• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto przejście z przejazdem rowerowym przy Bramie Wyżynnej

Joanna Karjalainen
17 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej.

Dobre wiadomości dla rowerzystów jeżdżących regularnie po Śródmieściu Gdańska. Otwarto naziemne przejście dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka wraz z przejazdem rowerowym. Dzięki temu miłośnicy dwóch kółek będą mogli bardziej płynnie pokonać skrzyżowanie w samym centrum miasta.



Czy często jeździsz rowerem po Śródmieściu Gdańska?

Otwarcie przejścia naziemnego wraz z przejazdem rowerowym w tym miejscu jest dużym ułatwieniem zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Choć tunel podziemny pozostanie otwarty, to można się spodziewać, że większość, jeśli nie wszyscy, będą wybierać przejście naziemne. Bez wątpienia dotyczy to rowerzystów, ale także rodziców z dziećmi w wózkach, osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej już otwarte



Nowe przejście umożliwia bezpośrednie wejście na perony tramwajowe, a także na drugą stronę ulicy bez konieczności korzystania ze schodów i tunelu. Sterowane jest sygnalizacją świetlną. W ramach prac przebudowano przystanki tramwajowe kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonano również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowano zatokę autobusową od strony Forum Gdańsk. Przy okazji wyremontowano też nawierzchnię jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został, umożliwiający "zawrotkę", pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej.

Przejście dostępne dla wszystkich



Nowe przejścia budowane w centrum Gdańska, w tym to przy Bramie Wyżynnej, mają być całkowicie przystosowane do potrzeb osób niewidzących i niesłyszących. Oznacza to, że każde przejście posiadać będzie sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz pozbawione będzie barier w postaci krawężników czy schodów.

- Otwieramy przejście naziemne na wysokości Bramy Wyżynnej, niemal wydłużając tym samym Trakt Królewski - mówiła prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz. - To wielkie ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z dzieckiem, które musiały pokonywać dotąd trochę barier, by móc przejść z jednej strony ulicy na drugą.

Opinie (122) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Osoby odpowiedzialne za to powinny dostać dożywocie.

    Zablokowanie głównej arterii miasta kolejnymi światłami to zbrodnia.
    Potem marudzenie że korki...

    • 3 1

  • Rowery na przejściach !

    Aby ograniczyć wypadki rowerzystów należy wprowadzić przepis zabraniający przejazdu przez przejście. Rower przeprowadzić i jechać dalej. Kierowca nie ma nieraz szans bo tak szybko jeżdżą. Gwarantuję że ilość wypadków spadnie o 99% .Myślenie nie boli.

    • 4 1

  • (1)

    Sukces na miarę prezydĘtki

    • 11 4

    • wpis na miarę IQ trolla

      o inteligencji jednego cjanta

      • 1 0

  • Świetnie... (4)

    ...tylko, co po przejechaniu, bo tam już chyba ścieżki nie ma?

    • 6 2

    • naprawdę musisz mieć wydzielony, specjalnie dla Ciebie zarezerwowany fragment przestrzeni miejskiej? (3)

      rowerzyści poruszają się nie tylko po specjalnie budowanych dla nich dwukierunkowych drogach dla rowerów, tak jak kierowcy nie poruszają się wyłącznie po autostradach. W historycznym centrum Gdańska rowerem można bezpiecznie (choć nie zawsze komfortowo) poruszać się po jezdniach ulic, na których radykalnie zredukowano i uspokojono ruch kołowy. Wyzwaniem jest nawierzchnia: na razie na Ogarnej np. jest OK, bo jest asfalt, trzeba zadbać, by poprawa estetyki nawierzchni nie polegała wyłącznie na odtwarzaniu historycznych kocich łbów.

      • 3 5

      • Tam nawet nie wolno jechać jezdnią rowerem (1)

        Pewnie nie wiesz czemu ale nie będę Cię uświadamiał. Od tego są koledzy z podstawówki.

        • 1 2

        • tam to znaczy gdzie nie wolno jechać jezdnią rowerem?

          Przez historyczne centrum Gdańska prowadzi wiele ulic, których jezdnią można się bezpiecznie rowerem poruszać, choć nie zawsze jest to komfortowe, z powodu przywracania "historycznych kocich łbów".

          • 0 0

      • kaleko umysłowy nie poto jade rowerem by truc sie spalinami.I jeszce jedno .

        Trzeba byc naprawde pustakiem by trakie brednie wypisywac komfortowa jazda zatłoczonymi ulicami przez blachosmrody jest dla rowerzystów dobra?
        W Gdańsku wypadki drogowe mamy praktrycznie na kazdym odcinku dla rowerzysty oznacza to kalectwo ,ale ty jestes kaleką umysłowym dlatego takie brednie wypisujesz.

        • 1 3

  • Dzięki temu miłośnicy dwóch kółek będą mogli wjechać w tłum turystów (1)

    • 5 9

    • trolle już mają możliwość wypisywania dyrdymałów na temat wyimaginowanych problemów

      • 2 0

  • cholerni urzednicy wybuduja skrawek drogi dla rowerów i wielkie halo a jednoczesnie wsztzrymaja inwestycje rowerowe w innych (5)

    • 2 4

    • ktoś uważa się za promotora interesów rowerzystów a jest zwykłym smutasem (4)

      • 0 2

      • Wazeliniarzu takich jak ty urzedników za naszą kase szkodników w miescie jest wielu!! (3)

        • 0 3

        • okazuje się, że smutas bywa agresywny (2)

          argumentów rzeczowych jak na lekarstwo

          • 2 0

          • (1)

            kiedy droga rowerowa po stronie Bimetu żeby na tych durnych światłach przy OBC albo Derdowskiego nie stać?To sa ważne rzeczy a nie pseudo przejazd który jak widac na zdjęciu prowadzi... no właśnie gdzie?W chodnik pełen pieszych po którym nie wolno jeździć

            • 0 1

            • po drugiej stronie przejazdu otwiera się strefa piesza z dopuszczeniem ruchu rowerów

              smutasy zwykle uważają, że można całą przestrzeń miasta posegregować na obszary nie mające części wspólnych. Tylko współczuć. Najważniejsze jest rozumienie sensu programu stopniowego uwalniania kolejnych fragmentów przestrzeni miejskiej od parkujących (i jeżdżących) samochodów - na razie jesteśmy na początku tej drogi.

              • 0 0

  • (1)

    Wspanialy. A po drugiej stronie chodnik

    • 0 1

    • po drugiej stronie strefa piesza z dopuszczeniem ruchu rowerów

      • 0 0

  • Co ma zrobić cyklista po przejechaniu przez przejście ? (1)

    Po przejechaniu przez przejście w w stronę LOTu znajdziemy się na chodniku !!! Czyli należy natychmiast zsiąść z roweru :))

    • 4 1

    • docencie drogi

      zauważ, że w Gdańsku jest wiele stref pieszych z dopuszczeniem ruchu rowerów, zwłaszcza w historycznym centrum miasta. Przestań udawać "obrońcę bezpieczeństwa pieszych" kierując swoje oczekiwania do cyklistów. To kierowcy stanowią zagrożenie dla obu grup niezmotoryzowanych użytkowników przestrzeni miejskiej.

      • 1 1

  • Gratulacje (2)

    Nagrodę za najbardziej bezsensowną inwestycję dekady zdobywa Gdański Urząd Miasta.

    • 60 31

    • startujesz w konkursie na najbardziej bezsensowny komentarz inwestycji miejskich?

      masz szansę zająć w nim niezłe miejsce

      • 0 0

    • A co? Znowu gdzieś jakąś jezdnię czy parking zbudowali?

      • 5 1

  • (4)

    I dokąd prowadzi ten przejazd rowerowy w stronę starego miasta?W stronę długiej/długiego targu gdzie rowerem nie można?

    • 31 21

    • Po Długiej i Długim Targu można jeździć rowerem (2)

      Nie można było tylko w 2010-2011. W 2011 zniesiono ten zakaz. Ale po 11 latach niektórzy wciąż nie zauważyli innej organizacji ruchu.

      • 10 2

      • (1)

        tak , z odpowiednio wyposażonym rowerem a nie golasem torowym lampka kilka gramów nie spowolni cię zbytnio , chyba że jesteś cienias i pozer, ponadto trzeba umieć się zachowac skoro poruszasz się ciągiem pieszym , prawa widac znasz liźnij jeszcze obowiązki do kompletu

        • 0 3

        • Oświetlenie jest wymagane po zmroku

          Nie twórz swoich własnych fikcyjnych obowiązków, po prostu stosuj się konsekwentnie do istniejących

          • 2 0

    • Opinia wyróżniona

      Ulica Długa i Długi Targ to strefa piesza z dopuszczeniem ruchu rowerów

      na pewno nie jest to miejsce uprawiania "rekreacyjnej jazdy rowerem" ani też miejsce treningu dla kolarzy. Dla zwykłych rowerzystów miejskich jest OK, ponadto równolegle można jechać ulicą Ogarną. Jedyną kwestią wartą uwagi jest dążenie "konserwatora" zabytków do zmiany pomysłu na zastępowanie jej "historyczną" nawierzchnią z kocich łbów. W wielu miejscach Gdańska już udało się połączyć estetykę nowej nawierzchni na historycznych ulicach przy pomocy funkcjonalnej nawierzchni z płaskich kamieni granitowych. Na pewno jest sposób, by powstrzymać wydawanie grubych setek tysięcy złotych na pogarszanie warunków ruchu cyklistów, rodziców z dziećmi na wózkach, hulajnogowców etc. etc.

      • 15 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum