Na gdańskie Południe będzie łatwiej dojechać rowerem
Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ponad 200-metrowego odcinka drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Docelowo planuje się jej poprowadzenie od zbiornika Augustowska aż do parku Oruńskiego . Dzięki temu osiedla Południa zyskają wygodne połączenie rowerowe z centrum miasta.
Obecnie w tym miejscu znajduje się ścieżka o nawierzchni gruntowej, na której po opadach deszczu tworzą się liczne kałuże. Zgodnie z dokumentacją, nowa nawierzchnia o długości ok. 225 metrów i szerokości trzech metrów będzie wykonana z masy bitumicznej. Wzdłuż drogi ustawione zostaną dwie ławki oraz dwa kosze na śmieci.
Inwestycja ta realizowana jest dzięki uzyskaniu najlepszego wyniku w ubiegłorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę (kryterium wyboru to w 60 proc. cena, a w 40 proc. czas udzielonej gwarancji), prace budowlane będą wykonane do 23 listopada tego roku.
Niezależnie od tej inwestycji, DRMG poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla dalszego przedłużenia trasy pieszo-rowerowej wraz z budową oświetlenia aż do ul. Raduńskiej nad Kanałem Raduńskim . Budowa tego odcinka została także zgłoszone do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.
- To bardzo ważne i wygodne - ze względu na niewielki spadek terenu - połączenie rowerowe licznych nowych osiedli na Południu z Traktem św. Wojciecha, skąd można dotrzeć do centrum miasta drogą technologiczną wzdłuż Kanału Raduni. Dodatkowo posiada wysokie walory krajobrazowe, a w dolnym odcinku przebiega tuż obok rewitalizowanego właśnie parku Oruńskiego - wskazuje Jakub Opoczyński z Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego.
Obecnie dojazd w ten rejon miasta możliwy jest stromą ul. Łostowicką , Cienistą czy Kampinoską , po pokonaniu których i tak trzeba zjechać w dół w kierunku ul. Świętokrzyskiej . Z kolei łagodniejszy podjazd ul. Podmiejską - Małomiejską pozbawiony jest na znacznej długości udogodnień dla rowerzystów.
Ponadto, z rejonu zbiornika Augustowska do pobliskich osiedli poprowadzone są dwie "serpentyny" pieszo-rowerowe na wzór górskich szlaków, dzięki którym wjazd wymaga mniej wysiłku fizycznego niż jazda prostym odcinkiem pod górę.
Dokumentacja dla budowy drogi Doliną Potoku Oruńskiego, zgodnie z wymogami przetargu, powinna być gotowa do kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, a w 40 proc. kryterium czasu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały projektowe.
Miejsca
Opinie (155) 7 zablokowanych
-
2017-08-17 11:28
Bajeczne zdjęcia to bujda
Nie zamieszczajcie nieprawdziwych zdjęć, okolica pokazana szczególnie na zdjęciu 6 wyglada zupełnie inaczej. Ogromne chaszcze i krzaki. Pokazana ścieżka teraz to około 30% przejezdności reszta to zarośnięte wielkie i twarde trawy, miejscami szerokości na dwoje ludzi. nie ma co ukrywać NIKT O TEN OBSZAR NIE DBA. Jedynie trawa i właściciele pseudo terenówek którzy niszczą i rozjeżdżają ścieżki rowerowe dobrze się tam czują. Aż żal za nasze pieniądze tak miasto nie dba o ten piękny teren - piękny był jak wybudowali :)
- 6 3
-
2017-08-17 11:22
A gdzie mapka,
bo nie czytam,
- 1 1
-
2017-08-17 10:54
Rowerem podjedziesz pod kazdą górę od tego własnie masz przezutki by zrobic to bez wysiłku! (1)
Niema takiej górki pod która nie podjedziesz chyba ze niema tam drogi i jest to miejsce gdzie nawet trudno sie wspinać na piechotę..
- 2 4
-
2017-08-17 11:13
ależ ty tępy.
przerzutki powodują że jest łatwiej, ale wysiłku masz co niemiara.
- 3 0
-
2017-08-17 10:31
Tylko nie kostka (1)
Błagam, tylko nie róbcie drogi z kostki Bauma. Litości!
- 5 1
-
2017-08-17 10:55
są 2 rodzaje kostki jedna to frezowana najgorsza zmozliwych i gładka nie frezowana potej mozna nawet rolkami jeżdzic
- 1 0
-
2017-08-17 00:10
Dlaczego asfalt? Dobrze zrobiona szutrówka wystarczy. (1)
Jeżdżę tamtędy bardzo często, rezygnując z nawierzchni bitumicznej może zostanie trochę pieniędzy na dodatkowe metry.
- 15 7
-
2017-08-17 10:35
Dla kogoś kto raz na rok tam na wycieczkę się wybierze może i tak.
- 3 1
-
2017-08-17 00:48
Wariactwo (2)
Dla kogo jest ta ścieżka? Pół województwa już zjezdzilem w tym roku na rowerze i jasno mogę powiedzieć że takie betonowanie to odbieranie przyjemnej ulgi po jeździe asfaltem.
Jak dla kogoś obecne przeprawy są zbyt strome i przez co utrudniają dostęp do niektórych miejsc to sorry, ale może nie powinien na rowerze jeździć.- 10 7
-
2017-08-17 10:34
zależy czy droga ma charakter komunikacyjny czy rekreacyjny.
Na wycieczki super ale jak jeździsz na co dzień rowerem (np. do pracy) to tylko asfalt się liczy.- 3 1
-
2017-08-17 06:12
Ta ścieżka zapewne dla lateksów rowerowy
- 1 1
-
2017-08-17 10:20
(1)
I po co ta nawierzchnia bitumiczna? Lepiej jeździ się po naturalnych drogach. I jest to bardziej ekologiczne.
- 4 1
-
2017-08-17 10:28
na traktorze i owszem. Normalnym rowerem ( czyli miejskim) nie.
- 1 1
-
2017-08-17 09:57
Tylko tą drogą często jeżdżą samochody (na pobliskie ogródki działkowe). Jeśli zrobią tam ścieżkę pieszo-rowerową, to zabezpieczą ją przed wjazdem samochodów?
- 4 2
-
2017-08-17 09:22
A kiedy wreszcie ścieżka rowerowa na Świętokrzyskiej!???? (1)
- 4 2
-
2017-08-17 09:48
Droga rowerowa albo pas rowerowy. żadnych ścieżek nie róbcie
- 1 3
-
2017-08-17 09:37
(1)
całe 255 m ??? normalnie szał !
- 4 1
-
2017-08-17 09:43
Nie?
Monumentalna inwestycja, bo zapomniałeś o 2 ławkach i 2 śmietnikach...
Ale potrzebna - przecież tam gdzie są kałuże to rowerem nie można jeździć.
A już brak udogodnień dla rowerzystów na znacznej długości - to skandal godny postępowania prokuratorskiego.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.