• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska. Droga rowerowa na ukończeniu

Joanna Karjalainen
16 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (95)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Kończą się prace związane z budową drogi rowerowej wzdłuż budowanej trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Droga dla rowerów jest jeszcze nieukończona, jednak jak poinformował nas czytelnik, jest już w pełni przejezdna.



Czy będziesz korzystać z drogi rowerowej wzdłuż trasy Nowa Warszawska?

Nowa, gładka nawierzchnia drogi rowerowej wzdłuż budowanej trasy tramwajowej Nowa Warszawska zachęca do jazdy. I jak widać choćby z filmu przesłanego nam przez czytelnika, pana Bartosza, wielu - zarówno rowerzystów, jak i pieszych, bo jest to ciąg pieszo-rowerowy - korzysta już z przejezdności trasy.

Droga dla rowerów, co również widać na filmie, jest wciąż placem budowy. Rozpoczęcie procedur odbiorowych na całej inwestycji planowane jest na grudzień 2022.

- Droga rowerowa wzdłuż trasy rowerowej Nowa Warszawska jest podobnie jak cała inwestycja nadal nieodebrana - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Pragniemy podkreślić, że jest to nadal teren budowy, drobne prace wciąż są wykonywane, zatem przejazd tą ścieżką odbywa się na własną odpowiedzialność.

Nowe linie na Nowej Warszawskiej pod znakiem zapytania




Wyczekiwana Nowa Warszawska



Budowa trasy tramwajowej łączącej al. Havla z pętlą Ujeścisko ruszyła w marcu 2021. Inwestycja obejmuje budowę torowiska o długości ok. 2 km, przebudowę skrzyżowania z al. Havla, a także poprowadzenie drogi rowerowej i chodnika wzdłuż trasy tramwaju. Nowa linia tramwajowa ma zostać uruchomiona w pierwszym kwartale 2023 roku. Jak można się spodziewać, patrząc na zaawansowany etap prac, droga dla rowerów zostanie oficjalnie otwarta sporo wcześniej.

Budowa Nowej Warszawskiej kosztuje 59 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum MTM z Gdyni z firmą Rajbud.

Miejsca

Opinie (95) 6 zablokowanych

  • Co za bzdura!! Przecież sami usunęli znak zakazu wjazdu, wiec na jaką własną odpowiedzialność? Z żadnej strony nie ma żadnych barierek i info, że nie można korzystać.

    • 2 1

  • Ależ ten kamerzysta ma kondycję i super hamulce (6)

    tyle że nie wolno tak szybko jeździć po drodze dla rowerów
    ;)

    • 21 21

    • Dozwolona prędkość roweru (2)

      Po drodze rowerowej można jechać tak szybko jak na przylegającej drodze dla samochodów. Na pewno nie jedzie szybciej niż 50km/h.

      • 15 0

      • (1)

        Po placu budowy nie wolno jeździć rowerkiem, szybko czy powoli!!!

        • 2 6

        • Nie ma oznaczenia płac budowy normalna droga

          • 1 0

    • Jesli masz prawko to szybko je oddaj bo nieznasz przepisów niema ograniczenia predkosci na tej drodze dla rowerów (1)

      • 11 3

      • teren zabudowany 50 km/h

        • 5 4

    • Ich przepisy nie dotyczą

      • 2 11

  • Pamietacie jak urzednicy trąbili ze drogi rowerowe juz nie bedą z czerwonego asfaltu :) Teraz juz zapomnieli o kolorach (2)

    I nie był to 1 kwietnia stan umysłu głupoty i szkodliwosci dla mieszkancow u nich przekracza wszelkie granice.
    Trasa rowerowa z której mało kto bedzie korzystał a tym czasem drogi rowerowe wiekszosc nadaje sie do remontu!!

    zamiast budowac buspasy dla autobusów bezemisyjnych robią 10razy drozsze na maksa awaryjne torowiska z tramwajowego złomu !
    I kolejny kaprys urzedników niby dla rowerzystów parking na 500 rowerów przy dworcu we wrzesczu za 15 mln !
    Projekt gdzie jest przerost formy nad trescią i skrytykowali wszyscy rowerzyści bo rowery do ciasnej kanciapy bedzie trzeba wpychac na 1 pietro!!Ale to władzemiasta i ich urzednicy maja gdzies opinie rowerzystów czy mieszkańców.
    I szastają naszymi milionami na własne kaprysy a gdzie kolwiek indziej mówią ze trzeba zaciskac pasa wstrzymac realizacje albo ograniczyc czy wrecz ze wogle ni ebeda sprzatac miasta !!
    Jedyne wyjscie to powiedziec im dosc waszej ignoracji na wyborach i to nie znaczy ze głosowac na pisowcow !!

    • 5 11

    • jak na razie to twój wpis jest nie tylko nieprawdziwy, ale stanowi po prostu wyraz niezrównoważenia emocjonalnego (1)

      przypuszczalnie nie masz pojęcia o wyobrażeniu. (Czerwony) kolor nawierzchni nie ma żadnego znaczenia dla komfortu jazdy rowerzystów, ale na skrzyżowaniach przypomina kierowcom o prawdopodobieństwie pojawienia się rowerzysty, pozytywnie wpływając na bezpieczeństwo wszystkich. Przy dworcu Wrzeszcz powstaje parking dla rowerów za 13 mln, ale ta kwota obejmuje koszt wielu innych prac takich jak np. pomieszczenie dla kierowców autobusów i wiele innych elementów infrastruktury przydworcowej. Inne dyrdymały dotyczące np.sensu budowy wydzielonych torowisk dla tramwajów pozostawię bez komentarza.

      • 2 1

      • Dzbanie to ze ci sie wydaje ze cos wiesz ale musiałes sie głupota pochwalic to potwierdziłeś wpisem

        wiedz dzbanku niechodzi o to czy droga jes zielona czy czerwona tylko o propagade urzednicża ktora zawsze musi sie tłiumaczyc ze swoich kaprysów .wiec albo jestes flemingiem co łyka kazdą bzdurę jak pelikan albo sam jestes urzednikiem.
        Pisałem juz setki razy takim bezmógowcom jak ty wie niemasensu bym pisał kolejy raz o trawajach które są najwiekszym szkodnikiem miejskim ,bo jak widac wiedza sie od ciebie odbija jak od sciany.

        • 0 2

  • a gdzie droga rowerowa na Kartuskiej (1)

    a gdzie droga rowerowa na Kartuskiej?

    • 2 3

    • od skrzyżowania z ulicą Nowolipie raz po jednej, raz po drugiej stronie ulicy Kartuskiej

      warto ją przedłużyć w stronę Żukowa

      • 1 1

  • Raczej korków nie będzie

    a i zimą idzie

    • 3 2

  • 0:52 - praca wre ... ;-)

    • 0 2

  • Tych dwóch, czy czterech rowerzystów (3)

    Będzie wdzięczna

    • 14 20

    • Siódmy

      • 2 1

    • raczej 6szciu na rok pojade tam w lato jeden raz by zobaczyc te kaprysy urzedników i fuszerki budowlanców

      • 3 5

    • będę piąty

      od czasu do czasu

      • 7 1

  • Po co takie szerokie aleje dla rowerów w polu

    Szkoda kasy, tam nikt nie jeździ albo Jadą ulicą

    • 9 17

  • Dno

    Adamowicza też otwierali dwa razy, to dopiero była porażka

    • 9 5

  • Pytanie za 2 grosze - czy idąc analogią dla tłumaczenia jazdy po jezdni ponieważ po mojej stronie jedni nie ma DDR ... (8)

    ... (jest tylko po drugiej stronie), część rowerzystów będzie konsekwentna i pojedzie torami tramwajowymi? Przecież duma nie pozwala na przejechanie na druga stronę torów...

    • 11 15

    • meduzo droga rowerowa powinna byc po kazdej stronie tak jak są ulice dla blachosmrodów ale to juz za trudne bo ty masz mózg (3)

      za trudne bo ty masz mózg warty 2 grosze :)

      • 4 7

      • O, wykwit intelektu plującego jadem rowerofczyka! (1)

        Ulice dla "blachosmrodów" są według Ciebie po każdej stronie czego? Trawnika? Tak samo jak są ulice jednojezdniowe i dwujezdniowe, tak samo mogą być ścieżki rowerowe po jednej lub dwóch stronach ulicy. Korona Ci z głowy nie spadnie jak pojedziesz drugą stroną. Tak, wiem, za trudne dla kogoś kogo największym życiowym osiągnięciem jest umiejętność jednoczesnego oddychania i pedałowania!

        • 5 6

        • jak na razie widać, że dla niektórych kierofczyków największym osiągnięciem intelektualnym w życiu było zdanie egzaminu

          na prawo jazdy. Są ulice jednokierunkowe i dwukierunkowe. Drogi dla rowerów bywają także jednokierunkowe i dwukierunkowe. Aby infrastruktura rowerowa była spójna, w mieście ruch rowerowy powinien mieć prawo odbywania się także po jezdniach uspokojonego ruchu lub nawet na chodnikach z dopuszczeniem ruchu rowerów (w Gdańsku w wielu miejscach ciągłość dróg dla rowerów jest przerywana by ruch rowerów odbywał się po chodniku z dopuszczonym ruchu rowerów). W dobrze zarządzanych miastach wielu krajów droga dla rowerów tworzona kosztem chodnika nie powoduje pozbawienie kolarzy - szosowców i innych doświadczonych w ruchu mieszanym rowerzystów prawa do poruszania się po jezdni ulic miejskich. W Holandii 47% przejazdów rowerem odbywa się w ruchu mieszanym: wraz z samochodami po jezdniach ulic (zwykle uspokojonego ruchu). Dzięki temu wszyscy czują się bezpiecznie i są bezpieczni: nikt nie pisze farmazonów, że obecność rowerzystów na jezdni stwarza zagrożenie bezpieczeństwa kogokolwiek.

          • 7 2

      • Powinna czy nie to inna kwestia ale tu jej nie ma...

        ... a część rowerzystów jak mantrę powtarza, że jadą szosą bo nie mają DDR po "swojej" stronie? Więc wracamy do konsekwencji - nie powinni korzystać z tej DDR albo powinni śmigać torami po "swojej" stronie.

        • 3 5

    • rowerzysta ma prawo poruszać się po jezdni i ma prawo czuć się na niej bezpiecznie: nie zagraża bezpieczeństwu ruchu, choć

      oczywiście jak każdy uczestnik ruchu drogowego naraża się na pewne (umiarkowane) ryzyko. Drogi dla rowerów nie są budowane po to, by pozbawić rowerzystów (szosowców) prawa do korzystania z jezdni, choć wielu kierofczykom tak się wydaje. To nie obecność cyklistów na jezdni powoduje korki: korki powoduje nadmiar samochodów. Drogi dla rowerów budowane są (powinny być) budowane z myślą o stworzeniu bezpiecznych, komfortowych warunków do korzystania z rowerów by mieszkańcy mogli wybierać ten rodzaj transportu a nie samochody. Im więcej mieszkańców podejmie taką decyzję, tym kierowcy będą mieli lepsze warunki jazdy: przecież to nadmiar samochodów jest głównym źródłem trudności poruszania się samochodów po ulicach naszego miasta.

      • 3 2

    • weź leki. mozg ci siada (2)

      • 13 7

      • Leo, why? Każdorazowo słyszymy tłumaczenie, że jedzie szosą bo nie ma ścieżki po "swojej stronie" - dla czego tu ma być inaczej? (1)

        W takim układzie jedzie po torach albo nie korzysta ze ścieżki, ponieważ nie ma jej po "swojej stronie".

        • 8 4

        • jak zdejmie opony.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum