Pojedziemy rowerem wzdłuż potoku Oruńskiego
Rosną szanse na dokończenie trasy pieszo-rowerowej wzdłuż potoku Oruńskiego. Udało się wyłonić projektantów ostatniego etapu na wysokości parku Oruńskiego oraz kładki nad kanałem Raduni, która pozwoli wjechać na trasę do centrum Gdańska lub Pruszcza Gdańskiego.
Pierwsze dwa fragmenty, począwszy od zbiornika, powstały dzięki zaangażowaniu mieszkańców, biorących udział w Budżecie Obywatelskim.
Trzeci odcinek - do wysokości parku Oruńskiego - powstał ze środków budżetowych miasta spoza puli zarezerwowanej na projekty BO.
Realizacja wprost z budżetu miasta, bez Budżetu Obywatelskiego
Podobnie będzie z ostatnim, czwartym etapem, na który również planuje się przeznaczyć środki bezpośrednio z budżetu miasta.
Obejmuje on odcinek od parku Oruńskiego do ul. Raduńskiej i dalej przez nową kładkę do szlaku pieszo-rowerowego (drogi technologicznej) biegnącego wzdłuż kanału Raduni.
- Obecnie trwają prace projektowe na obu zadaniach. Planowany termin zakończenia dla projektu trasy to wrzesień 2023 r., zaś dla kładki - sierpień 2023 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Za projekt trasy odpowiada gdańska firma Mg invent Mariusz Gruchała, która w zamówieniu publicznym DRMG złożyła ofertę na kwotę ok. 110 tys. zł.
Projekt kładki przygotuje natomiast konsorcjum firm z Gdańska: Optem (lider) oraz Optem Consult z ofertą w przetargu na kwotę ok. 80 tys. zł.
Piesi i rowerzyści wspólnie na trasie o szerokości 3,5 m
Ze względu na bardzo wczesny etap prac projektowych znane są jedynie najważniejsze wytyczne urzędników dla wyłonionych w postępowaniach projektantów:
- szerokość trasy pieszo-rowerowej powinna wynieść co najmniej 3,5 m (to odpowiednik standardowego pasa ruchu dla aut),
- w nawierzchni powinny pojawić się piktogramy informujące o ruchu rowerowym (na wzór rozwiązania z Huciska czy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu),
- trasa powinna zostać fizycznie zabezpieczenia przed wjazdem i parkowaniem samochodów np. słupkami,
- wzdłuż ciągu przewiduje się budowę oświetlenia oraz montaż elementów małej architektury.
Realizacja uzależniona od środków w budżecie miasta
Dopiero gdy gotowa będzie pełna dokumentacja wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót.
- Przewidujemy, że trasa pieszo-rowerowa oraz kładka będą realizowane wspólnie w ramach jednego zadania. Budowa będzie uzależniona od zabezpieczenia niezbędnych środków w budżecie miasta - dodaje Niezgoda.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – rowery i akcesoria
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-16 09:04
(17)
Jadąc latem po pracy tym odcinkiem, mam gdzieś 5-10 sytuacji z nagłym hamowaniem: a to jakiś pieszy nagle zmienia tor ruchu, a to dziecko wybiega... Totalnie ludzie nie zwracają uwagi na innych uczestników ruchu.
- 23 28
-
2022-11-16 09:35
(7)
To pieszy ma tam pierwszeństwo, a nie rowerzysta. Zapamiętajcie sobie to w końcu !!!!
- 9 9
-
2022-11-16 10:33
(3)
A może rodzice będą trzymać swoje bombelki za rękę żeby nagle nie wchodziły pod koła? Dlaczego ja mam się bardziej przejmować cudzym dzieckiem niż jego rodzic?
- 2 3
-
2022-11-16 13:31
(2)
Bo prowadzisz pojazd z prędkością większą niż 3km/h a więc powinieneś myśleć za innych.
- 2 2
-
2022-11-16 14:35
(1)
Czyli mam być jak wróżka i przewidywać że cudze dziecko wbiegnie mi nagle pod koła? Nawet jakbym jechała 1 km/h to nie uniknę kolizji w takim przypadku. Kiedyś szłam pieszo po starym mieście w tłumie i jakieś dziecko wpadło na mnie, potknęło się i przewróciło. Oczywiście jego babcia wyskoczyła z krzykiem na mnie, że jej weszłam na dziecko!
- 1 2
-
2022-11-18 13:07
tak, myślenie za innych to podstawa
nerwowe babcie się zdarzają, ale nie powodują kolizji kończących się obrażeniami ciała
- 1 0
-
2022-11-16 09:56
Ma pierwszeństwo, owszem, ale jest np. zakaz wybiegania wprost pod nadjeżdżający pojazd.
- 3 2
-
2022-11-16 09:49
a wiesz że akurat tam to nie jest takie pierwszeństwo bezwarunkowe jak na chodniku?
oznakowanie obecnie jest dość kłopotliwe a większość trasy na razie jest zgodnie z prawem jezdnią i nawet jeśli pieszy ma pierwszeństwo (bo strefa zamieszkania) to nie jest zwolniony z zachowania ostrożności i nie wolno mu blokować przejazdu na przykład idąc w kilka osób złośliwie całą szerokością
- 4 4
-
2022-11-16 09:48
i obowiązek chodzenia prawą strona, jak wszędzie ;)
- 6 4
-
2022-11-16 09:23
(8)
A może wystarczy wolniej jechać?
- 19 9
-
2022-11-16 10:59
proponuje na głównych alteriach polikwidować chodniki ddr i jezdnie (2)
i na 5m szerokości wykonać wspólny ciąg pieszo-jezdny np. na grunwaldzkiej. Niech wszyscy łącznie z kierowcami przemieszczają się na wspólnej przestrzeni. kierowcy wystarczy że wolniej będą jechać i problemu nie będzie.
- 4 2
-
2022-11-16 11:13
(1)
W Indiach to działa.
- 3 1
-
2022-11-17 12:51
a my byśmy się pozagryzali
nam potrzebne kagańce- 0 1
-
2022-11-16 09:38
(2)
Ja jeżdżę wolno, ale i tak miewam niebezpieczne sytuacje. Kiedyś jechałam rowerem i z naprzeciwka szła kobieta, nagle zza jej pleców wyszło dziecko praktycznie pod moje koła. Nie miałam szans go wcześniej zauważyć. Na szczęście zdążyłam zeskoczyć z roweru.
- 8 4
-
2022-11-16 11:14
(1)
To jednoznacznie wskazuje, że trzeba myśleć za kobiety i ich potomstwo.
- 6 5
-
2022-11-16 11:57
Myślisz że tylko kobiety tak się zachowują? Tatuśkowie przeważnie mają jeszcze mniej wyobraźni.
- 7 3
-
2022-11-16 09:44
to niech kierowcy na głównych drogach też jeżdżą wolniej żebym mógł sobie nagle wskoczyć na jezdnię bo tak (1)
co najważniejsze trasa wzdłuż potoku jako dojazd do działek jest drogą z dopuszczonym na sporej części ruchem samochodów a nie ciągiem pieszym więc zgodnie z prawem piesi powinni iść przy lewej krawędzi i zachowywać ostrożność
- 7 6
-
2022-11-16 11:15
Nikt ci nie broni wskakiwać, proszę bardzo. Śpiesz się bo na Łostowicach coraz mniej miejsca
- 2 2
-
2022-11-15 18:42
Dziwny twór (10)
Dokończenie fragmentu jak najbardziej potrzebne, ale ciąg pieszo-rowerowy to najgorsza z możliwych opcji. Lepiej by było wydzielić pas dla pieszych i dla rowerzystów, myślę, że w tych 3,5 m każdy by miał dobrą przestrzeń. A obecnie to trzeba lawirować pomiędzy pieszymi i zwierzakami na spacerze lub chować się jako pieszy, bo jeżdżą rowery. Dziwny twór
- 72 12
-
2022-11-18 13:09
najgorsza z opcji to pozostawienie wertepów, kolein i kałuż
na korytarzu ruchu rowerów i pieszych (od zbiornika Augustowska do ulicy Kampinoskiej a także na odcinku drogi blisko kanału Raduni.
- 0 0
-
2022-11-15 19:54
taki twór ma sens taki że jest tańszy ale stosowany powinien być tylko w określonych warunkach (1)
ruch zarówno pieszy jak i rowerowy musi być mały, tu przy parku jest zarówno dużo pieszych jak i rowerów więc opcja jak dla mnie niedopuszczalna, na dalszych odcinkach to rozwiązanie może być już bardziej akceptowalne, niby Gdańsk taki pro rowerowy ale wciąż drogi dla rowerów traktuje się jak miejsce na niedzielną wycieczkę a nie jak sposób dojazdu
ruch zarówno pieszy jak i rowerowy musi być mały, tu przy parku jest zarówno dużo pieszych jak i rowerów więc opcja jak dla mnie niedopuszczalna, na dalszych odcinkach to rozwiązanie może być już bardziej akceptowalne, niby Gdańsk taki pro rowerowy ale wciąż drogi dla rowerów traktuje się jak miejsce na niedzielną wycieczkę a nie jak sposób dojazdu do pracy, taki dojazd nie może być co kilkadziesiąt metrów spowalniany, rowerzysta regularnie jeżdżący oczekuje że może bezpiecznie jechać chociaż te 25km/h a na takim pieszo rowerowym badziewiu to najczęściej jest niemożliwe bo wymijanie slalomem nieprzewidywalnych pieszych jest już przy tej prędkości niebezpieczne
- 10 3
-
2022-11-16 14:25
pieszych można tam i w wielu innych miejscach swobodnie wymijać po prostu jadąc ostrożnie, a nie "slalomem".
slalomem to możesz sobie wymijać tyczki na ośnieżonej trasie nachylonej o 30 stopni.
- 1 0
-
2022-11-15 19:50
to jest droga dojazdowa do 15 działek budowlanych (6)
mapa z googli pokazuje jeszcze zaszłość historyczną z jednym budynkiem ale jet ich już tam sporo. i dojeżdżać muszą.
- 6 6
-
2022-11-15 19:56
Mnie nie interesują działkowce (5)
Mogą od Kampinoskiej dojechać sobie
- 7 10
-
2022-11-16 09:25
Nie wiesz o co chodzi ale się wypowiesz. Powyżej nie ma mowy o działkach.
- 4 0
-
2022-11-16 07:37
dizłek budowlanych z willami. (3)
to dla nich jest ta droga .
- 6 4
-
2022-11-16 09:17
(2)
Tam nie ma możliwości wjazdu samochodem. Dotyczy to każdego CPR/DDR/chodnika. Jak ktos tak robi to niech się nie zdziwi jak mu ktoś rowerem specjalnie zarysuje samochód :D juz kilka mam na koncie. Zawsze wkurzony kierowca wzywa policję i zawsze kończy z mandatem
- 4 2
-
2022-11-16 09:25
rozumiesz proste zdanie
droga dojazdowa do willi które tam są i nowe się budują. To nie są tanie domki czyli dla elity.
- 5 2
-
2022-11-16 09:26
Jak cię spotkam to ja cie przerysuje i oddasz rower. I ładnie podziękujesz.
- 2 3
-
2022-11-15 18:38
(4)
Na tej planowanej trasie powinny być wydzielone pasy osobno dla rowerzystów i pieszych. W przeciwnym razie trzeba liczyć się z konfliktami pomiędzy użytkownikami.
- 59 9
-
2022-11-15 20:05
nie wydzielone pasy, a odseparowane powierzchnie (1)
deptak nie powinien tworzyć wspólnej przestrzeni z tranzytem
- 11 3
-
2022-11-16 14:28
tranzyt rowerowy bywa tam jedynie w godzinach szczytu w dni dojazdów do pracy
wówczas ruch pieszych jest pomijalnie mały. W weekendy ruch pieszych i rowerzystów ma tam charakter wyraźnie spacerowy i mimo wielu sytuacji "konfliktowych" kolizje zdarzają się tam wyjątkowo rzadko. Gdyby jakieś były, prasa radio i telewizja zdominowane przez osoby chore na samochodozę trąbiłyby o tym bardzo często i bardzo głośno.
- 1 0
-
2022-11-15 18:49
mieszkam na oruni ponad 50 lat (1)
jeździły tam samochody, rowery i ludzie spacerowali . Teraz daj jednym przywileje to będą strzelać donosy jak to im wchodzą na ich teren.
- 8 6
-
2022-11-16 11:18
Teraz donos obywatelski można złożyć przez aplikację. Oj będzie się działo.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.