• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nielegalne przyciski na skrzyżowaniu w Gdyni

Michał Sielski
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na skrzyżowaniu pojawiły się trzy nowe przyciski dla pieszych i rowerzystów.
  • Problem w tym, że na przejazdach rowerowych nie można ich instalować.
  • Jeśli pieszy lub rowerzysta spóźni się z naciśnięciem, poczeka na przejście lub przejazd do następnej fazy świateł.

W ramach budowy buspasów na ul. Morskiej w Gdyni przebudowywane jest też skrzyżowanie z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni. - Projekt miał służyć pasażerom komunikacji publicznej, a urzędnicy łamią prawo, dyskryminując pieszych i rowerzystów, którzy będą prosić o przejście i przejazd na drugą stronę ul. Morskiej - mówi dr Kajetan Lewandowski.



Czy piesi i rowerzyści powinni korzystać z przejść i przejazdów po naciśnięciu przycisku?

Remont ul. Morskiej obejmuje nie tylko budowę buspasów, ale też części chodników, dróg rowerowych oraz przebudowę skrzyżowań. Jednym z nich jest splot ul. Morskiej i ul. Mireckiego. Pasażerowie komunikacji publicznej zyskają tam buspas, ale urzędnicy przygotowali też projekt przejazdu rowerowego przez ul. Morską, którego w tym miejscu zdecydowanie brakowało.

Czytaj więcej: Tu będą nowe buspasy w Gdyni.

Problem w tym, że ułatwienie dla pasażerów komunikacji publicznej, będzie utrudnieniem dla pieszych i rowerzystów, czyli często tych samych osób, które korzystają z autobusów i trolejbusów. Przy przejściu dla pieszych i powstającym przejeździe pojawiły się bowiem trzy dodatkowe przyciski. Piesi i rowerzyści - których w tym miejscu w ciągu całego dnia jest masa, ze względu na duży sklep spożywczy, punkty usługowe i zabudowę mieszkaniową - będą musieli więc poprosić o przejście poprzez naciśnięcie przycisku. Dlaczego?

Urzędnicy: stawiamy na zwiększenie przepustowości



- Dzięki temu pieszym i rowerzystom łatwiej będzie dokonać zgłoszenia na przejściu dla pieszych połączonym z przejazdem rowerowym. Dzięki możliwości pomijania zielonego światła dla pieszych, w przypadku braku ich obecności na przejściach, jest możliwość zwiększenia przepustowości skrzyżowań, a tym samym zmniejszenie kolejek przed skrzyżowaniami - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Społecznicy: to niezgodne z prawem



Problem w tym, że montowanie przycisków dla rowerzystów jest niezgodne z prawem.

- Z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, jasno wynika, że detekcja za pomocą przycisków może być stosowana tylko w przypadku pieszych, zaś zgodnie z art. 2 ust. 47 Prawa o Ruchu Drogowym rower jest pojazdem - podkreśla dr Kajetan Lewandowski, prezes stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Dodaje przy tym, że urzędnicy nie chcieli wcześniej pokazać projektu organizacjom społecznym.

- Dla ruchu rowerowego przyciski są skrajnie niekorzystne. Rowerzysta musi się zatrzymać, odczekać na zielone światło, nawet gdy dla samochodów w tej samej relacji świeci się zielone. Detekcja dla rowerzystów jest oczywiście dozwolona i stosowana, ale musi to być detekcja automatyczna - dodaje Kajetan Lewandowski.

Nikt nie lubi "Przycisków żebraka"



W zachodnich mediach przyciski dla pieszych doczekały się nawet określenia "przyciski żebraka". To bowiem oczywiste utrudnienie, bo jeśli osoba chcąca przejść przez jezdnię nie zdąży w porę nacisnąć przycisku, to musi czekać do kolejnej fazy świateł. Niezależnie od tego czy jakikolwiek samochód akurat przez jezdnię przejeżdża czy nie.

Poza tym w strategicznych dokumentach Gdyni rola pieszych ma być priorytetowa. Upominają się też o to sami mieszkańcy, na wniosek których przyciski na większości skrzyżowań pomiędzy Karwinami a Wielkim Kackiem na ul. Wielkopolskiej zostały wyłączone.

- Najbardziej w tym wszystkim smutny jest fakt, że w 2018 roku, gdy tyle mówi się o dostępności, o priorytecie pieszych, o wypadkach powodowanych przez nadmierną prędkość, urzędnicy wracają do złych praktyk sprzed około dekady. Co ciekawe, kłóci się to także z deklaracjami wyborczymi prezydenta Wojciecha Szczurka, że jego celem jest wyeliminowanie wypadków drogowych z udziałem pieszych. Najwyraźniej urzędnicy odpowiedzialni za budowę buspasa mają inne zdanie. Nie wahają się przy tym ignorować strategicznych dokumentów uchwalonych przez Radę Miasta, a nawet łamać prawo - kończy Kajetan Lewandowski.

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni

 

Tu powstają nowe buspasy na ul. Morskiej. Tu powstają nowe buspasy na ul. Morskiej.
Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Opinie (385) 9 zablokowanych

  • Artykuł sponsorowany (3)

    A przyciski tam były od zawsze

    • 21 5

    • (2)

      Bo prawo nie przewiduje likwidacji przycisków, które zostały już zamontowane. Ale w przypadku remontów, należy bezwzględnie stosować się do tych reguł, które zabraniają ich montażu. Rozumisz?

      • 3 2

      • Bzdura (1)

        Poproszę o konkretny cytat z Rozporządzenia, który zabrania montażu przycisków.

        • 2 2

        • niedasie

          Przecież on potrafi tylko powtarzać co mu jego guru od dwóch pedałów powiedział.

          • 1 0

  • Znów święta przepustowość (7)

    Która jeszcze nigdzie nie udała się. Ile musi lat upłynąć byśmy zaczęli rozumieć i kopiować standardy zachodnie... Naród niby wykształcony, niby podróżuje po świecie ... Jezdzimy do tych zachodnich miast, podoba nam się jak wygląda Kopenhaga czy Genewa a następnie robimy zupełnie odwrotnie...

    • 29 43

    • Standardy zachodnie to przede wszystkim budowa dróg obwodowych. (2)

      Z ominięciem centrum. Takie drogi istnieją tam od dziesięcioleci. Właśnie po to, żeby i pieszym i zmotoryzowanym ułatwić życie. U nas jak zwykle jest walka między pieszymi, zmotoryzowanymi i rowerzystami zamiast szukania rozwiązań w celu zapewnienia równowagi.

      • 3 6

      • od ilu lat masz obwodnicę Trójmiasta? (1)

        • 0 2

        • A od ilu lat ta droga jest niebezpieczna i praktycznie nieprzejezdna?

          • 1 0

    • Kurczę jak zwiedzałam Wielką Brytanię (3)

      To wszędzie były przyciski. Ba używane tylko jeśli coś jechało. Ba- ludzie rozumieli, że w starciu z samochodem nie mają szans i nie ładowali się pod koła...

      • 12 10

      • Londyn wprowadza właśnie stałe zielone dla pieszych

        Samochód dostaje zielone po najechaniu na pętle i musi swoje odczekac

        • 0 0

      • (1)

        tylko tam dopuszcza się przechodzenie na czerwonym świetle. taka mała różnica.

        • 9 1

        • Już dawno nie.

          • 0 4

  • jak w tych czasach można jeszcze montować te przyciski? dramat (14)

    • 115 192

    • Ludzie, o co Wam chodzi? Codziennie rano przechodzę przez Władysława IV- (2)

      wcześniej chodziłem na czerwonym, bo przejście jest dwuetapowe a na każdej nitce trzeba było parę minut odczekać, mimo że o 6 nie zawsze jest duży ruch. Koło dwóch miesięcy temu ktoś mądry zmienił funkcję przycisku tak, że zielone zapala się w 5 sekund po wciśnięciu. Korków nie ma, na czerwonym nie muszę chodzić i jest OK. O co chodzi w tych kłótniach??? Samochody nie stoją, ludzie nie stoją a rok temu w wigilię o 6 rano durny policjant wystawił mi mandat, mimo że w zasięgu wzroku nie było ani jednego pojazdu a wlazłem na czerwonym bo nie będę wstawał 10 minut wcześniej, żeby przejść przez jedną (zazwyczaj pustą o tej porze) ulicę.

      • 6 2

      • temat jest zbyt lakonicznie opisany (1)

        Niestety nie chodzi o jakiś durny przycisk, a całokształt.
        Chodzi o całość postępowania wobec uprawnionych do korzystania z dróg uczestników ruchu, jakimi są również rowerzyści.
        Jak byś się czuł, gdyby ktoś kazałby ci chodzić zsypem na śmieci, twierdząc przy tym, że to nie problem dla ciebie, a usprawnienie ruchu dla grupy jeżdżącej windą na wyższe piętra i korzystających ze schodów, uprawnionych właścicieli piwnic.
        A ty piwnicy nie masz, to sobie schodź i wchodź zsypem. Aha, na końcu zamontowaliśmy przycisk, żebyś czasem nie wpadł na ludzi wyrzucających śmieci do podstawionego pojemnika, bo tylko utrudnisz im życie.
        No właśnie chodzi o to, że pomimo uprawnienia do tej samej jezdni rowerzyści są eliminowani z tej jezdni, muszą dla wygody kierowców znacznie nadkładać czasu i drogi. Ponoć rowerzyści, to słabsi uczestnicy ruchu, a rower z zasady jest pojazdem mniej wygodnym do podróżowania i wymagającym więcej sił.
        Tymczasem mamy do czynienia z różnymi przejawami hipokryzji i reprezentowania przez zarządzających drogami żywej nienawiści wobec ludzi, wyłącznie z tego powodu, że ośmielają się jechać rowerem w kierunku swojej jazdy.
        Już sam fakt stosowania takich stwierdzeń "stawiamy na przepustowość" oraz zastosowanych narzędzi, niesie jasną informację o metodach i kolejnym, bezprawnym, publicznym antagonizowaniu użytkowników tej drogi. Takie zdania wypowiedziane w tym kontekście powinny eliminować z tej roboty, bo zaprzeczają wiedzy i doświadczeniu w tym zakresie!
        Nigdzie w cywilizowanym świecie nie wyklucza się rowerów z dróg, a jedynie w bardzo wyjątkowych przypadkach. U nas robi się to nagminnie, na bardzo wiele sposobów, łącznie ze stawianiem zakazów zupełnie bez uzasadnienia.
        To takie trudne do zrozumienia?

        • 3 1

        • Tak.

          • 0 4

    • nie wiem o co te lanie żalu na trojmiastopel (2)

      zgłasza się oficjalnie do nadzoru budowlanego i następnym razem nie "zapomną" o obowiązującym prawie

      • 7 5

      • (1)

        kłopoty
        łatwiej mieć ze sobą młotek
        i "wcisnąć" taki przycisk
        porządnie

        • 2 3

        • proponuję

          Żebyś ten młotek użył na swoim łbie. Pomóc nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.

          • 5 4

    • przyciski (2)

      to normalna rzecz i są na przykład w całej Skandynawii na każdym skrzyżowaniu ze światłami

      • 16 4

      • po pierwsze, odnośnie przejść dla pieszych (1)

        i wtedy i u nas jest legalne

        po drugie piesi tam też nie cierpią, bo w tej Skandynawii przechodzenie na czerwonym świetle jest legalne a pieszy ma pierwszeństwo przy zbliżaniu się do każdego przejścia bez świateł...

        • 10 1

        • ale tam nikt nie głosi teorii, że pieszemu łatwiej się idzie niż kierowcy jedzie, że lepiej i łatwiej się pieszemu zatrzymać na przejściu, bo kierowcy ciężko.

          • 2 2

    • Ty jesteś prawdziwym dramatem...

      • 0 1

    • Widzę w ankiecie, że lobby aktywne! (2)

      Samochodowe lobby oczywiście!

      Największą emisję dwutlenku węgla na osobę ma... samochód z samym kierowcą, niestety dominujący w polskim krajobrazie.

      • 12 19

      • Najwiekszy w stosunku do czego? Najwiekszy czyli ile liczbowo?

        • 4 3

      • Jakieś źródło tych rewelacji?

        Czy jak zwykle wiarygodność danych potwierdza
        Polski Instytut Danych z d*py?

        • 9 9

    • hm

      ano można. Przecież zamiast zastanawiać się jak dołożyć więcej pasów ruchu, zwiększyć prędkość do 70 skoro są światła na ulicach, to lepiej wyrysować trasę dla rowerzystów, buspasy i przyciski. niestety autobusami jeżdżą dzieci, osoby starsze i Ci którzy zaczynają pracę. Większość społeczeństwa musi mieć samochód a nawet dwa bo kropo każe siedzieć nieraz po kilkanaście godzin więc poruszając się autobusem ciężko by było szybko zrobić zakupy, odebrać dzieci z przedszkola.

      • 0 8

  • W Hiszpanii przed przejazdem przez jezdnię padalarze mają namalowany znak "ustąp pierwszeństwa". (6)

    Takie rozwiązanie znakomicie się sprawdza. Nikomu nie przyszło by do głowy śmignąć przed jadącym samochodem. W polsce głupi ludzie pchają się sami na śmierć. Przed samochodem, przed tramwajem, przed pociągiem. "Bo mam pierwszeństwo".

    • 17 4

    • No właśnie!

      • 0 0

    • (4)

      Po co zmyślasz. W Hiszpanii są dokładnie takie same przepisy w tym temacie jak u nas.
      Nie mają żadnych stopów. Byłoby to irracjonalne.

      • 3 6

      • u nas też tak jest z wielu powodów i w wielu miejscach

        Ale nie jest też tak jak piszesz, że tak jest wszędzie, bo to bzdury

        • 0 0

      • (2)

        Nie stop tylko ustąp. Byłem i widziałem.

        • 5 0

        • pokaż konkretnie gdzie..... może nie rozumiesz przepisów i znaków i coś ci się pomyliło najnormalniej w świecie?

          • 0 4

        • wobec tego przejazd rowerowy jest tam skrzyżowaniem u nas nie jest więc nie można stawiać tam takich znaków

          • 0 0

  • Dlaczego nie ma przycisków dla kierowców? (13)

    Nie umieli by wcisnąć czy co?

    • 116 137

    • Są pętle indukcyjne dla samochodów (11)

      • 18 12

      • (10)

        pętle dla rowerzystów też są. Temat jest jednak o przyciskach

        • 16 3

        • (9)

          Ale po cholerę Ci przyciski dla kierowców skoro są pętle? Brak związku z tematem w Twojej wypowiedzi.

          • 13 9

          • i twojej (8)

            bo jakbyś przeczytał artykuł, to byś wiedział, że problem leży w montażu nielegalnych przycisków

            montować systemy automatyczne można

            • 8 4

            • (7)

              Czyli gdyby była metr od przejścia/przejazdu pętla indukcyjna, i w wyniku jej najechania zadziałałoby to tak samo jak przycisk, to nie byłoby problemu? Rower podjeżdża do przejazdu, pętla go wychwytuje, rower staje, i czeka aż się światło zmieni na zielone. Tak to ma wyglądać? Bo chyba nie sądzisz, że światło w ułamku sekundy przed rowerem zmieni się z czerwonego na zielone, żeby rowerzysta mógł bez zwalniania przejechać przez przejście. W takim układzie przycisk wydaje się rozwiązaniem znacznie tańszym i niezawodnym od pętli. Pomijając już zupełnie problem czułości pętli indukcyjnych. Np. na aluminiowe rowery z tytanowymi kołami. 0 indukcji.

              • 10 3

              • (6)

                Tutaj chodzi o montowanie czegoś co jest niezgodne z prawem a nie z Pańskim widzimisie.

                • 6 4

              • (1)

                Od kiedy to rowerzyści są tacy prawilni co?

                • 1 1

              • Nic głupszego nie wymyśliłeś? PRóbujesz na siłę podzielić ludzi na rowerzystów i kierowców. Wszędzie są tylko ludzie i wielu używa różnych środków transportu. Może nie zauważyłeś ale sam jesteś nawet czasami pieszym.

                • 0 0

              • Do przepisów można wpisać wszystko

                Czasami zaś te przepisy są sprzeczne z prawami fizyki lub zdrowym rozsądkiem.
                Wyżej masz to wyjaśnione. Czytanie ze zrozumieniem nie boli.

                • 1 2

              • (2)

                Progi zwalniające tuż przed samymi przejściami też są nielegalne a nie słyszałem żeby piesi na nie narzekali.

                • 4 2

              • (1)

                są nielegalne, żeby władze lokalne zrozumiały, że można budować wyniesione skrzyżowania...

                • 3 2

              • I co to zmienia skoro nadal istnieją i są stosowane?

                Fajne naginanie faktów. Jak coś nie pasuje to dośpiewamy co 'ustawodawca miał na myśli' i już wszystko jasne!

                • 1 3

    • Są...

      Automatyczne ukryte w jezdni np przy Lidlu na Grabowku, nie wiedziałeś ? Spisują się świetnie ;)

      • 1 0

  • dr Lewandowski z PG (3)

    Żeby nie było wątpliwości, pan dr Lewandowski jest pracownikiem Wydziału Zarządzania i Ekonomii a tematyką pracy doktorską było zarządzanie jakością kształcenia na studiach doktoranckich w Polsce. Także pan dr nie wypowiada się i nie przekazuje stanowiska środowiska naukowego związanego z transportem.

    • 32 7

    • Zacytować przepis może każdy (2)

      Zwłaszcza taki przepis, kryty nie wymaga żadnej interpretacji.

      • 4 1

      • (1)

        Tak, tylko jest przedstawiony jako doktor i jako pracownik Politechniki co może sugerować ludziom, że wypowiada się ekspert w zakresie ruchu drogowego. A ten pan nim nie jest.

        • 10 5

        • To że się doktoryzował i kształcił na uczelni z czegoś innego

          Nie znaczy, ze nie jest ekspertem w innej dziedzinie. Wie to każdy absolwent PG i pewnie każdy magister :)

          • 2 1

  • Przepustowość jest największa przy ruchu pieszym i rowerowym

    A także przy komunikacji miejskiej. Trzeba być bezczelnym albo idiotą żeby mówić, że transport indywidualny zapewnia wysoką przepustowośĆ

    • 2 2

  • Przepustowość jest najważniejsza (33)

    Korona im z głowy nie spadnie, jak poczekają na zielone, tym bardziej, że gdyby nie byli przycisków, tez by czekali. A tak, przejdą bezpiecznie.

    • 240 97

    • Proponuję byś Ty samochodem zatrzymywał się przed każdym skrzyżowaniem i ściskam przycisk (9)

      • 31 13

      • Jeśli ci tak to nie pasuje (8)

        to wyprowadź się z tego miasta na wieś. Nikt cię tu nie trzyma. Tam sobie możesz chodzić wszędzie i nikt twoich "swobód" przejściami ograniczać nie będzie.

        • 7 24

        • (7)

          sam się wyprowadź, 2-3+ samochody na gospodarstwo to standard wiejski, nie miejski

          • 18 2

          • To ty masz problem (6)

            z przyciskiem czy z ilością samochodów? Zdecyduj się.

            • 3 7

            • (5)

              Ja mam problem przede wszystkim z tym, że budujemy infrastrukturę wg wzorców z XX wieku, których poza nami i co mniej rozwiniętymi krajami azjatyckimi nie stosuje. Przycisk nie byłby potrzebny, jakby był pas rowerowy.

              • 4 5

              • Ooo (4)

                i byłbyś szczęśliwy, że ci piesi zasuwają pasem rowerowym, czy jednak światła dla nich byś zostawił? Bo nie wiem czy zauważyłeś ale tam jest też przejście dla pieszych a nie tylko przejazd rowerowy. Zresztą co tam światła, przecież szlachta na rowerach i tak się przed przejściami nie zatrzymuje bo sygnalizacja świetlna jest dla samochodów a ścieżki i pasy rowerowe są jedynie sugestią a nie obowiązującą drogą poruszania się rowerów.

                • 3 4

              • w momencie gdy oni by zasuwali (3)

                to ja miałbym czerwone, więc w czym problem? oczywiście że bym zostawił - co więcej, uważam że dla pieszych powinno być tylko światło zielone i żółte mrugające (w prawie całej UE przechodzenie na czerwonym jest i tak dozwolone)

                dziś jadąc (samochodem, żeby nie było) do pracy nie odnotowałem żadnego pojazdu zatrzymującego się na strzałce warunkowej poza mną - więc wszelkie wrzuty typu "sygnalizacja świetlna jest dla samochodów" brzmią co najwyżej jak kabaret

                i tak, wbrew temu, co myślą niedouczeni kierowcy jazda DDR jest obowiązkowa tylko i wyłącznie dla kierunku ruchu; jeśli trąbisz na rowerzystę poruszającego się po jezdni, gdy DDR jest po lewej stronie i nie ma zakazu wyrażonego znakiem, to jesteś burakiem i łamiesz prawo

                • 5 4

              • (2)

                ojj mógłbym cię zabrać na ten kabaret i festiwal spier...lenia rowerzystów na JP2 na Zaspie. Polecam postać i popatrzeć przy przejściach jak wygląda jazda państwa rowerzystów.
                Śluza do skrętu w lewo? Na co to komu, lepiej przejechać 3pasy w poprzek. Lampka wieczorem? Zbyteczne. Czerwone światło i piesi na przejściu? Wymuszę i nic się nie stanie, najwyżej potrącę i ucieknę. Zakaz jazdy z telefonem? Phi. Jazda obok siebie na pasie rowerowym o szerokości jakichś 90-100cm i przejeżdżanie ciągłej wyznaczającej ten pas? Naturalnie.

                Co do zielonego i mrugającego dla pieszych mógłbym się zgodzić, o ile piesi faktycznie by się rozglądali - tak jak tego chyba każdy uczył się w przedszkolu.

                • 1 2

              • pomieszałeś wszystko ze wszyskim (1)

                i się okazało, że masz sr*czkę w głowie

                • 0 1

              • zabrakło argumentów i pozostały inwektywy?

                No cóż...

                • 1 1

    • (4)

      Ja zawsze wciskamy przycisk i przechodzę na czerwonym jak tylko mogę.
      Minutę później samochody stoją na swoim czerwonym przed pustym przejściem, a mnie juz tam dawno nie ma.
      Faktycznie bardzo sensowne, masz tu swoją przepustowość :)

      • 49 21

      • ja wciskam po przejściu (1)

        • 3 2

        • Następny kretyn. Mam nadzieję, że kiedyś przez takie działanie kogoś innego spóźnisz się na jakieś swoje ważne wydarzenie.

          • 1 2

      • wow brawo ty.

        Ja za to przechodząc na przejściu z przyciskiem jak widzę że nic nie jedzie to idę na czerwonym, a jak sam wcisnę lub jest już wciśnięty to czekam do zielonego.
        Trzeba mieć trochę rozumu i godności człowieka.

        • 13 10

      • Ile masz lat? Plecak pakować i do szkoły.

        • 16 17

    • Kierowcy też mogą poczekać na zielone (2)

      Korona im z głowy nie spadnie...

      • 5 1

      • i grzecznie czekają. (1)

        Tylko rowerzystom to nie pasuje.

        • 1 4

        • hehe kompletnie nie o to chodzi. Chodzi o to, że już nie daje się normalnie przejechać krótkiego odcinka drogi, bo koncepcje i ułatwienia dla rowerzystów są takie, że zamiast jechać pół godziny, jedzie się godzinę z hakiem taki sam odcinek drogi co jezdnią.
          Komuż chyba się w główce coś pomieszało.

          • 2 1

    • Walę twoją (10)

      przepustowość !!!!!!!!!!!!!!!

      • 17 7

      • A ja walę twoją wygodę. (9)

        Tylko później nie płacz na
        ojojoj smog w mieście, pani, nie ma czym oddychać normalnie.

        • 6 15

        • (8)

          Samochody płynnie przejeżdżające przez skrzyżowania produkują mniej smogu niż te, które muszą co kawałek stać w oczekiwaniu na zielone światło.

          • 3 10

          • (3)

            mniej samochodów produkuje mniej smogu. co Ty na to?

            • 7 1

            • (2)

              A ile produkują statki, kopalnie, huty, energetyka i farmy zwierząt hodowlanych? Zamknąć wszystko!
              Nie będzie niczego, jak mawiał kandydat na prezydenta z Białegostoku.

              • 1 3

              • (1)

                A ile masz statków i kopalni w środku miasta??

                • 4 2

              • Na morzu? Całkiem sporo. Myślisz, że plaża jest jakąś magiczną granicą i całe zanieczyszczenia zatrzymują się nad wodą?

                • 1 1

          • A pieszy (3)

            stoi "minutami" i czeka na mozliwość przejścia i wdycha te wasze smrody

            • 9 2

            • (2)

              Skoro wybrał życie w mieście to musi się z tym liczyć. Nikt na siłę tu nie trzyma.

              • 1 8

              • (1)

                to samo dotyczy kierowcy: jeśli wybrał życie i pracę w mieście to niech stoi grzecznie na światłach albo przesiądzie się na autobus..

                • 6 0

              • Tego nikt nie neguje.

                Tylko wciskaj przycisk przed przejściem i nie przechodź na czerwonym.

                • 1 3

    • przepustowość to jest ważna w kanalizacji abyś szamba w domu nie miała

      wsiądź do komunikacji miejskiej, to zwiększysz przepustowość. Na prawie 10m2 zmieści się 10 osób na drodze, a nie jedna, w porywach dwie w blachosmrodzie.

      • 12 7

    • A jaka jest ta przepustowość?

      Zerowa, dno. Piszecie totalne głupoty.

      • 2 1

    • (1)

      Kierowcy to hieny
      Wszyscy kierowcy to hieny
      Kierowcy to hieny
      Wszyscy kierowcy to hieny

      • 10 8

      • Macie internety na srebrzysku?

        • 8 6

  • co za propaganda (2)

    nacisniecie przycisku to "proszenie"
    k...a ludzie opamietajcie sie
    to tylko przycisk nikt wam nie kaze padac na kolana!!!!!

    idac tym tokiem to moze listonosz poleconych nie bedzie roznosil bo czemu on ma sie prosic zebyscie go laksawie wpuscili
    przez "prosic sie" rozumiem ze musi nacisnac przycisk w domofonie

    • 2 3

    • Bo to jego praca.

      • 1 0

    • co ty za porównania stosujesz indolencie?
      Nie chodzi o naciśnięcie przycisku w domofonie, a chodzi o to, że ktoś kazałby ci chodzić zsypem do śmieci, twierdząc przy tym, że to nie problem dla ciebie, a usprawnienie ruchu dla grupy jeżdżącej windą na wyższe piętra i korzystających ze schodów uprawnionych właścicieli piwnic. A ty piwnicy nie masz, to sobie schodź i wchodź zsypem. Aha, na końcu zamontowaliśmy przycisk, żebyś czasem nie wpadł na ludzi wyrzucających śmieci do podstawionego pojemnika.
      No właśnie chodzi o to, że rowerzyści jadący jezdnią już muszą dla wygody kierowców znacznie nadkładać czasu i drogi, pomimo, że są uprawnieni do tej samej jezdni. To takie trudne do zrozumienia?

      • 1 1

  • Serio? Czy dla Was pojecie "pieszy" to ktos kto nie ma samochodu? Dla mnie... to osoba ktora akurat porusza sie piechota wiec i taka ktora przed chwila wysiadla ze swojego lambo..
    . jprdl.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum