• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi i rowerzyści będą bezpieczniejsi?

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
O tym, że policjanci powinni w równym stopniu dyscyplinować łamiących przepisy kierowców i rowerzystów jadących np. po chodniku przekonywali wszyscy. O tym, że policjanci powinni w równym stopniu dyscyplinować łamiących przepisy kierowców i rowerzystów jadących np. po chodniku przekonywali wszyscy.

Czy w ostatnich latach nastąpiła poprawa bezpieczeństwa na gdyńskich drogach? Policjanci twierdzą, że tak i na dowód pokazują statystyki, ale aktywiści rowerowi, a nawet urzędnicy, wskazują, że zmiany co prawda widać, ale postępują one zbyt wolno, mówią też o brakach w aktywności funkcjonariuszy i prowadzonych przez nich działaniach edukacyjnych.



Czy poruszając się po drogach Gdyni rowerem lub pieszo czujesz się bezpiecznie?

Dyskusja na ten temat rozgorzała w środowe popołudnie w auli Akademii Morskiej w Gdyni. Swoje uwagi przedstawiali policjanci, rowerzyści, urzędnicy, kierowcy i piesi. Zastanawiali się, czy na przestrzeni najbliższych lat możliwe są zmiany na lepsze.

Wieloletnie zaniedbania

- Zdajemy sobie sprawę, że z siecią dróg rowerowych w Gdyni jest źle. To pokłosie wielu lat zaniedbań. Nie da się tego zmienić jednym rozstrzygnięciem. To proces, który trwa i trwać będzie. Nie mamy złudzeń, że uda się nam tę sprawę załatwić w krótkim okresie czasu. Gdynia chce jednak, by jak najwięcej osób poruszało się rowerami, pieszo i komunikacją miejską, a mniej samochodami - mówił Andrzej Bień, radny Gdyni.
Przedstawiciele ZDiZ wskazywali z kolei, że oprócz inwestycji w infrastrukturę, których w najbliższych trzech latach ma być zdecydowanie więcej niż do tej pory, konieczna jest współpraca wszystkich jednostek i służb porządkowych.

- Zaczęliśmy wnikliwie analizować sytuację w mieście, ale na efekty jest jeszcze za wcześnie. Zbieramy od policji dane na temat ruchu rowerzystów. Jednocześnie staramy się wprowadzać takie elementy edukacyjne, jak szkoła dla dorosłych rowerzystów, czy drogowe - jak kontraruch rowerowy w śródmieściu - wyjaśniał Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zmiany tak, ale najpierw kampania

Sam proces wdrożenia zmian, o których pisaliśmy wielokrotnie, mają hamować spływające co rusz uwagi na temat proponowanego kształtu nowej organizacji ruchu, która obejmie m.in. ul. Starowiejską.

- Nie wyobrażamy sobie wprowadzenia zmian bez wcześniejszej szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej i promocyjnej nowego rozwiązania - dodawał Studziński.
Kluczowa większa aktywność

O większą aktywność na drogach ze strony policjantów apelował z kolei Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

- Policjanci powinni skupić się na kontroli prędkości, parkowania. Chcielibyśmy widzieć większą aktywność funkcjonariuszy na tym polu. My ze swej strony zrobimy wszystko, by szanowano pieszych i rowerzystów. Nie chcemy być kojarzeni tylko z negatywnymi sprawami, wiemy już, że wielu rzeczy w kwestii infrastruktury nie da się przeskoczyć, więc postanowiliśmy działać na polu edukacji rowerowej w szkołach, np w ramach kampanii Rowerowy Maj - opowiadał, wskazując przy okazji na zaniedbania przy wdrażaniu certyfikatu polityki rowerowej BYPAD-u.
Czytaj też: Rowerzyści na chodniku? Będą mandaty

Policjanci o karaniu rowerzystów i pieszych mówili niewiele, ale na dowód, że bezpieczeństwo na gdyńskich drogach ogólnie poprawiło się, pokazywali liczby.

Policja: staramy się jak możemy

- Ponad 200 praw jazdy zabranych kierowcom, którzy jechali za szybko. To więcej niż w Gdańsku i w Sopocie razem wziętych. Z obserwacji wynika, że po wprowadzeniu przepisów umożliwiających odebranie prawa jazdy po przekroczeniu przez kierowcę prędkości o 50 km/h, większość z uczestników ruchu zwolniła. Poza tym, w ostatnich 15 miesiącach doszło w Gdyni tylko do pięciu śmiertelnych wypadków pieszych. W żadnym wypadku nie zginął za to kierowca ani rowerzysta - tłumaczył Michał Rusak z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Funkcjonariusze nie ukrywają także zadowolenia z dodatkowych miejsc do mierzenia prędkości na drogach.

- Tzw. koperty powstały i działają na świadomość kierowców, którzy wiedzą, że w danym miejscu trzeba zwolnić, bo tam "mogą suszyć". Przede wszystkim dają nam jednak możliwość w pełni legalnych działań na drodze - uzupełniał.
Rowery wykorzystywane okazjonalnie

Czy tak samo pomocne w działaniach na ścieżkach są cztery rowery będące na wyposażeniu dwóch komisariatów w Redłowie i Śródmieściu, zgody już nie było.

- Reakcja policjantów na łamanie przepisów, gdzie zagrożeni są rowerzyści, bywa śladowa albo jej nie ma. Najczęściej nie chce im się wysiąść z radiowozu, by zareagować odpowiednio, nie mówiąc o porządnej interwencji. Szkoda, że wciąż jest tak mało policjantów na rowerach. Jakoś w innych miastach chwalą się takimi rozwiązaniami, u nas jest z tym ciężko - argumentował Łukasz Bosowski, dodając, że miasto powinno rozważyć zakup kolejnych pojazdów dla policjantów.
Funkcjonariusze odpierali zarzuty tłumacząc, że rowery bywają przydatne, ale i tak zawsze szybszą i skuteczniejszą interwencję podejmą funkcjonariusze jadący w radiowozie.

- Wiemy, jak wykonywać swoją pracę, jesteśmy przeszkoleni w tym zakresie. 60 policjantów dba codziennie o bezpieczeństwo na drogach, wykonując różne zadania w różnych miejscach Gdyni. Muszą przede wszystkim reagować szybko - przekonywał Michał Rusak.

Rowerem jeździ się po Gdyni szybciej niż samochodem - zwłaszcza w godzinach szczytu.

Miejsca

Opinie (243) 1 zablokowana

  • Rowerowi piraci drogowi. (8)

    Rowerzyści to niech się najpierw jeździć nauczą. Myślą że całe miasto do nich należy. Raz chodnik, raz ulica, znowu chodnik, znowu ulica, i skrzyżowanko po przekątnej, czerwone światło to sobie na chodnik zjadę. No i te slalomy między podróżnymi na peronach SKM, z prędkością 30 km/h w pogoni za pociągiem! Kto to ukróci w końcu?

    • 131 46

    • a piesi to co?

      Chodzą po ścieżkach rowerowych jak " święte krowy",i łaskę robi jeden z drugim że z niej zejdzie.Totalny brak kultury i pełne chamstwo.

      • 0 1

    • na peronach rower? na pasach startowych tez je widzisz? (4)

      • 19 31

      • Fakt na rowerze powinno się jeździć a nie go wozić SKM-ką. (3)

        No jest to absurdalne ale to prawda. Rowerzyści śmigają po peronach niczym na Tour de France. Poza tym który to cymbał we władzach SKM-ki wprowadził zapis o darmowym przewozie rowerów? Co następne.........motocykle i quady?

        • 10 12

        • cymbałem to chyba był ten, co zdecydował się na 4 wagonowe jednoski NEWAGu (2)

          zapewniają tłok w godzinach poza szczytowych na linii SKM, na której każdy skład powinien mieć conajmniej 6 wagonów, a w godzinach szczytu 8.

          Im więcej ludzi korzysta z opcji rower + SKM tym mniej korków w całym Trójmieście.

          • 7 2

          • To mówienie o rowerzystach, którzy nie potrafią jeździć, to zwykłe pierdo-le-le (1)

            Najwięcej wypadków śmiertelnych powodują kierowcy, a potem długo, długo nic. Jak jest wypadek z udziałem rowerzysty to w 60% z winy kierowców. A jak już z winy rowerzysty, to poszkodowanym jest jedynie rowerzysta. To kierowcy samochodów nie potrafią jeździć, nie przestrzegają pierwszeństwa i jeżdżą z nadmierną prędkością. Ot, co!

            • 6 12

            • Ale ty glupi jestes

              Poszkodowanie rowerzysty nie wynika z faktu, ze jechal dobrze. Bo nawet jesli to on zawinil to i tak bedzie bardziej poszkodowany. A wiesz dlaczego? Bo zaden rowerzysta nie ma szans w zderzeniu z autem, nawet jesli to on jest winny.
              Rowerzysci bardzo czesto sami prowokuja niebezpieczne sytuacje, a zwalaja na kierowcow. Nauczcie sie najpierw przepisow ruchu drogowego.

              • 4 2

    • (1)

      A wiesz dlaczego tak jest? ?? Bo twój guru inżynier Szczurek zainwestował w lotnisko a nie w chodniki i ścieżki.

      • 21 10

      • Aaa, to wszystko wyjaśnie

        Je***ć przepisy, bo jest za mało ścieżek. Mądrze, mądrze.

        • 13 6

  • xxx

    Zróbcie coś najpierw z rowerzystami na Morskiej w Gdyni zwłaszcza w Chyloni.Strach tam chodzić z małymi dziećmi.Tam nie ma dróg rowerowych i śmigają po chodnikach,po których chodzą ludzie.

    • 1 2

  • (8)

    Jak zwykle rowerzyści - roszczeniowy rak na zdrowej tkance uczestników ruchu. Nawet pieszych bardziej szanuję jak jadę moim TIRem, a rowerzystów to nigdy nie szanuję i nie ustępuję im pierwszeństwa.
    Zapamiętajcie - rowerzysta to spocony szczur drogowy w przyciasnej koszulce.

    • 100 118

    • zabawne (4)

      A ja to bardziej szanuję na drodze już chyba policjantów z suszarkami niż TIRowców. Największe chamstwo i zagrożenie, to akurat z waszej strony

      • 31 12

      • Ha. Ha. (3)

        Wow. Ale łaska. Szanujesz bardziej pieszych niż rowerzystów. Dzięki! Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów, tym bardziej tirów. Wyjdź z tej kabiny, przewietrz się,to może coś ci do głowy wejdzie. Ale dzięki za łaskę ;)

        • 22 12

        • Ty sie puknij w glowe z tym wyswiechtanym tekstem o miastach dla ludzi nie dla samochodow. (2)

          A kto w tych samochodach siedzi? Roboty???

          • 3 5

          • Zagranicą zwęża się drogi, w miejsce starych pasów dróg wprowadza tramwaje, buspasy, w miejsce szerokich dróg w miastach w ścisłym centrum tworzy woonerfy (polecam sprawdzić, co to, bo czuję, że kolega nie wie), uwalnia się drogi od aut, a tworzy przestrzeń dla ludzi do spędzania czasu. I tak, przy okazji tworzy ścieżki rowerowe, bo rower w przeciwieństwie do aut nie produkuje CO2. Samochody poza miastami- okej, w ścisłym centrum- Nie

            • 3 0

          • Samochody są w miastach od kilkudziesięciu lat, ludzie...jednak troszko dłużej, więc to dla nich powinny być zagospodarowane przestrzenie w pierwszej kolejności- tereny zielone, rekreacyjne zamiast parkingów. Dojechać zawsze można komunikacją miejską

            • 4 0

    • Jesteś kierowcą ale chyba małego fiata

      Żaden zawodowy kierowca ciężarówki nie powiedział by o ciężarówce tir.

      • 2 1

    • A kierowca, to brzuchaty polski frustrat

      • 4 2

    • Zrób ty se tomograf bani!

      • 10 7

  • "Zdajemy sobie sprawę, że z siecią dróg rowerowych w Gdyni jest źle. To pokłosie wielu lat zaniedbań. Nie da się tego zmienić jednym rozstrzygnięciem. To proces, który trwa i trwać będzie. Nie mamy złudzeń, że uda się nam tę sprawę załatwić w krótkim okresie czasu. Gdynia chce jednak, by jak najwięcej osób poruszało się rowerami, pieszo i komunikacją miejską, a mniej samochodami - mówił Andrzej Bień, radny Gdyni."

    Ale jak chcecie to zrobic? Bo na razie caly czas wszystkie dzialania prowadza do odwrotnego celu.
    -Wysylanie rowerzystow na ulice pod samochody,
    -calkowita ignorancja lamania przepisow dot. parkowania na chodniku
    -bardzo niebezpieczne drogi do szkol,
    -niebezpieczne pro-samochodowe skrzyzowania i przejscia dla pieszych.
    -Brak spojnych i BEZPIECZNYCH drog rowerowych (pamietajcie, ze rowerzysci to nie tylko mezczyzni w wieku 20-25, ale rowniez babcie, dziadki, mlodziez, dzieci, kobiety i mezczyzni w wieku 40-50, a oni nie beda jezdzic srodkiem al. Zwyciestwa miedzy samochodami, tylko po Bezpiecznym DDR),
    -brak uspokojania ruchu,
    -brak buspasow
    - brak PKM na Obluze.

    Sorry, ale wiecej robic a nie gadac!!!

    • 3 1

  • kategoryczny zakaz przejeżdżania rowerem przez przejścia nawet jak jest rowerówka (3)

    kiedy robię prawo-skręt, patrze, rozglądam się to i tak wielokrotnie przed maską śmiga mi rajtuziarz na kolarzówce który wjeżdża na przejście pędzać 30 albo i więcej. Nie tędy droga. O ile jadę prywatnym to jeszcze, ale jak jadę służbowym z paką to czasami wjeżdżam na zasadzie albo się uda albo nie.

    • 9 6

    • wystarczyłby, żeby rowerzyści zatrzymali się przed przejazdem dla rowerów

      to jest szansa zobaczyć rowerzystę. Taki rowerzysta jadący ok. 30km/h, niestety nie znajduje się w polu widzenia kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu skręcającego w prawo. O wypadek nie trudno.

      • 0 2

    • idźmy dalej: niech przez skrzyżowania też przepychają pojazdy

      razem z motocyklistami i kierowcami osobówek, bo pan kierowca jaśnie zawodowy ma upośledzone widzenie boczne

      • 2 0

    • to idz do okulisty, bo kogoś jeszcze zabijesz

      • 3 2

  • Ścieżki rowerowe ??? A drogi w tragicznym stanie. Obudź się Pan Panie radny ! (10)

    Jadąc 10 lutego można urwać koło albo popsuć zawieszenie w aucie. Dziury jak w Bagladeszu. Koleiny że wyrzuca na sąsiedni pas. Zapadnięte i w kółko remontoane studzenki.... To jest w mieście do zrobienia a nie jakieś ścieżki dla paru zapaleńców lubiących spocić się w obcisych wdziankach i wdychać spaliny prostu z rur wydechowych.

    • 106 43

    • Najpierw trzeba zrobić porządek z tymi co te dziury i koleiny robią ... (3)

      ... i z samochodów przesadzić ich na rowery. Do tego trzeba DDR-ów. Więcej DDR-ów -> więcej rowerzystów -> mniej samochodów -> mniej dziur i kolein w drogach i mniej spalin. Wtedy to i remonty dróg nabiorą sensu.

      • 8 13

      • Tak jest cały transport na rowerach (1)

        i.gonoma.net/i/bicycle-tours/0911/cuba-images/pig-bike-large.jpg

        • 4 0

        • To każda świnia zasługuje na 1,5 tony stali?

          1. Popatrz na asfalt na zdjęciu. Widzisz tam jakąś koleinę czy dziurę.
          2. Nie zasłaniajcie się zbiorkomem czy transportem towarowym, który stanowi znikomy procent ruchu. Indywidualny transport osobowy stanowi większość i odpowiada za dewastację dróg terenów zielonych chodników, powietrza. Do przewozu osób wystarczy rower generujący znikome koszty w porównaniu z 1,5 tonowym autem. No chyba że surówkę też jadasz widłami?

          • 1 0

      • Najpierw...

        To wy się sami przesadzicie, z rowerów na wózki inwalidzkie/sosnowe M1

        • 1 2

    • (3)

      przejmujemy trójmiasto, pogódź się z tym

      • 19 17

      • Chyba w mokrych snach

        • 8 6

      • raczej nie

        i jeszcze długo długo nie!!!

        • 10 8

      • Przejmujemy Gdynię.

        • 3 9

    • (1)

      Ale za to mamy ładnie namalowane to wszystko białymi liniami

      • 12 4

      • które wytrzymują 1 sezon

        • 5 3

  • A panu rowerzyście ze zdjecia przysługuje mandacik za przejazd po przejsciu dla pieszych. (10)

    • 84 14

    • (4)

      to jest akurat debilny przepis.
      Samochod moze przejezdzac pieszemu za plecami szybko i to ok?
      Jak sie domaluje ddr obok przejscia to juz mozna przejechac??
      Dziecko moze przejezdzac?

      Po prostu zupelny brak logiki.
      To niech samochody beda przepychane przez przejscia.

      • 10 9

      • Czego nie rozumiesz w pojęciu "Przejście dla pieszych" to ci wytłumaczę? (2)

        • 6 4

        • (1)

          Przepis jest niekonsekwentny i nielogiczny.

          Skoro rowerzysta jadacy po przejsciu jest niebezpieczny to jak bardzo niebezpieczny jest samochod jadacy po przejsciu, gdy piesi maja zielone?

          Dlaczego dziecko jadace legalnie po przejsciu nie jest niebezpieczne?

          Dlaczego gdy domaluje sie DDR tuz obok przejscia to juz niebezpieczenstwo znika??

          Po prostu kretynstwo.
          Najbardziej z tego zestawu jest samochod jadacy po przejsciu, gdy piesi maja zielone. To jest kretynstwo do kwadratu.

          • 4 4

          • Twój pusty łeb jest za to konsekwentny..

            Pokaż mi sytuację, kiedy na przejściu znajdują się piesi, a kierowca przejeżdża za ich plecami z dużą prędkością.. w takim przypadku jest zwykłym piratem drogowym.
            Bo dziecko na rowerze porusza się z prędkością przeciętnego pieszego i nie pobija rekordów Tour de Pologne.
            Samo dopisanie DDR obok przejścia ci nic nie da. Osobny przejazd i osobna sygnalizacja świetlna dopiero tworzą przejście dla pieszych z możliwością przejazdu rowerem. A to już widać zza kierownicy auta i kierowca się spodziewa rowerzysty.

            • 1 2

      • Rozróżniasz ruch drogowy od ruchu pieszych?

        • 3 1

    • Wjazd na skrzyżowanie na czerwonym do tego można śmiało doliczyć. (3)

      • 13 5

      • .. (1)

        Smialo doliczajcie, w koncu sami w to uwierzycie ;)

        • 5 9

        • ....

          A ty śmiało wierz dalej w swoją nieśmiertelność..

          • 4 2

      • i jazdę po chodniku

        • 14 3

    • Policja wyczerpałaby zapas roczny bloczków mandatowych

      • 16 3

  • A mandaty dla pieszych za szwendanie się po wytyczonych drogach rowerowych? (5)

    A tak poważnie to Polacy zachowują się jak wioskowe kacyki, którzy w swoim mniemaniu są pępkiem świata gdziekolwiek by się nie znaleźli. Kierowcy złośliwie lub z nieświadomości przeważnie nie ustępują pierwszeństwa ani rowerzystom ani pieszym- ci najprzyjaźniejsi mówią, że boją się i jednych i drugich"bo to nie wiadomo co takiemu rowerzyście strzeli do łba, a piesi to już w ogóle są nieprzewidywalni". Piesi chodzą całą szerokością chodnika (od Sasa do lasa) niezależnie od tego czy znajduje się tam droga rowerowa czy nie. Wyprowadzają pieski na rozciągniętej na kilka metrów smyczy w poprzek chodnika. Wyciskający formę na pedałach zasuwają na rowerkach slalomem między ludźmi po chodnikach. Każdy z nich nawet najuprzejmiej upomniany zachowuje się jak podwórkowa primadonna, której wszystko się należy i nie wolno zwracać jej uwagi. W tym kraju nie brakuje nowych przepisów i kar tylko kultury osobistej i odrobiny empatii dla innych użytkowników dróg.

    • 30 8

    • Ale z drugiej strony rowerzysta musi ustąpić pieszemu tak jak auta

      Jeśli ścieżkę rowerową przecina przejście dla pieszych, a tak się nie dzieje

      • 2 0

    • Polak Polakowi... niemcem ;-/

      • 0 1

    • (1)

      Pieszy ma prawo poruszać się po drodze rowerowej. Z jednym zastrzeżeniem: powinien ustąpić miejsca/pierwszeństwa nadjeżdżającemu rowerzyście.

      • 1 0

      • Tak precyzyjniej rzecz ujmując...

        art. 11 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym:
        Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.
        Na jezdni też może się w razie potrzeby taki pieszy pojawić, ale nie jest równorzędnym z samochodami użytkownikiem drogi. Czyli nie powinien dla własnego widzimisię łazić po DDRze jeżeli obok jest przeznaczony dla niego chodnik. Poza tym początek mojego powyższego wpisu był żartobliwy. Mimo kiepskiej reputacji rowerzystów staram się być na bieżąco z przepisami ustawy o ruchu drogowym. Purystką nie jestem bo każdemu zdarza się nagiąć przepisy w tej czy innej sytuacji. Byłoby tylko milej gdyby wyjątki nie stanowiły reguły

        • 2 0

    • Masz rację.

      Ci o których wspomniałeś robią złą opinię każdej części społeczeństwa. Na szczęście większość ludzi jest wobec siebie wyrozumiałych i uśmiechniętych.
      A może trzeba być uśmiechniętym aby zostać obdarowany uśmiechem.

      • 4 2

  • skoro zaniedbania są wieloletnie, to kto do nich doprowadził? (1)

    • 4 2

    • Jak to kto ? PRL !

      • 2 0

  • Litości (16)

    W ostatnich latach zainwestowano w: Drogę Różową, remont Al. Zwycięstwa, Janka Wiśniewskiego, Estakadę Kwiatkowskiego do obwodnicy, wpompowano mln złotych w drogi, niekiedy idą 2 drogi 2pasmowe równolegle do siebie w odległości 200-300m, Gdynia ma jeden z największych współczynników dróg dwupasmowych/ powierzchnię W Europie (w swojej wielkości miast), a wam kierowcom ciągle mało?!!! Swoje dostaliście. Jak nie chcecie mieć rowerzystów na drogach, chodnikach...to dajcie zbudować łaskawie te ścieżki rowerowe

    • 48 51

    • (1)

      Ale te sciezki robi sie kosztem jezdni czyli zabiera sie kierowcom ich naturalne miejsce poruszania.Rowerem mozna jechac po jezdni i. chodniku ale odwrotnie nie.

      • 2 7

      • zdawać by się mogło, że naturalnym sposobem poruszania się człowieka jest chodzenie na piechotę

        • 5 0

    • place za te drogi w podatach a ty jezdzisz po nich na krzywy ryj (10)

      i jeszcze bezczelnie wpychacie sie na chodniki

      • 10 28

      • Czuję cię w obowiązku poinformować cię, że twoje wyobrażenia są błędne

        Rowerzyści także płacą podatki. Chyba, że mówisz o opłacie paliwowej: to tutaj muszę cię zmartwić, zasila ona GDDKiA, a co za tym idzie jest przeznaczona na drogi krajowe, nie lokalne.

        • 4 1

      • to żeś wymyślił :-) (4)

        W zeszłym roku przejechałem samochodem zaledwie 20 tyś km. Wiem, że mało, ale parę złotych z tego tytułu na podatki wpadło.
        Ponieważ nie lubię stać w korkach i szukać miejsc do parkowania trochę jeżdżę też rowerem - wyszło tego w zeszłym roku jakieś 4 tyś. km.
        Ale Ty mi napiszesz, że jeżdżę na "krzywy ryj"?? Pewnie lżej by Ci było gdybym jeździł tylko samochodem i stał z Tobą w korku.

        • 23 6

        • litosci.... (3)

          Kto w to uwierzy....
          jesli nadal nie rozumiesz to sprobuje jeszcze raz, moze zrozumiesz.
          w cenie paliwa, w cenie sprzedawanych samochodow zawarte sa podatki - jeden z nich nazywal sie kiedys podatkiem drogowym...., z ktorych wplywy powinny przeznaczone byc na budowe i utrzymanie drog. Miasto ma psi obowiazek budowac drogi... Bo bierze na to kase. Z drugiej strony mamy rozwydrzone i roszczeniowe srodowisko rowerowe - nie placa na drogi rowerowe podatkow, nie placa ubezpieczenia, przepisy ruchu drogowego maja w nosie ( vide zdjecie do artykulu i filmik ) - policja powinna was tepic z cala surowoscia.

          • 8 21

          • wpływy z podatków płaconych przy zakupie i eksploatacji samochodów (w paliwie) (2)

            pokrywają tylko ułamek nakładów ponoszonych na budowę i utrzymanie sieci drogowej.

            i co: zatkało kakało?

            • 14 5

            • Nie pokrywają nawet ułamka. (1)

              bo za drogi w mieście odpowiedzialne są samorządy, które muszą budować i utrzymywać z własnych środków.

              • 11 1

              • konkretnie z udziału w PIT, którego mieszkańcy Bojana i Koleczkowa w Trójmieście nie płacą

                • 2 4

      • (2)

        No tak, bo rowerzysta to podatków nie płaci... Baaaaaaaaaardzo ciekawe...

        • 18 5

        • wprowadzili podatek drogowy/akcyzowy na sciezki rowerowe? (1)

          w cenie roweru czy rajtuz na rower? ubezpieczenie OC masz?

          • 7 16

          • ubezpieczenie oc to nie podatek to raz

            dwa z podatku drogowego "buduje" się ekspresówki i autostrady z których rowerzyści nie korzystają. trzy tego podatku drogowego jest tylle że co najwyżej wystarczy na przysłowiowe waciki ...... także nie bądź śmieszny.

            • 11 3

      • Za mało widocznie płacisz. Ścieżki rowerowe są wymysłem szoferów.

        • 5 4

    • w Gdyni od lat nic się nie dzieje, marazm.... (1)

      zero inwestycji, zero wizji... nie rozumiem, a długo się nad tym zastanawiałem i nie mogę za rozumieć dlaczego Szczurek, który powoduje że Gdynia umiera, ma poparcie

      • 15 2

      • Miliony na PR robia swoje

        Ludzie sie lapia na lep w postaci szkoly filmowej czy windy na KG. O Sylwestrach z Szczursatem czy RedBullach nie wspominajac

        • 5 4

    • Inteligent

      Pojedź do Gdańska lub do Europy.

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum