Miasto rezygnuje z przebudowy drogi rowerowej we Wrzeszczu
Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera utknęła w martwym punkcie - urzędnicy chcą zamienić miejscami chodnik z infrastrukturą rowerową, zaś mieszkańcy pozostawienia obecnego układu przestrzennego. W efekcie miasto zrezygnowało na razie z realizacji tego przedsięwzięcia.
Urzędnicy proponowali zamienić miejscami chodnik i przestrzeń dla rowerzystów. W efekcie piesi musieliby się poruszać węższym niż obecnie chodnikiem wzdłuż ogrodzenia ogródków działkowych, zaś rowerzyści szeroką drogą bliżej jezdni.
To rozwiązanie nie spodobało się mieszkańcom oraz radom dzielnic Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna. Mieszkańcy argumentowali, że w sezonie letnim ruch pieszych jest zbyt duży, by kierować ich na wąski chodnik.
Urzędnicy twierdzili natomiast, że jest to najlepsze rozwiązanie ze względów bezpieczeństwa - istniejąca droga rowerowa wzdłuż ogrodzenia ogródków ogranicza widoczność.
Wynik analizy rozwiązań: najlepszy wariant to zamiana miejsc
Ostatecznie decyzję o wyborze najlepszego rozwiązania scedowano na wykonawcę dokumentacji projektowej, w ramach której analizie poddano pięć różnych wariantów.
- Najwyżej oceniony został wariant zakładający zamianę miejscami chodnika z drogą rowerową. Przy ocenie brano pod uwagę takie kryteria, jak: kolizyjność poszczególnych wariantów, możliwości terenowe, zgodność ze standardami projektowania oraz szacunkowe koszty realizacji. Ponadto zostały wykonane pomiary ruchu pieszego i rowerowego, które wykazały, że natężenie ruchu rowerowego jest w tym miejscu wyraźnie wyższe od natężenia ruchu pieszego. W dzień powszedni ruch na istniejącej drodze rowerowej jest ponad cztery razy większy niż na chodniku, a w niedzielę ponad dwa razy większy - mówi Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Rada dzielnicy: potrzebne konsultacje i szerszy zakres analizy
Z takim wariantem nie zgodziła się jednak Rada Dzielnicy Wrzeszcza Dolnego, która poprzez uchwałę wystąpiła z wnioskiem o:
- przeprowadzenie szerokich konsultacji społecznych - szczególnie z mieszkańcami Wrzeszcza Dolnego oraz Brzeźna,
- wyjaśnienie wszystkich zastrzeżeń Rowerowej Metropolii i wzięcie ich pod uwagę w toku dalszych prac (zwracali oni uwagę m.in. na ograniczoną widoczność przez drzewa w sytuacji zamiany miejsc oraz brak konsultacji społecznych przed podpisaniem umowy na projekt),
- objęcie analizą odcinka od ul. Klinicznej aż do Wczasy .
Miasto: wycofujemy się z dalszego projektowania
- Biorąc pod uwagę zapisy uchwały rady dzielnicy, aby nie kontynuować podjętych prac projektowych bez rozszerzenia zakresu analiz, Komitet Sterujący w dniu 17 grudnia 2018 r. podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą dokumentacji. W dniu 24 stycznia przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz wykonawcy podpisali porozumienie o odstąpieniu od realizacji zadania - wyjaśniła kilka dni temu Aleksandra Dulkiewicz, p.o. prezydenta, w odpowiedzi na zapytanie radnej KO Emilii Lodzińskiej ws. dalszych prac nad tą inwestycją.
Ponad 62 tys. za niedokończony projekt przebudowy
Dotychczasowa umowa była zawarta z firmą Proinwesta z Gdańska. Jej rozwiązanie w drodze porozumienia stron oznacza wypłatę części wynagrodzenia.
- Wykonawca dokumentacji projektowej przekazał DRMG część opracowanej dokumentacji oraz zgodził się na wynagrodzenie w wysokości 62 484 zł, czyli 40 proc. wartości umowy - dodaje Agnieszka Zakrzacka z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej DRMG.
Czy to oznacza, że miasto wycofuje się całkowicie z przebudowy tego odcinka al. Hallera?
- Zgodnie z odpowiedzią na zapytanie radnej oraz uwzględniając, wynikający z uchwały rady dzielnicy, szeroki zakres dodatkowych analiz, a także znaczący wzrost cen usług projektowych, nie planuje się obecnie wznowienia prac projektowych dla trasy rowerowej wzdłuż alei Hallera na odcinku od ulicy Kościuszki do ulicy Gdańskiej - wyjaśnia Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Dotychczas w ramach działań doraźnych w okolicy przedszkola zostały wykonane elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu, które w przyszłości mogą być uzupełnianie lub modyfikowane.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery - ogłoszenia z Trójmiasta i okolic
Opinie (335) 9 zablokowanych
-
2019-02-25 14:09
60 tyś. bez analizy czy się da? Brawo Pani P.O. prezydenta.
Tam jest tak mało pieszych, że wystarczy dopuszczenie rowerów z ograniczeniem prędkości.
- 2 2
-
2019-02-24 15:24
(3)
Układ gdański trwa w najlepsze
- 48 54
-
2019-02-25 14:03
Sam jesteś układ
- 0 0
-
2019-02-25 08:51
Braun?
I tak tu przegrasz bo to nie polska B
- 7 1
-
2019-02-25 08:25
Hahahahahahahahahaha
- 1 1
-
2019-02-24 22:35
to prawda , że !!... (2)
...na tym odcinku tego deptaku ruch rowerowy jest większy od pieszego prze cały rok i 24 godziny na dobę . Wiem co piszę , bo jestem mieszkańcem tej dzielnicy i obserwuję to na co dzień , nawet korzystam ze ścieżki rowerowej. To prawda , że jazda rowerem po tym szlaku jest niebezpieczna z prostej przyczyny , ponieważ jest tam za wąsko w stosunku do natężenia ruchu rowerowego na nim. Sprawę można załatwić tanio i prosto . Mamy ruch prawostronny , więc istniejąca ścieżka rowerowa w pasie między drzewami , a płotem ogródków działkowych, powinna być kierunkiem jazdy w stronę ulicy Gdańskiej . Drzewa zostawiamy w spokoju . A powrotny kierunek do ulicy Kościuszki należy wydzielić z traktu pieszego . Tym bardziej , że jest z czego zabierać, wydzielać... To widać nawet na zdjęciu . W efekcie jakby dobrze pomierzyć i pokombinować to piesi maksymalnie straciliby pół metra na szerokości tego deptaku . Nikt nawet by tego nie zauważył , tym bardziej kiedy tam tłumów nigdy nie było, nie ma i nie będzie raczej. A to co się tam teraz buduje , te sypialnie , to raczej będzie obciążało ruchem pieszym drugą (czyli tamtą gdzie budują) stronę tej arterii komunikacyjnej ...., bo taka jest logika ergonomii . ... i tyle . Więc po co te szumy i ten jazgot . Wzięliby się do roboty zamiast mielić jęzorami . Wystarczy chcieć i mieć pozytywne nastawienie.
- 14 7
-
2019-02-25 13:59
Mylisz się
" W efekcie jakby dobrze pomierzyć i pokombinować to piesi maksymalnie straciliby pół metra na szerokości tego deptaku " Weź miarkę wykonaj pomiary a potem przeproś za to co napisałeś
- 0 1
-
2019-02-25 00:12
w przeciwnym kierunku wydzielić pas na jezdni.
rowerzysta i tak ma prawo nie korzystać z infrastruktury poza osią jezdni i mówią o tym przepisy.- 2 1
-
2019-02-24 21:56
ja tam chce jeździć tylko z górki (1)
Zagłosuje na tego co mi to umożliwi ;)
- 1 5
-
2019-02-25 13:48
Właśnie montują stojaki z rowerami elektrycznymi to tak jakbyś jechał z górki. Tylko ze zwykły rower daje Ci doskonałą opcję aktywności fizycznej. Organizm potrzebuje wysiłku.
- 0 0
-
2019-02-25 09:59
(2)
Trochę zwolnić, uśmiechnąć się do drugiej osoby i będzie normalnie. Będzie bezpiecznie i miło.
- 2 3
-
2019-02-25 13:43
No no do tego nie kraść, nie kłamać, nie mordować itd i będzie super normalnie.
Może idź kolego do więzienia i spytaj się dlaczego osadzeni byli niegrzeczni.- 1 1
-
2019-02-25 10:24
uśmiechnąć się?
Jestem Pol..m i dlatego śmieję się tylko jak kolega rowerzysta złapie gumę a budowę drogi rowerowej zablokują zwolennicy rzęchów.
- 1 1
-
2019-02-24 15:21
i tak z "rekordowego" w inwestycje rowerowe roku będzie..... zwykły rok :D (2)
- 33 17
-
2019-02-25 11:32
i całe szczęscie (1)
rowerzyści to najbardziej roszczeniowa grupa ludzi, a jeżdżą wszędzie: po chodnikach, ulicach tylko nie na ścieżkach. Myślą ,że jak mają ściśnięte przyrodzenie to wolno im jeździć pod prąd na czerwonym i nie uznawać żadnych przepisów ruchu drogowego. Ale za to mieć do wszystkich pretensje to jak najbardziej
- 0 0
-
2019-02-25 13:41
No wiadomo, nie to co kierowcy.
To rowerzyści parkują na chodnikach, ddr, trawnikach na drzewach.. na wszystkim gdzie się fizycznie da wjechać niszcząc i rozjeżdżając jednocześnie. Tak ci źli rozszczeniowi rowerzyści
I oczywiście to rowerzyści nie "uznają" żadnych przepisów. Może i nie ale 45tys wypadków i ponad 400tys kolizji (to tylko te zgłoszone policji) rocznie to nie rowerzyści powodują tak dla twojej wiedzy.- 1 0
-
2019-02-25 09:18
(1)
Po drugiej sronie zrobić drogę rowerową na całej długośći, a starą wyremontować.
- 2 1
-
2019-02-25 13:41
A co na to powiedzą mieszkańcy domów przy drugiej sronie
- 0 0
-
2019-02-25 13:36
Kilka spraw
1. Rada Dzielnicy chce analizy od Klinicznej do Wczasy. Tylko że od Klinicznej do Reja DDR jest mocno oddalony od chodnika bo jest poprowadzony przez park i tu nie ma problemu z szerokością ścieżki czy chodnika. W zasadzie może być dowolna.
2. Prawdą jest że z różnych posesji piesi wchodzą wprost na DDR i nie jest to najlepsze rozwiązanie. Zwłaszcza że standardowo piesi niezależnie od wieku i miejsca nie zwracają uwagi że wchodzą na ścieżkę rowerową.
3. Światła są ustawione pod samochody i żeby załapać się na zieloną falę rowerzysta musi jechać około 30 km/h. (Mickiewicza i Kościuszki). Jest to już duża prędkość.
4. Wyjazdy z działek i szykany dla rowerzystów to nieporozumienie. Same działki w mieście zwłaszcza przy oczyszczalni ścieków to też jakieś dziwactwo.
5. Poza sezonem ruch pieszych na tej trasie jest symboliczny, a i w sezonie piesi zmieszczą się na obecnym ddr ale przy zamianie szeroka trasa powinna być rowerowo - wrotkarska.- 3 3
-
2019-02-24 21:01
Niech kalesoniarze sami płacą za swoje dróżki (7)
podobnie jak kierowcy
- 9 15
-
2019-02-25 13:10
Żałosne
Szkoda słów dla otyłych prostaków, którzy nieustannie hejtują dbających o siebie i prowadzących zdrowy i aktywny tryb życia rowerzystów
- 1 1
-
2019-02-24 21:19
(2)
wg Ciebie jak ktoś używa roweru to nie ma samochodu, nie płaci podatków, mieszka pod mostem?
- 8 3
-
2019-02-24 23:03
Zazwyczaj tak, tylko nie pod mostem a u mamusi, albo wynajmuje w kilku mieszkanie w bloku. (1)
- 3 8
-
2019-02-25 10:43
skończ mitomanie wymyślać bzdury
- 3 1
-
2019-02-24 21:59
(1)
jak smrodziarze zaczną płacić jakieś podatki to i ja też moge oczywiscue sie proporcjonalnie dołozyc.
- 5 5
-
2019-02-25 09:06
Chodzi o pierdzących rowerzystów?
- 2 5
-
2019-02-24 23:37
ciekawe czy ty płacisz za chodniki po których sie poruszasz rozumiem ze sa na wyłącznośc
- 6 1
-
2019-02-25 01:27
Bardzo potrzebna jest ścieżka rowerowa wzdłuż u. Chrobrego (2)
- 5 3
-
2019-02-25 13:06
Po takich osiedlówkach się jezdnia jedzie
- 1 0
-
2019-02-25 06:49
Koniecznie
I w zasadzie zróbmy same ścieżki rowerowe i zamknijmy całkowicie miasto dla samochodów (za wyjątkiem eko-ciężarówek dowożących żarcie do marketów). Będziemy sobie jeździć na wycieczki rowerowe na westerplatte i inhalować się zdrowymi wyziewami wiadomo skąd :) cieszę się że to miasto zaczyna być eko
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.