Planowana kostka na Ogarnej. Utrudnienia dla rowerów
We wtorek, 25 stycznia, ogłoszono przetarg na przebudowę ul. Ogarnej w Głównym Mieście. Jezdnia będzie pokryta starobrukiem, co jest zdecydowanie kiepską wiadomością dla rowerzystów, którzy teraz poruszają się tamtędy po gładkiej nawierzchni asfaltowej.
Niestety, przebudowana ulica będzie mniej przyjazna dla jadących tamtędy rowerzystów. Jezdnia zostanie pokryta starobrukiem. To wymóg narzucony przez konserwatora. Nie będzie również udogodnienia dla rowerzystów w postaci szlifowanej, "wyrównanej" kostki, tak jak ma to miejsce na początku ulicy.
Rowerowy 2021. Czy w 2022 będzie więcej inwestycji?
Zmiany niekorzystne dla rowerzystów
Zatwierdzenie planu na wybrukowanie ul. Ogarnej szybko spotkało się z krytyką rowerzystów. Zarówno Czytelnicy portalu, jak i użytkownicy okołorowerowych grup na Facebooku szybko zauważyli, że jeden z najdogodniejszych sposobów przejazdu rowerem przez Główne Miasto stanie się zdecydowanie niekomfortowy. Kostka rzędowa jest dla rowerów nie tylko bardzo niewygodna, lecz także dość ryzykowna z racji śliskości.
Zdaniem wielu rowerzystów ul. Ogarna była jedną z niewielu ulic w Głównym Mieście, którą można było komfortowo przejeżdżać rowerem.
Przebudowa będzie trwała rok
Droga zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa. Prace mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Czy oznacza to, że za rok rowerzyści będą musieli poszukać sobie innego przejazdu?
- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, umowa zostanie podpisana na przełomie I i II kwartału 2022 r. - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Otwarcie ofert planowane jest w połowie lutego. Zadanie będzie koordynowane przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.
Miejsca
Opinie (162) 3 zablokowane
-
2022-01-27 12:04
Lobby ped**arzy
Jest jakies okropne lobby, zeby wszedzie tworzyc sciezki rowerowe. Zabierac kierowcom a dwać ped**arzom. Na ulicy 3. Maja są TRZY ścieżki rowerowe. Z czego rowerzyści korzystają tylko z jednej, tej starej.
- 2 4
-
2022-01-27 11:48
Te same problemy na Dolnym Miescie
Duza czesc Kamiennej Grobli i końcowy odcinek Toruńskiej jest właściwie nieprzejezdny dla rowerów. Niemal wszyscy jeżdżą po chodniku bo inaczej się nie da. Ścieżek rowerowych w tej części miasta brak. Gdansk Miastem Rowerów.
- 5 0
-
2022-01-27 11:30
po co w ogole o tym pisać?
To nie jest problem rowerzystów tylko ped**arzy, to jest duża różnica. ped**arz to stan umysłu..
- 0 6
-
2022-01-27 11:15
Za dużo pieniędzy mają? (1)
Budynki mieszkalne w opłakanym stanie, tynki odpadają, jeśli są, dachy przeciekają, kominy grożą zawaleniem a oni asfalt na bruk będą wymieniać. To może od razu na klepisko gliniane, żeby było bardziej trendy.
- 4 1
-
2022-01-27 11:27
Remonty
Poruszone przez Ciebie problemy rozwiązują wspólnoty mieszkaniowe. Remonty pokrywa się ze środków zgromadzonych na funduszu remontowym, Miasto nie ma nic do tego.
- 3 0
-
2022-01-26 19:16
I co z tego ? Jazda rowerem po bruku tylko ćwiczy mięśnie Kegla i prostatę. (1)
Potwierdzono badaniami klinicznymi. Mówił o tym pan w tv.
- 16 14
-
2022-01-27 11:18
Odpowiednie siodełko w damce może też doprowadzić do orgazmu.
- 1 1
-
2022-01-26 18:51
Projekt jest rodem z horroru !! (3)
Zapytuję Władze Miasta jaki jest sens takiej inwestycji i proponuję poczekać na zmianę na stanowisku konserwatora zabytków na człowieka myślącego. Bo realizacja skazana jest na remont nawierzchni , natychmiast po zaistnieniu do tego warunków.
- 17 8
-
2022-01-26 21:36
To juz nie musisz pytać - konieczność wymiany instalacji podziemnych (2)
Podejrzewam, że masz lepszą orientację, jakie prace muszą być wykonane, a jaki nie, bo wątpisz w sens inwestycji.
Ale to mały pikuś w stosunku do tego, co zrobiono po to, by powstało przejście dla pieszych koło Bramy Wyżynnej. Komunikacyjny paraliż na 2 lata. Ale opłaci się - rowerzyści nie będa musieli schodzić z siodełek ! To nic, że 200 metrów dalej, przy dawnym Żaku, mają juz takie przejście naziemne.- 1 2
-
2022-01-27 11:12
A co mają rowerzyści do przejścia dla pieszych???
I dlaczego piesi na wózkach albo z ciężkimi bagażami mają nadrabiać 400 m?
- 4 1
-
2022-01-26 23:30
Tego przejscia nie robili dla rowerzystów tylko jako dojscie do tramwajów.
jka w tytule
- 3 1
-
2022-01-27 10:29
tam bedzie tylko ruch pieszy (2)
tak jak na Dlugiej jest zakaz poruszania sie rowerem
- 1 6
-
2022-01-27 10:55
Na Długiej nie ma zakazu
Był kiedyś wiele lat temu przez jeden rok
- 3 1
-
2022-01-27 10:49
analfabetyzm się leczy
ale nie za pisu, bo cćwoki to ich elektorat
więc oni analfabetyzm promują- 2 0
-
2022-01-27 10:53
Poczekać!
Nie można trochę poczekać z przebudową do momentu, kiedy pan Strzok zostanie na zbity łeb wywalony z funkcji konserwatora wojewódzkiego? Po kontroli w jego biurze i wnioskach kontrolerów to jedyna możliwość! Wtedy będzie można na Szerokiej ułożyć nawierzchnię szlifowaną.
- 6 1
-
2022-01-26 19:12
To tylko podgrzeje konflikt rowerzystów z kierowcami i pieszymi (3)
Bo teraz część z rowerzystów przeniesie się na Podwale Przedmiejskie (co dla rowerzystów będzie niebezpieczne, a dla kierowców denerwujące), a reszta na Długą (co będzie niebezpieczne dla pieszych i denerwujące dla rowerzystów). W zamian dostaniemy niepotrzebną nikomu kostkę.
- 32 9
-
2022-01-26 19:22
(2)
A co jest dla nich (rowerzystów) takiego niebezpiecznego na podwalu? Gładka droga rowerowa stanowi to zagrożenie?
- 3 7
-
2022-01-27 08:12
Mówisz o ścieżce rowerowej namalowanej między pasami ruchu? No tak, jazda między samochodami jest bardzo bezpieczna.
- 7 1
-
2022-01-26 21:30
spytaj się swojej 11 letniej kuzynki, która chce bezpiecznie jeździć rowerem po mieście
- 7 3
-
2022-01-27 07:08
Może
stszokowi coś się pokićkało we własnej stajni auguasza...
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.