Most wantowy dla rowerów i pieszych. Rozwiązanie jest, ale nie ma pieniędzy
Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą rowerzyści i piesi nie mogą się nim poruszać. Ruszyła więc specjalna linia autobusowa nr 258. Przejazd jest płatny, co mocno skrytykowali nasi czytelnicy. Do przejazdów rowerowych w rejon Stogów i Przeróbki zniechęcają też, oprócz opłat, zakazy dla rowerów i pieszych na moście wantowym . Pomysł na usprawnienie tam ruchu jest, ale nie ma pieniędzy. Potrzeba na ten cel 4 mln zł.
Po otwarciu tunelu rowerzyści (za opłatą 3 zł od osoby) mogą autobusem z Letnicy dotrzeć do Przeróbki, a stamtąd w kierunku Westerplatte, czy plaży na Stogach. Niestety tereny Rudników, Olszynki, czy nawet Wyspy Sobieszewskiej nie będą kierunkiem podróży, bowiem tam droga prowadzi okrężnym szlakiem - przez Most Siennicki .
Jest pomysł, ale co dalej z realizacją?
Od kilku miesięcy jest gotowa opinia techniczna, dotycząca możliwości dostosowania chodników rewizyjnych mostu wantowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku do ruchu pieszego i rowerowego.
- Przeprowadzone analizy oraz konsultacje wskazują, że przy ograniczeniu ingerencji w konstrukcję mostu - m.in. braku konieczności powtórnego badania mostu w tunelu aerodynamicznym oraz regulacji sił w wantach - możliwe będzie dostosowanie mostu do ruchu pieszo-rowerowego - wyjaśnia Emilia Kucińska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która zamówiła opinię.
Polegałoby ono na poszerzeniu chodników po obu stronach mostu z 80 cm do 150 cm. Ponadto należy też o kilkadziesiąt centymetrów podwyższyć balustrady.
Ślimakiem na most wantowy
- Dla zadania inwestycyjnego należy wykonać dojścia w postaci ścieżek rowerowych. Przygotowanie inwestycji wymaga opracowania dokumentacji technicznej o wysokim stopniu skomplikowania - obliczenia i analizy statyczno-wytrzymałościowe, dynamiczne i aerodynamiczne, rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne - wylicza Kucińska.
Aby rowerzyści bez zsiadania z rowerów mogli pokonać most, miasto musiałoby zlecić budowę czterech tzw. ślimaków - powinny powstać po dwa z każdej strony mostu.
Dodatkowo trzeba będzie poprowadzić ok. 700-metrową drogę rowerową od mostu do ul. Elbląskiej .
Nie ma pieniędzy
Szacowany całkowity koszt opisanego przedsięwzięcia ocenia się na 3,5-4 mln zł. Dla porównania: w tej cenie można wykonać ok. 5 km zwykłej drogi rowerowej, a także wyremontować ul. Sobieskiego .
- W planie finansowym na rok 2016 nie przewidziano środków na realizację tego zadania - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Miasto nie przeprowadziło też jeszcze analiz ruchowych rowerzystów, które miały odpowiedzieć, ile osób będzie mostem wantowym podróżować.
Miejsca
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2016-05-02 09:34
BEZEDURA
Głupie gadanie ; za 4 miliony można wyremontować ul. Sobieskiego . A ile operacji dzieciom można zrobić , ile bułek można kupić itd. . Totalna bzdura . Jakiś gamoń nie dopatrzył ścieżek na etapie projektu i to wszystko . Ta sama sytuacja jest na wiadukcie przy Bramie Oliwskiej . Projektowali Duńczycy , którzy u siebie mają ścieżek w bród . Do Sobieszewa również biegnie ścieżka wzdłuż drogi dojazdowej z Przejazdowa po lewej stronie - ma ze 40 lat . Tyle , że asfalt jest prawie zarośnięty . Niedużym kosztem można by uruchomić odcinek Przejazdowo - Most w Sobieszewie .
- 7 4
-
2016-05-02 08:52
wiecznie nie zadowoleni
Rowerzysci i piesi plyneli promem tez za oplata nigdy nie dogodzisz zawsze znajda sie marudy .
- 11 8
-
2016-05-02 08:47
Jak zwykle
...nie ma winnych i odpowiedzialnych za te rzeczy na etapie projektu, zawsze za drogo, bez wizji przyszlosciowego rozwoju a potem...mamy was w d... i urzedasy robia inna inwestycje, dostaja premie a ludzie niech sobie radza
- 6 6
-
2016-05-02 07:05
W porównaniu do Gdyni to i tak są u nas ścieżki rowerowe prawie wszędzie (2)
BTW Wolałbym ścieżkę wzdłuż całej obwodnicy niż do jakiegoś Sobieszewa na peryferiach miasta gdzie bywam raz na 3 lata
- 20 10
-
2016-05-02 07:15
Też bym wolał ścieżkę wzdłuż obwodnicy bo mógłbym śmigać na rowerze do pracy (1)
- 10 1
-
2016-05-02 08:43
Ja bym woła w poprzek jakieś kładki
ani przejść technicznych ani nic spacerowa owczarnia i dopiero słowackiego to mało.
- 5 1
-
2016-05-02 08:25
(1)
Za 4 mln zl 5 km ścieżki rowerowej? Chyba zacznę je budować. Ja skasuje tylko 2 mln więc jak można zgłosić się do przetargu.
- 6 6
-
2016-05-02 08:27
proszę bardzo, jak zrobisz to taniej z zachowaniem jakości to wszyscy będą zadowoleni. Ale skoro pytasz się jak się zgłosić, to sukcesu Ci nie wróżę.
- 10 1
-
2016-05-02 07:53
złożyliśmy projekt ogólnomiejski (1)
do budżetu obywatelskiego, na ten właśnie cel. To nie są wielkie pieniądze, tylko trzeba zagłosować.
- 7 7
-
2016-05-02 08:17
podaj proszę tytuł projektu, szukam i nie widzę.
- 5 0
-
2016-05-02 07:36
Zamiast rozdawnictwa 500+ (2)
kasa powinna pójść na inwestycje.
- 22 7
-
2016-05-02 07:50
Na inwestycje
Czyli proponuje kasę wydać, zainwestować, w obchody 30-lecia komunistycznej partii... Upps przepraszam w obchody 30-lecia Trybunału Konstytucyjnego w Gdańsku.
Kasa dobrze zainwestowana, towarzysz Rzepliński zadowolony będzie i nawet wyrok miesiąc przed rozprawą wyda PO myśli przegranych.- 5 10
-
2016-05-02 07:40
Inwestycja nie pójdzie zagłosować w następnych wyborach.
A rozpieszczona "pińcetem" dzieciorobna patola owszem. Przecież taki był zamysł tej akcji - stworzyć sobie żelazny elektorat, który będzie co wybory nabierać się na populistyczne komunałki.
- 12 4
-
2016-05-02 07:23
No już jaj z tymi towarzyszami to sobie nie róbcie. Ile było tych protestów i głosów oburzenia, że miasto wyda kilka milionów na konstrukcje podobna do tej co powstała w Gdyni? Niby gdzie rowery jadą mostem walutowym? Do Elbląga ekspresowką?
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.