• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem. Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem.

Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".



Jakie powinny być stawki za wypożyczenie rowerów miejskich?

Jak informuje zarząd Nextbike Polska, spółki ubiegającej się o bycie operatorem systemu roweru metropolitalnego Mevo i właściciela spółki NB Tricity, która już świadczyła takie usługi na Pomorzu przez kilka miesięcy ubiegłego roku, to efekt pandemii koronawirusa. Po tym, jak zakazano korzystania z rowerów miejskich od 1 kwietnia do 5 maja, w całym kraju nastąpił gwałtowny spadek przychodów wielu firm z branży transportowej - w tym Nextbike Polska.

Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.

- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.

- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.

Co z Mevo 2.0?



Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.

Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?

Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.

- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Ankieta o Mevo 2.0

W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
rb

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • Patologiczna firma (1)

    Niech się zwija, u nas nawet ludziom kasy za abonamenty nie pooddaawali.

    • 57 6

    • Mnie oddali.

      • 1 11

  • Niechaj oddadzą

    Pieniądze za usługę której nie byli w stanie świadczyć A kasę wzięli z góry.

    • 19 1

  • Spółka-córka

    Co to ma być? W warunkach przetargu powinien być minimalny kapitał zakładowy firmy określony. I nie ma, że zakładamy spółkę córkę z kapitałem 5.000zł i tylko do takiej kwoty odpowiadamy. Jak NextBike chce brać udział, niech odpowiada całym swoim majątkiem. Upadnie, to upadnie a nie wycycka miliony z dofinansowań ryzykując 5.000zł w razie porażki
    Wybranie firmy z kapitałem mniejszym niż 1.000.000zł do tego projektu będzie oznaczało próbę kręcenia kolejnego wałka na publicznej kasie.

    • 27 0

  • Nikogo nie zamkneli

    To probują jeszcze raz kase wyszarpac

    • 20 1

  • NextBankrut

    Bankrut teraz, bankrut później. Co niby ma zmienić się w podejściu tej firmy w której zarządzający dbają tylko o swoje wypłaty i premie w pierwszej kolejności a przy okazji robią coś tam coś tam. Ta firma już pokazała jak nie potrafi zarządzać więc nie rozumiem z jakiego powodu jest dalej brana pod uwage. Niech zajmą się lodziarnią bo kręcić lody to akurat potrafia

    • 17 0

  • "Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników."

    Po tym co zrobili w Trójmieście taka litościwa laurka?

    • 18 1

  • Oddawaj kase !

    • 14 0

  • Oddajcie ten pomysł prywatnemu inwestorowi bez udziału gmin bez dotacji i td. to będzie działać.

    • 17 0

  • Taka fajna sprawa byly te rowerki duzo ludzi korzystalo i musieli oczywiscie jakies przekrety zrobic zeby to zepsuc tylko w Gdansku takie zeczy

    • 6 9

  • Ooo

    Jeszcze mi za abonament wiszą

    • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum