzicie po ciemku? Jak to dlaczego włączników nie ma, a inteligentny budynek uznał, że jest jeszcze za jasno.

        • 4 0

    • (1)

      i tak będzie to tańsze niż parking na 10 miejsc dla samochodów. Zapewniam cie

      • 6 4

      • wierzę wierzę. ale jak chcę z wykladu do bratniaka, a potem na laborki, jak mam za każdym razem odzyskiwać rower z tej maszyny, to... dzięki.

        • 1 1

  • debilne

    Debilne i niepotrzebne wydawanie kasy.

    • 4 4

  • wydane pieniadze

    • 2 1

  • Parking dla samochodów i przy okazji dla rowerów

    • 2 6

  • Ale wpadli na pomysł!
    W Japonii już dawno takie coś istnieje

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum