Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą
Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci Lewoniewskich a Kołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.
Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.
Otwarcie ofert w połowie stycznia
Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza
Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.
- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.
Miejsca
Opinie (208) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-11 20:13
Lepiej zrobić kartuską od emaus, bo ścieżka jest już po drugiej stronie grunwaldzkiej (9)
Kto priorytezuje te inwestycje?
- 63 33
-
2019-12-11 20:19
(2)
Dwupasmowa droga to i dwie ścieżki, czemu nie?
Kartuska jest jednopasmowa.- 8 12
-
2019-12-11 21:31
(1)
Ale na Kartuskiej nie ma wcale.
- 9 3
-
2019-12-12 06:48
Na Kartuskiej nie ma? to trzeba zbudować, ale nie kosztem Grunwaldzkiej
- 7 2
-
2019-12-11 20:35
powiem więcej (4)
brakuje drogi wzdłuż Kołobrzeskiej od Grunwaldzkiej do Chłopskiej. Po co robić podwójne drogi wzdłuż ulic gdzie już można przejechać rowerem, a tam gdzie nie jest to możliwe to się nie buduje ?? Łatwiej, czy nie było lepszego pomysłu na wydanie kasy ? Wiele osób jeździło by z Zaspy lub Przymorza do mordoru, ale brakuje tego kawałka
- 43 4
-
2019-12-11 22:43
na Kołobrzeskiej to moja koleżanka, bojąca się własnego cienia - jechała jezdnią (1)
wbrew pozorom konfliktu na linii rowerzyści-kierowcy u nas nie ma. Gdańsk to poziom kultury drogowej, jakiego nie ma żadne inne miasto. Owszem, są pojedyncze zdarzenia (bo wariatów jest mało ale są widoczni) jednak ogólnie wypada to o wiele lepiej niż WWa czy Wrocław.
- 5 12
-
2019-12-12 00:12
Problem w tym, że tych "pojedycznych zdarzeń" mam nawet kilkanaście na 30min jazdy przez miasto. Niestety - poruszanie się rowerem w naszym ruchu ulicznym jest niczym survival i nie ma co się porównywać z Zachodem, ponieważ tam wcale nie jest lepiej (z wyjątkami w stylu Amsterdamu, czy Kopenhagi).
- 7 5
-
2019-12-11 22:55
Zdecydowanie brakuje!!!
Czasem ilość rowerzystów na chodniku przewyższa pieszych, to nie jest ani fajne ani bezpieczne. Droga rowerowa na tej trasie jest niezbędna, ale póki co patrole policji i straży miejskiej też by się przydały. Dziś ledwo uskoczylam w trawę przed pędzącym po chodniku motorowerem czy czymś podobnym.
- 7 5
-
2019-12-11 21:22
wszedzie powinny być z obu stron. takie są standardy już wszędzie. poza 3miastem
- 14 6
-
2019-12-11 20:36
Przeczytaj do końca artykuł bo tam jest dokładnie napisane dzieki czemu powstanie i kto sie do niej dołoży.pozdrawiam
- 5 2
-
2019-12-12 06:15
A co z drogą rowerową na Kołobrzeskiej!!?
Na tym odcinku bardzo jej brakuje i powoduje duży konflikt rowerzysta - pieszy! Jest wiele potrąceń i nieprzyjemnych, niepotrzebnych sytuacji. Uważam, że połączenie Rzeczypospolitej i Grunwaldzkiej traktem rowerowym na Kołobrzeskiej jest nieodzowne.
- 7 0
-
2019-12-11 21:42
Chętnie dojeżdżałabym z dzieckiem do szkoły rowerami (wzdłuż Grunwaldzkiej) ale się nie odważę (6)
ze względu na smog.
Miasto musi wreszcie zadbać o zwiększenie liczby drzew, łąki miejskie a wzdłuż dróg rowerowych zrobić ściany zieleni filtrujące powietrze.
Stać nas na rydwan, to stać i na ściany zieleni.
Niejeden wolałby i pieszo się przejść, gdyby nie musiał inhalować spalin.- 19 10
-
2019-12-11 21:55
nie przesadzaj. to i tak zdrowsze niż przemieszczanie sie samochodem (2)
i uwaga w samochodzie oddychasz tym samym powietrzem co na rowerze ;)
- 2 1
-
2019-12-11 21:58
(1)
w samochodzie masz jeszcze filtr kabinowy mimo wszystko
- 2 4
-
2019-12-12 06:15
A ile samochodów ma filtry z węglem aktywnym?
Ilu kierowców zmienia filtr co 15 tys?
Wyłapywanie cząstek stałych zapewni ci maseczka z casto, fakt zmniejsza znacząco moc rowerzysty.- 1 0
-
2019-12-11 22:17
(1)
Obok na Wita Stwosza jest autostrada rowerowa. Jeździ tam 1 samochód na godzinę. Po co się pchać na zasmrodzoną Grunwaldzką.
- 2 0
-
2019-12-11 22:23
no jest i kończy sie ślepo na bruku lub chodniku.
- 1 0
-
2019-12-11 22:01
Oj tak, smród spalin tam jest straszny
Aż gryzie w gardło. Ale kierowcy, mimo ze wdychają to samo, to się nie boją dzieci wozić tamtędy. Własne bąki widać nie śmierdzą.
- 3 1
-
2019-12-12 06:06
No wreszcie. To obecne dziadostwo urąga elementarnej przyzwoitości.
- 4 1
-
2019-12-12 05:37
tutaj to akurat jest sciezka po drugiej stronie drogi
gorzej z ulicami poprzecznymi jak Kołobrzeska
doczekamy się tam jakiegoś remontu chodnika chociaż? :P- 4 3
-
2019-12-11 20:02
(5)
Ciekawe co zrobią pracownicy skody i innych przybytkow tam... :)
- 78 16
-
2019-12-11 21:12
beda parkowac na ddr zamiast na chodniku :D (1)
- 38 4
-
2019-12-12 04:54
Kierownica , siodełko dwa koła i dwa pedały
To takie proste
- 8 3
-
2019-12-11 21:13
(2)
będą stawać tak jak stoją teraz. mentalności wsiuna nie zmienisz tak łatwo.
- 45 5
-
2019-12-11 23:27
damy radę. skalpel zawsze pomocny
- 5 5
-
2019-12-11 23:10
niestety masz rację nie tylko pracow skody tam parkują, ale i korpowsiuny
- 14 2
-
2019-12-12 03:02
A nie lepiej przy nasypie. SKM?
Tam jest pusto i ciszej.
- 6 1
-
2019-12-11 21:28
Przejścia dla pieszych niebezpieczne bo żałują na farbę. (1)
Transport miejski kuleje a miasto dubluje ścieżki rowerowe...no porażka. Nie ma i długo jeszcze nie będzie potrzeby budować drogi rowerowej po obu stronach jezdni. Panowie w leginsach pewnie świętują. ️️
- 13 9
-
2019-12-12 01:25
jak pampers promował to rozwiązanie na równi z młodym synem wąsacza
to była ekstaza. Jak miasto zamierza to zrobić - to nagle nie trzeba. Zdecydujcie się ,rogerzyści
- 2 0
-
2019-12-11 21:42
Droga jest z drugiej strony (1)
Droga rowerowa jest z drugiej strony szkoda kasy
- 15 10
-
2019-12-12 00:03
Z drugiej strony jest stare badziewie które ma już 16 lat widać już duża degradacje asfaltu gdzieniegdzie zastąpionego kostka bauma
- 3 3
-
2019-12-11 21:17
bez sensu. do derdowskiego powinni ja dociagnac. (2)
tak i tak trzeba bedzie przejechac na drugą strone jadąc do oliwy
- 11 5
-
2019-12-11 22:05
(1)
bimet minusuje? :D
no tak gdzie swoje gruchoty poparkują :D- 1 2
-
2019-12-12 00:00
Tam jest tyle miejsca że wszystkim by dogodzili tam by się lepiej jechało niż przy tych durnych biurowcach obc
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.