• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most wantowy dla rowerów i pieszych. Rozwiązanie jest, ale nie ma pieniędzy

Maciej Naskręt
2 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mostem wantowym mogą teraz poruszać się wyłącznie samochody. Gdyby mogli na niego wejść piesi i wjechać rowerzyści byłby pewnie atrakcją turystyczną. Mostem wantowym mogą teraz poruszać się wyłącznie samochody. Gdyby mogli na niego wejść piesi i wjechać rowerzyści byłby pewnie atrakcją turystyczną.

Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą rowerzyści i piesi nie mogą się nim poruszać. Ruszyła więc specjalna linia autobusowa nr 258. Przejazd jest płatny, co mocno skrytykowali nasi czytelnicy. Do przejazdów rowerowych w rejon Stogów i Przeróbki zniechęcają też, oprócz opłat, zakazy dla rowerów i pieszych na moście wantowym zobacz na mapie Gdańska. Pomysł na usprawnienie tam ruchu jest, ale nie ma pieniędzy. Potrzeba na ten cel 4 mln zł.



Czy miasto powinno umożliwić poruszanie się po moście wantowym rowerzystom i pieszym?

Udostępnienie tunelu pod Martwą Wisłą i puszczenie w nim specjalnego autobusu płatnego dla rowerzystów i pieszych, który jest mocno krytykowany głównie za brak darmowych przejazdów, powinno zmobilizować władze Gdańska do rozbudowy mostu wantowego im. Jana Pawła II. Ma to ułatwić i tym samym stymulować ruch pieszych i rowerzystów w kierunku wschodniej strony miasta.

Po otwarciu tunelu rowerzyści (za opłatą 3 zł od osoby) mogą autobusem z Letnicy dotrzeć do Przeróbki, a stamtąd w kierunku Westerplatte, czy plaży na Stogach. Niestety tereny Rudników, Olszynki, czy nawet Wyspy Sobieszewskiej nie będą kierunkiem podróży, bowiem tam droga prowadzi okrężnym szlakiem - przez Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Jest pomysł, ale co dalej z realizacją?

Od kilku miesięcy jest gotowa opinia techniczna, dotycząca możliwości dostosowania chodników rewizyjnych mostu wantowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku do ruchu pieszego i rowerowego.

- Przeprowadzone analizy oraz konsultacje wskazują, że przy ograniczeniu ingerencji w konstrukcję mostu - m.in. braku konieczności powtórnego badania mostu w tunelu aerodynamicznym oraz regulacji sił w wantach - możliwe będzie dostosowanie mostu do ruchu pieszo-rowerowego - wyjaśnia Emilia Kucińska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która zamówiła opinię.
Polegałoby ono na poszerzeniu chodników po obu stronach mostu z 80 cm do 150 cm. Ponadto należy też o kilkadziesiąt centymetrów podwyższyć balustrady.

Planowana rozbudowa mostu wantowego w przekroju. Planowana rozbudowa mostu wantowego w przekroju.
Ślimakiem na most wantowy

- Dla zadania inwestycyjnego należy wykonać dojścia w postaci ścieżek rowerowych. Przygotowanie inwestycji wymaga opracowania dokumentacji technicznej o wysokim stopniu skomplikowania - obliczenia i analizy statyczno-wytrzymałościowe, dynamiczne i aerodynamiczne, rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne - wylicza Kucińska.
Aby rowerzyści bez zsiadania z rowerów mogli pokonać most, miasto musiałoby zlecić budowę czterech tzw. ślimaków - powinny powstać po dwa z każdej strony mostu.

Dodatkowo trzeba będzie poprowadzić ok. 700-metrową drogę rowerową od mostu do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.

Planowane ścieżki i rampy w kształcie ślimaka na most wantowy. Planowane ścieżki i rampy w kształcie ślimaka na most wantowy.
Nie ma pieniędzy

Szacowany całkowity koszt opisanego przedsięwzięcia ocenia się na 3,5-4 mln zł. Dla porównania: w tej cenie można wykonać ok. 5 km zwykłej drogi rowerowej, a także wyremontować ul. Sobieskiego zobacz na mapie Gdańska.

- W planie finansowym na rok 2016 nie przewidziano środków na realizację tego zadania - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Miasto nie przeprowadziło też jeszcze analiz ruchowych rowerzystów, które miały odpowiedzieć, ile osób będzie mostem wantowym podróżować.

Rowerzysta przechodzący przez most kolejowy nad Martwą Wisłą w sąsiedztwie mostu wantowego. Rowerzysta przechodzący przez most kolejowy nad Martwą Wisłą w sąsiedztwie mostu wantowego.

Miejsca

Opinie (255) ponad 20 zablokowanych

  • (9)

    Szerokość 1,5 jest niezgodna z prawem aby puścić tam jednocześnie rowery oraz pieszych.

    • 37 18

    • Na jednokierunkowy ciąg pieszo-rowerowy potrzeba 2,5 metra, ale...

      Nie dotyczy to chodnika z dopuszczonym ruchem rowerów, czyli znak C-16 z tabliczką "Dopuszczony ruch rowerów".
      To akurat by wystarczyło.

      • 0 0

    • jak najbardziej jest zgodna

      Po prostu oba chodniki awaryjne zamienią się w jednokierunkowe drogi rowerowe, po których (z braku chodnika) piesi będą mogli chodzić. Nie byłoby tego problemu, gdyby Siennicki zrobiono porządnie przy okazji remontu.

      • 1 1

    • (4)

      Trollujesz czy faktycznie jesteś ograniczony intelektualnie ?

      • 9 13

      • (3)

        Ten artykuł niby dotyczy też pieszych ale lobbuje rowerzystów. Niby piesi mają pierwszeństwo ale czy jest tak naprawdę?

        • 11 3

        • piesi z rowerzystami sobie dadzą radę (2)

          na takim długim moście pieszych będzie tyle co kot napłakał.

          Na innych wiaduktach/ mostach w Trójmieście nie ma poważnych konfliktów i nie będzie.

          • 8 6

          • Na estakadzie w ciągu ul. Rakoczego początkowo był jeden chodnik i jedna ścieżka. (1)

            Jednak ugięli się pod naporem pieszych, zmieniając oznaczenie po zachodniej stronie i malując dodatkowo napis "Ustąp pieszym".

            • 2 0

            • Ten wiadukt jest tak szeroki ze mogliby wytyczyc pas rowerowy przed barierkami za zostawic chodnik. No ale nikt na to nie wpadl, to mnie nie dziwi

              • 4 1

    • Czyli nie budować :)

      • 0 3

    • Tym gorzej dla prawa.

      • 3 3

  • Tunell

    Mam nadzieję że w wypadku co do planów budowy tunelu na wyspę Uznam weźmie się pod uwagę nie tylko cztery ,kółka, "- ? Ale Polak potrafiiiiii.... (tylko nie u nas?) ....

    • 0 0

  • (16)

    Pedalarze sa jak imigranci. Wszystko im "daj".

    • 190 176

    • W tej swojej śmierdzącej beemce też masz pedały (2)

      i to aż trzy. Tylko te są dla rachitycznych wybrańców z zanikiem mięśni nóg i zwojów mózgowych. Mam autko i rower, ale nie uważam żebym z tego powodu był raz panem, a innym razem pachołkiem.

      • 34 9

      • Jest mi przykro (1)

        Ja mam dwa. Hydrauliczna 8mio biegowa sportowa skrzynia biegów powoduje ze nie musze używać pedału sprzęgła. Stad jego brak.

        • 0 2

        • policz jeszcze raz, znajdziesz trzy

          ( w razie trudności zerknij w lustereczko )

          • 1 0

    • Skąd ta nienawiść do rowerzystów i pieszych?

      • 2 0

    • Bo kierowcy to za wszystko płacą? (2)

      • 31 13

      • a nie?

        wplywy z podatku drogowego i podatkow w paliwach przewyzszaja wydatki budzetu na drogi
        wiec tak jaco kierowcy za wsyzsko placa a nawet doplacaja do innych

        • 0 6

      • Tak

        • 1 4

    • nie daj pajacu tylko płacą podatki jak wszyscy

      • 12 3

    • ty też jestes jak imigrant

      ciagle jęczysz że inni mają lepiej

      • 3 3

    • a kierowcy niczego nie chcą, na nic nie narzekają (1)

      a kierowcy niczego nie chcą, na nic nie narzekają

      • 14 2

      • Dobrzy kierowcy. A mógli przecież zabić...
        Jak w starym kawale o Stalinie

        • 14 1

    • (2)

      Rowery były uzywane w miastach jako środek transportu zanim pojawiły się samochody. Potem dopiero przyszły samochody, zawlaszczyly cała przestrzeń a kierowcy ciągle chcą więcej.
      Taka jest chronologia więc uważaj, kogo nazywasz roszczeniowym imigrantem.
      Przebudowa tego mostu to jedynie powolne przywracanie równowagi, do której w mieście jeszcze bardzo daleko.

      • 39 24

      • (1)

        Ale furmanki też były w miastach w modzie zanim nastała era samochodów. To jak, wracamy do złotych czasów?

        • 24 30

        • Furmanki zostały zastąpione brykami. Smród końskiego g--na smrodem spalin. Furmani stali się szoferami. A rowery były, są i bedą, nawet jak bryki zostaną zastąpione czymś innym.

          • 24 15

    • piesi wiec i Twoja rodzina wynika z tego sa podbni

      • 3 3

    • No pewnie, bo 1300 mln na tunel którym nie można przejechać niczym innym jak samochodem i 2000 mln na tunel pod Pacholkiem to się należy jak psu buda ale 5 na poprawę mostu w mieście i dostosowanie go do niezmotoryzowanych to roszczeniowosc. Znaj proporcje mocium panie.

      • 56 15

  • (35)

    Rowerzyści znowu poszkodowani. Tunel powinien mieć jeden pas a drugi dla pieszych i rowerów.

    • 87 198

    • Nawet nie. Wystarczyłoby, by projektując pomyślano o pieszych i rowerzystach. (15)

      Tworząc oddzielone kurtynami od drogi przejścia pieszo rowerowe. Wiązałoby się to jedynie z nieco większą średnicą tunelu.

      • 20 18

      • Wystarczy, aby Ci rowerzyści, którzy tak krzyczą o ignorowaniu ich potrzeb zrobili dwie proste rzeczy (6)

        Zaczęli płacić składki na OC i zrobili zrzutę na budowę ścieżki.
        Blachosmrody płaca OC i podatek drogowy, a do tego VAT.

        • 18 24

        • (4)

          A rowerzyści VAT-u niby nie płacą? Kupując części rowerowe, środki eksploatacyjne, płacąc za serwisowanie...

          A podatek drogowy jest, ponieważ to samochody, nie rowery, niszczą drogi, więc dokładają do ich użytkowania. Rower z rowerzystą ma tak znikomą wagę, że musiałoby ich przejechać z 5000, by dorównać jednemu samochodowi w zużyciu infrastruktury drogowej, tak jak i jednej ciężarówce odpowiada 1000 samochodów (zależność od wagi nie jest liniowa!!!).

          • 20 12

          • Nieco przerysowane... (1)

            Doskonale wiesz,że łatwo policzalna to jest liczba takich cykli wtedy gdy naprężenie jest zbliżone do wielkości naprężenia odkształcającego;w przypadku auta osobowego na tym moście daleko do takiego naprężenia,a w takim wypadku może ich przejechać "bezkarnie" naprawdę duuuuużo,tym bardziej że ich ciężar w porównaniu do TIRów rozkłada się na większy obszar. To ciężarówki i ich ilość są wielkością determinującą trwałość mostu.

            • 2 0

            • Odniosłem się nie do obciążenia mostu, ale do faktu, że kierowcy samochodów płacą w paliwie tzw. podatek drogowy, który nie dotyka nikogo innego.

              • 0 1

          • (1)

            a dokładniej to jest proporcjonalna do 4 potęgi nacisku, wiec te 5000 to grubo zaniżona liczba

            • 10 1

            • Wiem, jestem po budownictwie. Ale jakbym podał znacznie większe liczby, to by się zaczął dopiero "flame war" poniżej. :P

              • 5 0

        • z podatku drogowego ani vatu nie buduje się dróg miejskich

          tym bardziej z OC.
          Także bym się zastanowił, bo infrastruktura rowerowa jest ok 100x tańsza niż pod samochody.
          Ja mogę się dołożyć do dróg rowerowych pytanie czy ciebie będzie stać na dołożenie się do jezdni.

          • 15 3

      • "nieco" większa średnica tunelu to dużo wyższe koszty budowy. Już na budowę w obecnym zakresie cudem udało się uzbierać (3)

        pieniądze

        • 32 8

        • (2)

          trzeba było ograniczyć łapówki i inne prezenty dla kolegów wtedy byłoby na większy przekrój tunelu

          • 14 17

          • średnica jest OK
            rowerzyści powinni dostać jezdnię pod jezdnią samochodów, środkiem, tam jest tunel wysoki 2m szeroki na 5m, wystarczył by z palcem w d*pie

            • 2 0

          • Oho

            kolega fascynat teorii spiskowych na posterunek!

            • 7 3

      • To dla bezpieczeństwa wszystkich, pieszo do tunelu wlezie pijany, naćpany, wariat, każdy inny imbecyl który nigdy prawa jazdy (2)

        Trzeba myśleć.

        • 10 18

        • i dlatego, że niektórzy piesi piją
          zakażmy wszystkim?

          to nie jest paranoja, to jest komunizm

          • 2 0

        • może też wjechać pijany wariat samochodem bez prawa jazdy albo terrorysta samochodem pułapką wziąłeś to pod uwagę?

          • 19 4

      • pi*r2

        Wymyślisz co w tym równaniu powoduje kwadrat?

        • 2 1

    • Samochód przywiezie Ci chleb, samochodem przyjedzie lekarz do twojej matki i strażak. jak Ci sie chałupa zapali. (4)

      A rower wozi tylko Twoje obtarte pośladki.

      • 29 19

      • rowerem typu cargo można przewieźć więcej dostaw do sklepów w mieście (3)

        można przewozić dzieci, zwykłym rowerem można przywozić zakupy i wiele innych rzeczy.

        Najważniejsza wyobraźnia i wewnętrzny spokój.

        • 11 16

        • Można tak cały rok w zimie w deszczu polecam rowerową straż pozarną albo karawan :) (1)

          • 17 8

          • straż pożarna ma dowieźć kilka ton wody
            karawan zwłoki i trumnę

            a co tak ciężkiego dowozi radiowóz policji i straży miejskiej?!

            • 1 0

        • Twoja wyobraźnia całkiem spokojnie cie poniosła

          I to baaardzo daleko....
          Odleciałeś?
          To nie wracaj.

          • 4 11

    • puścić kreta (3)

      ja bym jeszcze jedną rurę przekopał tylko dla pieszych i rowerzystów...

      • 9 6

      • Nic nie trzeba ryć, tam jest tunel techniczny pod jezdnią
        wystarczyło by jeszcze teraz pomyśleć
        to się da zrobić nawet teraz

        • 0 0

      • To nie gadaj tylko kop :)

        • 7 0

      • I doplacił do inwestycji ze swoich pieniędzy - zapomniałeś dopisać . Jak nie masz tyle pieniędzy to możesz jedynie puścić sobie bąka.

        • 8 5

    • Głupi jestes tak z sam z siebie, czy wkładasz w to trszkę wysiłku? (1)

      Nie chodzi o poszkodowanie rowerzystów, a o bezmózgowie projektantów i inwestorów. "Dorobienie" drogi rowerowej do istniejącego mostu to 4 miliony zl, gdyby ktoś pomyślał o tym w fazie projektowej to koszt takiej drogi byłby sporo mniejszy, mało istotny przy kosztach całej inwestycji.

      • 16 10

      • z tego co pamietam

        To projektant pomyslal, ale decydenci sie nie zdecydowali. To bylo jeszcze przed wejsciem PL do uniji i w ogole takie cudo jak most wantowy juz bylo zbyt wielkim wrazeniem dla nich....:)

        • 1 1

    • No tak,złota myśl typowego rowerowego terrorysty. (3)

      Może byś cwaniaczku w ogóle chciał żeby to był tunel tylko dla rowerów i pieszych? Całe szczęście że tacy jak chcieć to sobie mogą. Nie przeginajmy z tą prorowerowością, rowerzyści mają już w Trójmieście bardzo dużo udogodnień,w tym wiele stworzonych kosztem pojazdów drogowych i pieszych. I wystarczy!

      • 22 19

      • typowy wpis hejtera, który ogląda miasto wyłącznie zza szyby swojego samochodu (1)

        tysiące ludzi giną w Polsce w wyniku nieialnej jazdy kierowców, a ten bałaka o rowerowych terrorystach.

        Przeginaczom antyrowerowym na tym portalu nasze stanowcze NIE!

        • 17 14

        • a przepisy drogowe rowerzyści maj w d............. ie

          Wielokrotnie widzę jak na zakaz wjeżdżają.... scieżka rowerowa jest ale po ulicy by innych wkurzać lepiej jeździć...
          Niestety Polak to Burak i Cham
          I piszę niestety o kierowcach... rowerzystach jak i o pieszych

          • 13 10

      • gdzie są te wielkie udogodnienia?

        • 9 2

    • Masakra jak niektórych wyobraźnia ponosi. (1)

      • 7 7

      • lepiej wypuszczać wodze wyobraźni

        niż tkwić w jej ograniczonych ramach i ponosić dodatkowe koszty odrabiania zaniechań.

        • 10 2

    • Czub ?

      Czub !

      • 1 2

    • Nie, każdy rower powinien mieć nadmuchiwane pływaki.

      • 12 4

  • (2)

    Należy zrobić dla rowerzystów przeszklony podwodny tunel z Gdańska na Hel. Co mają się męczyć na około i to jeszcze pod góre. Koszty są nieistotne. Jeżeli nie zrobimy tego dziś to przegramy w przyszłości.

    • 16 5

    • Tak

      Nadto zwracam uwage ze zachód tak robi. A zachód to argument decydujący

      • 0 0

    • idealny pomysł

      Jestem w 100 % za

      • 2 1

  • (1)

    Niekompetencja i krótko wzroczność projektantów i urzędników poraża.... Marnotrawstwo naszych publicznych pieniędzy. I to wszystko bez odpowiedzialności. Zgroza.

    • 1 1

    • wyjdź z zaścianka zero-jedynkowego myślenia

      w życiu do sytuacji postrzeganych jako optymalne dochodzi się zwykle metodą kolejnych przybliżeń.

      Oczywiście przy budowie każdego rozwiązania drogowego warto myśleć nie tylko o użytkownikach samochodów.

      • 0 0

  • autostrady dostępne dla rowerzystów! (1)

    nikt o tym nie pomyślał?

    • 0 5

    • było już takich wielu

      na otwarciu autostrady między Nowymi Marzami a Toruniem po autostradzie jeździło w ostatnią niedzielę września około 5000 rowerzystek i rowerzystów.

      W czasie budowy autostrady na każdym jej odcinku można było rowerzystki spotkać w każdy weekend.

      • 0 0

  • Bardzo proste rozwiazanie

    Należy zamknąć most wantowy i tunel dla samochodów a udostępnić go dla rowerzystów. Rowerzysta bowiem jest fundamentem jesli idzie o strukturę ruchu w mieście. Smacznego jarmużu wszystkim!

    • 0 2

  • Rozsądek przede wszzystkim (12)

    Płacili się za przejazd promem przez rzekę się 2 zł wiec autobus przez tunel nie jest wygórowana stawka a zmniejszenie o złotówkę nie rzuciło by na kolana przewoźnika można też wprowadzic przejazd w dwie strony tanszy lub miesieczną dla jeżdżących do pracy czy sezonową lub weekendową kartę zachecającą cenowo . Wykup kart w trybie on line dzien wcześniej to to dodatkowa mozliwość dopasowania taboru do ilości chętnych.w danym dniu jak i tez monitoringu przeja Myslenie do przodu jest lepsze niż żądania inwestycji za 5mln i robienia szumu wokół tego "bo się należy " .kropka

    • 36 20

    • (2)

      darmowa komunikacja miejska- łącznie z PKM - dużo korzystających, mało samochodów, rowerzystów też dużo będzie dalej, a i ulice mniej zużywane by były..

      • 3 1

      • "Nie ma takiego czegos jak darmowy obiad" (1)

        Albo zaplacisz w cenie biletu, albo zaplacisz w wyzszym podatku.

        Chyba, ze naklonisz kierowcow i mechanikow do pracy za darmo, a Lotus bedzie za darmo dostarczal paliwo. Z kolei pasazerowie beda sie skladac solidarnie na naprawy, jesli autobus sie zepsuje z nimi na poklodzie.

        Komunikacja miejska musi byc:
        - szybka
        - niezawodna
        - bezpieczna
        i dopiero potem: tania

        To, ze bylaby tania, ale do bani nie sprawi, ze bedzie z niej korzystac duzo wiecej osob.

        • 0 0

        • drożyzna jest taką samą barierą jak były by
          zbyt rzadkie połączenia albo brak dachu

          już teraz mam taniej z Oliwy do Orłowa samochodem z LPG
          niż wszyskimi alternatywami z wyjątkiem wielogodzinnego marszu pieszo
          i tym okropnym rowerem, tak nielubianym przez mazgaji z fetyszem odzieżowym

          • 0 0

    • taaaak, linia 258...

      dokładnie, w autobusie oficjalnie jest miejsca na 6 rowerów (taka ilość uchwytów)... dzisiaj jak jechałem to stojaki były zajęte, udało mi się z tyłu wcisnąć 2 rowery i jeden dziecięcy (24) ale tylko dlatego, że poza rowerzystami innych osób w środku nie było. Ktoś jeszcze wcisnął 2 rowery ale już było ciasno i niebezpiecznie. Reszta została i czekała na następny kurs za 30 minut... żenada...

      • 3 0

    • Prom mają zlikwidować!

      A autobus co pół godziny i do tego kilka miejsc dla rowerów. Jak chcesz dojechać rowerem do pracy i autobus Cię nie zabierze, bo nie ma miejsca, a następny za pół godziny, to wysiądziesz w samochód.
      A przecież nie o to chodzi, aby było coraz więcej samochodów na drogach, a wręcz przeciwnie.
      Jak kierowca stoi w korku i denerwują go przejeżdżający rowerzyści, to niech sobie wyobrazi,że każdy z nich wsiada w auto i powiększa korek...
      Myślę, że nie o to chodzi.

      • 3 0

    • Prom mają zlikwidować!

      • 1 0

    • Jak ktoś codziennie jedzie do pracy to jest to 80zł (2)

      pytanie po co mu rower wtedy jak i tak musi na autobus czekać i płacić.
      a jak będzie dużo chętnych? To będzie stał godzinę? dwie? to nie ma sensu.

      • 10 3

      • (1)

        To kwestia wyboru czym i w jakim celu chcesz jeździć autobusem .decyzja należy do Ciebie .

        • 0 1

        • Nie kwestia wyboru. To dyskwalifikuje na starcie rower na tej trasie.

          • 12 0

    • co ty wypisujesz ? ) (1)

      ..........''Płacili się za przejazd promem przez rzekę się 2 zł wiec autobus przez tunel nie jest wygórowana stawka a zmniejszenie o złotówkę nie rzuciło by na kolana przewoźnika.''..............ty to widac znasz ekonomie jak takie madre zdania piszesz ). ........Najpierw napisales ze 2 zl to mala cena czyli juz wynika ze przewoznik malo zarabia a za chwile kazesz mu obnizyc o polowe cene ) to rozumiem ze mialby doplacac ). .....Samo zdanie ma tez konstrukcje nonsensu. Moze lepiej zacznij sie czyms innym zajmowac niz obliczeniami ).

      • 8 1

      • Mowiąc delikatnie Pana analiza nie włączyła cenę biletu autobusu ,która wynosi obecnie 3zł . 3 - 1 =2 zl czyli tyle samo co promem ,. Oferta różnego rodzaju abonamentów o których napisałem - sprzedazy on line da informacje o faktycznym ruchu - co wymiernie zwiekszy opłacalność trasy przy odpowiednim doborze taboru. Cena jest przykładem w oparciu o prom kursujący w Nowyn Porcie .

        • 1 0

    • Widac po plusach iz masz swoje grono wielbicieli )

      czyli sporo podobnie myslacych ! ))

      • 1 1

  • Bez przesady.

    Prawda jest taka że rowerzyści pojawiają się w znacznej ilości tylko w weekend,więc może w te dni raz na dwie godziny zorganizować pod nadzorem policji przejazd zwartej grupy rowerzystów.Problem z głowy i pieniędzy nie trzeba.

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum