• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na gdańskie Południe będzie łatwiej dojechać rowerem

Krzysztof Koprowski
16 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Zbiornik retencyjny Augustowska.

Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ponad 200-metrowego odcinka drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Docelowo planuje się jej poprowadzenie od zbiornika Augustowska zobacz na mapie Gdańska aż do parku Oruńskiego zobacz na mapie Gdańska. Dzięki temu osiedla Południa zyskają wygodne połączenie rowerowe z centrum miasta.



Czy trójmiejskie wzgórza utrudniają jazdę rowerem?

W ramach ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu poszukuje się wykonawcy dla budowy trasy pieszo-rowerowej od drogi przy zbiorniku retencyjnym Augustowska zobacz na mapie Gdańska w stronę parku Oruńskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości mostku nad Potokiem Oruńskim zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie w tym miejscu znajduje się ścieżka o nawierzchni gruntowej, na której po opadach deszczu tworzą się liczne kałuże. Zgodnie z dokumentacją, nowa nawierzchnia o długości ok. 225 metrów i szerokości trzech metrów będzie wykonana z masy bitumicznej. Wzdłuż drogi ustawione zostaną dwie ławki oraz dwa kosze na śmieci.

Inwestycja ta realizowana jest dzięki uzyskaniu najlepszego wyniku w ubiegłorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę (kryterium wyboru to w 60 proc. cena, a w 40 proc. czas udzielonej gwarancji), prace budowlane będą wykonane do 23 listopada tego roku.

Niezależnie od tej inwestycji, DRMG poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla dalszego przedłużenia trasy pieszo-rowerowej wraz z budową oświetlenia aż do ul. Raduńskiej nad Kanałem Raduńskim zobacz na mapie Gdańska. Budowa tego odcinka została także zgłoszone do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.

- To bardzo ważne i wygodne - ze względu na niewielki spadek terenu - połączenie rowerowe licznych nowych osiedli na Południu z Traktem św. Wojciecha, skąd można dotrzeć do centrum miasta drogą technologiczną wzdłuż Kanału Raduni. Dodatkowo posiada wysokie walory krajobrazowe, a w dolnym odcinku przebiega tuż obok rewitalizowanego właśnie parku Oruńskiego - wskazuje Jakub Opoczyński z Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego.
"Serpentyna" pieszo-rowerowa w kierunku ul. Kampinoskiej. "Serpentyna" pieszo-rowerowa w kierunku ul. Kampinoskiej.
Obecnie dojazd w ten rejon miasta możliwy jest stromą ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska, Cienistą zobacz na mapie Gdańska czy Kampinoską zobacz na mapie Gdańska, po pokonaniu których i tak trzeba zjechać w dół w kierunku ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska. Z kolei łagodniejszy podjazd ul. Podmiejską - Małomiejską zobacz na mapie Gdańska pozbawiony jest na znacznej długości udogodnień dla rowerzystów.

Ponadto, z rejonu zbiornika Augustowska do pobliskich osiedli poprowadzone są dwie "serpentyny" pieszo-rowerowe na wzór górskich szlaków, dzięki którym wjazd wymaga mniej wysiłku fizycznego niż jazda prostym odcinkiem pod górę.

Dokumentacja dla budowy drogi Doliną Potoku Oruńskiego, zgodnie z wymogami przetargu, powinna być gotowa do kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, a w 40 proc. kryterium czasu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały projektowe.

Miejsca

Opinie (155) 7 zablokowanych

  • Tylko nie kostka (1)

    Błagam, tylko nie róbcie drogi z kostki Bauma. Litości!

    • 5 1

    • są 2 rodzaje kostki jedna to frezowana najgorsza zmozliwych i gładka nie frezowana potej mozna nawet rolkami jeżdzic

      • 1 0

  • Rowerem podjedziesz pod kazdą górę od tego własnie masz przezutki by zrobic to bez wysiłku! (1)

    Niema takiej górki pod która nie podjedziesz chyba ze niema tam drogi i jest to miejsce gdzie nawet trudno sie wspinać na piechotę..

    • 2 4

    • ależ ty tępy.

      przerzutki powodują że jest łatwiej, ale wysiłku masz co niemiara.

      • 3 0

  • 200 m? nie no, ale szał. (1)

    ja myślałem że 200 km . 200 m to śmiech na sali.

    • 3 1

    • wszystkie drogi rowerowe w mieście to trochę ponad śmieszne 100km.

      • 0 1

  • A gdzie mapka,

    bo nie czytam,

    • 1 1

  • Bajeczne zdjęcia to bujda

    Nie zamieszczajcie nieprawdziwych zdjęć, okolica pokazana szczególnie na zdjęciu 6 wyglada zupełnie inaczej. Ogromne chaszcze i krzaki. Pokazana ścieżka teraz to około 30% przejezdności reszta to zarośnięte wielkie i twarde trawy, miejscami szerokości na dwoje ludzi. nie ma co ukrywać NIKT O TEN OBSZAR NIE DBA. Jedynie trawa i właściciele pseudo terenówek którzy niszczą i rozjeżdżają ścieżki rowerowe dobrze się tam czują. Aż żal za nasze pieniądze tak miasto nie dba o ten piękny teren - piękny był jak wybudowali :)

    • 6 3

  • Do Redakcji (1)

    Fajnie, że powstają nowe trasy dla rowerów i fajnie, że o tym piszecie. Ale zwróciłbym więcej uwagi na trasy, które już istnieją i które są w coraz gorszym stanie. Nie remontowane, nie odnawiane, po prostu rozpadają się i stwarzają coraz większe niebezpieczeństwo dla rowerzystów. Władze miasta szczycą się rosnącą długością ścieżek i faktem, że Gdańsk jest w Polsce liderem w tej dziedzinie, ale nie robią kompletnie nic, by dbać o to co już jest. Przykładowo - rozlatująca się (i coraz bardziej niebezpieczna) nawierzchnia na ul. Marynarki Polskiej po obu stronach ronda w Letnicy (zwłaszcza od strony Nowego Portu). Niebezpieczne są też nowe ale już niszczejące fragmenty trasy, jak na przykład przejazd przy "Zieleniaku" - tu wypada kostka na styku ścieżki z jezdnią (obserwacja sprzed 2 dni, prawie zakończona wywrotką). A już całkowitym powodem do wstydu dla włodarzy miasta powinno być to "coś" na ul. Długie Ogrody. Kiedyś przypominało to wyodrębnioną ścieżkę rowerową, a teraz nie wiadomo co tam jest. Zero oznakowania, dziury i walające się kawałki betonowych "krawężników", a przy wjeździe na ul. Elbląską zamalowano ostatnie widoczne znaki poziome (brawo!).

    • 1 1

    • teraz jest moda na likwidowanie dróg rowerowych i tworzenie chodników z dopuszczeniem ruchu rowerowego. beznadziejne rozwiązanie ale jakie tanie ;) na pewno ktoś premie dostał w magistracie za wymyślenie tego cuda.

      • 0 1

  • Beton i asfalt są piękne......

    • 3 0

  • (2)

    Ktoś wie, kiedy będzie ścieżka rowerowa od ul.Słowackiego do ronda turbinowego na ul.Budowlanych?

    • 3 1

    • z tego co mi wiadomo miały być pasy rowerowe do końca czerwca 2017r.
      była na tą inwestycje nawet kasa zarezerwowana w budżecie.
      widac cos nie wypaliło

      • 0 1

    • poszło na coś innego.

      wydaje mi się, że ma to związek z tym, że nie będzie dofinansowania do przedłużenia Kartuskiej itp. To miały byuć większe pieniądze ale wiadomo..

      • 0 0

  • (1)

    Może warto pomyśleć też o biegaczach. Ta droga do parku nie była najszczęśliwsza kiedy mocno padało, ale zdrowiej jest biegać po drodze gruntowej niż po betonie. Park Oruński też już zabetonowali -koszmar !!!

    • 2 2

    • może warto pomyśleć tez o rolkarzach

      może warto pomyśleć też o wrotkarzach
      może warto pomyśleć też...

      • 3 0

  • dobra droga dla aut

    Ludzie powinni sobie kupowac porzadne 4x4 auta. Nie jakies ciezkie nissany pathfindery czy patrole. Tylko cos w stylu skoda fabia , tylko staly naped na wszystkie buty z centralna i tylna szperą (LSD), dobry motor z turbina ( duzo Nm) i uwolnionym wydechem, podniesione zawieszenie i dobre szutrowe opony. I po takich sciezkach mozna jezdzic pieknie bokiem na pełym gazie.

    Pozdr dla wszystkich posiadaczy skody fabi r5!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum