• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Legionów we Wrzeszczu bardziej rowerowa

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Odcinek, na którym rowerzyści będą poruszali się z pieszymi na chodniku.
  • W rejonie szkoły podstawowej droga rowerowa będzie wydzielona (wzdłuż jezdni) i odseparowana od chodnika barierkami.
  • Odcinek, gdzie przewidziano wydzieloną drogę rowerową aż do ul. Kościuszki, która połączy się z istniejącą infrastrukturą dla jednośladów.

W przyszłym roku powstanie nowa droga rowerowa wzdłuż al. Legionów zobacz na mapie Gdańska od placu Komorowskiego do ul. Kościuszki. Będzie ona zrealizowana w formie wydzielonej oraz jako dopuszczenie ruchu rowerów po chodniku. Nowa infrastruktura ułatwi dojazd m.in. do znajdujących się po tej stronie alei placówek szkolnych.



Poruszając się rowerem, gdy nie ma wydzielonej drogi rowerowej i pasów w jezdni, wybierasz:

Aleja Legionów w Dolnym Wrzeszczu posiada już wydzieloną drogę rowerową po zachodniej stronie. Po wschodniej istnieje natomiast tylko zniszczony chodnik, po którym zgodnie z przepisami jeździć rowerem nie można. Jednocześnie zlokalizowane są tutaj szkoły: podstawowa, gastronomiczna oraz baletowa, do których uczniowie coraz chętniej docierają na jednośladach.

Czytaj też: Rekordowy Rowerowy Maj 2018

Wkrótce rowerzyści będą mogli w pełni legalnie poruszać się po obu stronach al. Legionów, ponieważ właśnie ogłoszono przetarg na realizację infrastruktury rowerowej od placu Komorowskiego do ul. Kościuszki wzdłuż wspomnianych szkół.

Na skrzyżowaniu zobacz na mapie Gdańska al. Legionów z ul. Mickiewicza i Chrobrego wykonane zostaną nowe przejazdy rowerowe. Dalej w stronę Zaspy do wysokości posesji Legionów 11A zobacz na mapie Gdańska (SP49) rowerzyści będą poruszali się wraz z pieszymi po nowym chodniku w ramach tzw. ciągu pieszo-rowerowego.

- Takie rozwiązanie wprowadzono w związku z ograniczeniami terenowymi, koniecznością uwzględnienia ruchu pieszych oraz budowy miejsc postojowych. Nawierzchnia będzie wykonana z płyt betonowych, a wzdłuż tego odcinka zaprojektowano trzy zatoki postojowe dla samochodów osobowych - mówi Aneta Niezgoda z zespołu ds. komunikacji społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Od Legionów 11A do skrzyżowania z ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska powstanie wydzielona droga rowerowa o nawierzchni bitumicznej (asfaltowej). Równolegle do niej wykonany zostanie nowy chodnik dla pieszych, odseparowany barierkami na wysokości szkoły podstawowej.

Nowa aranżacja skweru i wymiana i infrastruktury technicznej



Wzdłuż nowego chodnika oraz drogi rowerowej przewidziano montaż słupków oraz podwyższonych krawężników, uniemożliwiających parkowanie w niedozwolonych miejscach.

W rejonie skweru przy pawilonach handlowych zobacz na mapie Gdańska i planowanego basenu (na razie nie udało się znaleźć prywatnego inwestora do jego realizacji) pojawią się nowe nasadzenia roślinności oraz ławki i stojaki rowerowe.

W ramach prac przewiduje się ponadto przebudowę fragmentu kanalizacji deszczowej, sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia.

O wyborze wykonawcy w przetargu ogłoszonym przez DRMG zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, zaś w 40 proc. okres udzielonej gwarancji. Zgodnie z harmonogramem, prace budowlane powinny rozpocząć się jesienią br. i być zakończone do 30 listopada 2019 r.

Inwestycja jest realizowana przy wsparciu unijnym w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów PKM i SKM na terenie Gminy Miasta Gdańska".

Czytaj też: Powstaną nowe węzły przesiadkowe przy PKM

Miejsca

Opinie (294) 6 zablokowanych

  • Poszerzyc asfalt i w asfalcie wydzielic ddr (1)

    A nie budowac sciezki rowerowe a rowerzysci i tak po ulicy...

    • 17 7

    • Nie trzeba poszerzać asfaltu, tam jezdnia jest i tak bardzo szeroka. Zwęzić pasy ruchu i wydzielić pas dla rowerów. Doświadczenie innych cywilizowanych państw pokazuje, że im węższe pasy ruchu dla aut, tym mniejsze rozwijają prędkości - jest bezpieczniej.

      • 4 1

  • obowiązkowe OC dla rowerzystów ! (9)

    • 33 15

    • nooo - i kurs pilotażu

      • 4 1

    • ja mam i nie pomaga, kierowcy dalej wymuszaja pierwszenstwo ;)

      • 12 4

    • Dla kierowców obowiązkowe badania psychiatryczne - to co wyprawiają na gdańskich drogach woła o pomstę do nieba.

      • 9 2

    • (5)

      Oraz dla pieszych. I rolkarzy, wrotkarzy, wozkow dzieciecych.

      • 9 1

      • (4)

        OC jest dla posiadaczy pojazdów a o ile mi wiadomo właśnie rower jest pojazdem nie zaś pieszy. Po drugie jeśli koniecznie chcesz OC dla rolkarzy i wrotkarzy oraz wózków dziecięcych to pozwól im iść środkiem ulicy. Jeśli będą chcieli skręcić to zmienią pas i poczekają na światłach.
        Nikt nie sprawdza kierowców jeśli jeżdżą na zamkniętym terenie wyłączonym z ruchu. Tak samo rowerzystów nie będzie się nikt czepiał gdy nie korzystają z ulicy. Jeśli zaś wyjadą na drogę to są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu. Tym samym powinni choćby symbolicznie opłacić OC. Uniknie to sytuacji gdy rowerzysta spowoduje szkody a właściciel auta będzie musiał je pokryć z własnej kieszeni

        • 2 4

        • bzdura (1)

          OC jest dla mechanicznego środka komunikacji poruszanego za pomocą sił przyrody (pary, gazu, elektryczności, paliw płynnych itp.).

          Wiesz czemu? Bo posiadacz takiego środka komunikacji (pojazdu mechanicznego) odpowiada, co do zasady, na zasadzie ryzyka (większa odpowiedzialność i łatwiejsze egzekwowanie), a nie na zasadzie winy (trudniejsze egzekwowanie).

          • 2 1

          • to wytłumacz mi dlaczego jest OC na przyczepę?

            • 2 2

        • (1)

          OC znaczy odpowiedzialnosc cywilna i moze byc na wszystko ;)

          • 1 0

          • może być, ale bez sensu jest wprowadzanie jej jako obowiązku dla rowerzystów

            • 0 0

  • Czyli powstanie zwykly chodnik (4)

    po co sciemiacie o jakis ulatwieniach dla rowerzystow skoro to bedzie zwykly chodnik dla pieszych

    • 17 7

    • bo chodnik zostanie oznakowany C-13/16 (3)

      co prawda legalnie taką kombinację można stosować wtedy, kiedy ruch jest znikomy - ale badania ruchu można zrobić w nocy.

      • 3 2

      • Ruch rowerzystów (2)

        Zawsze jest znikomy. A od października do marca w zasadzie nie istnieje.

        • 0 7

        • (1)

          a te kilka tysiecy przejazdów na licznikach to ufoludki nabijają?

          • 5 1

          • Na pół miliona mieszkańców

            Poraża rozmachem

            • 0 7

  • (3)

    Im więcej ścieżek tym lepiej.

    • 10 19

    • ale to kawalek ddr i dalej tylko chodnik bedzie, nie zadna " sciezka". czytac umie?

      • 4 2

    • Noestety nie. Takie drogi sa niebezpieczne, pelne wyjazdow z posesji i podporzadkowanych gdzie kierowcy wymuszaja pierwszenstwo.

      • 8 1

    • rowerzysta powinien jeździć jezdnią

      jako kierowca i rowerzysta jestem całkowitym wrogiem tej patologii jaką są drogi rowerowo - piesze (wspólne i wydzielone)

      • 3 2

  • (3)

    Podobno jazda na rowerze to samo zdrowie.
    Podjeżdząm to takiego kolarza z bożej łaski, "pędzącego" ulicą korkołomne 20 - 30 km.h. Nie mam możliwośći go wyprzedzić, bo łaskawca jedzie środkiem jezdni i z naprzeciwka jadą samochody. Redukcja biegów więc. Zwiększona dawka spalin do atmosfery. Niech żyje ekologia. Jadę nadal za bohaterem dwóch kółek, silnik rzęzi na drugim biegu. Ubogacam atmosferę kolejnymi dawkami spalin i okolicznym mieszkańcom funduję zwiększony hałas, Niech żyje ekologia. Wreszcie z naprzeciwka pusto. Dodaję gazu i to dość mocno, bo nie wiem ile mam czasu dopóki z naprzeciwka nie pojawi się kolejny samochód. Mijam dzielnego kolarza z nockiem na głowie zwiększając obroty silnika. Zostawiam go w chmurze spalin. Gość ma spoconą gębę, zziajany i ciężko, głęboko oddycha. Delektuje się chmurą jaką mu zostawiłem do oporu, do całej pojemności płuc.
    I gdzie on łapie to zdrowie?

    • 30 21

    • (1)

      Przesiadz sie na tramwaj.

      • 8 7

      • Sam w****lj frędzlu na tramwaj

        • 7 9

    • Problem jest z Tobą

      Skoro wyprzedzenie rowerzysty to dla Ciebie niewyobrażalne osiągnięcie. I jeszcze się głupio chwali, że truje wszystkich wkoło.

      • 2 2

  • ... (10)

    1. ped**arze będą i tak albo na jezdni, albo taranować pieszych. Bo to święte krowy.
    2. Dlaczego w ankiecie nie ma odpowiedzi "Nie poruszam się rowerem, coby nie przeszkadzać społeczeństwu"? Oczywiście nie mówię o wszystkich poruszających się rowarami. Tylko jakieś 90% jezdzi jak d**ile...

    • 31 30

    • (7)

      Bo kto d**ilu buduje dalej chodniki na które chce siłą zagonic rowerzystów? To nie są żadne inwestycje ani ułatwienia

      • 13 7

      • Kogo jest więcej? (6)

        Pieszych, czy ped**arzy? Pieszych. Drogi rowerowe jako takie to chybiony pomysł,bo nauczyły baranów że wszędzie mają pierwszeństwo. Ciągi pieszo-rowerowe mogą być. Żeby zgonić ped**arzy z jezdni, bo przeszkadzają. I nauczyć ich ustępowania pieszym, których jest więcej. Swoją drogą zanim ktoś wsiądzie na rower powinien mieć egzamin i zdobyć uprawnienia, coś jak prawo jazdy. Może wtedy skończyłby się ten cyrk który odwalają obcisłogaciowi.

        • 5 14

        • Jak nie ma warunków do chodzenia pieszo i jeżdżenia rowerem to wiadomo że najwiecej bedzie samochodow

          Dopóki kierowcy będą uprzywilejowaną grupą to tak będzie.

          • 9 4

        • (2)

          A co to ma za znaczenie patafianie? Rowery to pojazdy więc ich miejsce jest na jezdni a nie na chodniku który jakiś sprawny inaczej oznakuje jako wspólna ścieżkę z pieszymi

          • 7 3

          • Miejsce rowerów jest w lesie

            • 1 3

          • powiedz to swojej 11 letniej wnuczce

            w świetle polskiego prawa ma ona obowiązek poruszania się rowerem po jezdni (po zdaniu egzaminu na kartę rowerową).

            • 0 0

        • Coś jak prawo jazdy spójrz baranie jak jeżdżą ci którzy mają te twoje prawo jazdy obejrzyj sobie kanały z nagraniami z kamerek i przestań pie.rzyc bzdury

          • 5 3

        • Przeszkadzają na jezdni komu d**ilu? Psychopatom chcącym w mieście zasuwac stowa?

          • 4 2

    • (1)

      Bo buduje sie infrastrukture nie nadajaca sie do uzytku. Te wszystkie chodniki rowerowe sprawiaja, ze rowerzysta porusza sie z predkoscia pieszego i non stop jest na nim wymuszane pierwszenstwo przez kierowcow.

      • 10 4

      • dokładnie tak

        nie da się po tym jechać. w wielu przypadkach nieprzejezdne!

        • 3 3

  • (2)

    Wyjeżdżanie z parkingu Szkoły Baletowej,aby wyjechać trzeba" wystawić" przód samochodu a tam ścieżka rowerowa,gwarantowane wypadki.

    • 25 2

    • (1)

      I tak wszedzie. Dlatego sens maja tylko drogi rowerowe wytyczone w jezdni.

      • 9 0

      • dla dzieci w wieku lat 11 potrzebne są drogi dla rowerów wyraźnie oddzielone od jezdni

        • 0 0

  • Ciag pieszo rowerowy to syf jakich malo. Podbijanie statystyk przez urzednikow, a infrastruktura nie nadajaca sie do uzytku

    • 20 4

  • (13)

    Na al. Jana Pawła miasto wywaliło grube miliony na ścieżkę rowerowa a rowerzyści i tak jeżdżą po chodniku.

    • 25 11

    • (1)

      nie wszyscy zawsze są tacy co robią na przekór i nic na to nie poradzisz,

      • 1 4

      • na przekór bandytom naruszającym prawa innych

        i wymuszających na rowerzystach jazdę 3x wolniejszą, dłuższą i niebezpieczną?

        • 2 3

    • (3)

      I robią to legalnie, następny raz popatrz na znaki. To jest chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów.

      • 7 2

      • (2)

        to po co komplikować życie? niech rowerzyści legalnie jeżdżą po chodniku wszędzie tam gdzie chcą a w ten sposób zaoszczędzi się trochę kasy. Głupota gdy na niemal 2 km ulicy przypadają niemal 4 km drogi dla rowerów

        • 5 3

        • (1)

          ale rowerzysci chca jezdzic po jezdni nie po chodnikach

          • 5 1

          • rowerzystki mają często inne zdanie

            bez równowagi "genderowej" miasto nie będzie miało przyjaznej infrastruktury

            • 0 0

    • Nie pisz głupot (3)

      Jakie miliony ? Ścieżki na JPII powstały przez zwężenie pasów jezdni i namalowanie na niej pasów oddzielających rowerzystów. Ścieżki mają ok 1 metra szerokości i są bardzo niebezpieczne. Nie można na nich wyprzedzać bez wjazdu na pas dla samochodów. Przejeżdzające obok samochody prawie ocierają się o rowerzystów. Gdy jadę z dziećmi nad morze nigdy nie odważę się jechać po tych "ścieżkach" . Dlatego ludzie którzy mają odrobinę rozsądku jadą po chodniku.

      • 3 9

      • gdy jedziesz z dziećmi do lat 10 to jesteś pieszym na kółkach

        • 9 0

      • kierowcy i tak muszą zachować metr od rowerzysty (1)

        żadna linia pobocza i pasa rowerowego nie zwalnia ich z zachowania metra!
        Tymczasem cymbały promują propagandę "wzajemnego zrozumienia". To jest propozycja sk.ów u steru!

        • 1 3

        • "kierowcy i tak muszą zachować metr od rowerzysty "

          Prawda, jednak pas dla rowerów szerokości jakieś 1 metr drugi ,metr od tego pasa dla rowerów to już mamy dwa metry , a tym samym przekraczam linie przerywaną sąsiedniego pasa po którym jadą samochody lub zwalniam do prędkości rowerzysty i tak sobie jeździmy z prędkością poruszającego rowerzysty.Korki w takiej sytuacji to tylko chwila, opisana sytuacja na Al. Jana Pawła II.
          Nie piszę złośliwie ,ale z autopsji i tak sobie myślę jadąc za obok" pędzącego" rowerzysty czy ma świadomość poza poszanowaniem przepisów,ale zrozumienia sytuacji .

          • 2 1

    • większość jeździ jezdnią nie zmyślaj.

      • 4 1

    • przecież tą ścieżką nawet krasnoludek bezpiecznie nie przejedzie.

      • 3 7

    • te grube miliony to 800tys. i głównie poszło to na remont całej jezdni, a nie na budowę pasów

      • 3 1

  • :)

    Rowery na tory !!! :D :D :D

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum