Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego
Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".
Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.
- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.
- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.
Co z Mevo 2.0?
Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.
Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?
Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.
- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
Miejsca
Opinie (132) 7 zablokowanych
-
2020-05-20 11:15
Patologiczna firma (1)
Niech się zwija, u nas nawet ludziom kasy za abonamenty nie pooddaawali.
- 57 6
-
2020-05-20 11:56
Mnie oddali.
- 1 11
-
2020-05-20 11:51
Niechaj oddadzą
Pieniądze za usługę której nie byli w stanie świadczyć A kasę wzięli z góry.
- 19 1
-
2020-05-20 11:40
Spółka-córka
Co to ma być? W warunkach przetargu powinien być minimalny kapitał zakładowy firmy określony. I nie ma, że zakładamy spółkę córkę z kapitałem 5.000zł i tylko do takiej kwoty odpowiadamy. Jak NextBike chce brać udział, niech odpowiada całym swoim majątkiem. Upadnie, to upadnie a nie wycycka miliony z dofinansowań ryzykując 5.000zł w razie porażki
Wybranie firmy z kapitałem mniejszym niż 1.000.000zł do tego projektu będzie oznaczało próbę kręcenia kolejnego wałka na publicznej kasie.- 27 0
-
2020-05-20 11:36
Nikogo nie zamkneli
To probują jeszcze raz kase wyszarpac
- 20 1
-
2020-05-20 11:32
NextBankrut
Bankrut teraz, bankrut później. Co niby ma zmienić się w podejściu tej firmy w której zarządzający dbają tylko o swoje wypłaty i premie w pierwszej kolejności a przy okazji robią coś tam coś tam. Ta firma już pokazała jak nie potrafi zarządzać więc nie rozumiem z jakiego powodu jest dalej brana pod uwage. Niech zajmą się lodziarnią bo kręcić lody to akurat potrafia
- 17 0
-
2020-05-20 11:24
"Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników."
Po tym co zrobili w Trójmieście taka litościwa laurka?- 18 1
-
2020-05-20 11:23
Oddawaj kase !
- 14 0
-
2020-05-20 11:20
Oddajcie ten pomysł prywatnemu inwestorowi bez udziału gmin bez dotacji i td. to będzie działać.
- 17 0
-
2020-05-20 11:20
Taka fajna sprawa byly te rowerki duzo ludzi korzystalo i musieli oczywiscie jakies przekrety zrobic zeby to zepsuc tylko w Gdansku takie zeczy
- 6 9
-
2020-05-20 11:16
Ooo
Jeszcze mi za abonament wiszą
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.