Na gdańskie Południe będzie łatwiej dojechać rowerem
Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ponad 200-metrowego odcinka drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Docelowo planuje się jej poprowadzenie od zbiornika Augustowska aż do parku Oruńskiego . Dzięki temu osiedla Południa zyskają wygodne połączenie rowerowe z centrum miasta.
Obecnie w tym miejscu znajduje się ścieżka o nawierzchni gruntowej, na której po opadach deszczu tworzą się liczne kałuże. Zgodnie z dokumentacją, nowa nawierzchnia o długości ok. 225 metrów i szerokości trzech metrów będzie wykonana z masy bitumicznej. Wzdłuż drogi ustawione zostaną dwie ławki oraz dwa kosze na śmieci.
Inwestycja ta realizowana jest dzięki uzyskaniu najlepszego wyniku w ubiegłorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę (kryterium wyboru to w 60 proc. cena, a w 40 proc. czas udzielonej gwarancji), prace budowlane będą wykonane do 23 listopada tego roku.
Niezależnie od tej inwestycji, DRMG poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla dalszego przedłużenia trasy pieszo-rowerowej wraz z budową oświetlenia aż do ul. Raduńskiej nad Kanałem Raduńskim . Budowa tego odcinka została także zgłoszone do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.
- To bardzo ważne i wygodne - ze względu na niewielki spadek terenu - połączenie rowerowe licznych nowych osiedli na Południu z Traktem św. Wojciecha, skąd można dotrzeć do centrum miasta drogą technologiczną wzdłuż Kanału Raduni. Dodatkowo posiada wysokie walory krajobrazowe, a w dolnym odcinku przebiega tuż obok rewitalizowanego właśnie parku Oruńskiego - wskazuje Jakub Opoczyński z Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego.
Obecnie dojazd w ten rejon miasta możliwy jest stromą ul. Łostowicką , Cienistą czy Kampinoską , po pokonaniu których i tak trzeba zjechać w dół w kierunku ul. Świętokrzyskiej . Z kolei łagodniejszy podjazd ul. Podmiejską - Małomiejską pozbawiony jest na znacznej długości udogodnień dla rowerzystów.
Ponadto, z rejonu zbiornika Augustowska do pobliskich osiedli poprowadzone są dwie "serpentyny" pieszo-rowerowe na wzór górskich szlaków, dzięki którym wjazd wymaga mniej wysiłku fizycznego niż jazda prostym odcinkiem pod górę.
Dokumentacja dla budowy drogi Doliną Potoku Oruńskiego, zgodnie z wymogami przetargu, powinna być gotowa do kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, a w 40 proc. kryterium czasu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały projektowe.
Miejsca
Opinie (155) 7 zablokowanych
-
2017-08-16 21:50
"Betononowe lasy mokna"
Zostawcie trochę zieleni dla ludzi i zwierząt,których jest tam całkiem sporo. Rowerzyści i tak chętnie tamtędy jeżdżą. Niedługo nie będzie nawet gdzie z psem pójść na spacer,bo wszechobecna "cywilizacja" zabetonuje wszystko co się da. A jeśli już na siłę tego chcecie to pamiętajcie o smietnikach żeby kolarze mieli gdzie wyrzucić opakowania po swoich zelach energetycznych, a spacerowicze z psami mieli gdzie zutylizowac odchody.
- 18 10
-
2017-08-16 21:38
200 metrów?
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.