• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy rowerem wzdłuż potoku Oruńskiego

Krzysztof Koprowski
15 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.
  • Ostatni odcinek trasy pieszo-rowerowej pozwoli na wygodne dotarcie do ul. Raduńskiej.

Rosną szanse na dokończenie trasy pieszo-rowerowej wzdłuż potoku OruńskiegoMapka. Udało się wyłonić projektantów ostatniego etapu na wysokości parku Oruńskiego oraz kładki nad kanałem Raduni, która pozwoli wjechać na trasę do centrum Gdańska lub Pruszcza Gdańskiego.



Czy trasa rowerowa wzdłuż potoku Oruńskiego powinna być wydzielona?

Utworzenie wygodnego połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy zbiornikiem AugustowskaMapka (i licznymi nowymi osiedlami w tej części Gdańska) a traktem św. WojciechaMapka realizowane jest etapowo od ponad pięciu lat.

Pierwsze dwa fragmenty, począwszy od zbiornika, powstały dzięki zaangażowaniu mieszkańców, biorących udział w Budżecie Obywatelskim.

Trzeci odcinek - do wysokości parku Oruńskiego - powstał ze środków budżetowych miasta spoza puli zarezerwowanej na projekty BO.

Ostatni odcinek trasy pozwoli na dotarcie do traktu św. Wojciecha. Ostatni odcinek trasy pozwoli na dotarcie do traktu św. Wojciecha.

Realizacja wprost z budżetu miasta, bez Budżetu Obywatelskiego



Podobnie będzie z ostatnim, czwartym etapem, na który również planuje się przeznaczyć środki bezpośrednio z budżetu miasta.

Obejmuje on odcinek od parku Oruńskiego do ul. Raduńskiej i dalej przez nową kładkę do szlaku pieszo-rowerowego (drogi technologicznej) biegnącego wzdłuż kanału Raduni.

- Obecnie trwają prace projektowe na obu zadaniach. Planowany termin zakończenia dla projektu trasy to wrzesień 2023 r., zaś dla kładki - sierpień 2023 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Za projekt trasy odpowiada gdańska firma Mg invent Mariusz Gruchała, która w zamówieniu publicznym DRMG złożyła ofertę na kwotę ok. 110 tys. zł.

Projekt kładki przygotuje natomiast konsorcjum firm z Gdańska: Optem (lider) oraz Optem Consult z ofertą w przetargu na kwotę ok. 80 tys. zł.

W ramach inwestycji nadal przewiduje się łączenie ruchu pieszego z rowerowym. W ramach inwestycji nadal przewiduje się łączenie ruchu pieszego z rowerowym.

Piesi i rowerzyści wspólnie na trasie o szerokości 3,5 m



Ze względu na bardzo wczesny etap prac projektowych znane są jedynie najważniejsze wytyczne urzędników dla wyłonionych w postępowaniach projektantów:
  • szerokość trasy pieszo-rowerowej powinna wynieść co najmniej 3,5 m (to odpowiednik standardowego pasa ruchu dla aut),
  • w nawierzchni powinny pojawić się piktogramy informujące o ruchu rowerowym (na wzór rozwiązania z Huciska czy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu),
  • trasa powinna zostać fizycznie zabezpieczenia przed wjazdem i parkowaniem samochodów np. słupkami,
  • wzdłuż ciągu przewiduje się budowę oświetlenia oraz montaż elementów małej architektury.

Realizacja uzależniona od środków w budżecie miasta



Dopiero gdy gotowa będzie pełna dokumentacja wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót.

- Przewidujemy, że trasa pieszo-rowerowa oraz kładka będą realizowane wspólnie w ramach jednego zadania. Budowa będzie uzależniona od zabezpieczenia niezbędnych środków w budżecie miasta - dodaje Niezgoda.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (144)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum