• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk dołoży 9 mln zł do przebudowy Podwala

Michał Brancewicz
9 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przesuń aby
porównać

Przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną będzie kosztowała blisko 16 mln zł. Urzędnicy postanowili dołożyć brakującą kwotę - ponad 9,4 mln zł - i rozstrzygnąć przetarg. Wykonawcą została firma MTM z Gdyni.



Wydawało się, że Podwale Przedmiejskie nigdy nie doczeka się przebudowy. Pierwsze zapowiedzi pojawiły się już trzy lata temu i jak dotąd w tej sprawie nie wydarzyło się nic.

Co prawda przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań został ogłoszony, ale kwestie finansowe nie pozwoliły go rozstrzygnąć. Okazało się bowiem, że kwotę jaką na ten cel chce przeznaczyć miasto, a jakiej życzy sobie wykonawca, dzieli 17 mln zł (budżet 21 mln wobec oferty 38 mln zł).

Urzędnicy postanowili podzielić inwestycję na etapy i jako pierwsze do realizacji wytypowali skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. I po raz kolejny mocno się zawiedli. Oferty względem budżetu znowu dzieliła przepaść. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała wydać na ten cel 6,6 mln zł, a propozycje wykonawców opiewały na blisko 16 mln (MTM) oraz 17,4 mln zł (Budimex).

Wydawało się, że los inwestycji jest przesądzony. Okazuje się jednak, że DRMG postanowiło wybrać na wykonawcę firmę MTM, która złożyła korzystniejszą cenowo ofertę.

- Dostaliśmy informację z miasta, że udało się wygospodarować środki, więc możemy rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do realizacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.

Co zmieni przebudowa Podwala Przedmiejskiego



W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • 9mln ? do cholery jasnej to ze złota będzie? (2)

    • 8 5

    • tyle roboty, materiałów, podatków na 5 set minus. (1)

      i tak się ciesz, bo był przetarg i wyłoniono ofertę tańszą.

      • 1 2

      • To nie tylko same roboty i materiały tyle kosztują.

        Sprawdźcie ile kosztuje dokumentacja i projekt takiej przebudowy to się dopiero zdziwicie. Parę baniek trzeba wyłożyć tylko na takie rzeczy. Było się uczyć:)

        • 1 1

  • Wszystko jest robione pod dewelopera który stawia tam osiedle. (2)

    Miasto wywala nasze pieniądze aby deweloper miał większy zysk ze sprzedaży mieszkań.
    Jakoś nikt nie myślał starych mieszkańcach. Budyń ale prężnie działasz dla dobra mieszkańców.

    • 25 7

    • A co złego wnoszą te rozwiązania dla starych mieszkańców?

      Jak ci nie pasują zmiany, z których składa się życie, to wyrzuć komputer i telefon, nie korzystaj z prądu i szcz*j za stodołą. Niech zawsze będzie jak było!

      • 4 0

    • nastepny pissuarowy intelekt. Skoro zbudowanie przejscia naziemne go podnosi wartosc nieruchomosci to wszyscy mieszkancy zyskuja

      • 3 5

  • Trzeba wreszcie skończyć z samochodowym lobby krzykaczy warmińsko-mazurskich... (3)

    To że przyjechaliście swoim Golfem 3 z mazur to nie znaczy, że wszędzie będziecie mogli dojechać samochodem jak u siebie. Od tego jest komunikacja.

    • 21 33

    • Jak? (1)

      To jak to jest Rodowicz gdańszczanin z Kaszub może jeździć autem 2km dom praca szkoła a słoiki na blacha hej Nil NBA NLI NE NGO maja do komunikacji się przesiadka?? Kogoś tu w główkę coś uderzyło? W czym gorsi są ludzie którzy wynajmują mieszkania od tych co bo babci z dziada pradziada gdańszczan była a dziś wnusia czy wnusia wynajmuje i kaskę bierze. Gdzie tu logika? Nie ma słoików nie ma kasy dla rodowitego gdańszczanin co ciśnie tylko o kasę.

      • 7 2

      • We wszystkim niestety

        • 1 0

    • dokładnie.

      i z gka/gks. Jadą ze swoich obór do miasta jak królowie przez miasto. trują, gnoją, stwarzają zagrożenie.

      • 1 3

  • budują wielkie centrum handlowe w centrum miasta, oczywiście ruch samochodowy wzrośnie (1)

    a Podwale Przedmiejskie stanowiące - jeden z alternatywnych wyjazdów z tego centrum zwężają do dwóch pasów

    • 7 6

    • Kiedyś była taka jednostka

      chorobowa. Ale obecnie już się tego słowa do jej nazwania nie używa.

      • 1 4

  • Piękny przykład marnowania pieniędzy

    Garstka oszołomów z FRAGu lansuje jakieś brednie o "autostradach" i "dzieleniu" miasta i lobbuje za budową parku jordanowskiego zamiast efektywnego ciągu komunikacyjnego dla wszystkich.
    Efekt będzie taki, że wydamy miliony, które mogłyby pójść na remont lokalnych dróg i chodników, a wydamy na takie wielkie NIC, aby w efekcie końcowym NIKT nie był zadowolony.
    BRAWO WY!

    • 7 6

  • (1)

    Idealnym dla urbanistyki Gdanska rozwiazaniem byłaby czesciowa likwidacja tej ulicy. Zostawić ruch tramwajwy oraz zlikwidować dwa pasy jezdni. Teren zabudować tak by Dolne i Główe miasto odzyskały swją integralność. Ta "autstrada" przebiegająca przez samo centrum zabytkwego miasta jest ewidentnym barbarzyństwem. Nie dekomunizujmy jedynie patronow ulic. Proponuję zdekomunizwac same ulice - w sensie likwidacji urbanistycznych zbrodni komunizmu.

    • 14 18

    • A to ciekawe

      Co ci ludzie dzisiaj jedzą, co im dosypują do jedzenia, że człowiek jest w stanie (może nawet na trzeźwo) napisać takie bzdury....

      • 2 3

  • Podwale... a dlaczego ?

    A może warto się wziąć za dziurawe ulice po których nie da się już jeździć (np. Łąkowa od Długich Ogrodów do Podwala Przedmiejskiego.

    • 5 4

  • więcej świateł

    Więcej świateł, czyli więcej i dłuższe korki, więcej spali i więcej potrąceń, wypadków itp. Gratulacje...

    • 9 3

  • od zaraz

    Zlikwidować parkingi dla urzędników Urzędu Miasta, na miejscu parkingów dla samochodów wyłącznie parkingi dla rowerów.
    Od zaraz do pracy urzędnicy magistratu wyłącznie rowerem! Zaczynając od szanownego Pana Prezydenta.
    Pasażer PKP musi rowerem rowerem, bo przed dworcem inaczej się nie da, a władza tak chce. Pasażerowie komunikacji pseduomiejskiej zmuszeni są do wielu przesiadek, zmuszeni są do dłuższej jazdy przez widzimisię władzy, a teraz jeszcze zmuszeni będą tłoczyć się się na planowanych pseudoprzystankach, gdzie przede wszystkim trzeba będzie uważać na swoje bezpieczeństwo.
    Bo o bezpieczeństwie ludzi i rozwiązaniach korzystnych dla ludzi się nie myśli w Urzędzie Miasta.

    Panie Prezydencie. a może by tak Pan jednak od zaraz zapytać mieszkańców co myślą o tyhc planach? I jakie rozwiązania mieszkańcy proponują?

    • 8 2

  • W zeszłym tygodniu urzędnicy mówili , że nie ma pieniędzy na modernizację i przebudowę oraz remont części dróg w dzielnicy Stogi, a tu proszę , ponieważ na Podwalu będą biura UM więc trzeba szybko przebudować drogi aby urzędasom było wygodniej. Zgroza!!!

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum