• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa z przerwą... na początku?

Michał Sielski
26 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dokończą drogę rowerową przy bulwarze
Po budowie nowej drogi rowerzyści nie będą musieli uważać na pieszych, bo oddzieli ich szeroki trawnik. Po budowie nowej drogi rowerzyści nie będą musieli uważać na pieszych, bo oddzieli ich szeroki trawnik.

W czerwcu gotowa będzie nowa droga rowerowa wzdłuż Bulwaru Nadmorskiego w Gdyni. Problem w tym, że najprawdopodobniej zacznie się... dziurą, bo miasto nie może dogadać się z Akademią Morską w sprawie 40 metrów terenu należącego do uczelni.



Czy po Trójmieście łatwo poruszać się rowerem?

Do tego, że nowa ścieżka rowerowa wzdłuż bulwaru jest potrzebna, nie trzeba nikogo przekonywać. Latem rowerzystów oddziela od tłumów pieszych jedynie biała linia, wymalowana farbą. O wypadek nietrudno. Dlatego ścieżka zostanie przesunięta pod las, gdzie dziś jest gruntowy trakt spacerowy.

Gdynia właśnie ogłosiła przetarg na budowę niemal 1,5 km ścieżki z czerwonej nawierzchni bitumicznej. Rowerzystom nikt nie będzie wchodził w drogę, nie będą też musieli jeździć po betonowych płytach. Ale zanim na ścieżkę dojadą, będą musieli przeprawić się przez ok. 40-metrowy odcinek gruntowej drogi, gdzie nowa nawierzchnia - przynajmniej na razie - nie powstanie.

Właścicielem terenu przy Muzeum Miasta Gdyni jest Akademia Morska. I trzyma miasto w szachu, bo właśnie negocjuje zamianę kilku gruntów, a tego nie chce odseparować od całego pakietu.

- Własność jest święta, więc w ramach tego przetargu nie możemy budować tam nowej drogi rowerowej, gdyż rozmowy jeszcze trwają. Mam jednak nadzieję, że uda się nam szybko porozumieć i już po wyborze wykonawcy będzie można po prostu rozszerzyć zakres prac. Wtedy niewielu by nawet wiedziało, że był jakiś problem - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa. - Wierzę w pozytywne zakończenie rozmów, a na razie najważniejsze jest odseparowanie rowerzystów od ruchu pieszych, bo istniejące rozwiązanie jest po prostu niebezpieczne - dodaje Marek Stępa.

9 lutego nastąpi otwarcie kopert z ofertami wykonawców. W połowie czerwca szeroka na 3,5 m  i zwężająca się przy al. Piłsudskiego do 3 m droga będzie gotowa do odbioru. Wykonawca zbuduje nie tylko drogę rowerową, ale również miejsca postojowe i stojaki dla rowerów. Wykona również chodniki.

- W dalszym etapie chcemy połączyć bulwar z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyniul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. W ten sposób zacznie się tworzyć sieć dróg rowerowych, której do tej pory w centrum brakuje - mówi odpowiadający za drogi rowerowe w Gdyni radny Marcin Wołek.

Opinie (186) 7 zablokowanych

  • Mieszkańcy, turystyka i gdyński wizerunek (8)

    Przy projektowaniu winno być duże uwzględnienie w planach zagospodarowania różnorodności funkcji jakie poszczególne miejsca powinny dostarczać, by zaspokajać potrzeby osób młodych, rodzin, niepełnosprawnych a i rowerzystów. Budowa infrastruktury rowerowej w tak pięknym miejscu jak BULWAR, musi czerpać ze wzorców duńskich i holenderskich, ale i miejscowości nabrzeża atlantyckiego Francji dodając niepowtarzalne gdyńskie elementy. Już wiemy, że nawierzchnia z kostki jest droższa w realizacji i w utrzymaniu niż nawierzchnia bitumiczna. Z pewnością chciałabym nowoczesne rozwiązanie, jak nawierzchnia asfaltowa połączona z gumą. Tylko podczas budowy winna być dokładnie kontrolowana receptura, bowiem z doświadczeń wiemy, że np. boiska choć kiedyś w planach taką miały a faktycznie kończyło się na oszukanym asfalcie:)) Być może jest jeszcze czas Panie prezydencie, aby jeszcze raz przejrzeć projekt, aby był to innowacyjny projekt, który sprawdził się w Szwecji i Kanadzie znalazłby zastosowanie również w Gdyni.

    Musimy zwrócić uwagę, że w tym miejscy powinna przyświecać nam REKREACJA i podwyższona jakość gdyńskiego życia w mieście. To nie typowa tylko integracja komunikacji miejskiej z koleją regionalną z parkingami Park&Ride- oczywiście, czym bliżej głównych szlaków TAK.
    Tu np. podobają mi się niemieckie systemy śluz rowerowych, czy holenderski, aby rowerzyści mogli się poruszać po pasie dla autobusów/trolejbusów. W Gdyni to miałoby jeszcze dodatkowy plus załatwiałoby problem odśnieżania. Bo po co nam ścieżka, która leży pół roku przysypana śniegiem. W lesie to można choć na biegówkach poszusować, a tu po czarnym brudnym śniegu pełnym kup- wstyd. Znacznie bezpieczniejszy system, jest gdy rowerzysta zamiast poruszać się przy prawej krawędzi pasa ruchu ogólnego sąsiadującego z pasem dla autobusów, gdzie jest wyprzedzany z obu stron, może bezpiecznie jechać przy krawędzi jezdni. Nie wpływa to na komunikację miejską, a zapewnia bezpieczeństwo. Gdynia postawić musi w transporcie rowerowym na systemy mieszane. Odpowiada mi również system połączenia ruchu pieszego z dozwolonym ruchem dla rowerzystów tylko w takich miejscach rower musi jechać bardzo wolno. Szczególnie w wąskich uliczkach, gdzie nie ma możliwości wydzielenia osobnego pasa dla rowerzystów. No i oczywiście parkingi dla rowerów, może nie takie olbrzymie na początku, ale zdecydowanie powinny powstać takie monitorowane parkingi. Przy tym można byłoby zrobić wypożyczalnię rowerów.

    Wracając do Bulwaru. Jak już wcześniej zaznaczyłem zwrócić powinniśmy tam uwagę na rekreacje i rehabilitacje a w tym dokładny opis, a może nawet wtopienie w jezdnie czujników pomiarowych, tak aby każdy mógł przeliczyć zużyte kalorie, obciążenie na jednostkę czasu, skorzystać z programy spalania tkanki tłuszczowej, prewencji pierwotnej ch.ukł.krążenia, i innych czyli ustalając dodatkowo warunki graniczne.
    Ja wiem, że spotkam się z ogromną falą osób minusujących i krytykujących (zwłaszcza b.młodych)moje wypociny, ale pisze też to pod rozwagę ludzi mądrych i zrównoważonych.
    Jazda na rowerze to przecież przyjemność na całe życie, i nie zarezerwowana tylko dla młodych. Społeczeństwo Gdyni się starzeje/ Stwórzmy tym ludziom miejsce gdzie będą mogli - mimo swoich z wiekiem nabytych chorób, możliwość pozyskania dodatkowej zdrowej pasji. Bo jeżdżąc na rowerze, ćwiczysz stale mięśnie dolnej części ciała. Dzięki temu serce płuca mają więcej czystego morskiego tlenu, a to poprawia ogólną kondycje. Ćwiczy równowagę, umysł itd.
    Do tego gdyński problem rehabilitacji kardiologicznej stanowi istotny element leczenia chorych po zawale serca lub po zabiegu rewaskularyzacji wieńcowej. Odpowiednio zaprojektowana tam ścieżka powinna przyczynić się do zmniejszenia śmiertelności i chorobowości w tej grupie chorych. Bo jak wiemy programy rehabilitacji prowadzone są głównie w placówkach opieki zdrowotnej, które otrzymują coraz mniej pieniędzy, dlatego wielu chorych nie może lub nie chce w nich uczestniczyć. W celu zwiększenia dostępności i obniżenia kosztów rehabilitacji kardiologicznej miasto winno dać im możliwość i zaproponować programy prowadzone w warunkach domowych, miejskich. Marszałek zawsze będzie skłonny dać pieniądze na okna do gdańskiego pałacu notabla niż gdyńskie potrzeby.
    Ścieżka powinna być obudowana uniwersalnie tak czy to będzie forma treningu interwałowego, ciągłego czy trening wytrzymałościowy który preferujemy w kardiologii, czy trening oporowy, który jest w kardiologii istotny.
    No i najważniejsze obudowy REKREACYJNEJ, informującej o bezpieczeństwie, prawidłowym oddychaniu, warunkach uczestniczenia i obowiązujących zasadach,.... Zatoczki postojowe dla rowerów, ale i rykszy, rolkarzy,.. Miejsce na naprawę, część socjalną z możliwością skorzystania z WC, umywalki, itd...

    • 7 19

    • No jak to, tak mało minusów MATOŁKI? (4)

      liczyłem o tej porze, co najmniej 20!

      Oj nie popisujecie się żółtodzioby, nie popisujecie. Wam wystarczy wypasiony góral i ciuchy z bajerami, aby zaszpanować. A dalej poza czubkiem nosa oczywiście nic nie widzicie. Współczuje temu wspaniałemu miastu takiej subkultury:((

      • 1 3

      • Zachowanie na poziomie niedowartościowanego smarkacza. (3)

        Aż tak bardzo nie potrafisz znieść krytyki czy nawet samych minusów pod swoja opinia, że musisz ubliżać innym internautom?

        • 2 1

        • napisz mi, który z n.w. postów jest krytyczny ? (2)

          że się komuś nie chce czytać?:)) fakt to straszna dla mnie krytyka:))
          Jakieś wydumane i głupie insynuacje, które już kilkadziesiąt razy wyjaśniałem i prostowałem? Faktycznie, to tylko moje niedowartościowanie, bo powinienem się przyznać do czegoś o czym nawet szkoda tu dyskutować.

          Same merytoryczne uwagi a ja jakieś mam obiekcje a na dodatek obrażam światłych i istotnych do tego b.treściwych wniosków i uzasadnionych minusów.

          Zakładam więc wór cierpiętniczy i chylę już nie czoła, ale cały kark, a nawet ciało w pokłonach i przeprosinach "jedynym światłym forumowiczom -trojmiasta.pl ":))

          Oj lanserzy, "lanserzy ścieżkowo-rowerowi", co Wy wiecie o fizjologii, i innych dziedzin wchodzących bezpośrednio i pośrednio w szeroko rozumianą kulturę rowerową? Dla Was liczy się full wypas, celebra i szpan nic więcej. A szkoda.

          • 1 1

          • tylko potwierdziłeś to co ktoś napisał wyżej (1)

            "minusy" pod opinią to też rodzaj krytyki, krytyki której jak widać nie możesz znieść

            Skoro tylko to, że ktoś nie zgadza z tym co napisałeś i daje Ci minusa jest dla Ciebie wystarczającym powodem by wyzywać go od "matołków", "żółtodziobów", "lanserów" itp. to widać musisz być bardzo sfrustrowaną i niedowartościowaną osobą.

            • 0 0

            • OK,

              więc cicho czekam na merytoryczną krytykę!?

              • 0 0

    • Też tego nie czytam

      Szkoda oczu na ten stek bzdur pana z UM Gdynia

      • 1 3

    • Bezstronny- Zygmunt Żmuda Trzebiatowski

      Pan Radny w pracy.

      • 2 3

    • nawet nie warto czytać, od razu można negatywa

      jak zwykle. Chyba płacą temu "mądremu" człowiekowi od słowa. A może to tylko jakaś mania? Choroba umysłowa?

      • 1 2

  • 40-metrowy odcinek Akademii Morskiej - wywłaszczyć wg nowej ustawy (2)

    Jaki problem z tym odcinkiem, wywłaszczyć i wybudować na podstawie nowej ustawy o budowie dróg i obiektów użyteczności publicznej (drogi, ścieżki rowerowe, wały przeciwpowodziowe itp.) a potem niech Akademia stara się sądownie tylko o wysokość odszkodowania. Prywatnych właścicieli bez ceregieli wywłaszczają a Akademia to co ... "święta krowa". Mnie wywłaszczali pod obwodnicę i park (!) - jako cel publiczny - i to przed wprowadzeniem obecnej ustawy!!

    • 14 3

    • w Gsyni obowiązuje cywilizowane prawo (1)

      i jak mówi prezydent Stępa najpierw negocjacje. A, że AM chce wykorzystać sytuacje wcale się jej nie dziwię. W końcu to jedyna uczelnia w Trójmieście gdzie jej absolwenci w prawie 100% pracują w wyuczonych zawodach zarabiając godziwie. Taka na wysokim poziomie edukacja kosztuje. Wiemy jakimi kanałami pozyskują środki na rozbudowę inne uczelnie, więc wcale się nie dziwię AM.

      • 3 6

      • no w Gdyni to wszystko jest ach i och

        Nawet sieć ścieżek rowerowych, która nie istnieje.

        • 1 0

  • 40 m :D

    "Ale zanim na ścieżkę dojadą, będą musieli przeprawić się przez ok. 40-metrowy odcinek gruntowej drogi, gdzie nowa nawierzchnia - przynajmniej na razie - nie powstanie."

    Ludzie, a co to jest 40 metrów? Do tego w tym miejscu "odcinek drogi gruntowej" jest twardy. Nie ma tam piachu po osie w kołach. Więc słowa "przeprawić się" są conajmniej przesadzone.

    Bez przesady z tym problemem. W Gdyni jest o wiele więcej miejsc, którymi należałoby się zająć w kwestii położenia, bądź już samej naprawy, dróg rowerowych.

    • 1 0

  • Dobry pomysł...

    ...szkoda tylko, ze nie wzięli pod uwage ze tam gdzie ma powstac nowa sciezka, ludzie obecnie rzadko sie zblizaja. Z tego powodu że strasznie jest tam z****ne przez gołębie, mewy, wrony i inne tałatajstwo. Mozna by tam te drzewka troche powycinac albo jakas siatkę wystrugać to by nie było g*wnicha ,,na szczeście" !!!!! !!! !

    • 1 0

  • a kiedy powstanie połączenie rowerowe redłowa z orłowem tak aby można jechać swobodnie z gdyni do gdańska (2)

    • 32 1

    • (1)

      przecież już część zrobili -.-

      • 0 0

      • a kiedy powstanie jakaś NORMALNA droga rowerowa w Gdyni?

        Wymieniając po kolei:
        -Co kawałek trzeba przekraczać morską bo ścieżka rowerowa raz biegnie lewą stroną morskiej raz prawą- to jest chore!
        -Następnie brak odcinka łączącego ścieżkę rowerową od stadionu do drogi różowej- jadąc dalej do odcinka za mostem nad kaczą rzeczką już do samego Orłowa- trzeba co chwile zmieniać stronę ulicy którą się jedzie- to jest poronione...
        Ktoś kto robił projekty tych dróg w Gdyni musiał być nieźle nachlany, nie ma jednej porządnej prostej drogi, jest tylko kilka prostych odcinków (wzdłuż Władzka IV, koło stadionu, króciutki odcinek w Orłowie, na Piłsudskiego, no i bulwar, ale tam nikt rozsądny nie jeździ). Proszę mi zbudować drogę rowerową która połączy Bulwar z trasą zaczynającą się z Sopotu Kamiennego Potoku.
        Gdańsk i Sopot potrafią zrobić coś fajnego dla rowerzystów i ogólnie ludzi lubiących sport- a w Gdyni tandeta i prowizorka... STADIONYYY to sobie wsadźcie gdzieś, normalny mieszkaniec nie może tam trenować !!!

        • 4 0

  • 9 lutego nastąpi otwarcie kopert z ofertami wykonawców. (1)

    Ciekawe kto przytuli te kilka milionów :)

    • 39 47

    • jak to kto ? MTM !!!

      • 1 1

  • Public relations

    Obecnej ekipie z pewnością można pogratulować wspaniałych "pijarowców"....
    Na efekty czekamy:)!

    • 7 4

  • Moim zdaniem lepiej (4)

    Ale jazda po miescie a szczegolnie wzdluz linii brzegowej tez ma swoj urok,co do lanserow to najwiecej zobaczysz ich latem w Sopocie.

    • 61 3

    • Jest jeszcze trzeci

      Typ lansera.Przyjedzie z okolic Wejherowa czy Rumi,swoj jumany w Reichu rower przywiezie do Sopotu SKM-em,wystroi sie w swoje najlepsze sportowe ciuszki tez zajumane z niemieckiego sklepu,potem powoli i majestatycznie pedaluje w okolicach molo rozgladajac sie czy ludzie zwracaja na niego uwage.

      • 0 1

    • a kto to jest lanser ? (2)

      mam takie pytanie bo często jeżdzę w sopocie po ścieżce.

      • 3 4

      • Są dwa typy lanserów: (1)

        Jednego można poznać po około dwumetrowej lancy wożonej na plecach a drugi zazwyczaj jeździ w koszulce z napisem Lance Armstrong

        • 17 2

        • a jego rower wart 5 tyś, ma ma przełożenie 34x32 po skosie bo jego iPhone nie wie dlaczego:)

          Rower przywiózł na bagażniku z sądsiedniej ulicy i zaparkował koło Chinczyka na zakazie a jego spalona frytka złamała tipsa, niestety szukając go niefortunnie się schyliła zaczepiając treską o psie g*wno które cedził na środku chodnika dobrze wychowany ich pupil amstaff... ot lanserka

          • 7 0

  • jest droga rowerowa a obok chodnik (4)

    -zgadnijcie,po czym będzie się poruszał nierozgarnięty pieszy ?

    • 149 6

    • Ja już wiem (1)

      Będę się czuł jakbym chodził po czerwonym dywanie więc wybiorę ten czerwony chodnik.

      • 27 5

      • A ja zainstaluje skalpelki na końcach rączek w kierownicy i zastosuję ocieractwo...

        ...przejeżdżając obok cymbała jak Ty ,idącego drogą dla rowerów...

        • 3 7

    • bo po czerwonym jest szybciej...

      • 10 0

    • i vice versa.

      • 13 40

  • A co dalej ???

    Kiedy ścieżka rowerowa połączy Sopot z Rumią?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum